Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weet iemand hoe dat precies zit met VAA afboeken via rekening/courant ipv afhouden van je bruto loon want ik snap dat precies niet zo goed. Eventueel met een rekenvoorbeeldje of zo.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Weet iemand hoe dat precies zit met VAA afboeken via rekening/courant ipv afhouden van je bruto loon want ik snap dat precies niet zo goed. Eventueel met een rekenvoorbeeldje of zo.
      an zich niet zo moeilijk voor zover ik het begrepen heb.

ipv maandelijks je bijdrage te storten aan de BVBA om geen/minder VAA te moeten betalen (aangezien je het voordeel eigenlijk neutraliseert door het zelf te betalen per maand ipv op het einde van het jaar op je belasting) wordt dat op de R/C geboekt. Maar je hebt steeds een schuld open staan tegenover je BVBA die je ooit zult moeten aflossen. Dat kon vroeger mss wel gunstig door dividenden uit te betalen (15% RV + VB) ipv loon (50%) om zo wat tientjes uit te sparen.

Maar met de huidige maatregelen waar de RV gestegen is van 15% naar 25% komt dat je duurder uit dan loon. Het blijft dus gewoon betalen

15:53 - 04 juni 2012 door Wouter De Broeck
      Fiscale onzekerheid leidt tot vermogensvlucht

• Steeds meer Belgen met grote vermogens trekken weg uit ons land als gevolg van de fiscale rechtsonzekerheid. Het zou gaan om tientallen dossiers in de laatste zes maanden, met vermogens van ettelijke miljoenen euro’s.

Het voorbije halfjaar zijn er tientallen grote vermogens uit België vertrokken. Exacte bedragen zijn er niet. Wellicht gaat het om aanzienlijke vermogens tot 25 miljoen euro en meer per dossier, volgens de fiscaal advocaten die we hebben gecontacteerd. Het gros van de vermogende Belgen die meteen de stap hebben gezet om te emigreren, zijn ondernemers die hun bedrijf hebben verkocht. Maar ook jonge bedrijfsleiders en vrije beroepers zijn de afgelopen maand verhuisd in de hoop elders een stabieler fiscaal klimaat te vinden voor hun onderneming. ‘Na een piek tijdens de regeringsonderhandelingen eind vorig jaar zien we de onrust weer toenemen’, zegt Mathieu Ex, fiscaal advocaat en vennoot bij Greenille.
      Enorme vraag

Dat vertaalt zich in een ongezien aantal mensen dat polst naar de haalbaarheid van een fiscale emigratie. ‘Meer dan de helft van onze cliënten stelt die vraag’, zegt Mathieu Ex van Greenille. Ook Erik Sansen, fiscaal advocaat bij Cazimir, heeft het over een ‘enorme vraag’. ‘Wij krijgen gemiddeld twee tot drie telefoons per week van mensen die overwegen om hun vermogen naar het buitenland te verhuizen, of zelf te emigreren.’
      De motieven voor de uittocht zitten geworteld in het fiscale beleid van de regering-Di Rupo. De verhoging van de roerende voorheffing, een antimisbruikbepaling die de rem zet op vruchtgebruikconstructies en managementvennootschappen. Keuze te over. Maar ze gaan ook dieper dan louter onvrede. ‘Het is de rechtsonzekerheid’, zegt Alain Van Geel, vennoot bij Tiberghien. ‘Kmo’s trekken naar Luxemburg of Nederland voor nieuwe investeringen omdat ze daar wel in een paar weken een ruling kunnen krijgen en zeker zijn dat die daarna niet wordt aangevochten, zoals bij ons helaas gebeurt.’
      ‘Ook families verhuizen een deel van hun vermogen’, zegt Van Geel. ‘Niet omdat ze geen belasting willen betalen. Nederlandse en Luxemburgse vennootschappen worden immers ook belast. Maar omdat families een stabiel klimaat zoeken voor die paar miljoen euro die ze de komende jaren opzij willen houden voor investeringen of voor hun kinderen.’
      Emigreren. Of kapitaal verhuizen?

Omdat effectief emigreren heel wat voeten in de aarde heeft, blijft het in de meeste gevallen wel bij een voornemen. ‘We maken onze cliënten meteen duidelijk dat zoiets als ‘fiscale emigratie’ niet bestaat’, zegt Mathieu Ex van Greenille. ‘Alleen wie echt verhuist en zo de banden met België doorknipt, kan op een zorgeloze manier een ander fiscaal regime genieten.’
      Zodra kandidaat-vertrekkers dat beseffen, daalt hun enthousiasme. Meestal polsen ze nog of het zinvol is om hun vermogen in het buitenland te plaatsen. ‘Maar ook dat biedt fiscaal weinig toegevoegde waarde omdat een Belgisch rijksinwoner vandaag op zijn wereldwijde vermogen wordt belast’, zegt Ex. Door de betere informatie-uitwisseling kan de Belgische fiscus die belasting ook effectief afdwingen. ‘In de praktijk zijn het alleen vermogens groter dan 25 miljoen euro die baat hebben bij de lagere fiscale druk en de discretie die een verhuis met zich meebrengt’, aldus Ex.
      En dat terwijl anonimiteit net zo goed mogelijk is binnen de landsgrenzen. ‘Ik zie steeds meer mensen die beleggen in vennootschappen, tak23-producten of kapitalisatiefondsen gewoon 4 procent heffing betalen om anoniem te blijven, ook al zijn ze die in principe niet verschuldigd’, zegt Anton van Zantbeek, fiscaal advocaat van Rivus, met kantoren in Brussel, Gent en Sion in Zwitserland.
      Het is uitkijken met tussenoplossingen, zoals emigreren naar Luxemburg. Elke dag de grens oversteken om het bedrijf te runnen betekent dat de ‘zetel van het fortuin’ niet overeenkomt met de fiscale verblijfplaats. ‘Je moet er effectief wonen. Elk weekend in België op bezoek gaan kan gelden als aanwijzing voor domiciliefraude’, zegt Erik Sansen. ‘De inspectie controleert dat - en terecht - door bijvoorbeeld post te vatten bij de voormalige woning.’
      ‘Luxemburg rules’

