Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten

    Laatste gerucht: aftopping op VAA 6000 per jaar.
    Waar heb je dat horen waaien ? Als dat eens waar mocht zijn, zijn de mannen met de überdikke bakken gered. 't Is nogal altijd een fikse verhoging, maar dan eerder met pakweg 20 à 50% ipv 500%....

    Mijne geeft nu 4800 euro VAA per jaar bvb, met 25% stijging kan ik geust leven

    Comment


    • onbetrouwbaar gerucht "viavia" .. meer weet ik niet, sorry.

      niks meer dan een gerucht dus.

      Comment


      • In dat wetsontwerp staat ook enkel een minimum vermeld, geen maximum...

        Wishful thinking I'm afraid !

        Comment


        • De firma wordt toch maar zo'n 33 belast, terwijl de privepersoon 53 %
          Of zie ik vanalles over het hoofd ?




          Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
          Ik vermoed dat je bedoelt dat de firma een netto vergoeding vraagt ?
          Dan vermindert het VAA met het bedrag van de vergoeding.

          Maar daar waar je anders 53,5% van VAA betaalt wordt het dan .. 100%
          Firma is er wel mee gewonnen, individu niet, optelsom (beide samen) evenmin.

          Laatste gerucht: aftopping op VAA 6000 per jaar.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker Bekijk Berichten
            De firma wordt toch maar zo'n 33 belast, terwijl de privepersoon 53 %
            Of zie ik vanalles over het hoofd ?
            Kort antwoord: ja
            geld prive is meer waard, vergoeding van werknemer aan werkgever moet van andere autokosten afgetrokken worden, VAA is zelf nog aftrekbaar in de zaak, etc
            complex.
            Het systeem bestaat, het wordt gedaan, door sommige bedrijven, het is voor het een tikje interessanter, voor de werknemer kost de auto ca het dubbel.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mezger Bekijk Berichten
              Waar heb je dat horen waaien ? Als dat eens waar mocht zijn, zijn de mannen met de überdikke bakken gered. 't Is nogal altijd een fikse verhoging, maar dan eerder met pakweg 20 à 50% ipv 500%....

              Mijne geeft nu 4800 euro VAA per jaar bvb, met 25% stijging kan ik geust leven
              Met die 6000 euro zou ik ook al kunnen leven!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                Met die 6000 euro zou ik ook al kunnen leven!
                Denk veel zelfstandigen

                Comment


                • En zoals hier al geopperd : kan je niet je (nieuw aangekochte) wagen verkopen aan iemand (pro forma eigenlijk maar dus wel op factuur) en die vervolgens opnieuw maar TWEEDEHANDS (zelfs derdehands eigenlijk) kopen, waarop je slechts VAA betaalt op die (nieuwe) factuurwaarde ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    En zoals hier al geopperd : kan je niet je (nieuw aangekochte) wagen verkopen aan iemand (pro forma eigenlijk maar dus wel op factuur) en die vervolgens opnieuw maar TWEEDEHANDS (zelfs derdehands eigenlijk) kopen, waarop je slechts VAA betaalt op die (nieuwe) factuurwaarde ?
                    Denk het wel , maar dan moet er eerst definitief beslist worden of het verschil zou uitmaken of niet als je een lagere factuur waarde hebt.
                    Alhoewel ik toch vrees dat dit niet zo simpel zal zijn ...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      En zoals hier al geopperd : kan je niet je (nieuw aangekochte) wagen verkopen aan iemand (pro forma eigenlijk maar dus wel op factuur) en die vervolgens opnieuw maar TWEEDEHANDS (zelfs derdehands eigenlijk) kopen, waarop je slechts VAA betaalt op die (nieuwe) factuurwaarde ?
                      Betaal je dan geen 3x BIV ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        En zoals hier al geopperd : kan je niet je (nieuw aangekochte) wagen verkopen aan iemand (pro forma eigenlijk maar dus wel op factuur) en die vervolgens opnieuw maar TWEEDEHANDS (zelfs derdehands eigenlijk) kopen, waarop je slechts VAA betaalt op die (nieuwe) factuurwaarde ?
                        Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker Bekijk Berichten
                        Betaal je dan geen 3x BIV ?
                        Ja.
                        Financiële renting op 12 maand, ingeschreven op eigen vennootschap. Aanbetaling & grote huurbedragen in kosten rammen, kar overnemen. VAA gefixed.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Denk veel zelfstandigen
                          Wel, ik toch niet. Bedoel, wat is daar nu weer het nut van?

                          Is zoals die max van 18%. Ze nemen een regel over van de bovenburen (alweer, want zo origineel kunnen ze niet zijn in de regering) en dan gaan ze zichzelf gaan beschermen met de 18%. In nederland is dat wal 34%.
                          En wie heeft er nen auto die aan die 18% komt? Ik niet hoor (als zelfst/zaakvoerder)!
                          Sorry, wil je met een grote auto rijden, moet je er ook voor willen betalen.

                          Wat ze zouden moeten doen is die formule aanpassen zodat die rekening houdt met de leeftijd van de auto.
                          Zou veel doen naar de mensen, daar zou iets "logisch" in zitten en zou het niet voelen alsof we weer gestraft worden omdat we werken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                            Wel, ik toch niet. Bedoel, wat is daar nu weer het nut van?

