Oorspronkelijk geplaatst door Haddock
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenEr werd hier tot voor enkele weken serieus gefoeterd door de zelfstandigen maar nu hoor je precies niemand meer.
Zou nochtans interessant zijn om eens te horen of en hoe men zich aangepast heeft aan de nieuwe VAA, al is het maar om een idee te krijgen van de werkelijke impact van deze maatregel. Gewoon braaf knikken en slikken, andere auto gekocht, privé gezet, iet anders,...?
Hier gaat de firma een vestiging starten in het buitenland. Voor het VAA maakt dit niets uit maar voor het totaal wel want winst zal er in BE niet meer gemaakt worden, alsook loon wordt zo laag mogelijk gehouden. Als Di Rupo succesvol ondernemen wil bestraffen dan is dit het resultaat.
Comment
-
Simpel...de meesten hebben ofwel hun wagens privé gezet ofwel een andere auto gekocht die nog te betalen valt.
Ik denk dat ze dit jaar hun 200 miljoen gaan halen, maar vanaf de volgende jaren steeds minder en minder.
Ik heb ook weet van enkele bedrijven die gaan verhuizen naar het buitenland met ontslagen als gevolg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenEr werd hier tot voor enkele weken serieus gefoeterd door de zelfstandigen maar nu hoor je precies niemand meer.
Maar bon om op uw vraag te antwoorden.
Er zijn vele zelfstandigen die de grotere wagens hebben buiten gedaan (uitgeschreven of verkocht met verlies). Persoonlijk ken ik er enkelen die hun Range Rover Sport hebben weggedaan en naar een BMW 5 zijn overgegaan om van de 231 gr CO2 weg te geraken.
Persoonlijk rij ik met een 525d 6 cilinder en zal de regel gewoon aanvaarden (meerkost = 3022.22 € Belastingen). Er valt in sommige gevallen weinig aan te doen.
Het grote probleem met deze regel is dat ze er eigenlijk de economie mee kapot maken...
1. Vele wagens die veel verbruikten en duur werden met de VAA worden weggedaan --> resultaat = minder inkomsten op benzine/diesel
2. Goedkopere wagens worden aangekocht --> resultaat = minder inkomsten op BTW omdat er minder dure wagens worden verkocht.
3. Garages krijgen duurdere wagens minder goed verkocht --> resultaat = minder inkomsten vanuit bedrijven ivm BTW van verkoop auto's (van een concessiehouder van BMW gehoord dat ze de 6-reeks, 7-reeks, X5 en X6 véééél minder verkocht krijgen dan vroeger)
4. Veel werknemers die nu met een grotere wagen rijden zullen deze niet meer kunnen krijgen als volgende wagen wegens te duur VAA. --> resultaat = ontevreden werknemers. Hoger loon uitbetalen = meer loonkost = meer bedrijven zullen naar het buitenland trekken...
5. het BIV wordt dan nog eens belachelijk laag voor sommige wagens (mijn 525d vorig jaar in juni 2498 €. Nieuwe 530d nu : 380€ terwijl vorige jaar 5000 €???) --> Resultaat = minder inkomsten voor de vroeger duurdere inschrijvingen...
Deze regel is gewoon ondoordacht... was een bron van inkomsten waar de regering zich zwaar op zal mispakken, want ze gaan er echt aan verliezen...
Als bedrijven op deze manier gerund zouden worden, was morgen onze economie dood... (alléé nog doder)...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Ik ben het eens met de teneur van je post maar er zitten m.i. toch wat onzuiverheden in...
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten4. Veel werknemers die nu met een grotere wagen rijden zullen deze niet meer kunnen krijgen als volgende wagen wegens te duur VAA. --> resultaat = ontevreden werknemers. Hoger loon uitbetalen = meer loonkost = meer bedrijven zullen naar het buitenland trekken...
Als wat jij zegt ook daadwerkelijk gebeurt (dat de lonen stijgen om te compenseren voor de kleinere wagen/groter VAA bedoel ik dan), zal de overheid, in eerste instantie toch, effectief meer inkomsten krijgen.
