Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    In december had Greco je gezegd dat dat een verstandige beslissing was. Nu zal ie zeggen dat je dat niet had moeten doen als je het niet kon betalen.

    Ik ben blij dat ik mijn originele plannen voor een tweedehands van 6-7 jaar lang genoeg in de koelkast heb gestoken... Stel u voor dat ik toen ook iets als een VW Phaeton voor 30k had gekocht... Volgens Greco in december ook een verstandige keuze, nu plots ook iets dat je best niet had gekocht als je het niet kon betalen.
    . Ik heb natuurlijk wel bij mijn berekeningen uitgegaan van worst-case scenario, dus het kan maar achteraf gezien gaat't geen voordeel zijn (behalve dat de auto 1,5j jonger en een nieuw model is). Wie weet wordt't toch nog een nadeel, we hebben nog geen uitvoeringsbesluiten gezien he.
    Morgen hopelijk eindelijk duidelijkheid over die BIV, misschien dat we dan toch al ne leveringsdatum kunnen vastleggen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      . Ik heb natuurlijk wel bij mijn berekeningen uitgegaan van worst-case scenario, dus het kan maar achteraf gezien gaat't geen voordeel zijn (behalve dat de auto 1,5j jonger en een nieuw model is). Wie weet wordt't toch nog een nadeel, we hebben nog geen uitvoeringsbesluiten gezien he.
      Morgen hopelijk eindelijk duidelijkheid over die BIV, misschien dat we dan toch al ne leveringsdatum kunnen vastleggen.
      Ben er ook op aan het wachten...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
        Iedereen die zelfstandig wordt heeft hier toch al bij stilgestaan? Blijft't feit dat je natuurlijk geen verstandige beslissingen kan nemen als de spelregels steeds veranderen. Mijn spelregels zijn gebaseerd op't feit dat de overheid mijn vrouw als vastbenoemde bepaalde zekerheden heeft gegeven. Als dat zou wegvallen door wanbeleid ben je natuurlijk rap klaar met spelen.

        Ik heb een tweedehands besteld omdat dat gewoon verstandiger was +/- 1 maand geleden, blijkt achteraf niet perse verstandiger te zijn... niet mijn fout maar ik draag wel de gevolgen.
        Jij doet/deed dit misschien, ik ook en de meesten onderons waarschijnljk ook wel. Doch vind ik dat er hier behoorlijk gemekkerd wordt. Terecht hoor daar niet van, in vele bijdrage kan ik mij vinden.
        We mogen wel niet vergeten dat de economische wereld zich al 3 jaar op een slappe koord bevindt. Het stemt al langer tot nadenken, en niet alleen in het ondernemersschap, ook op politieke beslissingen nationaal en internationaal. De tijd van: doe maar en alles voor je uit te schuiven kan nu niet meer. Er zal op een andere manier moeten gedacht en gehandeld worden op alle niveau's om niet verder af te dalen naar Griekse toestanden.


        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        In december had Greco je gezegd dat dat een verstandige beslissing was. Nu zal ie zeggen dat je dat niet had moeten doen als je het niet kon betalen.

        Ik ben blij dat ik mijn originele plannen voor een tweedehands van 6-7 jaar lang genoeg in de koelkast heb gestoken... Stel u voor dat ik toen ook iets als een VW Phaeton voor 30k had gekocht... Volgens Greco in december ook een verstandige keuze, nu plots ook iets dat je best niet had gekocht als je het niet kon betalen.
        Nee hoor, je kan niet alles voorzien, jammer genoeg niet. Anders had ik het zo'n 30 jaar geleden wel anders gedaan en dan zat El Greco al 10 jaar geleden onder de Griekse blauwe zon. Nu zal het (hopelijk) voor de toekomst zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
        . Ik heb natuurlijk wel bij mijn berekeningen uitgegaan van worst-case scenario, dus het kan maar achteraf gezien gaat't geen voordeel zijn (behalve dat de auto 1,5j jonger en een nieuw model is). Wie weet wordt't toch nog een nadeel, we hebben nog geen uitvoeringsbesluiten gezien he.
        Morgen hopelijk eindelijk duidelijkheid over die BIV, misschien dat we dan toch al ne leveringsdatum kunnen vastleggen.
        En als het een nadeel zou worden, jammer, je kan de klok niet terugdraaien, zaken gaan voort, we kunnen niet anders.
        Als ik mijn wagen begin volgende maand laat inschrijven hoop ik ook op een beter BIV. Is het niet zo, dan zal er niets anders opzitten dan terug weeral het oude bedrag op te hoesten. Mijn wagen ga ik er wel niet voor laten staan. Maar hier ligt het een klein beetje anders dan voor jullie natuurlijk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • frons

          Facepalm

          Rolleyes

          ...

