Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
    BS. Iedereen trapt op de rem, de ene moet enkel harder remmen in uitgaven als de andere. Bovendien zijn -dacht ik- 18% van de wagens bedrijfswagens in Belgie.
    En die 't minst moeten remmen bleiten 't hardst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
      BS. Iedereen trapt op de rem, de ene moet enkel harder remmen in uitgaven als de andere. Bovendien zijn -dacht ik- 18% van de wagens bedrijfswagens in Belgie.
      Moet je mij eens uitleggen in welke mate zij met een geïndexeerd inkomen moeten remmen. Hard zal t in elk geval niet zijn...
      Soit, eindeloze discussie alweer.
      2.0 JTDm

Comment

• Bij deze toch beslist, na al die achterlijke reacties hier van zogenaamde particulieren, dat het toch tijd is om mijn account hier stop te zetten.
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Ach ja blade zelfstandigen, bedrijfseigenaars, het zijn de groot geld bezitters, leg je erbij neer dat een meerderheid je dat liefst komt afnemen. Wie de economie kan doen draaien, dat je wegtrekt, of stopt met dat werk geven, daar liggen we niet van wakker. Griekenland, Frankrijk, Portugal en ja België allemaal landen die dezelfde richting uitgaan.

Een auto kopen in juli voor 107.000 euro en die moeten verkopen in januari voor 40.000 euro, dat verlies gaat NIET naar de Belgische staat, dat is gewoon geld dat je letterlijk verliest al heb je daar tot je veertigste voor gewerkt. Bedrijven die gecontroleerd worden, boetes naar hun hoofd geslingerd krijgt waartegen je dan rechtzaken tegen de staat moet beginnen.

We zitten in een fase dat alles en iedereen ondoordacht geplunderd moet worden. En uiteindelijk ja uiteindelijk op wie zijn hoofd valt dit? Iedereens ook diegene die je nu uitlachen en genieten van je val. Want straks zijn er minder arbeidsplaatsen en is minder geld om overheidspersoneel te werk te stellen. Die straks komt met rasse schreden dichterbij........

Ik herinner me een uitspraak van een prof economie: de dag dat het interessanter wordt om voor de staat te werken ipv de privé spreek je van een feitelijke inflatie. Deze inflatie kan je ook wel kankerinflatie noemen want zeer moeilijk te genezen (mensen uit de privé geld afnemen gaat makkelijk, maar bij de overheid besparen is andere koek).
          Last edited by Jokke_vlo; 27/06/2012, 13:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            Bij deze toch beslist, na al die achterlijke reacties hier van zogenaamde particulieren, dat het toch tijd is om mijn account hier stop te zetten.
            Ik vraag me ook af hoe een particulier de crisis voelt: die blijven lekker loonindexaties binnenrijven en hun koopkracht wordt niet verminderd. Mijn enige werknemer heeft sinds begin dit jaar al meer nettoloon dan ik, met al die indexaties!!

Ze hebben vnl. de zelfstandigen aangepakt: hogere Roerende Voorheffing op dividenden + hogere VAA (firmawagens, etc) + loonkosten die maar blijven stijgen... dat voel je toch. Wil ik dat compenseren moet ik toch een 10% meer gaan factureren aan mijn klanten, en dat is rapper gezegd dan gedaan, want die hun budgetten dalen ook jaar na jaar...

Ik denk dat de particulier de aankoop van een wagen uitstelt omdat in de media zoveel gezeverd wordt dat het oei-oei-oeikes crisis is, en dan hebben de mensen schrik.
            Als een zelfstandige een aankoop uitstelt, of een kleinere wagen koopt, is dat daadwerkelijk om financiële redenen...

Comment

Bij deze toch beslist, na al die achterlijke reacties hier van zogenaamde particulieren, dat het toch tijd is om mijn account hier stop te zetten.
              Blade ik zou me niet zo gefrustreerd voelen. De zelfstandige heeft het vandaag zeer moeilijk, ik heb alle respect voor de ondernemers, het zijn zij die de economie moeten rechthouden.
              Ik vind het volledig onterecht te denken dat een zelfstandige een groot geld bezitter is.
              MAAR die 1% die maakt natuurlijk alles kapot met hun graai cultuur.

Of zoals Jokke hierboven, dat die persoon zich een wagen van 107.000 euro op de zaak kan aanschaffen daar heb ik de minste problemen mee, daar heeft hij voor gewerkt. Maar hij moet ook niet komen bleiten als die wagen dan bij verkoop zoveel minder waard is. Hoeveel particulieren kunnen zich zo'n wagen aanschaffen?

