Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Ik snap het niet, waarom is het op dit forum bij sommigen zo een groot probleem en bij andere dan weer niet.
    Er zijn zelfstandigen die een peugeot partner een prima bedrijfswagen vinden, er anderen die een X6 of cayenne verkiezen.

    Ik ben zelfstandig en vind het jammer dat de VAA plots verhoogd is, maar 't is niet mijn grootste zorg. De verhoging van de roerende voorheffing (dividenden) voel je ook serieus, als je jezelf op die manier nog extra wil verlonen. De VAA op vruchtgebruik woning is voor anderen dan weer een veel groter probleem. Maar eigenlijk is de hoge aanslag op de lonen het allergrootste probleem.

    Trouwens, iedereen maar kappen op De Croo, niet dat ik fan ben van VLD maar zonder hen hadden ze 500 miljoen geprobeerd uit de bedrijfswagens te halen; dan hadden ze dus misschien niet enkel de VAA verhoogd, maar ook de aftrekbaarheid van de wagen en brandstof verlaagd tot (max) 50% ofzo.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Er zijn zelfstandigen die een peugeot partner een prima bedrijfswagen vinden, er anderen die een X6 of cayenne verkiezen.

      Ik ben zelfstandig en vind het jammer dat de VAA plots verhoogd is, maar 't is niet mijn grootste zorg. De verhoging van de roerende voorheffing (dividenden) voel je ook serieus, als je jezelf op die manier nog extra wil verlonen. De VAA op vruchtgebruik woning is voor anderen dan weer een veel groter probleem. Maar eigenlijk is de hoge aanslag op de lonen het allergrootste probleem.

      Trouwens, iedereen maar kappen op De Croo, niet dat ik fan ben van VLD maar zonder hen hadden ze 500 miljoen geprobeerd uit de bedrijfswagens te halen; dan hadden ze dus misschien niet enkel de VAA verhoogd, maar ook de aftrekbaarheid van de wagen en brandstof verlaagd tot (max) 50% ofzo.
      Zo is het ook, het had allemaal veel erger gekund. De Croo is zo slecht nog niet.

      Hier zijn heel veel werkgevers aan het woord en voor hun is de impact van de crisis heel anders dan bijvoorbeeld voor de vrije beroepen (dit zijn ook zelfstandigen). Kijk eens in de politiek, waar komen onze politici vandaan? Juist vrije beroepen (veel advocaten).

      Er wordt gezegd "ik ben zelfstandig", maar wat ben je dan: een eenmansbedrijf, zelfstandige verpleger, eigenaar van een groot bedrijf, Notaris of Hartchirurg.
      Ieder zal de crisis heel anders aanvoelen, de curator doet gouden zaken das zeker.

      De VLD is de partij voor blauw: maar er is zoveel blauw.
      Last edited by ; 21/07/2012, 17:14.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
        Daar heeft hij eigenlijk wel gelijk
        Ah ja?
        Mensen die jarenlang werken om dan uiteindelijk een droomwagen te kunnen kopen, zomaar belasten op hun zuur verdiende centjes? Triestig.
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          "De Wever is een strateeg..."

          Tja, de beste kapiteinen zijn aan wal !

          Van op de zijlijn iedereen uitjouwen, dat wel, maar even mee schotten, dat niet, men zou dan kunnen zien dat hij eigenlijk ook niet zoveel weet van (echt) voetballen
          Als de meerderheid van de spelers je liever aan de zijlijn heeft, omdat ze weten dat je beter kan schotten omdat je veel stemmen achter je hebt en daardoor ook meer macht. Het feit dat hij aan de zijlijn staat is blijkbaar al voldoende om het spel anders te laten verlopen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
            Ah ja?
            Mensen die jarenlang werken om dan uiteindelijk een droomwagen te kunnen kopen, zomaar belasten op hun zuur verdiende centjes? Triestig.
            Dit is het beeld dat ze ophangen... een bedrijfswagen is onmisbaar voor het bedrijf en daar moet je niet jaren voor werken. Het is vooral het privé gebruik dat belast wordt.

