Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Kerel, get off your high horse.
    Als bedrijfsleider mag je nog altijd doen wat je wil met het kapitaal van je bedrijf.
    Niemand beslist iets in jouw plaats.

Jij beschouwt het kapitaal van je vennootschap en je privé vermogen als één, onterecht.
    Net zoals je jezelf als koper en genieter van het bedrijfsvoertuig als één en dezelfde rechtspersoon beschouwt. Eveneens onterecht.

Maar swat, er zijn er hier blijkbaar niet veel die verder kunnen/willen dan hun eigen neus lang is.
    Ha neen, want als je doet wat je wil, dan word je disproportioneel "gestraft"!
    Dus doe je in de praktijk niet wat je wil. Dat je dat niet kunt zien...
    Ik heb alle aandelen dus de nettoactiefwaarde - 10% liquiditatiebonus beschouw ik inderdaad te allen tijde als mijn vermogen ja. En waarom, omdat het in de praktijk ook zo is!
    Denk dat intussen wel duidelijk is dat jij degene bent die niet verder kijkt dan de regeltjes los van de praktische siutatie en dat je neus lang is.
    Maar soit, mij niet gelaten, ons "probleem" is intussen opgelost, dus interpreteer en relativeer hier maar lekker verder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
      Goh, het is gevaarlijker, maar nog doenbaar.
      Alleen, de laatste tijd merk ik dat ik meer rechts rij dan links, daar is de baan meestal vrij
      Gewone wegen heb ik schrik op met de motorfiets door mensen die uit opritten rijden of mensen die links willen afslaan en gewoon dwars door je heen kijken, maar op de snelweg vind ik met de motorfiets veiliger . Als een lul je niet heeft gezien en van rijvak wisselt, ben je maar zo breed als een motorfiets ipv je met een hele auto naar de linker vangrail wordt geduwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Het punt is dat hij als zaakvoerder besliste zuinig met zijn geld om te gaan, en daarom een tweedehands wagen te kiezen. Door de gewijzigde VAA-regels wordt die tweedehands plots aan de catalogusprijs -30% belast in plaats van op basis van (forfaitaire) kilometers of de reële waarde van de wagen.

Plots is zijn goede-huisvader-gedrag van het beperken van de investeringen in zijn gezicht ontploft en moet hij om de kosten privé én voor de vennootschap onder controle te krijgen zijn wagen verkopen
        EXACT!!!!

(vermoedelijk met aanzienlijk verlies omdat de wagen absoluut oninteressant is geworden voor venootschappen en dus enkel kan verkocht worden aan particulieren of export voor het buitenland) én moet hij een nieuwe wagen voorzien die niet teveel mag kosten en niet teveel CO² uitstoot.
        Niet helemaal want ik heb die in het buitenland kunnen inruilen aan een EERLIJKE prijs en niet aan de lijkenpikker-aasgieren overnameprijs die men hier in België bood. De hoogste bieder (een volle 5000 onder de uiteindelijk verkregen prijs ) eiste dan nog 4 nieuwe banden en liet niet na om steeds te herhalen dat we blij mochten zijn dat hij die WOU kopen. Euhm Niet met mij hoor! Salut la Belgique!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
          EXACT!!!!

Niet helemaal want ik heb die in het buitenland kunnen inruilen aan een EERLIJKE prijs en niet aan de lijkenpikker-aasgieren overnameprijs die men hier in België bood. De hoogste bieder (een volle 5000 onder de uiteindelijk verkregen prijs ) eiste dan nog 4 nieuwe banden en liet niet na om steeds te herhalen dat we blij mochten zijn dat hij die WOU kopen. Euhm Niet met mij hoor! Salut la Belgique!
          wij gaan onze ML van 2011 ook wegdoen, enige tip waar je het meeste reactie gehad hebt in het buitenland.
          heeft er iemand ervaring met de wagen zelf te verkopen in het buitenland?
          alle tips zijn welkom.

