Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ?

    amai 't is hier stillekes....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door davnan Bekijk Berichten
      amai 't is hier stillekes....
      De aanvaarding zal toegekomen zijn
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
        De aanvaarding zal toegekomen zijn
        niets aanvaarding maar veel valt er niet meer te zeggen. De eerste loonbrieven voor de werknemers zijn gearriveerd met de nieuwe cijfertjes. Ik ben zelfstandig IT consultant, ik kan u zeggen dat veel werknemers heel ontevreden zijn nu ook zij de realiteit onder ogen zien. De ontevredenheid over het beleid van De Strik is gigantisch.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
          De aanvaarding zal toegekomen zijn
          Absoluut. Met de laatste definitie van catalogusprijs doe ik €7 per maand voordeel. En ik kom van 5000 km.

          Di Rupo=fail. Op naar 2014, kan niet wachten om de lakeien van die man weg te stemmen.

          De belastingverhoging voor bedrijfswagens die 200miljoen euro moet opbrengen, dreigt de schatkist volgens berekeningen van N-VA in feite 50miljoen euro te gaan kosten. 'Door de maatregel worden minder auto's én goedkopere modellen gekocht, wat tot een fikse daling van de inkomsten leidt.'

          Comment


          • Had gisteren een bezoek aan de boekhouder... Volgens hem hebben thans veel zelfstandigen hun auto's gehouden en gaan ze de meerprijs betalen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
              Had gisteren een bezoek aan de boekhouder... Volgens hem hebben thans veel zelfstandigen hun auto's gehouden en gaan ze de meerprijs betalen...
              yep, heb ik van de mijne ook gehoord
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Inderdaad. Ik ben gisteren naar een event voor ondernemers geweest met Wouter Beke als gastspreker. Ik zat aan tafel met een boekhouder van een groot kantoor. Hij vertelde mij dat meer dan de helft van z'n klanten hun 'dikke bakken' hielden. Aan onze tafel zat een zaakvoerder met een Panamera Turbo en een 997 GTS, beide als jonge tweedehands aangekocht. Hij regelt dat nu in z'n boekhouding via 'rekening courant'. Als er dan eens winst gemaakt wordt, dan zet hij dat recht na uitkering van dividend. Hij zegt dat als hij nu z'n beide wagens zou verkopen, hij een gigantisch verlies zou lijden. Dat verlies is veel groter dan de belasting die hij moet betalen op z'n voordeel alle aard.

                Aan Wouter Beke werd ook de vraag gesteld of ze met deze regelgeving uiteindeling geen verlies zullen hebben ipv winst. Hij antwoordde dat hij daar pas in december 2012 een antwoord kan op geven, maar dat hij zeker is dat de berichten die in de pers worden gestuurd als zou er uiteindelijk verlies zijn, niet kloppen.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Trouwens, vorige week heb ik een zaakvoerder gezien die een paar exotische wagens op z'n firma had staan, en die zelfs een grote boot had gekocht op z'n bedrijf. Al deze wagens en boot heeft 'm nu privé overgekocht. Hier wint de staatskas ook veel geld, want al deze dingen worden nu niet meer fiscaal afgetrokken.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • En ook het aantal herinschrijvingen van de verkochte dikke bakken, de privé ingeschreven dikke bakken en de goedkopere alternatieven op bedrijven zal de kas meer opleveren dan dat vele denken.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Aan Wouter Beke werd ook de vraag gesteld of ze met deze regelgeving uiteindeling geen verlies zullen hebben ipv winst. Hij antwoordde dat hij daar pas in december 2012 een antwoord kan op geven, maar dat hij zeker is dat de berichten die in de pers worden gestuurd als zou er uiteindelijk verlies zijn, niet kloppen.
                      hij weet met moeite zijn eigen brilleke te vinden
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • Hoe werkt dat dan met die R/C en dividend ?
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                          Hoe werkt dat dan met die R/C en dividend ?
                          Je 'betaalt' de wagen van je privé aan je zaak door je R/C... Met andere woorden stijgt je persoonlijke schuld tov je zaak. Vervolgens geef je jezelf een eenmalig dividend twv van je schuld aan R/C, wat goedkoper belast wordt dan jezelf loon uitkeren. En zo is je schuld tov je zaak weer 0.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                            Volgens hem hebben thans veel zelfstandigen hun auto's gehouden en gaan ze de meerprijs betalen...
                            Vergeet niet dat veel zelfstandingen niet onder de auto onderuit kunnen, en de meerprijs simpelweg MOETEN betalen. Velen zitten nl. vast aan een renting/leasing met een hoge wederbeleggingsvergoeding. De volgende 1-2 jaar zullen er nog vele auto's overgeheveld worden van vennootschap naar de privé.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
                              Vergeet niet dat veel zelfstandingen niet onder de auto onderuit kunnen, en de meerprijs simpelweg MOETEN betalen. Velen zitten nl. vast aan een renting/leasing met een hoge wederbeleggingsvergoeding. De volgende 1-2 jaar zullen er nog vele auto's overgeheveld worden van vennootschap naar de privé.