Behalve Luxemburg is er geen land dat er als fiscale bestemming bovenuit steekt. ‘We vragen eerst naar de persoonlijke voorkeur en kijken dan of het land ook fiscaal bij de behoeften van de cliënt aansluit’, zegt Sansen. Luxemburg lijkt niet interessant voor renteniers omdat de officiële tarieven op inkomsten uit vermogen erg hoog liggen. ‘Maar er bestaan heel wat mogelijkheden om rulingafspraken te maken met de fiscus. En het is vlakbij. Oostenrijk en Zwitserland hebben interessante tarieven voor schenkings- en successierechten, maar zitten met hoge inkomstenbelastingen. Spanje is minder gunstig omdat het begin dit jaar opnieuw een vermogensbelasting heeft ingevoerd.’
      Emigreren met lijf en leden is niet voor iedereen weggelegd, benadrukt Sansen. ‘Het is een ingrijpende stap omdat de impact op het sociale leven zo groot is. Dat nu ook artsen en jonge ondernemers die liever in het buitenland dan in België willen investeren, naar ons stappen zegt dan ook veel over het huidige fiscale klimaat.’

Netto
      Meer in Belastingen

Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Het probleem aan het accepteren van een job als kabeltrekker met diploma toegepaste informatica is dat de volgende HR-verantwoordelijke jou ziet als kabeltrekker, terwijl de afgestudeerde die handenarbeid weigert en enkel een job wil als junior softwaredeveloper iets langer moet wachten, iets meer geluk moet hebben, maar zijn CV niet vervuilt met een fysieke job.

Ik heb ooit met taxi's gereden, in between jobs... Dat staat niet op mijn CV. Ik heb ook met ambulances rondgereden, dat staat daar ook niet op.
        Mijn job na kabeltrekker was als junior IT infrastructure manager bij een bedrijf die daarvoor normaal een universitair diploma verwachtte. Ik was verantwoordelijk voor de gehele IT infrastructuur van een groeiend internationaal web2.0 bedrijf in de rekrutering. Ik ben daar nog doorgegroeid naar IT Excecutive. Niet slecht voor een kabelboer hé Ik heb die 8 maanden OOK gesolliciteerd uiteraard! Mijn baas wist dat, ik had op dat bedrijf ook stage en vakantiewerk gedaan en ze konden mij ondertussen ook gebruiken dus... En inderdaad, er waren interviewers die denigrerend deden over dat werk. Maar de meest interessante werkgevers zagen allemaal eerder een voordeel in die zaak. Ik heb dan ook enkele aanbiedingen gekregen, en de voor mij toen interessantste uitgekozen (niet hoogste loon, eerder meeste verantwoordelijkheid, beste werkomgeving, uitdagendste job)

Het voordeel is dat je aangeeft dat je niet bij de pakken zit en je verantwoordelijkheid opneemt. Dat je niet liever lui dan moe bent en je beseft dat elke ervaring bijdraagt tot wie je bent. Aangezien ik voor het productieserverpark ook de hele datacenteromgeving moest uitdenken, was het een handig voordeel dat ik wist wat er zich zoal onder computervloer bevind en waarmee zoal rekening gehouden moet worden. Misschien zouden eens meer ingenieurs of architecten af en toe eens een werkbroek moeten aandoen en de handen vuil maken. Geeft een pak inzichten! Als ik die maanden gedopt had, had ik daar ook geen relevante ervaring mee opgedaan maar duidelijk gemaakt dat men van mij niet moet verwachten om iets te doen onder mijn waardigheid (of toch de waardigheid die ik door mijn arrogantie meen te hebben).

