Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ongelooflijk hé, die mannen dragen toch een verpletterende verantwoordelijkheid ze...
    En dat gaat over x jaar langer werken binnen een aantal jaar. Wie weet nu al of ie dan nog fit is? Ik en mensen van 62 die fitter zijn dan mij (mijn vader bvb ).

Ik begrijp die houding niet, iedereen zou verdorie moeten proberen tot 65 werken zoals eigenlijk de regel is, dan waren er geen problemen om sommige mensen iets vroeger te doen stoppen wegens gezondheidsredenen oid.

Comment

• Belgie aan het stuur deze keer:

schandalig gewoon.
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Nog meer economisch nieuws:

Dieselprijs weer op recordniveau
        De prijs voor diesel stijgt morgen opnieuw tot recordniveau. Met een maximumprijs van 1,55 euro per liter is het record van 13 januari weer geëvenaard.

Hopla!

Comment

• Voor wie het lezen wil,,,

Op een dag verscheen er een man in een dorp. Hij verklaarde eikels te willen kopen en wilde daar één Euro per stuk voor betalen.

Omdat er veel eikelbomen in het dorp stonden, begonnen de dorpsgenoten snel eikels te verzamelen. De man kocht een week later duizenden eikels voor een Euro per stuk.

De man verklaarde dat hij een week later zou terugkomen en twee Euro per stuk zou betalen per eikel. Opnieuw begonnen de dorpsgenoten eikels te verzamelen, alhoewel er veel minder eikels over waren. De man verscheen een week later, betaalde twee Euro per stuk en verklaarde een week later opnieuw te verschijnen en vijf Euro per eikel te betalen.

De voorraad eikels was vrijwel opgeraakt en de dorpsbewoners zetten alles op alles om maar nieuwe eikels te vinden. Ze vonden er toch nog een paar. De man verscheen precies op tijd een week later, betaalde vijf Euro per eikel en verklaarde een week later terug te komen en twintig Euro per eikel te betalen.

De dorpsbewoners konden echter geen eikels meer vinden. Toen verscheen er een dag later een tweede man met een grote zak eikels op zijn rug. De dorpsbewoners vroegen of ze de eikels van de man konden kopen, maar de man vroeg er 15 Euro per stuk voor. De dorpsbewoners verzamelden al het geld wat ze konden vinden. Al het spaargeld wat ze hadden legden ze bij elkaar en ze kochten de grote zak eikels. Een week later verscheen de man echter niet meer. Ze zagen de man nooit meer. Ze waren al hun geld kwijt en het enige wat er achter bleef was een grote hoeveelheid eikels.

En zo dames en heren, werkt de aandelenmarkt, alsook de brandstofprijzen
          Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
            Dat is allemaal zo relatief.

Firmawagens worden bijna altijd doorgeschoven, er zijn maar weinig mensen die zelf hun wagen kiezen. Er vertrekken collega's, die groeien weleens door, etc etc.

Rijden die dan ook met een tweedehandswagen?

Sec gezien rijdt de genieter van het voordeel daar dan wel mee. Moet je daar dan ook rekening mee gaan houden?

95% van de firmawagens worden bijgehouden tot max 4jr. En 90% wordt gewoon nieuw aangekocht. Dus waar hebben we het eigenlijk over?
            Nee, want de eigenaar van de wagen (het bedrijf of de leasingmaatschappij) blijft dezelfde en dus wordt de wagen niet als 2dehands ingeschreven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
              Nee, want de eigenaar van de wagen (het bedrijf of de leasingmaatschappij) blijft dezelfde en dus wordt de wagen niet als 2dehands ingeschreven.
              En leg mij dan eens uit waarom iemand een auto overneemt van een collega meer VAA zou moeten betalen dan iemand die dezelfde auto krijgt (zelfde uitrusting, leeftijd, km-stand) maar waarvan de werkgever die tweedehands gekocht heeft.
              Ze hebben alletwee één vorige chauffeur (for sake of the argument) en het betreft dus een volledig evenwaardig voertuig. Alleen heeft de eigenaar (de eigenaar! Niet de chauffeur/genieter) van het tweede voertuig een recenter en dus lagere factuur en gaat het daar op papier om een tweedehands voertuig.

Ik zie geen verschil in werkelijk voordeel in natura voor de gebruiker in die twee scenario's en gelukkig is de aangepaste regelgeving ook als dusdanig opgezet.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• GSM registreert (privé)kilometers

Dankzij een nieuwe app voor smartphones kan je voortaan precies nagaan welke afstand je al hebt afgelegd met de auto. De ritten worden automatisch geregistreerd.