          Tja, dan kan het niet anders dan dat wij met zn allen het gelag zullen moeten betalen... Die mannen zorgen wél voor het hunne... Verdere besparingen niet mogelijk zegt men dan? Sorry, maar als elke onderneming, zelfstandige of zelfs gewone werknemer zo zn geld zou beheren...

          Comment


          • En hoeveel gaan het ook effectief doen?

            ik "overweeg" ook van alles...
            tussen droom en daad...
            2.0 JTDm

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              En hoeveel gaan het ook effectief doen?

              ik "overweeg" ook van alles...
              tussen droom en daad...
              Eén derde van de bedrijven die niet failliet gaan?
              Of één derde gaat naar het buitenland en één derde gaat failliet in 2012?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                Als ze eens zouden beginnen met de aandeelhouders van Dexia & co NIET terug te betalen? Denk maar even terug aan het ARCO-verhaal. Waarom een coöperatieve die ontstaan is vanuit het ACW plots meer rechten lijkt te moeten krijgen dan een individuele aandeelhouder, is me nog steeds niet duidelijk. Als ze dat hebben opgelost - fairly simple, isn't it? - mogen ze hun tanden zetten in de bestrijding van kredietverstrekkers. En onderweg mogen ze de bankensector terug regulariseren, met een strikte scheiding tussen zaken- of risicobanken en spaarbanken. Eens zien hoe lang de mevrouw Leemansen van deze wereld dan nog blijven bestaan.
                Omdat België op politiek vlak even rot en corrupt is als bv Griekenland.
                Ethias, een SPA nest, ARCO, een CD&V nest, dat redden ze met geld dat ze dan wel op een ander gaan halen, niet voor die kleine bedragen van particulieren, nee, voor de enorme grote bedragen die hun eigen politiek systeem erin heeft.

                Comment


                • het motto is (altijd zo geweest, en zal altijd zo blijven):
                  privatiseer de winsten, nationaliseer de verliezen
                  m.a.w. eigen zak eerst
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • En om waar naar toe te gaan?
                    truth is in the eye of the beholder

                    Comment


                    • Tuurlijk gaan 1 op de 3 antwoorden op de vraag of ze zouden vertrekken uit Belgie moest het "elders" beter zijn ze ja gaan antwoorden ... maar of ze dit effectief gaan doen?
                      Vb : Delhaize die ik ken was nooit open op zondag , bazin beslist om na X aantal jaren toch de zondag open te doen en iedereen tiert moord en brand en ZEGT dat ze ander werk gaan zoeken ...

                      6 maand later is nog niemand vertrokken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        En hoeveel gaan het ook effectief doen?

                        ik "overweeg" ook van alles...
                        tussen droom en daad...
                        In mijn geval wel al realiteit. Het industriegebouw is al zo goed als helemaal leeggehaald. Wij kunnen al nergens meer terecht en de vakbond doet ook niets. Te klein bedrijf = niet genoeg mediabekendheid = vakbond ligt daar niet van wakker. Ons laatste maandloon zien we niet meer en ontslagvergoeding zal er ook niet meer zijn. Wij, de werknemers dus, hopen snel onze C4 in handen te hebben zodat we ons tenminste als werkzoekende kunnen gaan inschrijven en dopgeld trekken.

                        Als ik dan bij mijn collega's hoor zitten veel van hun familieleden in hetzelfde schuitje. Overal wordt gevreesd voor massale ontslagen en/of vertrek van het bedrijf uit België.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                          In mijn geval wel al realiteit. Het industriegebouw is al zo goed als helemaal leeggehaald. Wij kunnen al nergens meer terecht en de vakbond doet ook niets. Te klein bedrijf = niet genoeg mediabekendheid = vakbond ligt daar niet van wakker. Ons laatste maandloon zien we niet meer en ontslagvergoeding zal er ook niet meer zijn. Wij, de werknemers dus, hopen snel onze C4 in handen te hebben zodat we ons tenminste als werkzoekende kunnen gaan inschrijven en dopgeld trekken.

