Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk Berichten
    Luilekkerland !

    Posted on 15 februari 2012by Georges Vanhaeren
    In verband met de discussie rond het Generatiepact ligt volgens mij de oplossing voor het rapen. Schaf gewoon het arbeiders- en bediendenstatuut af en maak van elke Belg een zelfstandige!
    Dan hoeven de zogenaamde brugdagen niet meer, wordt de opgelopen werkachterstand opgehaald op feestdagen en worden stakingen overbodig. In plaats van 14 maanden betaald te worden voor 11 maanden werk, wordt er dan 14 maanden gewerkt waarvan er 12 worden betaald. Het vakantiegeld verdwijnt. Het ziekteverzuim loopt fors terug want het wordt pas vanaf de 31ste dag vergoed. Dat zou een forse besparing zijn voor de sociale zekerheid. Er is dan geen zwangerschapsverlof meer of tijdskrediet, geen extralegale voordelen, minder kindergeld, lagere pensioenen. En toch zal iedereen gelukkig zijn. Want in de ogen van de gemiddelde Belg is iedere zelfstandige immers welvarend, werkt hij als het hem uitkomt, is hij zijn eigen baas en is hij nooit of zelden ziek. Wie droomt daar niet van?
    Van Thuline Loncin-Vienne uit Antwerpen.
    Dubbele dikke duim !!!
    En dan zijn de zelfstandigen ook meteen van die jaloezie af....
    Stel je voor hoeveel VAA de overheid dan kan innen !!

    EDIT: ha nee, dat is ook de oplossing niet .... dat zou dan schijnzelfstandigheid zijn en daar is de overheid ook tegen
    Last edited by erik219; 16/02/2012, 10:24.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
      Voordeel groter bij een nieuwe wagen? Welke rationele uitleg is daarvoor te vinden?
      Puur $ gewin.
      Voordeel t.o.v. privé aanschaffen van deze wagen. Wil je het niet begrijpen of zo?


      Dat je het er niet mee eens bent is prima. Maar begrijpen is hopelijk toch niet te moeilijk

      Comment


      • Vorige week met vader, zus en boekhouder rond de tafel gezeten. De Range Rover wordt te duur. (TD6 van 2004, 75.000 euro factuurprijs).
        De optie Evoque werd overwogen, maar blijft toch ook een 6000 euro VAA.

        Ik ben er ook zwaar tegen om nu een nieuwe wagen te kopen. Dit omdat de Range op dit moment geen hok waard is, door de overvloed op de markt, en ook omdat al wat leuk is te duur is. Mijn voorstel is om nog 2 jaar te overbruggen en dan te kijken voor een CO2 vriendelijke hybride. Tegen dan zullen die al een heel stuk verder geëvolueerd zijn. Ook de prijzen zullen dan wel al beetje gezakt zijn.

        Tprobleem is dat vaderlief het niet ziet zitten om 2 jaar met bvb een kangootje te rijden.

        Mijn voorstel tot compromis is dus geworden : De Range naar privé en de auto van zijn vriendin op het bedrijf (Senic 1.5dCi). Voor 2 jaar mee te rijden is dat nu ook geen ramp. En als hij zich privé verplaatst kan hij dat nog steeds met de nodige luxe.

        Bovendien is het eigenlijk ook het eerlijkste. Privé km's zullen met de privé wagen gereden worden en werk km's met de werkwagen. Nu, dan wordt er wel VAA betaald voor een wagen die geen privé km's meer rijdt. Ook een beetje dom, waardoor zijn vriendin er dan af en toe nog eens mee zal gaan werken, kwestie van de VAA weer terecht te maken.
        Eigenlijk is het een stom systeem gezien ze je op bepaalde wijze doen betalen voor privé km's, ongeacht of je die ook effectief doet.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
          Voordeel t.o.v. privé aanschaffen van deze wagen. Wil je het niet begrijpen of zo?


          Dat je het er niet mee eens bent is prima. Maar begrijpen is hopelijk toch niet te moeilijk
          'Voordeel t.o.v. privé aanschaffen van deze wagen'..
          Dus tussen wagen 1 60.000 euro/wagen 2 80.000 euro is er wel degelijk een verschil in VAA.
          Maar het kan ook zijn dat ik het helemaal niet begrepen heb.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
            Voordeel t.o.v. privé aanschaffen van deze wagen. Wil je het niet begrijpen of zo?