Link + Bron: De Standaard

Comment

• Aangepaste berekening vaa voor gehandicapten

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• thx vanackere, ware het niet dat in belgie menig gehandicapte elke dag op cafe zijn biertjes gaat hijsen en zwartwerkt

en het is er meer als 1, ken er 2
                    zij 2 zitten niet in de roelstoel uiteraard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      Als het in NL al tientallen jaren op die manier geregeld wordt dan zal het wel mogen van Europa zeker?

Het zou ook maar raar zijn anders. Jij haalt je wagen in de UK en betaalt dan minder VAA dan iemand die identiek dezelfde voordelen geniet voor een wagen welke in BE aangeschaft is.
                      Ik zal het je bij de eerst volgende controle weten te vertellen ;-). Mij lijkt het nogal moeilijk en vergaand om de wagen op zo een uitgebreide manier te gaan screenen. Opties uit de UK komen niet overeen met opties in BE.
                      En ten 2de heb ik geen enkel voordeel t.o.v. een particulier. Elke particulier kan aan dezelfde voorwaarden dezelfde wagen kopen aan dezelfde prijs in de UK.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                        De middenklasse heeft helaas geen vakbond die voor hen opkomt. Zie je al de stielmannen, schilders en winkeliers een mars op Brussel houden? Nee, die krijgen geen 30eu als ze zouden staken.

De laagste sociale klassen en de hele rijken, die Zijn interessant voor politici, de rest dient als een citroen uitgeperst. Maar steeds 1 druppel overhoudend, zodat men toch nog voortdoet.

Helaas zijn er minder en minder citroenen.

Wat we in USA zien en ook reeds enorm in UK is nu naar hier ant komen.

De middenklasse moet er uit. Maar niet voordat ze wordt leeggemolken en arm belast.

En wat betreft de pensioenen, schandalig dat al die vijftigers in hun vuilzak kruipen om hun eigen pensioentje te vrijwaren. Denkt er eigenlijk iemand aan ons kinderen?
                        Zoals Milquet zei, we leven nu al 16 jaar langer!!!! Hoe gaan we dit in godsnaam blijven betalen?

Ik ben 37, zelfstandige, en maak mij al lang geen illusies meer ivm mijn wettelijk pensioen. Tis nog lang, zeer lang, maar ik zorg er wel zelf wel voor. Ik hoop ooit voortijdig uit te bollen maar ze maken het wel heel erg moeilijk.

En wat de 3 minderheidspartijtjes aan het presteren zijn getuigt van compleet misprijzen voor de werkende Vlaming die gans dit Belgisch vehikel moet rechthouden.
                        Als ik die 3 relatief jonge partijvoorzitterkes zie zitten, waarvan 2 zoontjes van, word ik fysiek onwel en zap ik weg.
                        Zogezegd niet eens met elkaar maar heimelijk dolblij met NVA zn 35%, het verzekert hen van de macht, ook al zijn ze gedecimeerd.

Pfieuw, dit moest er even uit.
                        Groot gelijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                          Onder het motto wie zaait die oogst

De Zwitsers-Italiaanse rederij MSC zegt zijn investeringspolitiek in Vlaanderen te 'herbekijken'. De rederij wijkt alvast tijdelijk uit. In een persbericht meldt het bedrijf dat dit een rechtstreeks gevolg is van de stakingsactie van de loodsen in de Antwerpse haven.

ik ga nog moeten emigreren op mijn ouden dag

Vakbonden
                          Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                          Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Ongelooflijk hé, die mannen dragen toch een verpletterende verantwoordelijkheid ze...
                          Denk niet dat ze goed beseffen welke impact deze "actie" heeft voor alle gerelateerde neven bedrijven die verbonden zijn aan de haven. En dit alleen om (weeral eens) eigenbelang van een handje bovenzichzelf denkend uitverkorenen.
                          Misschien af & toe een zwaar beroep met (beperkte) verantwoordelijkheden maar daar staat dan na een jaar al een zeer goed loon tegenover en een weelde aan vrijetijd. Moet er geen tekeningske bijmaken zeker hoe vele van deze "heren" nog een "neven activiteit" hebben...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker Bekijk Berichten
                            Aangepaste berekening vaa voor gehandicapten