Comment

• ik wil een nieuwe regeling
            want ik wil een nieuwe wagen
            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krisq Bekijk Berichten
              wij gaan onze ML van 2011 ook wegdoen, enige tip waar je het meeste reactie gehad hebt in het buitenland.
              heeft er iemand ervaring met de wagen zelf te verkopen in het buitenland?
              alle tips zijn welkom.
              Mijn m3 is via mobile.de verkocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Gewone wegen heb ik schrik op met de motorfiets door mensen die uit opritten rijden of mensen die links willen afslaan en gewoon dwars door je heen kijken, maar op de snelweg vind ik met de motorfiets veiliger . Als een lul je niet heeft gezien en van rijvak wisselt, ben je maar zo breed als een motorfiets ipv je met een hele auto naar de linker vangrail wordt geduwd.
                Toeteren toeteren en toeteren, dat moet ge doen. En liefst zo lang mogelijk dat ze het merken en zich beginnen schamen. Ik kijk er ook niet meer naar dat het op dat moment veel lawaai maakt maar liever zo dan genen toeter meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                  Pardon?
                  Omdat we dan "maar" met 10% zijn (van waar komt dat cijfer trouwens?), dat maakt het dan maar ok?

Natuurlijk voelen we ons bedrogen. Voor een auto die we 2 jaar terug 30k+btw hebben betaald zou het VAA berekend worden op 102000 (nieuwprijs) *70% (is intussen 5,5 jaar oud). Waar slaat dat nu eigenlijk op? Wie dat 'normaal' vindt heeft ze volgens mij niet allemaal op een rij.

Van waar haalt men het recht om in de plaats van de bedrijfsleider te beslissen dat we een bepaald autobudget niet aan een 2dehands met hoge nieuwprijs mogen spenderen (op straffe van...)?

Hoe we het opgelost hebben, kun je enkele pagina's terug lezen. Ik kan je zeggen dat de Belgische staat de grote verliezer is in deze en dat het voor ons ook niet als een achteruitgang wordt beschouwd.
                  Ik volg je volledig, kan het niet beter zeggen.

Comment

• Al eens een toeter van een RT gehoord?

Comment

Als bedrijfsleider mag je nog altijd doen wat je wil met het kapitaal van je bedrijf.

Jij beschouwt het kapitaal van je vennootschap en je privé vermogen als één, onterecht.
                      Net zoals je jezelf als koper en genieter van het bedrijfsvoertuig als één en dezelfde rechtspersoon beschouwt. Eveneens onterecht.

Maar swat, er zijn er hier blijkbaar niet veel die verder kunnen/willen dan hun eigen neus lang is.
                      Dit slaat nergens op, volledig naast de kwestie.

Comment

Blijkbaar vind je nieuwe maatregelen dus rechtvaardig en correct ?
                        Lees en hoor de laatste tijd geregeld dat velen denken dat ze zelfs mee helpen betalen aan al die dikke bakken. Denk eerder dat het de ambitieuze werknemer / ondernemer is die helpt alle uitkeringen, ziektedagen, tijdskredieten, brugpensioenen, stakingsdagen ... te financieren. In alle geval heb ik voor mezelf beslist (en ben niet de enige blijkbaar) om mijn ambities terug te schroeven want als je succesvol bent na jaren iets opgebouwd en afgezien te hebben word je dan toch gepluimd in ons stilaan communistisch landje!
                        Diegene die nu aan de zijlijn staan te lachen zullen wel anders spreken mochten ze plots bv hun KI x 2 zien gaan of hun wedde zien dalen met 20%!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                          Blijkbaar vind je nieuwe maatregelen dus rechtvaardig en correct ?
                          Lees en hoor de laatste tijd geregeld dat velen denken dat ze zelfs mee helpen betalen aan al die dikke bakken. Denk eerder dat het de ambitieuze werknemer / ondernemer is die helpt alle uitkeringen, ziektedagen, tijdskredieten, brugpensioenen, stakingsdagen ... te financieren. In alle geval heb ik voor mezelf beslist (en ben niet de enige blijkbaar) om mijn ambities terug te schroeven want als je succesvol bent na jaren iets opgebouwd en afgezien te hebben word je dan toch gepluimd in ons stilaan communistisch landje!
                          Diegene die nu aan de zijlijn staan te lachen zullen wel anders spreken mochten ze plots bv hun KI x 2 zien gaan of hun wedde zien dalen met 20%!
                          maatregels zijn er zwaar over maar bedenk u wel ziektedagen zijn nu een ding waar men als werknemer wel recht op heeft zeker !!!! u kloten afdraaien om de zaak mede op te werken( want vanaf de moment dat men met personeel werkt doen zij dat even goed) dat is geen probleem maar als men dan ziek wordt is da kost mij geld ?