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten5. het BIV wordt dan nog eens belachelijk laag voor sommige wagens (mijn 525d vorig jaar in juni 2498 €. Nieuwe 530d nu : 380€ terwijl vorige jaar 5000 €???) --> Resultaat = minder inkomsten voor de vroeger duurdere inschrijvingen...
Ik slik de nieuwe regelgeving trouwens gewoon.
In mijn geval is de netto meerkost € 1080 op jaarbasis.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
beef: Ik stel alleen vast he man... Los van je opmerking, ik vind het volledig terecht dat wie in het buitenland kocht een VAA op basis van de Belgische prijs aangerekend krijgt. Iemand die hier koopt en een korting van 20% weet te bedingen krijgt die ook niet doorgerekend in het VAA. Waarom zou een buitenlandse shopper die dan wel moeten krijgen.
Verder valt het me op dat er weinig dikke auto's veel goedkoper zijn geworden in 2dehands, ondanks het zogezegde overaanbod. Ik volg de markt nu toch wel redelijk goed en een jonge X5, RR,... zijn nu niet beduidend goedkoper geworden dan enkele maanden geleden. Het zou nu wel kunnen dat er gewoon geen handel is en de prijzen dus kunstmatig hoog blijven. Is wel wat moeilijk in te schatten want de handelaars laten (vaak om de schone schijn) ook niet echt in hun kaarten kijken als je er naar vraagt.Last edited by Haddock; 11/04/2012, 12:49.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenEr werd hier tot voor enkele weken serieus gefoeterd door de zelfstandigen maar nu hoor je precies niemand meer.
Zou nochtans interessant zijn om eens te horen of en hoe men zich aangepast heeft aan de nieuwe VAA, al is het maar om een idee te krijgen van de werkelijke impact van deze maatregel. Gewoon braaf knikken en slikken, andere auto gekocht, privé gezet, iet anders,...?
- 525d blijft op de zaak en daar doe ik een 30 a 35000 km per jaar mee.
- M3 voor een habbekrats privé overgekocht en ik reken nu een km-vergoeding van 12.000 km per jaar aan aan mijn zaak.
Besluit:
- Met de M3 kan ik blijven rijden en dankzij de km-vergoeding en de VAA die nu niet meer aangerekend gaat worden (was voordien ca 250 euro/maand) is dit een nul-operatie geworden.
- Voor de 525d is de VAA gestegen maar omdat er nu maar 1 wagen op de zaak staat betaal ik in het totaal minder VAA tov de vorige jaren.
- . Ik wens DiRupo en zijn kornuiten veel geluk om ze ergens anders te gaan halen (hetgeen ze ook wel zullen doen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenVerder valt het me op dat er weinig dikke auto's veel goedkoper zijn geworden in 2dehands, ondanks het zogezegde overaanbod. Ik volg de markt nu toch wel redelijk goed en een jonge X5, RR,... zijn nu niet beduidend goedkoper geworden dan enkele maanden geleden. Het zou nu wel kunnen dat er gewoon geen handel is en de prijzen dus kunstmatig hoog blijven. Is wel wat moeilijk in te schatten want de handelaars laten (vaak om de schone schijn) ook niet echt in hun kaarten kijken als je er naar vraagt.
Comment
-
Mijn exwerkgever is met het geld in zijn zakken vetrokken en volgens sommige excollega's zou hij in Spanje al opnieuw begonnen zijn. Bij mijn broer zijn werk hebben ze bijna de helft van het personeel ontslagen en zouden ze plannen hebben om uit België te verhuizen. De geplande investeringen in België zijn in ieder geval al stopgezet. En mijn gebuur heeft zijn porsche uitgeschreven en te koop staan en sinds vorig weekend staat daar een ferrari met Duitse platen op zijn oprit. Zondag even mee gebabbeld en hij zou alles naar Duitsland verhuisd hebben. De Belgische staat verdient geen euro meer aan hem zegt hij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenHogere lonen betekent wel degelijk ook hogere inkomsten, zowel in bedrijfsvoorheffing als in sociale bijdragen.