Het is allemaal maar hoe je het verkoopt hé!
        Maar jou stelling is die van vele mensen, en ergens te begrijpen misschien? Al zijn er ook bedrijven die erg waarderen dat je van die "out of the box" dingen doet en hebt gedaan en dat als meerwaarde zien. In ieder geval moet je overleven, en als ik 200€ meer kan verdienen door iets te doen, ook al is het niet meteen een logische functie bij mijn opleiding of carrière, dan doe ik dat!
        Als ik een sollicitant moet beoordelen die tussen twee jobs enkele zaken heeft gedaan om vooruit te kunnen komen, dan is dat imo een grote meerwaarde! Als erna een kandidaat komt die 2 jaar werkloos thuis heeft gezeten, en dit mede omdat hij andere jobs niet goed genoeg vond, dan mag die van mij terug naar huis gaan. Van die laatste moet je niks creatief verwachten of denken dat die meewerkt aan zaken die niet volledig in zijn jobomschrijving vallen. (en een KMO vergt soms dat je al eens iets anders doet of invalt ergens). Het geeft ook blijk van een zekere arrogantie en mogelijk te hoog zelfbeeld.

In ieder geval heeft die eerste voor zichzelf gezorgd en die tweede heeft dat niet willen doen. belangrijk mentaliteitsverschil!
        Iemand die het te min vindt dat ik eigenhandig kabels heb getrokken en afgewerkt, die moet mij ook niet aannemen!
        Een voorbeeldje: Onze beste developer destijds was een man die zich uit interesse had omgeschoold en die eigenlijk telefooncentrales plaatste. Die heeft onze centrale enkele keren komen onderhouden en van het één is het andere gekomen. Hij vertelde over zijn avondschool, wilde de IT in gaan. Hij heeft een voorstel gekregen et voilla! Technisch geschoolde kerel, 10 jaar telefoons geïnstalleerd maar leverde sneller en betere code af dan een paar universitaire informatici. die aanvankelijk de helft meer betaald moesten worden ook. Dus om die zaken per sé vervuiling te noemen... Ik zou geen kabel gaan trekken als ik een interessanter voorstel had gekregen, maar het is in ieder geval beter dan niets, en dat zal de doorsnee HR manager ook wel zien denk ik. Zeker als het "verwant" is. Als je als CNC frezer gewerkt hebt terwijl je technisch tekenaar/ontwerper wil worden in de metaalsector is dat alles behalve vervuiling!

Vervuiling is trouwens niet goed hé, want dat bepaald in hoofdzaak je VAA bijdrage. (ik blijf on topic! )
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

• Er zijn er veel die denken dat ze zich zomaar ergens kunnen inschrijven in het buitenland en daar een simpel kamertje of studiootje huren om hier allerhande taksen te ontvluchten maar voor de rest gewoon wonen en werken in België zoals voorheen. Zo werkt het helaas niet. Artikel dat Fblade heeft gepost zal voor hen een ontnuchtering zijn. Zolang je "zetel van fortuin" hier in België ligt dan heeft de Belgische staat het recht om je hier te belasten.
          Wanneer je hier werkt, een bvba/nv hebt, je kinderen hier school lopen, je vrouw hier werkt, gezinsleden lid zijn van verschillende verenigingen, etc. dan ga je dat nooit kunnen verdedigen tegenover de fiscus dat je effectief bent geëmigreerd.
          Anders is het wanneer je gepensioneerd bent of renteniert. Dan is er niets wat je hier nog houdt.
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            an zich niet zo moeilijk voor zover ik het begrepen heb.

ipv maandelijks je bijdrage te storten aan de BVBA om geen/minder VAA te moeten betalen (aangezien je het voordeel eigenlijk neutraliseert door het zelf te betalen per maand ipv op het einde van het jaar op je belasting) wordt dat op de R/C geboekt. Maar je hebt steeds een schuld open staan tegenover je BVBA die je ooit zult moeten aflossen. Dat kon vroeger mss wel gunstig door dividenden uit te betalen (15% RV + VB) ipv loon (50%) om zo wat tientjes uit te sparen.

Maar met de huidige maatregelen waar de RV gestegen is van 15% naar 25% komt dat je duurder uit dan loon. Het blijft dus gewoon betalen
            En ik weet ook niet of dat zo een goed idee is.
            Want als je die VAA volledig van rc haalt, wil dat zeggen dat je die VAA gaat gaan betalen met 100% privé geld. Ok, op die manier moet de BVBA geen extra belasting meer betalen, aangezien er geen VAA meer is (niet zeker dit, maar heb dit 2 keer gelezen op het net). Dus op die manier spaar je de BVBA en betaal je het 100% met privé geld.
            Wat wel interessanter is, is dat ge uw netto loon laat zakken tot waar je was voor de VAA en de rest zelf bijschieten via RC. Op die manier stijgt uw loon niet (denk maar aan soc bijdrage en andere mss), maar moet je eigenlijk maar de helft van VAA van de rc halen.

Of zie ik dat mis? Iemand?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Aangezien ze niet werken, al meerdere jaren, dat ook duidelijk niet wensen te doen... Ja dus!
              Wist je dat er ook mensen bestaan die haast niks kunnen? Door psychische en/of fysische redenen bijvoorbeeld. Of ken jij de medische voorgeschiedenis van die mensen daar bij u misschien?

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Wat de uitkeringen betreft: tuurlijk goed nieuws: iemand tijdelijk tussen twee jobs gaat er geen last van hebben. Iemand die te kieskeurig is en te lang non-actief blijft zal langzaamaan zacht aangemoedigd worden. Toch enkel positief?!
              Ik hoop voor u dat je nooit ziek wordt. Mentaal noch lichamelijk.

