Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aangezien in dat geval een verdeelsleutel wordt toegepast voor het beroepsmatig gebruik van de wagen (bijvoorbeeld 75% voor het werk), komt dat in veel gevallen duurder uit, correct me if i'm wrong.
Aangezien in dat geval een verdeelsleutel wordt toegepast voor het beroepsmatig gebruik van de wagen (bijvoorbeeld 75% voor het werk), komt dat in veel gevallen duurder uit, correct me if i'm wrong.
Geldt dit voor alle kosten (dus ook afschrijvingen)?
Geldt dit voor alle kosten (dus ook afschrijvingen)?
Autokosten voor privégebruik zijn niet aftrekbaar. Gebruik je de auto bijvoorbeeld 60% beroepsmatig, dan zijn uw autokosten nog maar aftrekbaar voor 45% (60% x 75%). Dat is een regel die je kan doortrekken al bestaat er misschien wel een uitzondering op de autolening (dat weet ik nu effe niet).
Aangezien in dat geval een verdeelsleutel wordt toegepast voor het beroepsmatig gebruik van de wagen (bijvoorbeeld 75% voor het werk), komt dat in veel gevallen duurder uit, correct me if i'm wrong.
Misschien wel, maar wij zijn het ook zo gewoon. Bij jullie doet zoveel temeer pijn ...
Ik koop een auto prive en laat mijn personeel daarmee rijden , mag dit ?
Als dat af en toe is wel. Wanneer het personeelslid die auto altijd ter beschikking heeft, is dat voor hem een voordeel die voortvloeit uit zijn arbeidsovereenkomst. Kosten die normaal privé zijn, worden nu gedragen door een andere privé-persoon (wat geen probleem is), maar die persoon is ook zijn werkgever. Ik denk dat je dit bij een controle toch moeilijk gaat kunnen uitleggen. Vooral ook omdat je aan de verzekering zal moeten doorgeven dat de werknemer de gebruikelijke chauffeur is. Het is vooral een probleem voor de werknemer denk ik. Jij zal beschouwd worden als een beetje gek omdat je die kosten zelf ten laste neemt.
wat zijn de juiste voorwaarden om een Z-plaat te bekomen?
Zou logisch zijn dat je garagist en/of autohandelaar bent.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Als dat af en toe is wel. Wanneer het personeelslid die auto altijd ter beschikking heeft, is dat voor hem een voordeel die voortvloeit uit zijn arbeidsovereenkomst. Kosten die normaal privé zijn, worden nu gedragen door een andere privé-persoon (wat geen probleem is), maar die persoon is ook zijn werkgever. Ik denk dat je dit bij een controle toch moeilijk gaat kunnen uitleggen. Vooral ook omdat je aan de verzekering zal moeten doorgeven dat de werknemer de gebruikelijke chauffeur is. Het is vooral een probleem voor de werknemer denk ik. Jij zal beschouwd worden als een beetje gek omdat je die kosten zelf ten laste neemt.
Bedankt voor je uitleg , zal het toch maar niet doen
wat zijn de juiste voorwaarden om een Z-plaat te bekomen?
Autohandel/garage en 12 auto's/jaar verkopen . Bedrijf hier in de buurt met wel 10 à 15 supercars die eerst op gewone platen rondreden ("op de zaak?") rijden nu allemaal met Z-platen .
Ik snap je redenering wel, wij zitten ook in die richting te denken...
Als de werknemer echter zelf moet tanken dan zou ik de wagen toch op de zaak nemen en vaa laten berekenen bij de werknemer.
Het tanken is een eigen bijdrage van de wn en mag van het vaa afgetrokken worden.
Op deze manier kan je het vaa flink beperken !
Mijn visie : kies een gunstige wagen qua vaa en laat je wn zijn tankbonnekes binnenbrengen...
Iedereen content !
Autohandel/garage en 12 auto's/jaar verkopen . Bedrijf hier in de buurt met wel 10 à 15 supercars die eerst op gewone platen rondreden ("op de zaak?") rijden nu allemaal met Z-platen .
Is daar ergens meer uitleg of een officiële site over? Een kennis wil daarmee starten maar weet niet waar hij een deftige uitleg kan krijgen.
Over de VAA : als een zaakvoeder van een vennootschap als onbezoldigd zaakvoerder in bijberoep met volledige vrijstelling van sociale bijdragen werkt (is ook elders halftijds als werknemer ingeschreven) hoe zit het dan met de VAA? Hij rijdt met een pokkedure wagen die op zijn zaak staat maar zegt dat hij geen VAA moet betalen omdat hij onbezoldigd werkt???
Autohandel/garage en 12 auto's/jaar verkopen . Bedrijf hier in de buurt met wel 10 à 15 supercars die eerst op gewone platen rondreden ("op de zaak?") rijden nu allemaal met Z-platen .
Voor zij die het nog niet wisten. De programmawet voor VAA bedrijfswagens is gisteren ongewijzigd door de kamer goedgekeurd. Dus het wordt vanaf 1 mei nieuwprijs met de correcitefactor 6%/jaar tot 70%. Al het gelobby heeft dus geen hol uitgehaald.
Ik wacht nog altijd op een antwoord, wat is correlatie tussen mijn leeftijd en mijn eventuele uitgekraamde onzin? en liefst vandaag nog.
Als je zelf het onzinnige van je stelling niet inziet, dan vrees ik dat dementie niet meer veraf kan zijn.
Begin jij anders eens met ons te verlichten waarom een liefhebberij geld moet kosten?
Jij vindt dus dergelijke vorm van belastingverhoging en eenzijdige wijziging van de spelregels voor bedrijfswagens niet alleen normaal maar je zat er blijkbaar ook nog op te wachten dat een "liefhebbers"auto waarmee je boven het Vlaamsche maaiveld uitsteekt kapotbelast zou worden. Het is door het wanbeheer van jouw generatiegenoten dat we in de huidige economische situatie aanbeland zijn. Dank daar maar eens over na.
Zou logisch zijn dat je garagist en/of autohandelaar bent.
en wat zijn de voorwaarden?
stel je hebt een bedrijf (vb bank + verzekeringen) met 10 werknemers
waarom kan je dan niet een paar auto's per jaar "verzetten" om toch te voldoen?
en wat zijn de voorwaarden?
stel je hebt een bedrijf (vb bank + verzekeringen) met 10 werknemers
waarom kan je dan niet een paar auto's per jaar "verzetten" om toch te voldoen?
Comment