                          Als ik dan bij mijn collega's hoor zitten veel van hun familieleden in hetzelfde schuitje. Overal wordt gevreesd voor massale ontslagen en/of vertrek van het bedrijf uit België.

                          http://trends.knack.be/economie/nieu...ter-14-02-2012
                          Zonder 'grof' te willen overkomen, maar is dat niet een situatie dat we zelf hebben gezocht? (met alle respect voor je werk en situatie en fam !!)
                          Altijd maar staken en meer willen, loonkost die niet naar beneden gaat en dus worden bedrijven elders opgestart worden, dat was toch te verwachten? Transport bedrijven starten niet voor niets andere bedrijven in lage loon EU landen om hun chauffeur minder te betalen en alles is perfect legaal. Ik vraag mij af wat Crombez daar aan gaat doen?

                          De particulier gaat ook tanken in LUX/FR of eten kopen in FR/NL en kleren in IT/GB. Omdat het daar goedkoper is. Ik kan zowel de particulier als de zelfstandige gelijk geven.

                          Altijd maar staken voor zwangerschapsverlof voor mannen, betaald verlof, betaalde ziektedagen, minder uren, geen weekend werk, meer loon, grote premies ... waar stopt het?

                          Maar ik hoop het beste voor je, is namelijk nog steeds een knelpuntsector dacht ik ..

                          Vrij verkeer van mensen, geld en goederen, dat zegt genoeg?
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                          Comment


                          • 48 uur geleden schreef ik dit:
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Het probleem is dat je godverdomme opdraait voor het gekloot van banken, politiek en de misbruiken in onze sociale staat.
                            ............

                            Je vraagt aan mensen die op pensioen mogen voor hun 60 om twee jaar langer te werken en het land ligt plat, de besparing brengt minder dan de helft op.....

                            Rarara wie mag de volgende ronde bijpassen? Griekenland here we come ?


                            Nu lees ik dit:


                            Zowel werkgevers als vakbonden hebben bijsturingen gekregen tijdens het overleg met de federale regering over de pensioenhervorming. Toch zijn er nog een aantal punten die zwaar op de maag blijven liggen, klinkt het bij ABVV-voorzitter Rudy De Leeuw.


                            'Onaanvaardbaar'
                            Voor de aanvang van het overleg vanmorgen hadden de werkgevers nog duidelijk hun afkeur voor de bijsturingen van de pensioenhervorming laten blijken. Volgens Unizo werd er met de werkgevers geen rekening gehouden.
                            'Wat wij gisteren gekregen hebben is niet aanvaardbaar en niet evenwichtig', reageerde Van Eetvelt op de beslissingen van de federale regering van vrijdag en gisteren over de pensioenhervorming.
                            'Met de vragen van de werkgevers wordt quasi geen rekening gehouden. Het factuur dat gecreëerd wordt door in te gaan op vragen van de vakbonden wordt doorgeschoven naar de begrotingsbesprekingen. Lees: het zullen dus de werkende mensen, de ondernemers, zijn die dat opnieuw gaan betalen.'


                            Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                            Tuurlijk gaan 1 op de 3 antwoorden op de vraag of ze zouden vertrekken uit Belgie moest het "elders" beter zijn ze ja gaan antwoorden ... maar of ze dit effectief gaan doen?
                            Dat is ook (jij bent niet arrogant he Toere) de wat arrogante houding die de politiekers zich aanmeten !!!!

                            Dit is, volgens mij, een ZEER ZEER gevaarlijk spel. Bedrijven gaan niet "in the face" gaan zeggen wat ze doen, het gebeurt in stilte. Ik ben zeker dat het aan het gebeuren is, het niet willen zien is een heel gevaarlijk spel. Wat weg is komt namelijk niet terug.
                            Zelf heb ik in janauri ook mijn voorzorgen genomen en doen ik het met VIER mensen minder. En dat is ook allemaal in stilte gebeurd. Net als de volgende plannen die er aan komen. Het resultaat ga je niet openlijk gaan aankondigen maar wordt pas zichtbaar na de feiten.
                            Een aantal van de beslissingen die die bedrijven nemen zijn ONOMKEERBAAR. Wat weg is komt niet meer terug.