Al wat ze daar mee besparen kunnen ze gebruiken om de VAA regeling terug te schroeven (zo, mooi on-topic)
              Er is niks mis met die VAA. De echte dikke mannen rijden nog altijd met dezelfde echte dikke bakken. Met dezelfde of een andere nummerplaat erop.

Comment

• Jakkel, ik had na een ongeval eigenlijk in een rolstoel moeten zitten, ben 16% blijvend invalide en heb ook moeten revalideren. Dit is ook de reden dat ik één van de eerste was die bij crisis mocht gaan: het was niet duidelijk hoe het verder zou evolueren en dan zijn ze je liever kwijt dan dat je mogelijk regelmatig thuis zit en betaald moet worden. Ik ga daar niet over zeuren en normaal zeg ik dat ook niet, maar als je er zelf over begint... Nochtans meteen weer een job en keuze uit enkele nieuwe werkgevers. En ja, het deed vaak zeer, en nu nog. Maar thuis in mijn zetel doet dat even zeer hoor, dan beter wat afleiding en na het werk naar de kine. Ik besef wel dat het niet steeds evident is en altijd makkelijk.

Als iemand echt fysiek/mentaal niet in staat is, zit die op ziekenkas en zijn er speciale regelingen voor.Terrecht ook, zeg ik niets van.Hoewel ook daar bewaakt moet worden dat er niet teveel komedie gespeeld wordt imo.

Ik ken ook twee mensen die alle bij in een rolstoel zitten. De ene heeft een gebroken nek en is van daar uit verlamd en kan dankzij enkele operaties een beetje uit de voeten met zijn armen om electrischerolstoel etc te bedienen. Dit na ongeval op zijn 18 en nadat hij net afgestudeerd was als banketbakker Deze is succesvol ondernemer en heeft een IT bedrijf met personeel. Een andere heeft ook na een moto ongeval alle controle vanaf zijn middel verloren, werkt halftijds als bediende in de IT, en doet dit verder ook freelance.

Met alle respect, maar bepaalde mensen vinden altijd wel een reden of uitvlucht om er niet aan te moeten beginnen. Ik had ook perfect kunnen thuisblijven en leven van de rest, werd me zelfs geadviseerd. En ja, er zijn mensen die zich niet zo makkelijk kunnen omscholen of die echt niet meer kunnen. Maar daar heeft niemand het over, die ontvangen ook niet gewoon dop hé.

Maar ben ik dan een speciaal geval, en zijn mijn twee kennissen dan superhelden?! Of zijn we allemaal wat te verwend en te gewoon om maar te krijgen, en bijgevolg snel van mening dat iets niet gaat?
                Wel, ik zeg u dat het gros op den dop, zeker diegene die langdurig werkloos zijn niet willen en lui zijn!
                Straffe woorden, maar ga maar ik zit ook regelmatig professioneel bij lokale besturen en zie en hoor daar genoeg om mijn conclusie te trekken. Van wat er op een dag op het OCMW komt, verdient minstens de helft een stamp onder hun luie reet. En dat maak ik mee vanop de eerste rij. Gelukkig voor hen zijn er wat van die sociale werkstertjes, goedgelovig en naïef die zich wat laten uitschelden en dan nog flink hun best doen om die mensen te geven wat ze alweer eisen. Aagezien onze politiek nog vrij rood gekleurd is pakt dat allemaal nog verf ook.

En er zullen uitzonderingen zijn, maar zoals vaak bekopen die het dan met de slechte zeker?! Het is zelfs zo dat vaak degene die écht behoevend zijn, niet zelf om hulp vragen en blijven vechten voor hun situatie. Wees maar zeker dat degene die om vijf voor ç aan de OCMW deur staan GEEN ongelukkige zieltjes of echte sukkelaars zijn, wel integendeel!

En wat VAA betreft: ik ken iemand die zijn wagen op Zwitserse plaat heeft gezet omdat hij pertinent weigert 25K/jaar te betalen. Overschot van gelijk heeft die man! Als je dat kan, niet over twijfelen.
                Last edited by Timmeke-Tim; 05/06/2012, 22:26.
                www.meevliegen.be

Comment

• Wat dan met ambtenaren?
                  Die paar doppers zijn echt peanuts itt wat er daar aan geld aan verdwijnt.

Comment

• We moeten ergens beginnen zeker hé :-p
                    Maar daar kan ook wat geprivatiseerd worden inderdaad. Er is werk aan, veel werk, op alle niveau ongetwijfeld!
                    www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Wist je dat er ook mensen bestaan die haast niks kunnen? Door psychische en/of fysische redenen bijvoorbeeld. Of ken jij de medische voorgeschiedenis van die mensen daar bij u misschien?
                      Dat is het 'm juist, eens de luieriken eruit zijn, kan men diegene die het écht nodig hebben misschien wat meer financiële steun geven?

We hebben hier al één van de hoogste belastingspercentages ter wereld, misschien dat men in plaats van naar de inkomsten te kijken toch maar eens de uitgaven moet herbekijken?

