Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hopelijk zal je binnen 30 jaren nog deze stelling kunnen verdedigen
Het onaangenaamste in het leven is (m.i.) plots een trede (of meer) lager te moeten gaan staan
Natuurlijk kan men altijd (dan) beweren dat wat overblijft nog meer dan genoeg is, het is hoe men het bekijkt (en uitlegt)
Het onaangenaamste in het leven is (m.i.) plots een trede (of meer) lager te moeten gaan staan
Het gaat geen 30 jaar meer duren voor we ALLEMAAL een trede lager zullen moeten gaan staan.
Of dat per definitie een slechte zaak is, ik weet het eigenlijk niet.
Het is een kwestie van mentale instelling, ik kan best wat soberder leven. Bij velen ook van mijn generatie en heel zeker de jongere generaties die alles 'for granted' nemen heb ik daar mijn twijfels bij...
Het gaat geen 30 jaar meer duren voor we ALLEMAAL een trede lager zullen moeten gaan staan.
Of dat per definitie een slechte zaak is, ik weet het eigenlijk niet.
Het is een kwestie van mentale instelling, ik kan best wat soberder leven. Bij velen ook van mijn generatie en heel zeker de jongere generaties die alles 'for granted' nemen heb ik daar mijn twijfels bij...
Dat zei men in 1979/1980 ook bij de tweede oliecrisis. Uitkeringen werden bevroren, lonen moesten omlaag. Wereldwijd zaten we in een grote crisis. Ik zie heel veel vergelijkingspunten met de huidige euro crisis. Je hebt misschien wel gelijk, we zijn iets meer dan 30 jaar later.
't Verschil is wel dat het oude continent nu de hete adem voelt van landen als China, Rusland en Brazilië, waar de crisis de explosieve groei wat afremt, maar meer dan dat ook niet. Dat was 30 jaar geleden niet het geval, denk ik.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
't Verschil is wel dat het oude continent nu de hete adem voelt van landen als China, Rusland en Brazilië, waar de crisis de explosieve groei wat afremt, maar meer dan dat ook niet. Dat was 30 jaar geleden niet het geval, denk ik.
Jawel hoor, met dat verschil dat het toen het Midden-Oosten was. De huidige crisis lijkt heel veel op die van de jaren 70 en het heeft tot eind jaren 80 geduurd voor we eruit kwamen.
Ook in de jaren 70 kwam er alsmaar meer en meer weerstand. CCC, De bende van Nijvel, Baader Meinhof gruppe en het belangrijkste "de grote opkomst van het socialisme". En met spijt druk ik mijn vrees uit dat dit laatste weer bezig is. Zie DiRupo, Hollande, opiniepeilingen in zowel Nederland (SP) als Duitsland (nationaal-socialisten). Ben benieuwd of Nederland in september niet het volgende rode blok wordt in Europa.
't Verschil is wel dat het oude continent nu de hete adem voelt van landen als China, Rusland en Brazilië, waar de crisis de explosieve groei wat afremt, maar meer dan dat ook niet. Dat was 30 jaar geleden niet het geval, denk ik.
En dat 30 jaar geleden de verhouding tussen loon en vaste uitgaven een pak groter was dan nu.
Ik weet goed dat onze vader vroeger ging werken als schilder en ongeveer een 32.000Bfr verdiende ( eind jaren 80 begin 90's) en dat we toen als gezien goed rondkwamen met maar 1 kostverdiener en 3kinderen...
Probeer nu maar eens hetzelfde te doen met 1 loon
Een stomme vraag : een zelfstandige, dus een éénmanszaak, heeft die ook al die ellende van VAA en dergelijke? Want die brengt zijn wagen toch ook in en recupereert toch ook een deel van de BTW? Mijn schoonbroer zei dat hij iemand anders zaakvoerder van zijn BVBA ging maken en dat hij als gewone zelfstandige voor zijn BVBA ging werken. Niet als schijnzelfstandige want hij zou bepaalde klanten van zijn BVBA "overnemen" en via hem factureren. Juist genoeg om alle onkosten te dekken en niet verlieslatend te werken. Het lijkt mij een nogal rare constructie maar zo zou hij op o.a. zijn nieuwe bestelde porsche geen VAA moeten betalen.
Aangezien er als zelfstandige met een eenmanszaak geen onderscheid is tussen privé- en bedrijfsvermogen is er volgens mij geen VAA.
Ik weet wel niet of je dan evenveel kan inbrengen en je bent natuurlijk privé ook aansprakelijk.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Bij een eenmanszaak is een procentuele verdeelsleutel van toepassing voor privé en beroepsmatig gebruik.
Er is geen VAA en dat is maw een vrij correct systeem.
Maar bijvoorbeeld 15% van de kosten laten vallen (wegens zogenaamd privé gebruik) is evengoed minder lucratief...
't Zal dus sterk afhankelijk zijn van het type voertuig om te bepalen bij welke constructie die het beste zit.
Een stomme vraag : een zelfstandige, dus een éénmanszaak, heeft die ook al die ellende van VAA en dergelijke? Want die brengt zijn wagen toch ook in en recupereert toch ook een deel van de BTW? Mijn schoonbroer zei dat hij iemand anders zaakvoerder van zijn BVBA ging maken en dat hij als gewone zelfstandige voor zijn BVBA ging werken. Niet als schijnzelfstandige want hij zou bepaalde klanten van zijn BVBA "overnemen" en via hem factureren. Juist genoeg om alle onkosten te dekken en niet verlieslatend te werken. Het lijkt mij een nogal rare constructie maar zo zou hij op o.a. zijn nieuwe bestelde porsche geen VAA moeten betalen.
Uiteraard is er geen VAA, want er is geen voordeel wat je geniet omdat een derde (de vennootschap) die wagen voor de zaakvoerder ter beschikking stelt.
De constructie die je beschrijft is vrij gekend en voor de hand liggend, maar verre van zaligmakend. Je wint de belasting op VAA, maar:
In tegenstelling tot een vennootschap zijn de autokosten aftrekbaar aan 75% ipv volgens CO2 uitstoot. Dat lijkt dubbel interessant, aangezien die Porsche in een vennootschap aan 50% aftrekbaar zou zijn. Dus naast 'geen VAA', mag je hem nog 25% meer aftrekken!
Helaas is die 75% van toepassing op je professioneel gebruik. En dan gaat het snel. Als je kan aantonen dat je de helft van je kilometers professioneel doet (rittenboek in detail per 100m + bewijzen), dan kan je al slechts 37,5% meer aftrekken. Dat maakt dat je al 12,5% verliest tov de vennootschap. En dat is op alle kosten, incl verzekering, rijtaks etc. Dat is al snel vele duizende euro's minder interessant dan de nu verhoogde VAA belasting te betalen.
Ik heb gezien dat mijn huisarts (die werkt onder bvba) nog steeds dezelfde 4-5 jaar oude Mercedes ML heeft, maar wel met een nieuwe nummerplaat 1-D..-...
Ik gok erop dat hij hem wegens de VAA-toestanden privé heeft overgenomen.
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Waarschijnlijk staat het antwoord hier al ergens, bij deze mijn excuses maar dit moet ik asap in orde brengen.
Ik moet dus vanaf deze maand VAA betalen voor mijn "Caddy 1.9tdi life", deze heeft de firma in occasie aangekocht.(Bij myway)
Waar vind ik in godsnaam de nieuwprijs van dit voertuig?
Comment