Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenDat is uw werknemers waarderen voor hun werk en laten zien dat ze geen nummer zijn. Is nog steeds goedkoper dan telkens ander personeel aan te werven en op te leiden. Plus dat de klanten steeds dezelfde vertrouwde gezichten blijven zien. En wat is het uiteindelijke verschil : dat ze als bedrijf op het einde van de rit minder belastingen moeten betalen.
Ene dat via zijn eigenbelang toch snapt wat er aan het gebeuren is.
Soit het klimaat kan best veranderen want gezond is dat niet. We zitten in een fase dat ik amper meer mag of kan verdienen dan mijn personeel. Dat blijf je niet volhouden.........
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenLevering eind 2013, als ze niet intussen failliet zijn
Tegen dan zullen er nog tal van aanpassingen zijn (lees beperkingen) aan de fiskale gunsten, het geld (van de Staat en van de Regio's) is op, enkel de Belgen zijn rijk (ze kunnen 2/3 van de Staatschuld met hun spaarboejkjes alleen terugbetalen) dit maakt het verschil met Griekenland, Spanje, Portugal, Italie...en zelfs de VS !sigpic
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenIdem hier. Mijn vrouw heeft een bedrijfswagen en haar loon is zelfs mee aangepast met de verhoogde VAA zodat haar nettoloon hetzelfde is gebleven. Plus een tankkaart en de wagen mag privé zoveel gebruikt worden als we willen. Ik mag daar ook mee rijden, zelfs als zij er niet bij is. Dat is ook onze enige wagen waar wij dus ook alle verplaatsingen mee doen. Bij haar op het bedrijf liggen ze er niet van wakker. Ook niet van die VAA of andere soorten gezever. Leasings van drie jaar en dan buiten. En daar vergroenen ze niet maar gaan ze eerder naar zwaardere motoren en duurdere wagens (nu zelfs naar audi en mercedes).
Heel tof van dat bedrijf dat ze het loon aanpassen, maar dat is volgens mij een minderheid...
Of, uw vrouw (en haar collegas) werkt al jaren onder haar marktwaarde qua verloning, en zo heeft haar bedrijf nog wat speling op het loon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWat kan het je werkgever schelen wie met de lease-auto rijdt ? Dat zijn zijn zaken niet...
Het is UW voordeel en je doet ermee wat JIJ wilt; moet hij ook zijn toestemming geven over wat je met je geld doet ?
Drie lease-autos gehadals funktiewagen, telkens hoofzakelijk gebruikt door mijn echtgenote, ik verkoos mijn vertrouwde privé-wagen te gebruiken... My choice !!
Ik moest ook wel regelmatig naar klanten rijden, dus vond dan niet dat ik m'n vrouw ermee kon laten rondrijden.
Maar ja, dat is mijn mening, in theorie kan en mag het als het in de car policy staat... zal mijn bekrompen kempische mentaliteit nog zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenDe werkgever geeft die bak aan zijn werknemer, volgens mij niet in de veronderstelling dat zijn vrouw er dan altijd mee rondtoert en naar haar werk rijdt...
Los van beleid: een firmawagen is een stuk verloning. Met je geld mag je doen wat je wil, met je wagen ook. Alle andere beperkingen moeten expliciet worden opgelegd. (zoals bvb door de leasingmaatschappij: geen onderverhuur, geen commercieel transport etc)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten(zoals bvb door de leasingmaatschappij: geen onderverhuur, geen commercieel transport etc)Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
-
voor alle duidelijkheid, de werkgever "geeft" helemaal niets, vroeger niet en nu nog altijd niet
de formule (wagen in loonpakket) is voor hem ook zeer interessant, anders zou hij het niet doen
in mijn tijd ( ;-) ) was dat gewoon een deel (bruto) omzetten in natura ter vervanging van een loonverhoging, waarvan er anders toch bitterweinig netto overbleef
het moest natuurlijk onderhandeld worden met de plaatselijke belastingscontroleur, zo alles binnen de perken bleef van het aanvaardbaar, zowel in aantal gevallen en omvang; een A6, een (bescheiden) E, een 5-reeks, dat kon nog net, maar dus geen Porsche ;-)
exotische modellen als jeeps waren uitgesloten, maar een break kon wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenvoor alle duidelijkheid, de werkgever "geeft" helemaal niets, vroeger niet en nu nog altijd niet
de formule (wagen in loonpakket) is voor hem ook zeer interessant, anders zou hij het niet doen
in mijn tijd ( ;-) ) was dat gewoon een deel (bruto) omzetten in natura ter vervanging van een loonverhoging, waarvan er anders toch bitterweinig netto overbleef
het moest natuurlijk onderhandeld worden met de plaatselijke belastingscontroleur, zo alles binnen de perken bleef van het aanvaardbaar, zowel in aantal gevallen en omvang; een A6, een (bescheiden) E, een 5-reeks, dat kon nog net, maar dus geen Porsche ;-)
exotische modellen als jeeps waren uitgesloten, maar een break kon wel
Hij geeft alleszins iets: hij huurt een auto voor je, en die kost hem -in mijn voorbeeld- €500 per maand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten...Hij geeft alleszins iets: hij huurt een auto voor je, en die kost hem -in mijn voorbeeld- €500 per maand.
Ik ken genoeg gevallen waar de wagen een hongerloon (zoniet magere commissies op verkoop) komt aanvullen
Dan is niet "bovenop" maar "in de plaats", en kunnen wij moeilijk spreken van een kado
Toppunt is dat er zijn die dit verkiezen om een in deftige wagen te mogen rijden, iets dat ze dan later zullen bekopen met een (honger)pensioen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenOk indien dit een geste is boven zijn reeds bestaande onversneden wedde
Ik ken genoeg gevallen waar de wagen een hongerloon (zoniet magere commissies op verkoop) komt aanvullen
Dan is niet "bovenop" maar "in de plaats", en kunnen wij moeilijk spreken van een kado
Toppunt is dat er zijn die dit verkiezen om een in deftige wagen te mogen rijden, iets dat ze dan later zullen bekopen met een (honger)pensioen
Een auto is een stuk verloning, naast bvb een groepsverzekering en zoals een geldelijke vergoeding.
Aangezien de werknemer voor €500 bruto per maand geen wagen kan aanschaffen, is hij daar beter mee af.
Dat je geldelijke vergoeding lager is dan iemand die geen bedrijfswagen heeft, dat is vanzelfsprekend, het is de totale vergoeding die telt. Als je kiest voor een bedrijfswagen zal je inderdaad minder vakantiegeld, 13e maand en pensioenopbouw krijgen, dat klopt en wordt vaak onderschat.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenBeter af ? Dat is te zien, volgens mij kweekt hij enkel frustraties voor later
En wat je beaamt in je 3de paragraaf was eigenlijk mijn boodschap, hoeveel zijn er niet die verblind zijn met een blitse wagen die in se boven hun stand is ?
Dat moet ieder voor zich uitmaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenPensioen is overrated.
Tegen dat het aan ons is (spreek voor de dertigers hier) is de kas al lang leeg.
Met een hoger salaris natuurlijk voor de wagen kiezen, is zowel voor werkgever als werknemer voordeliger.
Comment
Comment