Iets, anders, ik meende hier ergens gelezen te hebben dat de bewijslast is omgekeerd als je je wagen enkel voor professionele doeleinden wil gebruiken, klopt dit? Heb een 20-tal pagina's doorzocht maar vind het nergens..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                        Dat is het 'm juist, eens de luieriken eruit zijn, kan men diegene die het écht nodig hebben misschien wat meer financiële steun geven?
                        Dat is net het probleem. Bepalen wie het écht nodig heeft en vooral, wie het echt verdient. De lijn tussen een luierik en een mens die mentaal niet helemaal oké is, is soms heel moeilijk te bepalen. Dat is zoiets als bij een misdrijf, toerekeningsvatbaar of ontoerekeningsvatbaar. Ik heb een maatschappelijk werker in m'n kennissenkring, die heeft ooit verhalen bij van mensen die door een groot deel van de werkende bevolking als 'luieriken' bestempeld worden. Je wilt echt niet weten in wat voor schrijnende omstandigheden zulke mensen soms ooit leven. Waarom denk je dat het merendeel van die 'luieriken' z'n heil zoekt in drank, sigaretten, flat screens,... ? Omdat die mensen niks hebben om ook maar een klein greintje voldoening uit te halen. Ben je jaloers op die mens die gans de dag in z'n zetel ligt te paffen en te zuipen in z'n sociale rijwoning? Ik niet hoor, ik vind dat erg.

Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                        We hebben hier al één van de hoogste belastingspercentages ter wereld, misschien dat men in plaats van naar de inkomsten te kijken toch maar eens de uitgaven moet herbekijken?
                        En denk je dat die échte luieriken (die er zeker zijn hé!) de schatkist zo enorm veel kosten? Er zijn andere nutteloze dingen waar veel meer van ons belastinggeld naar toe gaat hoor. Om bijvoorbeeld die private banken er terug bovenop te helpen. Die schulden worden nu even lekker terug gesocialiseerd. En dan zwijgen we nog van de inkomsten die de schatkist mist door de massale fiscale fraude, die nog steeds welig tiert.

Comment

• Enkel professioneel gebruik = een rittenboek bijhouden dat tot op de km moet kloppen.
                          Op zondag naar de wasbox rijden 500m verder en je bent gejost (bij manier van spreken).
                          In Nederland mag je nog tot 500km privé rijden zonder bijtelling te betalen, in België 0,0 meter...
                          2.0 JTDm

Comment

• Als je dat wil bewijzen kan je al bijna niet anders dan een fleetlogger te installeren. Die registreert alle handelingen met het voertuig, eventueel gekoppeld aan GPS tracking. Helaas is er met zo'n systeem niet veel te manipuleren. Al stel ik mij de vraag als je ergens naartoe rijdt, je niet kan zeggen dat dit prospect, offerte maken, bespreking, bedrijfsincentive van een leverancier was. Ook daar moet je dan allicht uitnodigingen of offerte ofzo moeten voorleggen, maar als dat eens een keer gebeurt, gaan ze daarover vallen?
                            www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Dat is net het probleem. Bepalen wie het écht nodig heeft en vooral, wie het echt verdient. De lijn tussen een luierik en een mens die mentaal niet helemaal oké is, is soms heel moeilijk te bepalen. Dat is zoiets als bij een misdrijf, toerekeningsvatbaar of ontoerekeningsvatbaar. Ik heb een maatschappelijk werker in m'n kennissenkring, die heeft ooit verhalen bij van mensen die door een groot deel van de werkende bevolking als 'luieriken' bestempeld worden. Je wilt echt niet weten in wat voor schrijnende omstandigheden zulke mensen soms ooit leven. Waarom denk je dat het merendeel van die 'luieriken' z'n heil zoekt in drank, sigaretten, flat screens,... ? Omdat die mensen niks hebben om ook maar een klein greintje voldoening uit te halen. Ben je jaloers op die mens die gans de dag in z'n zetel ligt te paffen en te zuipen in z'n sociale rijwoning? Ik niet hoor, ik vind dat erg.

En denk je dat die échte luieriken (die er zeker zijn hé!) de schatkist zo enorm veel kosten? Er zijn andere nutteloze dingen waar veel meer van ons belastinggeld naar toe gaat hoor. Om bijvoorbeeld die private banken er terug bovenop te helpen. Die schulden worden nu even lekker terug gesocialiseerd. En dan zwijgen we nog van de inkomsten die de schatkist mist door de massale fiscale fraude, die nog steeds welig tiert.
                              Die lijn moeilijk te bepalen?! Allez nu? Alsof we met tienduizenden mentaal gestoorden op den dop zitten dan? Dat is inderdaad iets van de linkse rakkers: luiaardij gaan bestempelen als een mentale ziekte. Waar gaan we dan naartoe eigenlijk? Wat ga je dan zeggen als blijkt dat het merendeel van de actieve bevolking depressief is en mentaal niet meer aankan om te gaan werken. Allen levenslang een uitkering, sociale woning en sociale tarieven? En waar halen we de fondsen daarvoor? Ik heb enkele jaren geleden ook welgeteld 3 dagen op de PAAZ verbleven na een inzinking ivm een foutgelopen relatie. Weet je wat daar naast een hoop pillen de voornaamste methode is om de patiënten erdoor te krijgen? WERKEN! Verplicht dagelijks sessies bezigheid. Eender wat, als je maar werkt en bezig bent aan iets. Ik was er binnengekomen omdat ik al 5 dagen en nachten niet meer geslapen had en na het betrappen van de partner er even door zat. Na drie dagen heb ik me uitgeschreven. Je moet natuurlijk zelf een beetje de wil hebben om er uit te geraken, ik heb nadien ook nog begeleiding gekregen van een psychologe. Maar het komt erop neer om je innerlijke kracht te vinden en hieruit te putten om verder te komen. Je hullen in zelfmedelijden en verwachten dat anderen jou erdoor halen is fout, zo werkt het niet.