                              hmm, er zijn er ook die denken dat ze privé de wagen toch nooit kunnen betalen voor de vaa die ze er aan moeten geven. En ergens is dat de waarheid. Maar is dat dan de goede keuze?

                              Ik heb toch soms spijt dat ik de M5 niet gehouden heb.

                              Comment


                              • Ik ga 1 auto uitschrijven en parkeren tot ik hem zelf kan overnemen.
                                De andere, die met de meeste VAA, houd ik in de zaak. Ik zou inderdaad veel te veel verlies doen als ik die nu zou proberen verkopen (is van mei 2011).
                                Mijn boekhouder heeft een simulatie gelopen van inkomsten 2012, aanslag 2013, en ik zou nog iets moeten opleggen. Het loont te moeite niet.

                                Comment


                                • wij gaan hem ook uitschrijven spaart uiteindelijk 940 VAA per maand. Gedurende de wintermaanden indien niet verkocht terug inschrijven (geen BIV). Onze tweede wagen zal nu wat meer km rijden.

                                  Renting wel verder blijven afbetalen. Eventueel nemen we hem prive over indien er geen discussie kan ontstaan over de overnameprijs.

                                  Comment


                                  • Op zich zit er wel iets in dat systeem van af te wisselen en eentje uitgeschreven op de zaak te hebben. Zo kan je echt een leuke zomerwagen en winterwagen hebben op de zaak.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Je 'betaalt' de wagen van je privé aan je zaak door je R/C... Met andere woorden stijgt je persoonlijke schuld tov je zaak. Vervolgens geef je jezelf een eenmalig dividend twv van je schuld aan R/C, wat goedkoper belast wordt dan jezelf loon uitkeren. En zo is je schuld tov je zaak weer 0.
                                      Da's ook maar weer een lapmidddel op de korte termijn. Uiteindelijk draai je privé toch op, zij het met vertraging. Vergeet ook niet dat je geacht wordt om een marktconforme intrest te betalen op je r/c debetsaldo. En een dividend is ook minder interessant geworden (21% ipv 15%). Als je alles gaat in rekening brengen, dan is dit geen echte oplossing. Hoogstens een tijdelijk lapmiddel voor wie een hoge r/c credit heeft opgebouwd in het verleden.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                        Hoe werkt dat dan met die R/C en dividend ?
                                        Als je dat voordeel wat je geniet van de vennootschap (het VAA dus) privé terugbetaalt aan de vennootschap, dan hoef je die niet langer bij je privé belastbaar te voegen. Stap twee is die niet feitelijk over te schrijven naar je vennootschap, maar dat gewoon van je R/C af te boeken. (enkel interessant wanneer je toch al wat tegoed had staan van je vennootschap)

                                        Comment


                                        • De R/C manier is om te vermijden dat je zelf het geld snelsnel moet ophoesten privé. Natuurlijk betaal je er belastingen op, maar op het einde van de rit is het voor tweedehandsauto's wel goedkoper dan elk jaar de waarde van je wagen of een veelvoud ervan aan VAA te moeten aanrekenen met bijbehorende belastingen.

                                          Stel dat je voor 20k toch een Porsche Cayenne koopt van 2005. Privé heb je niet 20k liggen. Dus je betaalt de Cayenne uit de zaak, en verkoopt 'm dan voor evenveel aan je privé. Van je privé betaal je gene rotte frank. Tegen het einde van het jaar heb je wel die schuld van 20k op je R/C dus moet je een dividend van 20k voorzien + 6250 aan vadertje staat geven.

                                          Dus die Cayenne heeft je in totaal een 26250 gekost. Zuur.

                                          Maar als je die Cayenne privé moest betalen had je eerst 20k moeten sparen van loon, wat zeker zwaarder belast werd dus de totale kostprijs zou hoger dan 26250 gelegen hebben.

                                          De Cayenne in je zaak houden zou betekenen dat je 20k afschrijft op bv 4 jaar, maar wel een VAA moet aanrekenen van 9720 per jaar, wat een maximale bedrijfsvoorheffing betekent van 5200€ per jaar, en extra kosten op de zaak twv 2214. Per jaar moet je dus 7414 uitgeven aan taksen om die Cayenne van 20k te houden.

                                          Daartegenover staat wel dat je eens privé de Cayenne natuurlijk drinken moet geven uit je privégeld, maar als je hem op de zaak houdt dan is naft maar 75% aftrekbaar en onderhoud en herstellingen maar 50%.

                                          In het kort: het is ongelofelijk excelwerk om te achterhalen wat goedkoper kan zijn. Waar is die excel sheet ook al weer

                                          Comment

                                          Working...
                                          X