Of als Erik, eerst zegt hij dat een particulier het niet voelt en een paar regels verder vertelt dezelfde persoon dat die particulier het ook met minder budgetten moet doen.

Dit soort reacties roept op tegen reacties. Laten we iedereen in zijn eigen waarde laten.
              Zowel de zelfstandige als de werknemer heeft het hard in deze economische crisis, en mensen stop eens met de schuld bij de één of de ander te leggen. Heb respect voor elkaar.
              Particulier STOP met denken dat de hardwerkende zelfstandige een profiteur is.
              Zelfstandige STOP met denken dat jullie alleen te lijden hebben onder deze crisis.
              Last edited by ; 27/06/2012, 16:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                Of als Erik, eerst zegt hij dat een particulier het niet voelt en een paar regels verder vertelt dezelfde persoon dat die particulier het ook met minder budgetten moet doen.
                Ik doe enkel B2B: mijn klanten zijn enkel andere vennootschappen en die hun budgetten dalen wel degelijk dankzij de falende economie...
                Ik zie toch veel particulieren die met de laatste nieuwe i-phone / i-pad rondlopen en lustig LED-TV's kopen etc... Die voelen juist niks van de crisis: enkel de vennootschappen moeten opdraaien voor de crisis.

En als je dan op ROB-TV hoort dat er 27% vreemdelingen in Vl-Brabant wonen en dat die dan 50% van alle doppers uitmaken in onze provincie, tja, dan moet je toch wel je conclusies trekken...

Comment

• En voor ik dat hier op mijn dak krijg: ik ben geen racist he, ik werk bijna uitsluitend met niet-Belgen en ik kom daar wreed goed mee overeen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                    Ik zie toch veel particulieren die met de laatste nieuwe i-phone / i-pad rondlopen en lustig LED-TV's kopen etc... Die voelen juist niks van de crisis: enkel de vennootschappen moeten opdraaien voor de crisis.
                    Die particulieren die je hier bedoeld, zijn dat de academici, juristen, vrije beroepen, managers ..... ?

Omdat er veel bedrijven in de problemen komen volgen er reorganisaties, gevolg ontslagen.
                    Wanneer zo'n ontslagen collega jouw reactie leest, wat denk je dan??
                    Last edited by ; 27/06/2012, 17:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                      Die particulieren die je hier bedoeld, zijn dat de academici, juristen, vrije beroepen, managers ..... ?
                      euh nee: junior bediendes, arbeiders, noem maar op ... 't kan nie op tegenwoordig. Ik heb hier ne buur van een 30 jaar die elke nieuwe versie van de phone koopt, en die is gewoon junior bediende...

Comment

• De staat weet goed wat ze doet, ze pakken de bedrijven, die hebben het nu zeer hard te verduren, geloof dat maar. Maar......................uiteindelijk wordt die rekening doorgeschoven naar het individu. Ik kom hier om te beginnen eens in januari langs als er weer een heel deel afhoudingen extra van de lonen gaan, wanneer er weer een pak ontslagen, delocalisaties en sluitingen bijkomen (en die komen er aan)) en sommigen hun VAA rekening in de bus krijgen.
                        Er moet een reden zijn dat zowat elke bedrijfsleider zijn stem toch eens begint te laten horen, die bedrijfsleider gaat fors moeten snoeien en dat zal ook tenkoste gaan van personeel, personeelskosten, werkgelegenheid.
                        Ondertussen heeft onze staat onze energie en een stuk van ons vroeger BNP verkocht aan Duitsers en Fransen waardoor deze mannen ook in uw zakken komen zitten.

Betreft die persoonlijk zaak van een auto. Het gaat me niet om kunnen kopen of niet (btw: mijn strafste kar tot mijn veertigste was een ML tweedehands, net na een Audi A4 1.9tdi, hier zitten gastjes van 23 met straffer gerief) het gaat erom dat je als zelfstandige jaren risico hebt genomen, je gezondheid hebt opgeofferd omdat te kunnen en dat een beslissing van wat politiekers u 60.000 euro kost die je nog niet eens aan de staat geeft maar gewoon letterlijk verdampt zonder dat er iets NUTTIGS mee gebeurt.
                        Dat noem ik GEEN goed management. En draait de economie nu meer?
                        - betaal je meer benzine, dus taks
                        - rijtaks
                        - draait mijn bandenboer beter met goedkopere bandjes?
                        - is mijn verzekeringsmakelaar er beter van geworden?
                        - het milieu met mijn dieselstoof uit 2005?
                        - ..........