                            Is zoals die max van 18%. Ze nemen een regel over van de bovenburen (alweer, want zo origineel kunnen ze niet zijn in de regering) en dan gaan ze zichzelf gaan beschermen met de 18%. In nederland is dat wal 34%.
                            En wie heeft er nen auto die aan die 18% komt? Ik niet hoor (als zelfst/zaakvoerder)!
                            Sorry, wil je met een grote auto rijden, moet je er ook voor willen betalen.

                            Wat ze zouden moeten doen is die formule aanpassen zodat die rekening houdt met de leeftijd van de auto.
                            Zou veel doen naar de mensen, daar zou iets "logisch" in zitten en zou het niet voelen alsof we weer gestraft worden omdat we werken.
                            Hadden ze eens een aannemelijke verhoging ingevoerd dan was het zop de kolen niet waard geweest om allerlei ontwijkingsmanoeuvres te gaan bedenken. Nu zal men allicht kunnen aantonen dat deze specifieke maatregel dit jaar x-miljoen heeft opgebracht maar men vergeet het totaal plaatje.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker Bekijk Berichten
                              Betaal je dan geen 3x BIV ?
                              De "koper" is niet verplicht van de wagen in te schrijven hé...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                              Sorry, wil je met een grote auto rijden, moet je er ook voor willen betalen.
                              Akkoord als je weet hoe je erop belast zal worden. Maar wat als je nu al zo'n dikke wagen hebt, en het VAA ineens x 5 gaat ?

                              Comment


                              • Onze Phaeton had een factuurprijs van 35500 (gekocht na 3,5 jaar) en een nieuwprijs (cataloguswaarde) van 102500. Als ik het goed begrijp dan worden we nu toch 18% belast op die 35500? Nog steeds een aderlating in vgl. met nu maar al beter dan zou het op 102500 zijn geweest...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Akkoord als je weet hoe je erop belast zal worden. Maar wat als je nu al zo'n dikke wagen hebt, en het VAA ineens x 5 gaat ?
                                  Nee, daar ben ik wel mee akkoord. Een overgangsfase zou beter geweest zijn, maar ja, ik had niks anders verwacht om eerlijk te zijn...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                    http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/53/1952/53K1952004.pdf

                                    Pagina 24 onderaan tot pagina 26.
                                    Dit is blijkbaar wat gister besproken is.

                                    In het kort: catalogusprijs = factuurprijs inclusief opties en taxen zonder korting.
                                    Zelfde regeling voor 2de hands en lease bakken.

                                    Er staat nergens iets vermeld over maatregel bestaande wagens dus ik vermoed dat deze hier onder vallen.

                                    Voor mensen die zonder btw in het buitenland kochten is er mss hoop dat de btw niet mee telt? Op factuur staat prijs including tax die 0 is :-) factuurprijs is factuurprijs he ;-)

                                    Betaald in andere munt -> dagprijs munt op factuurdatum.

                                    Geen idee in hoe verre dit nog gaat wijzigen.
                                    Als dat erdoor komt zal mijn volgende een 2dehands zijn.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                      Onze Phaeton had een factuurprijs van 35500 (gekocht na 3,5 jaar) en een nieuwprijs (cataloguswaarde) van 102500. Als ik het goed begrijp dan worden we nu toch 18% belast op die 35500? Nog steeds een aderlating in vgl. met nu maar al beter dan zou het op 102500 zijn geweest...
                                      Tot op heden is er geen enkele officiele tekst gezien waarin staat dat de factuurwaarde geldt van een 2de hands.. het is tot nader order de originele nieuwe factuur en ja, dat zou een VAA 15814 geven (slik) en netto 705 euro per maand... waanzin toch.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        Als dat erdoor komt zal mijn volgende een 2dehands zijn.
                                        Denk dat jullie die tekst verkeerd lezen.

                                        Het is niet van vrijdag 16/12 waarop de discussie zou zijn gevoerd met de experten over de wijzigingen aan de formule.
                                        Het zegt gewoon het laatst officiele voorstel .. dus geen aftopping, geen 2de handsprijzen maar enkel de originele factuurwaarden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                          Denk het wel , maar dan moet er eerst definitief beslist worden of het verschil zou uitmaken of niet als je een lagere factuur waarde hebt.
                                          Alhoewel ik toch vrees dat dit niet zo simpel zal zijn ...
                                          Volgens mij niet. Een opeenvolging van handelingen die enkel tot doel hebben om belastingen te ontduiken mogen door de fiscus worden aanzien als onbestaand.
                                          Voor en na deze reeks handelingen is de situatie dezelfde : wagen met chassisnummer xyz stond ingeschreven in de vennootschap en wanneer het cirkeltje rond is dan staat dezelfde wagen met hetzelfde chassisnummer xyz terug ingeschreven.

                                          Dit zal dus zeker niet lukken !

                                          Wat je wel kan doen : ga naar je garage en ruil je eigen wagen in voor een 2e hands. Desnoods hetzelfde type maar een paar jaar jonger.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X