Heil zoeken in drank sigaretten en flat screens is dus compleet de foute benadering en duwt hen enkel verder weg. Als ze gaan werken en zelf dingen hebben verdiend, dan kunnen ze daar wel voldoening uithalen en zal het hen enkel beter gaan. Maar ja, moet je voor uit je kot komen hé.

Vandaar dat die mensen net meer geholpen zijn met een koude douche, en verplicht worden te werken door hun uitkering af te nemen na een tijdje. Ze blijven geven gaat niks veranderen en er een sociaal werker op afsturen die zegt "ocharme, ja jullie hebben een zwaar leven hé, gohgohgoh.... dat zou niet mogen hé, we zullen wel regelen dat jullie geen zorgen moeten hebben over de huur en eten etc, wij regelen dat wel" gaat hen enkel verder steken.

En jaloers? Ik zou ook eens graag enkele dagen thuis zijn ja. Als ik ouderschapsverlof neem is dat voor mij onbetaald omdat ik blijkbaar te hard/veel werk. Ik moet ook zien dat mijn lening betaald is en dat de kaart in den als niet geweigerd wordt. Want zo gaat dat dan: je hebt een bijberoep? Dan veronderstellen ze dat je ouderschapsverlof dient om voor je bijberoep te werken, en kan je het met 250€/maand minder stellen! Niettegenstaande je wel langs 2 kanten RSZ hebt betaald ervoor.
                              Ik heb eerlijk gezegd ook ergens compassie met die gast in zijn zetel. Maar wie gaat hem helpen?! Helpt het dat we hem geld geven elke maand? Blijkbaar niet, want na 2 jaar ligt hij daar nog. Misschien dat we inderdaad moeten helpen om die mensen te motiveren... een doel geven in hun leven: werken voor de kost en je gezin onderhouden als een vent!

En ja hoor: google zelf maar even hoeveel miljoenen euro's per jaar verkwist worden in de sociale zekerheid en asielbeleid.
                              Allemaal kosten op het sterfhuis waarvan niemand beter wordt! Iemand die niet kan/wil moet in therapie gaan, en anders zorgen dat die werkt. Vindt die geen werk, dan laat je die mensen dagelijks op de gemeente komen waar ze taken krijgen: onkruid wieden, straat vegen, sneeuw ruimen, winkelen voor bejaarden die slecht te been zijn,... Genoeg te doen! Dan geef je die mensen toch net wat ze eigenlijk zouden willen? Ze gaan merken dat mensen hen dankbaar zijn voor hun bijdrage en daar voldoening uit halen, en motivatie om de lijn verder te zetten. Iedereen tevreden!

Maar ja, dat is dan plots mensonterend en dan komt de vakbond op zijn achterste poten! Want stel dat ze minder uitkeringen moeten uitgeven: dan vallen ze zonder inkomsten dus daar zijn ze tegen. En zo krijgen ze het ganse systeem naar god...
                              Last edited by Timmeke-Tim; 06/06/2012, 12:02.
                              www.meevliegen.be

Comment

Die lijn moeilijk te bepalen?! Allez nu? Alsof we met tienduizenden mentaal gestoorden op den dop zitten dan? Dat is inderdaad iets van de linkse rakkers: luiaardij gaan bestempelen als een mentale ziekte. Waar gaan we dan naartoe eigenlijk? Wat ga je dan zeggen als blijkt dat het merendeel van de actieve bevolking depressief is en mentaal niet meer aankan om te gaan werken. Allen levenslang een uitkering, sociale woning en sociale tarieven? En waar halen we de fondsen daarvoor? Ik heb enkele jaren geleden ook welgeteld 3 dagen op de PAAZ verbleven na een inzinking ivm een foutgelopen relatie. Weet je wat daar naast een hoop pillen de voornaamste methode is om de patiënten erdoor te krijgen? WERKEN! Verplicht dagelijks sessies bezigheid. Eender wat, als je maar werkt en bezig bent aan iets. Ik was er binnengekomen omdat ik al 5 dagen en nachten niet meer geslapen had en na het betrappen van de partner er even door zat. Na drie dagen heb ik me uitgeschreven. Je moet natuurlijk zelf een beetje de wil hebben om er uit te geraken, ik heb nadien ook nog begeleiding gekregen van een psychologe. Maar het komt erop neer om je innerlijke kracht te vinden en hieruit te putten om verder te komen. Je hullen in zelfmedelijden en verwachten dat anderen jou erdoor halen is fout, zo werkt het niet.