Zinloze domme beslissingen die geen zoden aan de dijk brengen hoe je het ook bekijkt. Enfin dat is mijn mening.

En maakt het me vrolijk dat mijn gebuur met een nummerplaat 8-xxxxxx , die +40 dagen verlof heeft, om 8.30 smorgens vertrekt, een gunstig belastingsregime (en andere voordelen) geniet en ver voor u thuis is met de allerlaatste BMW X5 de parking te zien oprijden, die mens (geen persoonlijk probleem) wordt betaalt door onze belastingen he !

btw: in the end geloof ik rotsvast dat het probleem van de werkende mens in de privé voor iedereen gelijk is, dat je nu arbeider, bediende of zaakvoerder bent. Je gaat er voor opdraaien, alleen de ene vroeger dan de andere. En DAT komt de politiek goed uit. Nu klaagt de zelfstandige, straks de werknemer. Die beiden tegen mekaar opzetten is de truuk om de derde hond met het been (dus het eten, dus het inkomen) te laten gaan lopen.

Vooral verder doen in de tegenstelling werkgever - werknemer, ze hebben boven ons niet liever ! Het komt de politiek, de vakbond allemaal perfect uit in hun spelletjes.

Dus separator ik ben het voor 80% met je eens

Mij ga je nooit horen schieten op de werknemer, die krijgen verdorie veel te weinig voor het werk dat ze leveren, eigenlijk een schande. En nu verplichten ze de bedrijven om daar nog meer gaan op te besparen

- veel minder snel een auto
                        - besparen op gsm rekening
                        - beperken van extra motivaties
                        - overwegen om de groepsverzekeringen af te schaffen
                        - snoeien in de loonmassa.

En ik kan u zeggen dat ik vind dat de werknemer dit niet verdient, het is wel een rechtstreeks gevolg van de overheidsingrepen. Slim gezien hé, de werkgever wordt nog meer boosdoener want daar komen ze in verhouding veel meer geld (ook procentueel) weghalen, hij moet het dan maar "doorrekenen".

Enfin heel die structuur steunt nergens op economische motivatie en DAT is het kruidvat.

Komen we on topic: die VAA brengt blijkbaar niks op, integendeel ze maakt een groter gat en leidt tot demotivatie bij redelijk wat mensen.
                        Nut?
                        Goed management?

Dedecker is de paria van de politiek, en ik heb dat ook een tijdje gevonden (en ook nooit op hem gestemd), maar die pee heeft toch al vele malen als enige politieker de problemen die we nu kennen ruim op voorhand juist ingeschat. Soms vraag ik me af wie de abnormale is, iemand als hij, of die andere zotgestudeerden (die nooit gewerkt hebben) of politieker zijn van vader op zoon of dochter.......
                        Last edited by Jokke_vlo; 29/06/2012, 15:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Betreft die persoonlijk zaak van een auto. Het gaat me niet om kunnen kopen of niet (btw: mijn strafste kar tot mijn veertigste was een ML tweedehands, net na een Audi A4 1.9tdi, hier zitten gastjes van 23 met straffer gerief) het gaat erom dat je als zelfstandige jaren risico hebt genomen, je gezondheid hebt opgeofferd omdat te kunnen en dat een beslissing van wat politiekers u 60.000 euro kost die je nog niet eens aan de staat geeft maar gewoon letterlijk verdampt zonder dat er iets NUTTIGS mee gebeurt.
                          Ik heb het hier al gezegd dat dit natuurlijk heel jammer is voor jouw persoonlijk en demotiverend voor elke ondernemer. In die zin is het zeker ook geen goede maatregel. Maar ik blijft met het gevoel zitten dat het toch niet allemaal zo onvoorspelbaar was en deel is van een vervaging tussen privé en onderneming die al langer aan de gang is bij ondernemers. Waar je vroeger is een enkeling zag die het lef had om een beetje een bak te kopen op de zaak die er wat uitsprong, en alle andere ondernemers dan zeiden van dat spelletje blijft maar duren tot de fiscus langskomt, zie je nu bij wijze van spreke elke zelfstandige "speelgoed" in huis halen op kosten van de zaak.