                            Spijtig dat heel wat mensen de toch wel serieuse knipperlichten die bedrijven geven gewoon weigeren te zien of weglachen..........


                            En het wordt nog erger !



                            150 miljoen van de 250 miljoen extra besparingen die de gewesten moeten aanleveren moet uit Vlaanderen komen ! De rest uit Wallonië, Brussel en het Duitstalige gewest.
                            Maw: nog eens voor de vlamingen.

                            Waarom gaan de vakbonden zo te keer? Wie beschermen ze? Waarom moet de werkende mens (meestal ook de vlaming), uit de privé sector, weer maar eens opdraaien.
                            De vakbond is er al lang niet meer voor de WERKENDE mens en heeft geen enkele VISIE !
                            Man man man man............... wat je allemaal leest op 1 dag !
                            Last edited by Jokke_vlo; 14/02/2012, 17:01.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                              48 uur geleden schreef ik dit:

                              Dit is, volgens mij, een ZEER ZEER gevaarlijk spel.
                              +1 ik kan je enkel gelijk geven. Waarom niet vetrekken op een legale manier? Toch om niet terug te komen? Of het moet zijn dat het dan beter is hier dan 'daar'... wat de volgende 10 jaar niet het geval zal zijn.

                              Eens alle strukturen opgezet zijn om buitenlandse firmas te accomoderen, kunnen ze even efficient werken als hier maar met mindere kosten. Dan heeft het ook geen zin om terug te komen. Kijk naar China, alles is daar tip top in orde, werkkrachten genoeg en geld genoeg. Ze zouden zot zijn om terug te komen, of het is dat transport te duur begint te worden. Het enige dat ze hier horen, 'ja maar de vakbond'.

                              Nog een voorbeel op Jokke gelijk te geven:


                              elgië zit in de groep van landen met een probleem. De Commissie linkt dat probleem niet expliciet aan de automatische loonindexering, maar die maakt duidelijk deel uit van het debat. Minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) zei vorige week op de radio dat Europa op dat punt zal blijven hameren. In regeringskringen stelt men dat niet te zwaar getild moet worden aan het rapport van de Commissie. 'Onze cijfers zijn zo slecht niet. De loonkosten per eenheid product liggen niet zo hoog.'
                              Gewoon denken van het steeds beter te weten ...
                              Last edited by fblade; 14/02/2012, 17:39.
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                Zonder 'grof' te willen overkomen, maar is dat niet een situatie dat we zelf hebben gezocht? (met alle respect voor je werk en situatie en fam !!)
                                Altijd maar staken en meer willen, loonkost die niet naar beneden gaat en dus worden bedrijven elders opgestart worden, dat was toch te verwachten? Transport bedrijven starten niet voor niets andere bedrijven in lage loon EU landen om hun chauffeur minder te betalen en alles is perfect legaal. Ik vraag mij af wat Crombez daar aan gaat doen?

                                De particulier gaat ook tanken in LUX/FR of eten kopen in FR/NL en kleren in IT/GB. Omdat het daar goedkoper is. Ik kan zowel de particulier als de zelfstandige gelijk geven.

                                Altijd maar staken voor zwangerschapsverlof voor mannen, betaald verlof, betaalde ziektedagen, minder uren, geen weekend werk, meer loon, grote premies ... waar stopt het?

                                Maar ik hoop het beste voor je, is namelijk nog steeds een knelpuntsector dacht ik ..

                                Vrij verkeer van mensen, geld en goederen, dat zegt genoeg?
                                Je verrast me fblade, met je heldere vaststellingen. (niet kleinerend bedoeld).

                                Het is ongelooflijk hoe wij ons (werknemer en zelfstandige) stilaan buiten de concurrentie aan het plaatsen zijn.
                                Pas op er valt als werknemer of zelfstandige nog geld te verdienen in bepaalde sectoren. Je moet er dan wel iets voor over hebben natuurlijk en niet iedereen wil of kan dat.
                                Geld is een slechte drijfveer maar voor O zo VEEL mensen ZEER belangrijk.
                                Vorige week nog, iemand met €12000 per maand wel zes weken van huis weg. Job laten staan voor een loon van €15000/maand en maar 1 maand van huis weg.
                                Hij heeft zich zelf er dus financieel en sociaal op verbeterd. Mag dit dan niet? Tuurlijk wel maar het geeft aan dat een mens nooit tevreden is met wat ie heeft...want slecht had ie het helemaaaaaal niet met zijn bescheiden loon.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Greco, je mag er vanuit gaan dat die man met 15K per maand dat niet heeft gekregen door elk jaar een dag te staken, of exact 8 uur per dag te kloppen.