            Een bedrijfswagen pur sang, is belastingsvrij. Levert zelfs een voordeel op.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Ik denk dat die redenering wel klopt op de financiële markten: Als jou aandelenportefeuille in waarde omhoog gaat, is er elders iemand die klappen krijgt... Anders klopt er iets niet want ze kunnen niet zomaar geld bijmaken. Dus een continu stijgende markt is een utopie. Als de hele wereld op "de markt" zit, kan niet iedereen winnen, en als er één partij fameus wint, zal een andere stevig onderuit gaan.

              My €0,2
              Ge weet toch dat je er 200% naast zit he? Het is niet omdat ik 500 euro verdien dat iemand anders er 500 verloren heeft he makker...

              Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
              Alexander De Kroo was vorige week op een feestje van BMW.
              En toen werd er hem gevraagd of hij iets ging doen aan de wetgeving...
              Zijn antwoord kort samengevat: " pff nee, de mensen die nen dikke bak kunnen betalen, moeten dat bedrag gewoon maar betalen"
              Arrogante kl**t!
              Hoogheidswaanzin die kerel, een keer op gestemd, hij kreeg toen de het voordeel van de twijfel, geen tweede keer. Sterk aan het overwegen om mijn proteststem aan de NVA te geven. Als zelfstandige kan je bijna niet anders dan NVA stemmen if you ask me, ook al is het maar een keer om de kaarten goed te verdelen en de koers van iedereen te laten veranderen.
              Hier stond eens mijn auto vermeld.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                Ah ja?
                Mensen die jarenlang werken om dan uiteindelijk een droomwagen te kunnen kopen, zomaar belasten op hun zuur verdiende centjes? Triestig.
                Je hebt gelijk de regeling is triestig, het opzet is goed, maar de uitwerking klopt van geen kl....
                Last edited by ; 21/07/2012, 21:16.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                  Alexander De Kroo was vorige week op een feestje van BMW.
                  En toen werd er hem gevraagd of hij iets ging doen aan de wetgeving...
                  Zijn antwoord kort samengevat: " pff nee, de mensen die nen dikke bak kunnen betalen, moeten dat bedrag gewoon maar betalen"
                  Arrogante kl**t!
                  Alexander De Kroo, wie is dat eigenlijk?
                  Nog gekker, er zijn er op dit forum die op die kerel gestemd hebben.
                  Ik ken er wel ene van de Open-VLD, maar die zijn achternaam is ietsjes anders, zal hem wel niet zijn zeker.
                  Last edited by ; 21/07/2012, 21:26.

                  Comment


                  • Vanackere wil lagere inkomsten bedrijfswagens " met genoegen " oplossen.
                    Na de eerste studie van het sociaal secretariaat SD Worx zouden de nieuwe inkomsten op bedrijfswagens maar 60 mlj bedragen ipv 200 mlj. Nog volgens de studie blijkt dat bijna de helft van de werknemers met een bedrijfswagen tot 14% moet bijbetalen of zelfs iets minder moeten betalen dan nu het geval is. De grootste slachtoffers zijn de hogere kaderleden/ directieleden die tot 56% meer moeten betalen . ( ben er zeker van dat dit bij sommige zelfstandigen veel hoger ligt)
                    Dit en het lezen van die story van Alexander De Croo in die BMW garage hebben mij er helemaal van overtuigd dat dit wel degelijk een jaloezietaks is en niets anders.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      ...Sterk aan het overwegen om mijn proteststem aan de NVA te geven
                      Enkel als protest ?
                      Soms niet niet helemaal overtuigd ?
                      Goed zo, de twijfel is een teken van verstandigheid !

