Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gaat dat eigenlijk, een wagen privé kopen van de vennootschap maar niet inschrijven (dus geen biv) en direct terug doorverkopen aan handelaar als inruil op een nieuwe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
      Van de mensen die ik ken:
      - H rijdt met een 1M --> verkocht; Heeft eenA4 voor een prijske prive gekocht : km-vergoeding
      - D rijdt ook met een 1M --> verkocht. Heeft prive een oudere BMW gekocht : km-vergoeding
      - Ik rij met een M3 --> prive overgenomen, km-vergoeding.
      - Ik rij ook met een 525d --> hou ik in de zaak en betaal VAA(ca 380euro)
      - J rijdt met een M3 --> Houdt die in de zaak en betaalt de volle pot
      - F rijdt met een M5 --> verkocht, ik weet niet wat hij nu in de plaats heeft...
      - Fr rijdt met een M5 --> Prive overgenomen, km-vergoeding
      - V rijdt met een M3 --> prive overgenomen, km-vergoeding
      - Z rijdt met een Z4M --> prive overgenomen, km-vergoeding
      Die kmvergoeding is enkel zinvol voor wie veel werk-werkverkeer heeft.

Ik heb een 2.0 TDI Multitronic uit 2008 ( cataloguswaarde 52k, CO2 15 en mijn VAA is bijna x 2,5, maar toch is het nog steeds voordeliger om hem in de vennootschap te houden
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
        Prive overnemen, allemaal goed en wel maar dan moet je nog eens zelf de BIV aftikken terwijl je vennootschap die al heeft betaald (soms zelfs heel recent). De wagens uit dit lijstje zijn ook niet de goedkoopste in verkeersbelasting...Ook bandenbudget, brandstof, onderhoud etc. moet je dan privé dragen. Voor een ///M is die 0,33 en een klets die je mag aanrekenen dan maar een doekje voor het bloeden.
        Ja, dat klopt wel.Ik heb het bouwjaar van de wagens niet vermeld in het lijstje en wat je merkt:
        Wagens die recent zijn worden verkocht en de wagens die al wat op leeftijd zijn worden prive overgenomen.

Mijn M3 is daar een goed voorbeeld van: Het is een cabby, full option en nieuw kostte die 104.000 euro.
        Mijn bvba had die overgekocht voor 21.000 maar ik zou VAA op 70% van 104.000 moeten betalen.
        Prive was het dan de moeite om die over te nemen (voor een deel van die 21.000 want de markt is ingestort)

Moest die wagen nog recent zijn dan zou ik die niet prive overgenomen hebben maar werd die doorverkocht of ik zat nu ergens in Brussel constant mijne voorrang te pakken.

Comment

Prive overnemen, allemaal goed en wel maar dan moet je nog eens zelf de BIV aftikken terwijl je vennootschap die al heeft betaald (soms zelfs heel recent). De wagens uit dit lijstje zijn ook niet de goedkoopste in verkeersbelasting...Ook bandenbudget, brandstof, onderhoud etc. moet je dan privé dragen. Voor een ///M is die 0,33 en een klets die je mag aanrekenen dan maar een doekje voor het bloeden.
          Je mag meer dan die 0,33xx aanrekenen ook als je het bewijs levert dat die wagen meer kost per liter.
          Iets dat vrij eenvoudig aan te tonen is met iets als Spritmonitor.
          2018 BMW X1 18d

Comment

Gaat dat eigenlijk, een wagen privé kopen van de vennootschap maar niet inschrijven (dus geen biv) en direct terug doorverkopen aan handelaar als inruil op een nieuwe?
            Tuurlijk mag dat.
            Let wel dat de vennootschap het btw gedeelte van de ontvangen prijs zal moeten doorstorten.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Iemand bij mij in de familie rijdt met een Audi S8. Hij heeft deze wagen op Kapaza geplaatst en na 2 weken was het hoogste bod €15000. Nu heeft hij 'm privé overgekocht voor €15000 .

Comment

• BG nummerplaat

Ik zie da laatste tijd veel dikke bakken met BG nummerplaten. 't Is echt opvallend.

Vandaag weer een C63 AMG zien rijden met BG kentekens en de voorbije weken ook al een M3 en Range Sport. Toeval of achterpoortjes?

Die kerel met zijn C63 zag me er geen Bulgaar uit (voor zover je dit kunt inschatten natuurlijk), maar kende duidelijk zijne weg op de binnenwegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                  Ik zie da laatste tijd veel dikke bakken met BG nummerplaten. 't Is echt opvallend.

Vandaag weer een C63 AMG zien rijden met BG kentekens en de voorbije weken ook al een M3 en Range Sport. Toeval of achterpoortjes?

Die kerel met zijn C63 zag me er geen Bulgaar uit (voor zover je dit kunt inschatten natuurlijk), maar kende duidelijk zijne weg op de binnenwegen.

Waarom Bulgarije? Heeft dat een speciale reden?

