Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hou er rekening mee dat vaak de co² uitstoot van duitse auto's niet vermeld staan op uw inschrijvingsbewijs, dan geldt automatisch het maximum van 195 of 205 gram...
mmm als ze dan wel de echte catalogusprijs kunnen opzoeken en niet de echte CO2 uitstoot dan is er iets mis lijkt me.
hou er rekening mee dat vaak de co² uitstoot van duitse auto's niet vermeld staan op uw inschrijvingsbewijs, dan geldt automatisch het maximum van 195 of 205 gram...
onzin!
Inschrijvingsbewijs wordt in België nieuw aangemaakt, alle benodigde gegevens staan op gelijkvormigheidsattest en Duitse zulassungsbescheinigung ( de vroegere Fahrzeugbrief) die je meekrijgt van de verkoper.
t gaat over een A5 eh, niet de 1 of andere exoot die niet in België verkrijgbaar is.
Sorry Elio&co, de Phaeton werd ingeruild bij Audi Düsseldorf voor een A5 Sportback 2.0 TFSI S-Line halbjahreswagen met een co2-uitstoot van 152g/km.
Tip voor iedereen die een hier onverkoopbare hoge vaa-auto in te ruilen heeft: ga naar Duitsland, ze zullen je met open armen ontvangen. Wat ze in België als overnameprijs bieden is om misselijk van te worden, zelfs al koop je een nieuwe. Degoutant en schandelijk. Hou anderen maar voor de gek maar mij niet, bij deze de economie van Nordrhein-Westfalen gesteund ipv die van Vlaanderen. Nu kan ik opnieuw 4 jaar beginnen afschrijven en vele minder vaa betalen ook! Sorry Elio&co, jullie hebben het zelf gezocht!
Graag, maar een renting zien ze weer niet graag komen en de overnameprijs van de wagen is zo schandalig hoog dat het altijd serieus bloeden blijft wat ik ook doe ....
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Gaat het over die x5 40d?
Moet dat na 2 jaar nog zoveel kosten om die af te kopen dan? Kun je niet gewoon ineens de pil doorslikken? Alternatief is tot het einde van de looptijd een hoge vaa betalen als ik het goed begrijp. Maar ook dan moet je alsnog met verlies verkopen (x jaar later dus aan een nog lagere prijs).
En ik die dacht dat zwaar investeren in één of andere duitse kar zowiezo loont in een hoge inruilwaarde. De doorsnee BMW 5 komt vandaag goedkoper op de markt dan de betere Toyota Avensis.
Gewoon in de UK gaan shoppen voor een nieuwe wagen. Aankoopprijs -20% = VAA -20%. Catalogus waarde particulier in de UK ligt +/-20% lager dan in BE. Daar koop je een BMW 5 voor de prijs van een goed uitgeruste Mondeo hier.
Gewoon in de UK gaan shoppen voor een nieuwe wagen. Aankoopprijs -20% = VAA -20%. Catalogus waarde particulier in de UK ligt +/-20% lager dan in BE. Daar koop je een BMW 5 voor de prijs van een goed uitgeruste Mondeo hier.
Gaan ze dit wel aanvaarden ?
Als strikske gewoon de Belgische pijzen gebruikt zal je toch mogen betalen...
Gaat het over die x5 40d?
Moet dat na 2 jaar nog zoveel kosten om die af te kopen dan? Kun je niet gewoon ineens de pil doorslikken? Alternatief is tot het einde van de looptijd een hoge vaa betalen als ik het goed begrijp. Maar ook dan moet je alsnog met verlies verkopen (x jaar later dus aan een nog lagere prijs).
Het is een hele dikke pil dan BMW haalt zijn verkoopsprijzen ook bij de autohandelaars die nu hun zakken massaal aan het vullen zijn met de export van onze dure luxebakken in het buitenland..... de prijs van aankoop in België is door het massale aanbod en het mes-op-het-strikske effect echter wel belachelijk laag wat de verbrekingsvergoeding niet ten goede komt ... onze frauduleuze autohandelaar zonder scrupules daarentegen ....