                      Comment


                      • Blijkbaar is het wegenvignet ook voor Belgen en te verrekenen via verkeersbelasting? Nog es extra betalen dus...
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                          Ah ja?
                          Mensen die jarenlang werken om dan uiteindelijk een droomwagen te kunnen kopen, zomaar belasten op hun zuur verdiende centjes? Triestig.
                          Dat moet diegene die een Ford Ka'tje koopt ook... daarom dat ik zeg dat t niet eerlijk is dat de zelfstandige (die over de algemene lijn met iets anders rijden dan een ford ka) nogeens extra VAA moeten betalen, bovenop de gewone belastingen die iedereen moet betalen.

                          Maar soms zouden de meeste nog willen dat ze hunne porsche als lichte vracht zouden kunnen inshrijven want die taxen jonges toch!.. ja die taxen moet iedereen betalen, en hopelijk schaffen ze ook de liochte vracht regel af op SUV's die gereden worden door domme mensen die met hun te grote wagen enkel naar den delhaize rijden om fout te parkeren en dan een schamele 85€/jaar tax te betalen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                            Maar soms zouden de meeste nog willen dat ze hunne porsche als lichte vracht zouden kunnen inshrijven want die taxen jonges toch!.. ja die taxen moet iedereen betalen, en hopelijk schaffen ze ook de liochte vracht regel af op SUV's die gereden worden door domme mensen die met hun te grote wagen enkel naar den delhaize rijden om fout te parkeren en dan een schamele 85€/jaar tax te betalen
                            Hoe moeten die horecauitbaters anders hun koffie in het zwart aankopen in de makro? Die hebben het laadvermogen echt wel nodig. Dit is toch wel een subjectief oordeel me dunkt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                              Dat moet diegene die een Ford Ka'tje koopt ook... daarom dat ik zeg dat t niet eerlijk is dat de zelfstandige (die over de algemene lijn met iets anders rijden dan een ford ka) nogeens extra VAA moeten betalen, bovenop de gewone belastingen die iedereen moet betalen.
                              Voor de zaak trekken ze hem van de belastingen af, het privégedeelte belasten ze. Dat is een voordeel in natura. Maw. loon dat ze zich toekennen dat niet belast is.(belastingsontduiking) Als je een zelfstandige laat doen; dan brengt hij zelfs zijn vrouw in. ;-)

                              Comment


                              • die doen dat met een echte lichtevracht auto..een partnerke of ne vito
                                want de cafebaas kan zichzelf dezer dagen zelfs de aanschaf van een x5/range rover/cayenne/...niet permiteren...

                                Comment


                                • daarom dat inbreng van voertuigen die niet NODIG zijn, ook niet aftrekbaar zouden mogen zijn... (en nu gaan er hier enkele stevig beginnen vitten...)

                                  Een voorbeeld:

                                  Ik als schilder heb een lichte vracht camionette (fiat doblo) ingeschreven als lichte vracht en 100% aftrekbaar.
                                  Deze dient om mijn beroep uit te oefenen..

                                  De Beetle die we net besteld hebben, kan ik ook op de zaak inbrengen, en deze 75% aftrekbaar maken en VAA betalen.
                                  Deze is een puur luxe-voertuig en heb ik niet nodig om muren te kunnen verven. Deze wagen zou ik ook kopen indien ik voor een werkgever zou werken..
                                  Dus wat geeft mij dan recht om deze toch in te brengen?


                                  Toch simpel zo:


                                  Werkvoertuigen: Betaald, ingeschreven en aftrekbaar door de zaak,vennootschap,...Etc.

                                  Luxevoertuigen: Betaald,ingeschreven door u als prive-persoon (dus betaald met het loon dat u uzelf uitkeert van uw bedrijf/vennootschap)

                                  Toch simpel?