Comment

• In het Oostblok zijn BIV (als het al bestaat) en taksen maar een fractie van in België. De meeste 'Bulgaren' die je hier (= het Gentse) ziet, zijn Roma zigeuners met afgeragde stinkende krellen die hier no way door de keuring geraken...
                    Maar er zijn firma's die tegen een fikse vergoeding je auto inschrijven waar je maar wil. Er was daar onlangs een reportage over op TF1. Naast Bulgarije zijn ook Slovakije en Letland erg in trek. Het is in theorie allemaal wettelijk tot op het punt dat je als Belg in België met zo'n wagen gaat rijden. Dan ben je in overtreding. Het is allemaal leuk voor enkele maanden en als je geluk hebt zelfs langer maar vroeg of laat hang je toch.
                    2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      In het Oostblok zijn BIV (als het al bestaat) en taksen maar een fractie van in België. De meeste 'Bulgaren' die je hier (= het Gentse) ziet, zijn Roma zigeuners met afgeragde stinkende krellen die hier no way door de keuring geraken...
                      Maar er zijn firma's die tegen een fikse vergoeding je auto inschrijven waar je maar wil. Er was daar onlangs een reportage over op TF1. Naast Bulgarije zijn ook Slovakije en Letland erg in trek. Het is in theorie allemaal wettelijk tot op het punt dat je als Belg in België met zo'n wagen gaat rijden. Dan ben je in overtreding. Het is allemaal leuk voor enkele maanden en als je geluk hebt zelfs langer maar vroeg of laat hang je toch.

Bedankt voor de info.
                      Tja, als je dan leest dat ze buitenlandse platen extra gaan controleren dan heeft dit idd hetzelfde effect als een rooie lap op een stier...

Ik denk dat vastgoed in Griekenland nu ook wel betaalbaar zal zijn. Anders kunnen we daar iets kopen en onze firma's vestigen

Comment

Bedankt voor de info.
                        Tja, als je dan leest dat ze buitenlandse platen extra gaan controleren dan heeft dit idd hetzelfde effect als een rooie lap op een stier...
                        Tot 1 of andere buitenlander het na 2 controles op een uur beu wordt, klacht neerlegt wegens racisme, en een dikke schadevergoeding krijgt. Terecht trouwens.
                        ----------------------------------------------------------------------------------
                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                        Pictures here: BMW 7 Series
                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                        It might need half a starsystem to turn around,
                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Heeft er nog iemand iets opgevangen over de gesprekken die de belangenorganisaties Febiac/Touring voeren?

Comment

Waarom Bulgarije? Heeft dat een speciale reden?
                            In Bulgarije is de personen alsook de vennootschapsbelasting 10%, that 's it !
                            Ik ken nog een aantal mensen die ginder hun maatschappelijke zetel hebben alsook hun domicilie maar wel in België activiteit blijven uitoefenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
                              Heeft er nog iemand iets opgevangen over de gesprekken die de belangenorganisaties Febiac/Touring voeren?
                              ik ben vorige week op een seminarie van Federauto geweest maar volgens de info daar verkregen zou er nog maar bitter weinig ruimte voor onderhandeling zijn met betrekking tot de huidige maatregel. Hun betrachting is momenteel om de 6% afschrijving naar 10% te krijgen met aldus een maximum van 50% na 5 jaar.
                              Jammer genoeg...

Comment

• I quote Touring:

Dank voor jouw bericht. Wel, door de aanslepende besprekingen werd onze vergadering van vrijdag door het cabinet van Vanackere afgezegd en uitgesteld tot 27 maart. Intussen onderzoeken ze hier bij onze marketing hoe en op welke manier we een petitie kunnen starten. Ik hou intussen jouw (en van alle andere mensen) doe bij in mijn dossier. Dus ik hou je sowieso op de hoogte.
                                Tot weldra en beste dank,
                                Ipv 3% gaan ze in Brussel voor 2,8% deficit, daarnaast zetten ze nog eens 650 milj aan de kant 'just in case'. Hadden ze beter gewoon niet uit onze zakken gebleven en die besparingen doorgevoerd? Ondertussen NVA monster score, ik vraag mij af hoeveel de Belg vergeten zal zijn tegen de volgene verkiezingen en wat de scores dan zullen zijn?

Nu zullen ze werk maken van relance ... eerst belastingen verhogen en dan verlagen ? Yeah right. Iedereen naar BUL zeg ik!!
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Een nieuwe update. Maar veel nieuws staat er niet in en nog steeds niks i.v.m. auto's waarvan de catalogusprijs niet terug te vinden is of met buitenlandse auto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichten
                                    Een nieuwe update. Maar veel nieuws staat er niet in en nog steeds niks i.v.m. auto's waarvan de catalogusprijs niet terug te vinden is of met buitenlandse auto's.

http://www.dirupo1.be/announcements/...swagens-update
                                    ze gingen nu toch een databank aanleggen bij financiën maar hoe en wat is een groot mysterie
                                    hun definitie van cataloguswaarde blijft een onwerkbare formule die aanleiding zal geven tot discussies

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                      ik ben vorige week op een seminarie van Federauto geweest maar volgens de info daar verkregen zou er nog maar bitter weinig ruimte voor onderhandeling zijn met betrekking tot de huidige maatregel. Hun betrachting is momenteel om de 6% afschrijving naar 10% te krijgen met aldus een maximum van 50% na 5 jaar.
                                      Jammer genoeg...
                                      Als dat er door komt zou dat toch wel een redelijk verschil maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichten
                                        Een nieuwe update. Maar veel nieuws staat er niet in en nog steeds niks i.v.m. auto's waarvan de catalogusprijs niet terug te vinden is of met buitenlandse auto's.

http://www.dirupo1.be/announcements/...swagens-update
                                        M.a.w.: het is gewoon het faktuurbedrag.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          M.a.w.: het is gewoon het faktuurbedrag.
                                          Nee: het is de cataloguswaarde excl BTW (zonder kortingen dus) met de werkelijk betaalde BTW (dus op het bedrag met korting).

Weer iets typisch Belgisch....
                                          En ik blijf het verdacht vinden dat we belast worden op belastingen (VAA op BTW ... schandalig)

Comment

Working...
                                          X