Heil zoeken in drank sigaretten en flat screens is dus compleet de foute benadering en duwt hen enkel verder weg. Als ze gaan werken en zelf dingen hebben verdiend, dan kunnen ze daar wel voldoening uithalen en zal het hen enkel beter gaan. Maar ja, moet je voor uit je kot komen hé.

Vandaar dat die mensen net meer geholpen zijn met een koude douche, en verplicht worden te werken door hun uitkering af te nemen na een tijdje. Ze blijven geven gaat niks veranderen en er een sociaal werker op afsturen die zegt "ocharme, ja jullie hebben een zwaar leven hé, gohgohgoh.... dat zou niet mogen hé, we zullen wel regelen dat jullie geen zorgen moeten hebben over de huur en eten etc, wij regelen dat wel" gaat hen enkel verder steken.

En jaloers? Ik zou ook eens graag enkele dagen thuis zijn ja. Als ik ouderschapsverlof neem is dat voor mij onbetaald omdat ik blijkbaar te hard/veel werk. Ik moet ook zien dat mijn lening betaald is en dat de kaart in den als niet geweigerd wordt. Want zo gaat dat dan: je hebt een bijberoep? Dan veronderstellen ze dat je ouderschapsverlof dient om voor je bijberoep te werken, en kan je het met 250€/maand minder stellen! Niettegenstaande je wel langs 2 kanten RSZ hebt betaald ervoor.
                                Ik heb eerlijk gezegd ook ergens compassie met die gast in zijn zetel. Maar wie gaat hem helpen?! Helpt het dat we hem geld geven elke maand? Blijkbaar niet, want na 2 jaar ligt hij daar nog. Misschien dat we inderdaad moeten helpen om die mensen te motiveren... een doel geven in hun leven: werken voor de kost en je gezin onderhouden als een vent!

En ja hoor: google zelf maar even hoeveel miljoenen euro's per jaar verkwist worden in de sociale zekerheid en asielbeleid.
                                Allemaal kosten op het sterfhuis waarvan niemand beter wordt! Iemand die niet kan/wil moet in therapie gaan, en anders zorgen dat die werkt. Vindt die geen werk, dan laat je die mensen dagelijks op de gemeente komen waar ze taken krijgen: onkruid wieden, straat vegen, sneeuw ruimen, winkelen voor bejaarden die slecht te been zijn,... Genoeg te doen! Dan geef je die mensen toch net wat ze eigenlijk zouden willen? Ze gaan merken dat mensen hen dankbaar zijn voor hun bijdrage en daar voldoening uit halen, en motivatie om de lijn verder te zetten. Iedereen tevreden!

Maar ja, dat is dan plots mensonterend en dan komt de vakbond op zijn achterste poten! Want stel dat ze minder uitkeringen moeten uitgeven: dan vallen ze zonder inkomsten dus daar zijn ze tegen. En zo krijgen ze het ganse systeem naar god...
                                Je wilt het niet snappen hé. Allemaal mooi uw theorietjes, van mensen motiveren enzomeer, werken als een vent voor uw gezin... *geeuw*. De typisch rechtse praatjes. En je moet eens leren ophouden uzelf constant met anderen te vergelijken, prijs u gelukkig dat jij, de oh zo sterke mens bent die het allemaal wel kan. Er zijn er velen die gewoon niet gemotiveerd geraken om eender welke reden dan, depressie, psychische problemen,... . Je moet de psychiatrische instellingen vandaag maar eens gaan bekijken, die zijn allemaal aan 't uitbreiden, elk jaar komen er massa's 'zotten' bij. Maar die komen daar natuurlijk allemaal vrijwillig zitten omdat ze niet willen werken, allemaal luieriken hé? En noem mij maar een linkse rakker, liever dat dan zo'n rechts geval die alleen aan z'n eigen sterke ik denkt. Betaal maar lekker verder met veel voldoening massa's belastingen voor de dikke fraudeurs en de geldwolven van sjoemelaars die ervoor gezorgd hebben dat gans die boel hier nu verziekt is. Dat er jaar na jaar euromiljonairs bijkomen in België, dat is ook compleet normaal in tijden van crisis hé. De gewone werkende mens die van dat gefraudeer en gesjoemel nooit niks heeft gezien mag nu het gelag betalen, jij en ik dus. Ik betaal ook met veel voldoening die belastingen, al 22 jaar aan een stuk, maar dan wel enkel met voldoening voor de mensen die het echt nodig hebben. Spijtig genoeg wordt er tegenwoordig in de sectoren die het écht nodig hebben ook bespaard.

Comment

• Ik wil dat niet snappen nee, en evenmin aanvaarden! Als jij dat rechts wil noemen, OK dan.
                                  We zijn al 20 jaar bezig op de linkse manier en je zegt zelf dat het niet werkt: er komen enkel sukkelaars bij...
                                  Maar ja, laat ons die blijven onderhouden en zorgen dat ze zich niks meer moeten aantrekken. ZO gaan we dat probleem zeer zeker oplossen!