Als wat jij zegt ook daadwerkelijk gebeurt (dat de lonen stijgen om te compenseren voor de kleinere wagen/groter VAA bedoel ik dan), zal de overheid, in eerste instantie toch, effectief meer inkomsten krijgen.
Bedrijven moeten ook meer betalen met de VAA hé. Vergeet dat niet. Ze gaan niet daar bovenop nog eens meer loon gaan betalen.
Dus conclusie is dat dit in realiteit geen extra inkomsten gaat genereren.
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDE BIV is niet relevant aangezien dit een Vlaamse materie is en het VAA federaal.
@haddock
vind je het niet normaal dat een firma er nu alles wat je er kan uithalen wettelijk dat je dat ook doet?
Kijk nu naar die index op de energieprijzen... denk je nu echt dan Vandelanotte GDF Suez / Electrabel gaat kunnen terugfluiten?
Letter van de wet zegt: geen indexaanpassing vanaf 1/4. Zij voeren er een in op 31/03. Wet is nageleefd... dus kan een minister daar niks aan doen...
en zo zijn er nog van die dingen...
Electrabel heeft megawinsten, maar wat doen ze... nog meer doorrekenen aan de klanten... en dat werkt... Ze zitten dan nog in het buitenland, dus net zoals alle multinationals, worden de winsten naar de andere landen geflushed, waardoor ze hier weinig of geen belastingen betalen...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
@haddock
vind je het niet normaal dat een firma er nu alles wat je er kan uithalen wettelijk dat je dat ook doet?
Kijk nu naar die index op de energieprijzen... denk je nu echt dan Vandelanotte GDF Suez / Electrabel gaat kunnen terugfluiten?
Letter van de wet zegt: geen indexaanpassing vanaf 1/4. Zij voeren er een in op 31/03. Wet is nageleefd... dus kan een minister daar niks aan doen...
en zo zijn er nog van die dingen...
Electrabel heeft megawinsten, maar wat doen ze... nog meer doorrekenen aan de klanten... en dat werkt... Ze zitten dan nog in het buitenland, dus net zoals alle multinationals, worden de winsten naar de andere landen geflushed, waardoor ze hier weinig of geen belastingen betalen...2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenZou nochtans interessant zijn om eens te horen of en hoe men zich aangepast heeft aan de nieuwe VAA, al is het maar om een idee te krijgen van de werkelijke impact van deze maatregel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenVerder valt het me op dat er weinig dikke auto's veel goedkoper zijn geworden in 2dehands, ondanks het zogezegde overaanbod. Ik volg de markt nu toch wel redelijk goed en een jonge X5, RR,... zijn nu niet beduidend goedkoper geworden dan enkele maanden geleden. Het zou nu wel kunnen dat er gewoon geen handel is en de prijzen dus kunstmatig hoog blijven. Is wel wat moeilijk in te schatten want de handelaars laten (vaak om de schone schijn) ook niet echt in hun kaarten kijken als je er naar vraagt.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenvolgende week naar notaris voor oprichting buitenlandse vestiging2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenDuitsland? Is niet zo ver van bij jullie..Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenDuitsland? Is niet zo ver van bij jullie..
Ik dacht dat het geen goeie moment was om van wagen te wisselen, zeker niet om dergelijke SUV's in te ruilen, maar blijkbaar valt het redelijk mee ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten- 525d blijft op de zaak en daar doe ik een 30 a 35000 km per jaar mee.
- M3 voor een habbekrats privé overgekocht en ik reken nu een km-vergoeding van 12.000 km per jaar aan aan mijn zaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenWordt dat aanvaard die km vergoeding voor de M3 als je ook al een 525d op de zaak hebt? Redeneren ze dan niet dat je maar met 1 auto tegelijk kan rijden?
Comment
Comment