            Dat je het er niet mee eens bent is prima. Maar begrijpen is hopelijk toch niet te moeilijk

            Wij begrijpen perfect wat u bedoelt. Een nieuwe auto is meer waard dan een tweedehands, dus als je die niet zelf moet kopen, doe je meer voordeel.

            Probleem is alleen dat de zotte wetgever in dit bananenkoninkrijk het niet helemaal zo begrepen heeft, en allerlei kloterijen bedacht heeft zodat het VAA op een tweedehandsauto niet proportioneel met het waardeverlies van de auto daalt. De zotte wetgever laat zich aldus betrappen op flagrante hypocrisie en op pure roofzucht: eerst zegt hij dat het van belang is om de échte waarde - lees: zonder kortingen en zo - van de auto op te nemen in de berekening van het VAA (en hij verkoopt dat op populistische wijze met praat over het "pakken van de rijken"). Wanneer dan stemmen opgaan om met gedevalueerde tweedehandsauto's te beginnen rijden, met een lagere échte waarde, zegt diezelfde zotte wetgever: "hola, zo niet, in dat geval gaan we een fictieve, veel te hoge waarde op die tweedehandsauto's plakken".

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
              Wij begrijpen perfect wat u bedoelt. Een nieuwe auto is meer waard dan een tweedehands, dus als je die niet zelf moet kopen, doe je meer voordeel.

              Probleem is alleen dat de zotte wetgever in dit bananenkoninkrijk het niet helemaal zo begrepen heeft, en allerlei kloterijen bedacht heeft zodat het VAA op een tweedehandsauto niet proportioneel met het waardeverlies van de auto daalt. De zotte wetgever laat zich aldus betrappen op flagrante hypocrisie en op pure roofzucht: eerst zegt hij dat het van belang is om de échte waarde - lees: zonder kortingen en zo - van de auto op te nemen in de berekening van het VAA (en hij verkoopt dat op populistische wijze met praat over het "pakken van de rijken"). Wanneer dan stemmen opgaan om met gedevalueerde tweedehandsauto's te beginnen rijden, met een lagere échte waarde, zegt diezelfde zotte wetgever: "hola, zo niet, in dat geval gaan we een fictieve, veel te hoge waarde op die tweedehandsauto's plakken".
              Mannekes da's allemaal gezever om niks.
              Dat de leeftijd een rol speelt, tot daar aan toe maar tweedehands of niet? Nee toch??
              Een auto van twee jaar is een auto van twee jaar, of die nieuw of tweedehands aangekocht werd, het voordeel van dat voertuig is hetzelfde.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                Mannekes da's allemaal gezever om niks.
                Dat de leeftijd een rol speelt, tot daar aan toe maar tweedehands of niet? Nee toch??
                Een auto van twee jaar is een auto van twee jaar, of die nieuw of tweedehands aangekocht werd, het voordeel van dat voertuig is hetzelfde.
                Hmm, daar kan ik het mee eens zijn voor nen auto <1j, eens een auto iets ouder is?
                Die van mij is 2j+ en aangekocht als eindereeks model, kreeg zoveel korting dat ik voor't geld van een 320d een 520d had. Die korting wordt nu niet gebruikt in de berekening terwijl ik vind dat 't toch een aanzienlijk verschil is dat je eigenlijk vanop week 1 met een oud model rondrijd.
                Volgen mij had de wetgever oorspronkelijk ook wel de bedoeling met factuurprijzen te werken maar dat hebben we (de bevolking - zelfstandingen) zelf om zeep gehouden door onmiddelijk in't groot te verkondigen dat we daar achterpoortjes voor hadden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Mannekes da's allemaal gezever om niks.
                  Dat de leeftijd een rol speelt, tot daar aan toe maar tweedehands of niet? Nee toch??
                  Een auto van twee jaar is een auto van twee jaar, of die nieuw of tweedehands aangekocht werd, het voordeel van dat voertuig is hetzelfde.
                  wacht wacht, das net de 'diefstal', je zal VAA betalen op waarde van een auto die je nooit 'bezat' (als je die dus tweedehands kocht.)