Tis de schuld van de bedrijven die hier geen belastingen betalen! (maar wel duizenden jobs creëren) Laat ons DAAR iets aan doen zodat ze zeker reden zien om te vertrekken. Dan hebben ze het zeker gedaan, zomaar vertrekken en duizenden mensen op straat gooien! (Opel, Renault, DHL,... Daar hebben vakbonden en overheid ook getracht baas te spelen, ze zijn er ver mee gekomen!)

Het is eigenlijk héél simpel:
                                  Als jij morgen merkt dat je rekening leeg is de 20e van de maand. Wat doe je dan?
                                  A: volgende maand zorg je dat je de uitgaven drukt en bespaart zodat je de 30e haalt
                                  B: 's anderdaags loop je bij je baas binnen en eist 30% meer loon want je krijgt alles niet betaald! Waar je baas zijn geld haalt is zijn probleem! En binnen een half jaar heb je hetzelfde voor, en gebeurt opnieuw hetzelfde enz.

Wel, ik ga voor A! Stel dat A helemaal niet lukt, dan kunnen we nog kijken wat er mogelijk is.

Jij zou voor B gaan, idd de socialistische manier. Blijven uitgeven zonder iets in vraag te stellen, en de schuld steken op diegene die het geld binnenbrengen omdat ze niet genoeg aan jou geven. Als je baas dat beu is en jou buiten smijt morgen, dan wat?

Gebeurt nu ook: Meer lasten en VAA; Gevolg? Mensen pikken dat niet langer en verkopen hun wagens, exporteren hem naar een buitenlands filiaal, of kopen een oldtimer. Welgemeende en terechte fuck-you en daar staat di rupo dan. Wat nu gedaan?

En ja hoor: wat ik kan, kan een ander ook! We kunnen niet iedereen gaan onderhouden omdat ze dat zelf niet willen en omdat ze dat als "lastig" aanvaarden.
                                  Het zal mooi zijn: als het wat moeilijk wordt: laten hangen en er wordt wel voor je gezorgd, zo lang als je zelf wil. Een utopie, en dat snap je zelf hopelijk ook! ALs ik voltijds werk en daar nog een job bovenop doe, is dat om er zelf beter van te worden, niet om 2 werklozen te onderhouden die het wat lastig vinden om zelf 1 jobke te doen. Is dat dan zo verkeerd?! Waarom moet ik dat wel en een ander niet? Ik heb ook mijn problemen en zie ook mijn dochter niet als ik laat thuis kom.
                                  Last edited by Timmeke-Tim; 06/06/2012, 13:10.
                                  www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Enkel professioneel gebruik = een rittenboek bijhouden dat tot op de km moet kloppen.
                                    Op zondag naar de wasbox rijden 500m verder en je bent gejost (bij manier van spreken).
                                    In Nederland mag je nog tot 500km privé rijden zonder bijtelling te betalen, in België 0,0 meter...
                                    500km is ook BITTER weinig hoor..

de maatregelen zijn gewoon TE drastisch door gevoerd waardoor iedereen een klap maakt en zoals ieder slimme belg een oplossing voor zoekt..

Comment

Ik wil dat niet snappen nee
                                      Dat heb ik al even door...

Als jij dat rechts wil noemen, OK dan.
                                      We zijn al 20 jaar bezig op de linkse manier en je zegt zelf dat het niet werkt: er komen enkel sukkelaars bij...
                                      We zijn geen 20 jaar links bezig, da's 'schijnlinks'. En inderdaad, er komen constant sukkelaars bij. Dat noemt: 'de armen worden armer, de rijken worden rijker'.

Maar ja, laat ons die blijven onderhouden en zorgen dat ze zich niks meer moeten aantrekken. ZO gaan we dat probleem zeer zeker oplossen!
                                      Oplossen niet, maar het kan het leed van die mensen wel verzachten.

Tis de schuld van de bedrijven die hier geen belastingen betalen! (maar wel duizenden jobs creëren) Laat ons DAAR iets aan doen zodat ze zeker reden zien om te vertrekken. Dan hebben ze het zeker gedaan, zomaar vertrekken en duizenden mensen op straat gooien! (Opel, Renault, DHL,...)
                                      Inderdaad, Arcelor Mittal, 1.8 miljard euro winst in 2010. 500 euro belasting betaald. Leuk hé? Opel, massa's geld staatssteun gehad (geld van u en en mij). Om dan leuk de boel dicht te doen en te vertrekken naar 't buitenland met ons geld.

En ja hoor: wat ik kan, kan een ander ook!
                                      Neen

Comment

• Jakkel, ik vermoed wel dat uw vriend de sociale werker niet alles vertelt, want er zitten ook een stevig deel profiteurs en luierikken waar effectief niks aan scheelt, behalve een gevoel van entitlement.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Jakkel, ik vermoed wel dat uw vriend de sociale werker niet alles vertelt, want er zitten ook een stevig deel profiteurs en luierikken waar effectief niks aan scheelt, behalve een gevoel van entitlement.
                                          Heb ik ergens gezegd dat 'ie gezegd zou hebben dat die niet bestaan? ...Heb ik dat ergens gezegd?

Comment

Working...
                                          X