                                  En de dag dat ie geen 15K per maand meer kan verdienen, gaat ie ook niet in Brussel in een rooie vuilzak demonstreren, maar zal ie genoegen nemen met iets dat 9K of 5K verdient.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                    Kijk naar China, alles is daar tip top in orde, werkkrachten genoeg en geld genoeg. Ze zouden zot zijn om terug te komen, of het is dat transport te duur begint te worden. Het enige dat ze hier horen, 'ja maar de vakbond'.
                                    fblade, nu gaat ge te ver!
                                    China is helemaal niet tip top in orde! Aan welk loon werken de mensen daar? Hoe werken ze daar? China is in mijn ogen (jammer voor het volk en vooral de natuur) gewoon een zeer corrupt land met serieuze mensenverdrukking. Daar hou ik helemaal niet van!
                                    En wat maken ze allemaal niet na zonder schaamte. Zelfs een audi wordt al gekopieëerd. Nee dank u, geen china aub.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                      fblade, nu gaat ge te ver!
                                      China is helemaal niet tip top in orde! Aan welk loon werken de mensen daar?
                                      Dat doen de arbeiders ondertussen in Duitsland ook.

                                      Comment


                                      • De middenklasse heeft helaas geen vakbond die voor hen opkomt. Zie je al de stielmannen, schilders en winkeliers een mars op Brussel houden? Nee, die krijgen geen 30eu als ze zouden staken.


                                        De laagste sociale klassen en de hele rijken, die Zijn interessant voor politici, de rest dient als een citroen uitgeperst. Maar steeds 1 druppel overhoudend, zodat men toch nog voortdoet.

                                        Helaas zijn er minder en minder citroenen.

                                        Wat we in USA zien en ook reeds enorm in UK is nu naar hier ant komen.

                                        De middenklasse moet er uit. Maar niet voordat ze wordt leeggemolken en arm belast.

                                        En wat betreft de pensioenen, schandalig dat al die vijftigers in hun vuilzak kruipen om hun eigen pensioentje te vrijwaren. Denkt er eigenlijk iemand aan ons kinderen?
                                        Zoals Milquet zei, we leven nu al 16 jaar langer!!!! Hoe gaan we dit in godsnaam blijven betalen?

                                        Ik ben 37, zelfstandige, en maak mij al lang geen illusies meer ivm mijn wettelijk pensioen. Tis nog lang, zeer lang, maar ik zorg er wel zelf wel voor. Ik hoop ooit voortijdig uit te bollen maar ze maken het wel heel erg moeilijk.

                                        En wat de 3 minderheidspartijtjes aan het presteren zijn getuigt van compleet misprijzen voor de werkende Vlaming die gans dit Belgisch vehikel moet rechthouden.
                                        Als ik die 3 relatief jonge partijvoorzitterkes zie zitten, waarvan 2 zoontjes van, word ik fysiek onwel en zap ik weg.
                                        Zogezegd niet eens met elkaar maar heimelijk dolblij met NVA zn 35%, het verzekert hen van de macht, ook al zijn ze gedecimeerd.



                                        Pfieuw, dit moest er even uit.

                                        Comment


                                        • Voila, dit krijg je dan:

                                          Grootste bank omzeilt loonverlies met 10.000 bedrijfswagens
                                          Ook vakbonden bij BNP Paribas Fortis niet vies van fiscale zijpoortjes
                                          Duizenden medewerkers van de vroegere Fortis Bank krijgen in ruil voor 3 procent minder brutoloon niet alleen werkzekerheid tot 2016, ze hoeven daarvoor zelfs geen boterham minder te eten. Dat kan dankzij sociale en fiscale zijpoortjes die perfect legaal zijn en waar iedereen dus bij wint. Behalve dan de sociale zekerheid.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X