                  Stel, nieuwprijs/catalogus is 20 000eu, je koopt hem tweedehands, 2j oud aan 15000eu, wel je zal VAA betalen op waarde +/- 17500eu. (- 2 x 6%). En in feite gaat die 6% / jaar pas in na een jaar.

                  Niet helemaal juist gerekend, maar daar komt het in essentie op neer!

                  Comment


                  • en als bedrijfswagens worden doorverkocht en door iemand anders als bedrijfswagen worden gebruikt is het 2 x kassa voor de staat!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                      wacht wacht, das net de 'diefstal', je zal VAA betalen op waarde van een auto die je nooit 'bezat' (als je die dus tweedehands kocht.)

                      Stel, nieuwprijs/catalogus is 20 000eu, je koopt hem tweedehands, 2j oud aan 15000eu, wel je zal VAA betalen op waarde +/- 17500eu. (- 2 x 6%). En in feite gaat die 6% / jaar pas in na een jaar.

                      Niet helemaal juist gerekend, maar daar komt het in essentie op neer!
                      Basisfout in je redenering: je stelt de genieter van het voordeel in natura gelijk met de eigenaar van de aanbieder van het voordeel. Dat is fout.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                      en als bedrijfswagens worden doorverkocht en door iemand anders als bedrijfswagen worden gebruikt is het 2 x kassa voor de staat!
                      Hoezo? Er is toch nog altijd een voordeel in natura?
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • Schuss, je betaalt toch 'relatief' gezien te veel VAA op een tweedehandswagen!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                          Schuss, je betaalt toch 'relatief' gezien te veel VAA op een tweedehandswagen!
                          Dat is allemaal zo relatief.

                          Firmawagens worden bijna altijd doorgeschoven, er zijn maar weinig mensen die zelf hun wagen kiezen. Er vertrekken collega's, die groeien weleens door, etc etc.

                          Rijden die dan ook met een tweedehandswagen?

                          Sec gezien rijdt de genieter van het voordeel daar dan wel mee. Moet je daar dan ook rekening mee gaan houden?

                          95% van de firmawagens worden bijgehouden tot max 4jr. En 90% wordt gewoon nieuw aangekocht. Dus waar hebben we het eigenlijk over?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                            Schuss, je betaalt toch 'relatief' gezien te veel VAA op een tweedehandswagen!
                            Neen. In het slechtste geval betaal je 'relatief' gezien te veel op een wagen van een bepaalde leeftijd.
                            Als een werknemer van een bedrijf een auto van anderhalf jaar oud ter beschikking krijgt maakt het voor de chauffeur, de eigenlijke genieter van het voordeel in natura, juist niks uit of dat voertuig al anderhalf jaar in het bedrijf circuleert of slechts een maand. Het maakt hem/haar in principe ook niet uit of er één vorige chauffeur dan wel 10 zijn geweest.
                            Hij/zij krijgt een voertuig met een bepaalde waarde, bepaalde opties, bepaalde kilometerstand en een bepaalde leeftijd ter beschikking. That's all that matters.

                            Hoe lang is een auto nieuw?
                            Is mijn wagen na een jaar nog nieuw?
                            Vind jij het normaal dat ik meer VAA zou moeten betalen voor mijn 12 maanden oude auto dan iemand die mijn auto overkoopt, al is die op dat moment slechts een dag ouder? Nee toch...
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              Dat is allemaal zo relatief.

                              Firmawagens worden bijna altijd doorgeschoven, er zijn maar weinig mensen die zelf hun wagen kiezen. Er vertrekken collega's, die groeien weleens door, etc etc.

                              Rijden die dan ook met een tweedehandswagen?

                              Sec gezien rijdt de genieter van het voordeel daar dan wel mee. Moet je daar dan ook rekening mee gaan houden?

                              95% van de firmawagens worden bijgehouden tot max 4jr. En 90% wordt gewoon nieuw aangekocht. Dus waar hebben we het eigenlijk over?
                              Vwalla.