vele bazen vergeten zonder hun werkkrachten zijn ze niets!!!!!!! (alle geluk de mijne niet )

waarmee ik niet wil zeggen dat er geen rotte appels en profiteurs tussen zitten en die mogen ze van mij allemaal ophangen want die doen het naar de kloten met uitkeringen die ze niet waard zijn al die ambtenaren buiten koningshuis erbij da is tenminste besparen maar nee altijd het geld uit de werkende mens zijn zakken sleuren terwijl wij dan toch wel de economie laten draaien . ach ja wat doen we eraan het heeft toch allemaal geen nut tot er hier ook is en burgeroorlog uitbreekt als wel zelfs ons boterhammetjes niet meer kunnen betalen

Comment

• Man man wat een reactie over ambtenaren. Onnozele kloot.
                            Overal zitten profiteurs maar mijn vader heeft als hoger ambtenaar serieus hard gewerkt. De man heeft veel tijd met zijn kinderen kunnen missen voor de job. Dagen en nachten van huis. Lag hij ziek in bed kwamen ze hem nog halen.
                            Als ge niet weet over wat je praat hou dan u bakkes of Informeer u eerst.

De man kon met zijn diplomas veel beter verdienen maar koos voor werkzekerheid en een goed pensioen. De man heeft keihard gewerkt. Wie ben jij om te zeggen: smijt hem maar buiten?
                            Wel dan hoop ik op een stevige crisis op je werk en dat jij de eerste bent dat vliegt.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Ik heb mij nog niet gemengd in de hele discussie, maar mij moet toch 1 ding van het hart. Wat de meeste werknemers en ambtenaren tegen de borst stuit is het feit dat de helft van mijn verdienste als werknemer afgeroomd wordt door de overheid. Ikzelf heb 4 kinderen, zelf voor gekozen en daar zal ik zelf wel voor zoren, maar daar gaat het niet over, maar iedereen denkt dat ik in Monaco woon en geen belastingen moet betalen. Maar ik kost mijn werkgever 4000 euro en daar houd ik 2000 euro van over. Misschien heet het niet belastingen, maar als ik maar de helft overhoud van wat ik mijn baas kost vind ik dat toch enorm weinig. Ik moet voor mijn auto zeer lang sparen en moeite doen omdat ik ook nog eens de BTW mag ophoesten. Als zelfstandige kan je van je berg verdienste, om het gemakkelijk te maken ook 4000 euro eerst nog allerlei andere zaken mee bekostigen, en op wat je dan nog overhoud moet je belastingen betalen. Een wagen op kosten van de firma en we kunnen nog even door gaan. Dat de maatregelen te plotseling komen en te grof zijn, daar kan ik in meegaan. Maar dat de plaatselijke bakker die bij wijze van spreken drie broden en vijf pistolets verkoopt met een BMW X6 rijdt. Die worden op de zaak gezet om minder belastingen te moeten betalen, niet meer en niet minder. Ze worden voor 75 % op de zaak gezet terwijl de bakker net zo fel zijn auto nodig heeft voor zijn werk als ik. Alle vormen van werken hebben hun voor en nadelen. Maar een beetje correctie mag ook wel. Ik kan begrijpen als je een kind zijn lekstok afpakt, gaat hij ook wenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                                Man man wat een reactie over ambtenaren. Onnozele kloot.
                                Overal zitten profiteurs maar mijn vader heeft als hoger ambtenaar serieus hard gewerkt. De man heeft veel tijd met zijn kinderen kunnen missen voor de job. Dagen en nachten van huis. Lag hij ziek in bed kwamen ze hem nog halen.