Die mannen die nu hun dikke bak wegdoen voor een luxe/sportieve lichte vracht, die kunnen binnenkort ook gaan klagen ... Net zoals het al was bij de SUV's op lichte vracht. Soms moet je weten dat als je de grenzen gaat opzoeken dat er dan dergelijke maatregelen kunnen komen. Al is er in het geval van het VAA veel te lang niks aan gedaan om er dan met de botte bijl in te gaan, wat zeker niet de juiste aanpak was. Het is eigenlijk altijd zoeken naar een evenwicht tussen ondernemers en de overheid, maar nu is dat evenwicht wel even zoek

Wat de impact op de economie betreft van die aankoop van die dure wagens volg ik wel voor een stuk, maar als dat ondernemingsgeld niet naar een wagen ging maar naar een investering in de groei van het bedrijf zou de economische impact dan niet groter zijn?
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Jokke, ik kan je grotendeels volgen. We denken er hetzelfde over.

En josenjef; 90% van de zelfstandige zullen je gelijk geven, maar die zullen waarschijnlijk niet op dit forum zitten. Dus verwacht je aan reacties.

De VAA vind ik niet meer dan een afgunst belasting, daar blijf ik bij.

Een vraag; maken we hier een verschil tussen een zelfstandige en een vrij beroep ?
                            Ik heb het gevoel dat de vrije beroepen veel minder van de crisis merken.
                            Last edited by ; 27/06/2012, 17:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Maar ik blijft met het gevoel zitten dat het toch niet allemaal zo onvoorspelbaar was en deel is van een vervaging tussen privé en onderneming die al langer aan de gang is bij ondernemers. Waar je vroeger is een enkeling zag die het lef had om een beetje een bak te kopen op de zaak die er wat uitsprong, en alle andere ondernemers dan zeiden van dat spelletje blijft maar duren tot de fiscus langskomt, zie je nu bij wijze van spreke elke zelfstandige "speelgoed" in huis halen op kosten van de zaak.
                              Ik kan het niet laten, toch nog een antwoord, het zit in mijn natuur

Daar gaat het punt niet om

Waar een bediende geniet van zijn vakantiegeld, 13de maand, ziekteverlof, zwangerschapsverlof, leerverlof, betaalde overuren, weekend premies, nacht shift premies enzovoort ...(die een bedrijfsleider niet heeft ), geniet een bedrijfsleider van een grotere wagen ipv cash geld. Een 'dikke bak' was gewoon een vorm van loon, meer niet ,dat goedkoper was dan cash. Nuttig omgaan met geld noemt men dat, wat elke particulier ook doet in de supermarkt met coupons doet een bedrijfsleider met het geld van de zaak ook. Het is gewoon goed management. Maar als een bedrijfsleider met zulks rondrijdt komt het over alsof hij het doet 'op de cap' van zijn bediende of de maatschappij.

Laat ons eerlijk wezen, veel managers zouden hun Mercedes E of Audi A4/5/6 ook niet kunnen betalen met privé geld en nog minder het BIV, verzekering en verbruik ervan, laat het ons daar over hebben anders ipv over de zelfstandige?

Iedereen vergeet ook dat een bedrijfswagen gepromoot werd door de vorige regeringen om de loonkost niet teveel de doen stijgen tegenover onze buurlanden, het was dus de bedoeling om een wagen te geven ipv loon om zo bedrijven te helpen mensen aan te trekken en te behouden. Dezelfde mensen die na hun jaarlijkse indexatie op loon, nog eens een indexatie kregen doordat een stijging van de prijzen aan de pomp niet gevoeld werd in hun portefeuille door hun tankkaart.

En laat mij zwijgen over ons toekomstig pensioen van MAXIMAAL -1000 euro bij voltallige 45 jarige loopbaan tegenover de 1500 van een particulier en 2000 van een ambtenaar.

Mensen moeten dringend hun ogen open doen of wat meer over economie leren ipv hier te komen kankeren over onze wagens, we betalen er genoeg voor. Take the risk, go for it, start je eigen zaak, i dare you. Ge zijt den eersten om een BTW bonneke extra te vragen of een onkosten meer in te schrijven want het is toch zo spannend allemaal om doen.

Als ik 2 weken op vakantie gaat, kost het mij 5K omzet, maar mijn kosten blijven dezelfde. De particulier boekt nog snel even een last minute met zijn 1000 euro vakantiegeld.

Ik walg er van tegenwoordig en het valt op, i know, sorry.