                              Volgens mij hebben we het over die 10% zaakvoerders die aankoper en genieter tegelijkertijd zijn en die een dikke bak in occasie kopen en zich nu bedrogen voelen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Neen. In het slechtste geval betaal je 'relatief' gezien te veel op een wagen van een bepaalde leeftijd.
                                Als een werknemer van een bedrijf een auto van anderhalf jaar oud ter beschikking krijgt maakt het voor de chauffeur, de eigenlijke genieter van het voordeel in natura, juist niks uit of dat voertuig al anderhalf jaar in het bedrijf circuleert of slechts een maand. Het maakt hem/haar in principe ook niet uit of er één vorige chauffeur dan wel 10 zijn geweest.
                                Hij/zij krijgt een voertuig met een bepaalde waarde, bepaalde opties, bepaalde kilometerstand en een bepaalde leeftijd ter beschikking. That's all that matters.

                                Hoe lang is een auto nieuw?
                                Is mijn wagen na een jaar nog nieuw?
                                Vind jij het normaal dat ik meer VAA zou moeten betalen voor mijn 12 maanden oude auto dan iemand die mijn auto overkoopt, al is die op dat moment slechts een dag ouder? Nee toch...
                                Maakt natuurlijk wel iets uit. Heb ooit een "aanloopwagen" gehad voor meer dan een jaar, iedereen bij mijn toenmalige werkgever die ik kende had daar ooit meegereden, ding was helemaal om zeep gereden. Het voordeel dat ik daar mee had was toch redelijk relatief met deze berekeningswijze hoor.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                  Vwalla.

                                  Volgens mij hebben we het over die 10% zaakvoerders die aankoper en genieter tegelijkertijd zijn en die een dikke bak in occasie kopen en zich nu bedrogen voelen.
                                  Tuurlijk voel je je nu bedrogen. Zeker als je na't voorstellen van de nieuwe wet een "dikke" (nou ja, klinkt een beetje jaloezie in want't is voor elke occassie) occassie gekocht hebt en dat toch weer ziet veranderen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Vwalla.

                                    Volgens mij hebben we het over die 10% zaakvoerders die aankoper en genieter tegelijkertijd zijn en die een dikke bak in occasie kopen en zich nu bedrogen voelen.
                                    Ha ja, inderdaad, daar zit er inderdaad een verschil. En ja, je hebt gelijk, het grootste deel van de bedrijfswagens wordt gebruikt door werknemers.

                                    Ik was dus vooral vanuit een genieter en ook aankoper standpunt bezig.

                                    Comment


                                    • Onder het motto wie zaait die oogst

                                      De Zwitsers-Italiaanse rederij MSC zegt zijn investeringspolitiek in Vlaanderen te 'herbekijken'. De rederij wijkt alvast tijdelijk uit. In een persbericht meldt het bedrijf dat dit een rechtstreeks gevolg is van de stakingsactie van de loodsen in de Antwerpse haven.


                                      ik ga nog moeten emigreren op mijn ouden dag

                                      Vakbonden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                        Onder het motto wie zaait die oogst

                                        De Zwitsers-Italiaanse rederij MSC zegt zijn investeringspolitiek in Vlaanderen te 'herbekijken'. De rederij wijkt alvast tijdelijk uit. In een persbericht meldt het bedrijf dat dit een rechtstreeks gevolg is van de stakingsactie van de loodsen in de Antwerpse haven.


                                        ik ga nog moeten emigreren op mijn ouden dag

                                        Vakbonden
                                        Volgens GvA zijn ze al weg:

                                        Op haar derde dag neemt de loodsenstaking voor de Antwerpse haven een dramatische wending. Reeds woensdagavond blijkt de allergrootste klant van de haven, de rederij MSC, beslist te hebben al haar schepen naar Rotterdam af te leiden. Tegelijk kondigen de onafhankelijke loodsen vanaf vrijdag.. een verscherping van hun acties aan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                          Onder het motto wie zaait die oogst

                                          De Zwitsers-Italiaanse rederij MSC zegt zijn investeringspolitiek in Vlaanderen te 'herbekijken'. De rederij wijkt alvast tijdelijk uit. In een persbericht meldt het bedrijf dat dit een rechtstreeks gevolg is van de stakingsactie van de loodsen in de Antwerpse haven.


                                          ik ga nog moeten emigreren op mijn ouden dag

                                          Vakbonden
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                          Ongelooflijk hé, die mannen dragen toch een verpletterende verantwoordelijkheid ze...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X