Wat er op neer komt dat er voor veel zelfstandigen dus een punt komt dat meer minder is. Ik zit op het punt dat het voor mij interessanter zou zijn om werknemer te zijn in mijn eigen firma, voor mijn gepresteerd werk en aandeelhouder van mijn vennootschap.......alleen dat mag dus niet en daar zit het volledig scheef ! Als privaat individu mag ik aandelen in verschillende bedrijven bezitten en werknemer zijn. Stel dat dat voor 100 000 euro is. Echter bezit ik 50.000 euro aandelen van de firma waar ik werk ik en is dit bv 30% mag ik niet eens werknemer zijn van die firma. Dan ben ik per definitie zelfstandige.....
Ik verstrek risico kapitaal en heb daar inkomsten uit of niet en daarnaast werk ik hard en wil ik daarvoor betaalt worden en genieten van alle rechten en plichten als werknemer. Dat mag dus gewoon niet ! De staat gooit deze twee hoedanigheden wel op een hoopje in dit geval. En als je dan omgekeerd als zelfstandige nog maar de schijn werpt dat je als persoon ook wat mee zou kunnen genieten gaan je ze belasten als een werknemer ..... Echt ik kan als simpele mens niet meer volgen.....
Ik verstrek risico kapitaal en heb daar inkomsten uit of niet en daarnaast werk ik hard en wil ik daarvoor betaalt worden en genieten van alle rechten en plichten als werknemer. Dat mag dus gewoon niet ! De staat gooit deze twee hoedanigheden wel op een hoopje in dit geval. En als je dan omgekeerd als zelfstandige nog maar de schijn werpt dat je als persoon ook wat mee zou kunnen genieten gaan je ze belasten als een werknemer ..... Echt ik kan als simpele mens niet meer volgen.....
Comment