                                  Comment


                                  • ohja en kom nu niet af met " ja maar in ons bedrijf waar vertegenwoordigers nu VAA op hun audi a4...blablabla"

                                    Het gaat vooral over het gemekker van mensen die een M3,Carrera2,... inschrijven op hun zaak en nu janken omdat ze VAA moeten betalen...hmm

                                    Koop zulke wagens gewoon prive...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                                      daarom dat inbreng van voertuigen die niet NODIG zijn, ook niet aftrekbaar zouden mogen zijn... (en nu gaan er hier enkele stevig beginnen vitten...)

                                      Een voorbeeld:

                                      Ik als schilder heb een lichte vracht camionette (fiat doblo) ingeschreven als lichte vracht en 100% aftrekbaar.
                                      Deze dient om mijn beroep uit te oefenen..

                                      De Beetle die we net besteld hebben, kan ik ook op de zaak inbrengen, en deze 75% aftrekbaar maken en VAA betalen.
                                      Deze is een puur luxe-voertuig en heb ik niet nodig om muren te kunnen verven. Deze wagen zou ik ook kopen indien ik voor een werkgever zou werken..
                                      Dus wat geeft mij dan recht om deze toch in te brengen?


                                      Toch simpel zo:


                                      Werkvoertuigen: Betaald, ingeschreven en aftrekbaar door de zaak,vennootschap,...Etc.

                                      Luxevoertuigen: Betaald,ingeschreven door u als prive-persoon (dus betaald met het loon dat u uzelf uitkeert van uw bedrijf/vennootschap)

                                      Toch simpel?
                                      Als jij jaarlijks met een reclamestoet ea. meegaat met de beetle, met reclame op; dan kan je hem procentueel gezien inbrengen.
                                      Het is die grijze zone dat iedereen graag bewandelt... die ambtenaren doen toch hun werk niet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                                        daarom dat inbreng van voertuigen die niet NODIG zijn, ook niet aftrekbaar zouden mogen zijn... (en nu gaan er hier enkele stevig beginnen vitten...)
                                        Een voorbeeld:

                                        Ik als schilder heb een lichte vracht camionette (fiat doblo) ingeschreven als lichte vracht en 100% aftrekbaar.
                                        Deze dient om mijn beroep uit te oefenen..

                                        De Beetle die we net besteld hebben, kan ik ook op de zaak inbrengen, en deze 75% aftrekbaar maken en VAA betalen.
                                        Deze is een puur luxe-voertuig en heb ik niet nodig om muren te kunnen verven. Deze wagen zou ik ook kopen indien ik voor een werkgever zou werken..
                                        Dus wat geeft mij dan recht om deze toch in te brengen?


                                        Toch simpel zo:


                                        Werkvoertuigen: Betaald, ingeschreven en aftrekbaar door de zaak,vennootschap,...Etc.

                                        Luxevoertuigen: Betaald,ingeschreven door u als prive-persoon (dus betaald met het loon dat u uzelf uitkeert van uw bedrijf/vennootschap)

                                        Toch simpel?


                                        Wel, ik volg u en ben er ook voor te vinden dat DIE voertuigen niet aftrekbaar zouden mogen zijn. Maar ik vind dan ook dat de VAA op de aftrekbaarheid moet berekend worden . In uw vb van de beetle zou je dan voor 75 % van de VAA moeten betalen. Indien 0 % aftrekbaar ook 0 % VAA. Ik denk dat de sector van de luxe wagens op deze manier minder klappen had moeten incasseren .Maar zelfs op deze manier zouden merendeel van de mensen het onjuist vinden, want aan 0 % aftrekbaarheid zou de zelfstandige nog altijd niets PRIVE betalen op die wagen en prive-betalen is het enige wat voor de meeste van tel is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Scalle123 Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat de sector van de luxe wagens op deze manier minder klappen had moeten incasseren .
                                          Het is niet de sector van de luxe wagens die klappen incasseert. De Duitse luxe merken doen het ondanks alles nog zeer goed in deze tijden.
                                          Het zijn de enige merken die winst maken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X