Laat ons zeggen dat ik voor dat bedrag een goed uitgeruste 520d touring kan aanschaffen ....
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Bron? Ik heb nergens gelezen Belgische catalogus prijs. Denk ook niet dat dat mag van Europa.
Als het in NL al tientallen jaren op die manier geregeld wordt dan zal het wel mogen van Europa zeker?
Het zou ook maar raar zijn anders. Jij haalt je wagen in de UK en betaalt dan minder VAA dan iemand die identiek dezelfde voordelen geniet voor een wagen welke in BE aangeschaft is.
Gewoon in de UK gaan shoppen voor een nieuwe wagen. Aankoopprijs -20% = VAA -20%. Catalogus waarde particulier in de UK ligt +/-20% lager dan in BE. Daar koop je een BMW 5 voor de prijs van een goed uitgeruste Mondeo hier.
Jezus christus, dat is echt wel goedkoop. En lukt een left hand drive? Is dat een ingewikkeld iets daar een auto gaan kopen?
Als het in NL al tientallen jaren op die manier geregeld wordt dan zal het wel mogen van Europa zeker?
Het zou ook maar raar zijn anders. Jij haalt je wagen in de UK en betaalt dan minder VAA dan iemand die identiek dezelfde voordelen geniet voor een wagen welke in BE aangeschaft is.
En dat is dezelfde discussie die hier gevoerd wordt van 2dehands tov nieuwe wagen...
Als het in NL al tientallen jaren op die manier geregeld wordt dan zal het wel mogen van Europa zeker?
Het zou ook maar raar zijn anders. Jij haalt je wagen in de UK en betaalt dan minder VAA dan iemand die identiek dezelfde voordelen geniet voor een wagen welke in BE aangeschaft is.
Als je een wagen aanschaft die 2 jaar ouder is, maar dus minder kost, voor de rest identiek is, betaal je toch ook minder VAA. Ik zie het probleem niet.
Als je een wagen aanschaft die 2 jaar ouder is, maar dus minder kost, voor de rest identiek is, betaal je toch ook minder VAA. Ik zie het probleem niet.
Bedenk eens rustig waar die VAA voor in het leven geroepen is? Belasten van het genoten voordeel in natura.
Dat voordeel is groter bij een nieuwe wagen dan bij een tweedehands wagen. Simpel as that.
Posted on 15 februari 2012by Georges Vanhaeren In verband met de discussie rond het Generatiepact ligt volgens mij de oplossing voor het rapen. Schaf gewoon het arbeiders- en bediendenstatuut af en maak van elke Belg een zelfstandige! Dan hoeven de zogenaamde brugdagen niet meer, wordt de opgelopen werkachterstand opgehaald op feestdagen en worden stakingen overbodig. In plaats van 14 maanden betaald te worden voor 11 maanden werk, wordt er dan 14 maanden gewerkt waarvan er 12 worden betaald. Het vakantiegeld verdwijnt. Het ziekteverzuim loopt fors terug want het wordt pas vanaf de 31ste dag vergoed. Dat zou een forse besparing zijn voor de sociale zekerheid. Er is dan geen zwangerschapsverlof meer of tijdskrediet, geen extralegale voordelen, minder kindergeld, lagere pensioenen. En toch zal iedereen gelukkig zijn. Want in de ogen van de gemiddelde Belg is iedere zelfstandige immers welvarend, werkt hij als het hem uitkomt, is hij zijn eigen baas en is hij nooit of zelden ziek. Wie droomt daar niet van?
Van Thuline Loncin-Vienne uit Antwerpen.
Bedenk eens rustig waar die VAA voor in het leven geroepen is? Belasten van het genoten voordeel in natura.
Dat voordeel is groter bij een nieuwe wagen dan bij een tweedehands wagen. Simpel as that.
Voordeel groter bij een nieuwe wagen? Welke rationele uitleg is daarvoor te vinden?
Puur $ gewin.
Comment