De man kon met zijn diplomas veel beter verdienen maar koos voor werkzekerheid en een goed pensioen. De man heeft keihard gewerkt. Wie ben jij om te zeggen: smijt hem maar buiten?
                                Wel dan hoop ik op een stevige crisis op je werk en dat jij de eerste bent dat vliegt.

dus jij vindt dat normaal dat het ambtenaren statuut hier word uitgedeeld alsof het niets is
                                wij belgenlandje dat en scheet groot is heeft ettelijke malen meer ambtenaren dan america dat toch wel en beetje grotere bevolking telt dan dit bekrompen landje het draait erom dat het met gigantisch veel minder kan . Dat u vader ambtenaar was en hard gewerkt heeft kan mij eerijk gezegd niet schelen het feit blijft zolang de overheid het aanbied zullen de mensen het doen waar ik kan inkomen alleen is dit economisch niet haalbaar .

Comment

• Misschien moeten we het gewoon over het vaa hebben en onze energie steken in het vinden van goede oplossingen hiervoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                                    Ik heb mij nog niet gemengd in de hele discussie, maar mij moet toch 1 ding van het hart. Wat de meeste werknemers en ambtenaren tegen de borst stuit is het feit dat de helft van mijn verdienste als werknemer afgeroomd wordt door de overheid. Ikzelf heb 4 kinderen, zelf voor gekozen en daar zal ik zelf wel voor zoren, maar daar gaat het niet over, maar iedereen denkt dat ik in Monaco woon en geen belastingen moet betalen. Maar ik kost mijn werkgever 4000 euro en daar houd ik 2000 euro van over. Misschien heet het niet belastingen, maar als ik maar de helft overhoud van wat ik mijn baas kost vind ik dat toch enorm weinig. Ik moet voor mijn auto zeer lang sparen en moeite doen omdat ik ook nog eens de BTW mag ophoesten. Als zelfstandige kan je van je berg verdienste, om het gemakkelijk te maken ook 4000 euro eerst nog allerlei andere zaken mee bekostigen, en op wat je dan nog overhoud moet je belastingen betalen. Een wagen op kosten van de firma en we kunnen nog even door gaan. Dat de maatregelen te plotseling komen en te grof zijn, daar kan ik in meegaan. Maar dat de plaatselijke bakker die bij wijze van spreken drie broden en vijf pistolets verkoopt met een BMW X6 rijdt. Die worden op de zaak gezet om minder belastingen te moeten betalen, niet meer en niet minder. Ze worden voor 75 % op de zaak gezet terwijl de bakker net zo fel zijn auto nodig heeft voor zijn werk als ik. Alle vormen van werken hebben hun voor en nadelen. Maar een beetje correctie mag ook wel. Ik kan begrijpen als je een kind zijn lekstok afpakt, gaat hij ook wenen.
                                    Als ik u was ging ik dan ook 3 broden en 5 pistolets verkopen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                                      Als ik u was ging ik dan ook 3 broden en 5 pistolets verkopen....
                                      Amai onzen bakker verkoopt serieus wat meer broden. Moet nogal nen bak kunnen kopen dan. Dream on ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                                        Man man wat een reactie over ambtenaren. Onnozele kloot.

Ambtenaren moeten niet worden ontslagen,er moet gewoon bij de overheid (en zeker de regeringen) minder volk worden aangenomen,als iemand pensioneert bvb werk veredelen en niet nog volk bij nemen.
                                        Ambtenaren zijn zoals vreemdelingen,de overheid heeft ze het allemaal gewoon gemaakt en dan zijn zij de duppen.
                                        Ons systeem van het onnatuurlijk land waarin wij leven is verrot,niet de mensen die er bij horen. Ik had nooit gedacht dit te zeggen maar Belgie houdt beter op te bestaan,en Vlaanderen bij NL en Wallonie bij FR lijkt me de beste optie gezien.
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• K ben akkoord. Heb nooit beweerd dat et niet te veel ambtenaren zijn of dat er geen rem moet komen op het aanwerven. Krijg het gewoon op mijn heupen van reacties als: alle ambtenaren zijn lui. Of alle zelfstandigen zijn fraudeurs.

En dan zichzelf in het slachtofferhoekje steken: ocharme wij, de enige die moeten opdraaien voor de crisis.

Er zijn idd profiteurs bij de ambtenaren, die heb je overal. En die moeten eruit, das waar. Maar denk je dat hogere ambtenaren dat niet proberen? Wel hoor. Het foute in het systeem is dat het meestal eindigt met een verplaatsing van dienst ipv ontslag.

Mensen hebben eens iets gehoord en hopla gans de sector is rot, lui of corrupt.

Comment

Working...
                                          X