Maar als je weet welke persoonlijk offers ik momenteel aan het doen ben, dan is het de moeite niet, echt niet. Maar ja, ik zet andere freelancers te werk, moet ik de boeken dicht doen en hun projecten stopzetten zodat we met 5 de boeken kunnen sluiten? Spijtig dat we geen recht hebben op doppen, anders had ik het al gedaan, we hebben gewoon geen andere keuze dan verder te doen, dat is het ergst van al.

Comment

• Ik dacht ook aan 'goed management' te doen wanneer ik 2 j. terug een auto kocht van 35000€. Helaas had die auto ooit een nieuwprijs van 102000€ en ben ik dus gejost.
                                En dan moet je daar tegen je omgeving niet over durven beginnen of je krijgt reacties van 'je had dat maar moeten weten' (Ha ja, hoe dan, als de spelregels met terugwerkende kracht worden veranderd?) of 'Had je maar een normale auto moeten kopen!' (Wat is dat dan, een normale auto, en wie bepaalt dat in mijn plaats?). En dan wordt er achter mijn rug gelachen. Niet dat het mij deert, verre van, maar we zullen eens zien wie het laatst zal lachen...

Comment

Mensen moeten dringend hun ogen open doen of wat meer over economie leren ipv hier te komen kankeren over onze wagens, we betalen er genoeg voor. Take the risk, go for it, start je eigen zaak, i dare you. G
                                  Mijn mening is dat mensen die hun ogen open hebben en economie gestudeerd hebben (ik heb economie gestudeerd) vinden dat investeren in een wagen het domste is wat men kan doen. Het geld kan beter in de zaak gestoken worden.

Nu op dit forum zitten natuurlijk autoliefhebbers en ik kan heel goed begrijpen dat hun hobby een deel van hun leven uit maakt. Maar soms moet men keuzes maken.

Aan alle werknemers die vinden dat zelfstandige met een mooie bedrijfswagen profiteren, wordt ook één van hun.

Comment

• Ben het 100% met je eens.
                                    Tijd dat we terug wat meer respect krijgen voor elkaar.
                                    In beide richtingen.
                                    Dat er sommige denken dat de gewone particulier de crisis niet voelt.... Kom zeg, t zal daarmee zijn dat bij veel mensen de winkelkar niet meer gevuld raakt goed halfweg de maand.
                                    Dat er meer en meer hun energie niet meer kunnen betalen.
                                    Babbel eens met de gewone man in de straat. Of kijk eens hoeveel nieuwe nummerplaten je ziet op oude goedkope wagens..
                                    Ik ben ook particulier en als de crisis opgelost geraak door de index af te nemen steek hem dan waar de zon niet komt. Die behoudt toch langs geen kanten de koopkracht.
                                    Wij thuis hebben het gelukkig goed en moeten niet te veel laten maar wees gerust dat het bij velen anders is. Particulier, zelfstandige of zelfs lagere ambtenaren.
                                    Maar die heeft natuurlijk 2000euro pensioen. Geloven er nu echt dat alle ambtenaren dat hebben?

Profiteurs zitten er overal en die moeten er uit. Maar een beetje respect voor de anderen mag wel

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Klopt, allalin uit Opwijk (jammer van het weer zondag, had compassie met de haast werkloze foorkramers ). Voor wie echt denkt dat zelfstandigen/werknemers - schrappen wat niet past - het beter hebben : geloof je nu echt dat de fiscus van gisteren is? Geloof je echt dat wanneer de fiscus op je belastingformulier ziet staan dat je zelfstandige/werknemer - schrappen wat niet past - bent, dat ze op basis daarvan oordeelt : ha, dát is een werknemer, dus die gaan we even serieus naaien! En bij de volgende : hola, maar deze is een zelfstandige, die mens gaan we wat sparen, die sukkelaar heeft het al moeilijk genoeg! Of omgekeerd? Geloof je dat echt ?

Comment

• effe offtopic: @Igor: Uit de buurt? T is hier inderdaad triestig geweest. Jammer voor de uitbaters/organisatoren. toen het de dagen erna s avonds wat beter weer was gelukkig wel wat volk

Comment

• Ik vraag mij ook af, of mensen nu pas de impact zullen beseffen van hun bedrijfswagen. Volgens mijn boekhouder, hebben er zich een aantal goed mispakt aan hoeveel ze zouden moeten betalen ... nu staat het bedrag achter zwart op wit hun hun belastingaangifte net naast het vak 'Te betalen'... dat moet toch zeer doen

Comment

Working...
                                          X