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...anackere.dhtml
                            AHA! Alle gehandicapten?
                            Niet dat mijn voertuig(en) aangepast moesten worden, maar kom, daar gaan we niet moeilijk over doen, he!
                            Show me the money, Vanackere!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                              AHA! Alle gehandicapten?
                              Niet dat mijn voertuig(en) aangepast moesten worden, maar kom, daar gaan we niet moeilijk over doen, he!
                              Daarom heb ik ne steptronic he . En multifunctioneel stuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                En een voice control aanpassing die Limburgs verstaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                  Hmm, nog niet aan gedacht .
                                  Heb redelijk zware afwijking op mijn ogen, dus 'k ga mijn gps ook met grote icoontjes vragen. Head-up display dient daar ook voor, net zoals die Lane Change warning. We raken er

Comment

• Discussie met boekhouder of VAA bedrag

Ik lease (renting om correcter te zijn) een 2de hands wagen. Dus de auto is een 2de hands wagen maar ook een leasingwagen.

Mijn boekhouder wil nu voor de eerste 4 maanden van dit jaar de nieuwprijs gebruiken als basis voor het VAA ipv de betaalde 2de hands prijs omdat het een leasingwagen is

Welke is nu eigenlijk de correct prijs om te gebruiken???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker Bekijk Berichten
                                      Aangepaste berekening vaa voor gehandicapten

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...anackere.dhtml
                                      AHA! Alle gehandicapten?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Hmm, nog niet aan gedacht .
                                      Heb redelijk zware afwijking op mijn ogen, dus 'k ga mijn gps ook met grote icoontjes vragen. Head-up display dient daar ook voor, net zoals die Lane Change warning. We raken er
                                      Niet mee lachen mensen, maar je moet de mogelijke vrijstelling voor de verkeersbelastingen eens goed lezen voor deze groep mensen:

citaat:
                                      Enkele vrijstellingen zijn:

de voertuigen die uitsluitend worden gebruikt voor een openbare dienst (bijv. de Post, de brandweer, het leger, enz.);

de ziekenauto's en de voertuigen als persoonlijk vervoermiddel gebruikt door grootoorlogsinvaliden (invaliditeit van minstens 60%);

gehandicapte persoon: een voertuig (personenauto, auto voor dubbel gebruik, minibus of lichte vrachtauto) uitsluitend gebruikt als persoonlijk vervoermiddel door een persoon met een handicap (blinden, amputatie of volledige verlamming van bovenste ledematen, een blijvende invaliditeit van minstens 50% aan de onderste ledematen).

Het voertuig behoort niet toe aan een instelling voor gehandicaptenzorg die het voertuig uitsluitend gebruikt voor/door die instelling;

Indien het voertuig een lichte vrachtwagen is moet de persoon met een handicap beschikken over een attest van een geneesheer waarin de noodzaak van het gebruik van dit voertuig bevestigd wordt;

De gehandicapte persoon dient te beschikken over een invaliditeitsattest van de FOD Sociale Zekerheid.

Bron: Belastingportaal Vlaanderen
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Niet mee lachen mensen, maar je moet de mogelijke vrijstelling voor de verkeersbelastingen eens goed lezen voor deze groep mensen:

citaat:
                                        Enkele vrijstellingen zijn:

de voertuigen die uitsluitend worden gebruikt voor een openbare dienst (bijv. de Post, de brandweer, het leger, enz.);

de ziekenauto's en de voertuigen als persoonlijk vervoermiddel gebruikt door grootoorlogsinvaliden (invaliditeit van minstens 60%);

gehandicapte persoon: een voertuig (personenauto, auto voor dubbel gebruik, minibus of lichte vrachtauto) uitsluitend gebruikt als persoonlijk vervoermiddel door een persoon met een handicap (blinden, amputatie of volledige verlamming van bovenste ledematen, een blijvende invaliditeit van minstens 50% aan de onderste ledematen).

Het voertuig behoort niet toe aan een instelling voor gehandicaptenzorg die het voertuig uitsluitend gebruikt voor/door die instelling;

Indien het voertuig een lichte vrachtwagen is moet de persoon met een handicap beschikken over een attest van een geneesheer waarin de noodzaak van het gebruik van dit voertuig bevestigd wordt;

De gehandicapte persoon dient te beschikken over een invaliditeitsattest van de FOD Sociale Zekerheid.

Bron: Belastingportaal Vlaanderen
                                        Die grootoorlogsinvaliden zijn toch ook al van een serieuze leeftijd om nog rond te karren.

Comment

• verduidelijking wetteksten

hello,

Ik ving op dat er eind deze maand een verduidelijking van de wet zou gepubliceerd worden waarin enkele achterpoortjes zouden gesloten worden (waaronder business reeksen) : iemand op de hoogte ?

THX

Davnan

Comment

Working...
                                          X