Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Leasing: gefactureerde waarde: bedrag van de factuur die de leasingmaatschappij betaalt aan de dealer.
    Ben je hier zeker van?
    De catalogusprijs op de website van het merk en de netto catalogusprijs op mijn factuur schelen +- 10000 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
      Fiscus moet het dan eerst wel bewijzen hè!
      Was het maar zo eenvoudig. Zo als het er nu uitziet moet de fiscus niets meer bewijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
        Ben je hier zeker van?
        De catalogusprijs op de website van het merk en de netto catalogusprijs op mijn factuur schelen +- 10000 euro
        Vroeger was sprake van catalogusprijs, nu van 'gefactureerd bedrag'. Vandaar dus.

Comment

• edit.
          Last edited by Schussboelie; 19/12/2011, 16:17.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Vroeger was sprake van catalogusprijs, nu van 'gefactureerd bedrag'. Vandaar dus.
            ok bedankt, goed om weten!

Comment

• Voor de mensen die kilometervergoeding overwegen, wel rekening houden met volgende:
              "Werkt u minstens 40 dagen per jaar bij dezelfde klant, dan beschouwt de fiscus dat niet langer als 'werk-werk verkeer', maar als woon-werk verkeer, en daarvoor kunt u zich geen kilometervergoeding laten toekennen door uw vennootschap"
              Bij mij was het plan direct begraven nadat ik dit las..
              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• 1 type vrije beroepers zal alvast blij zijn: de advocaten

ik voel een waslijst aan zaken aankomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                  Voor de mensen die kilometervergoeding overwegen, wel rekening houden met volgende:
                  "Werkt u minstens 40 dagen per jaar bij dezelfde klant, dan beschouwt de fiscus dat niet langer als 'werk-werk verkeer', maar als woon-werk verkeer, en daarvoor kunt u zich geen kilometervergoeding laten toekennen door uw vennootschap"
                  woon-werk aan 0.15 eur/km ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                    1 type vrije beroepers zal alvast blij zijn: de advocaten

ik voel een waslijst aan zaken aankomen
                    En boekhouders, notarissen, enz... Di Pipo zal hen VEEL werk bezorgen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                      woon-werk aan 0.15 eur/km ?
                      0,15 euro?
                      ik betaal al meer accijnzen per km!
                      laat maar zo

Comment

Voor de mensen die kilometervergoeding overwegen, wel rekening houden met volgende:
                        Amai!!
                        Thanks for the heads up!

Ik zal dan ook de pil maar slikken...
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Amai!!
                          Thanks for the heads up!

Ik zal dan ook de pil maar slikken...
                          Same here...

Comment

Staat dit ook in wetsontwerp of waar haal je dit vandaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suzuki1200 Bekijk Berichten
                              Staat dit ook in wetsontwerp of waar haal je dit vandaan?
                              Dat was blijkbaar reeds zo, vanaf 40 dagen per jaar wordt dit fiscaal gezien namelijk de "vaste plaats van tewerkstelling". Dit heeft dezelfde gevolgen voor andere onkostenvergoedingen (maaltijden enz.).

Exacte wetteksten kan ik ook niet meteen terugvinden, maar google eens "kilometervergoeding 40 dagen" en je vindt er wel iets over terug...

Comment

Dat was blijkbaar reeds zo, vanaf 40 dagen per jaar wordt dit fiscaal gezien namelijk de "vaste plaats van tewerkstelling". Dit heeft dezelfde gevolgen voor andere onkostenvergoedingen (maaltijden enz.).

Exacte wetteksten kan ik ook niet meteen terugvinden, maar google eens "kilometervergoeding 40 dagen" en je vindt er wel iets over terug...
                                dit gevonden, zou anders zijn voor werknemers en zaakvoerders. Zie blz. 19 6.2 Forfaitaire onkostenvergoeding

http://vdvaccountants.be/data/docume...len(dab16).pdf

Comment

Fak.

.

Comment

Fak.

.
                                    Ik vind er zelf bitter weinig info over.
                                    Mijn boekhouder kiest ervoor om nu 3 weken in verlof te gaan dus hem kan ik het niet vragen

Comment

Ik werk al meer dan 10 jaar in de leasingsector en begrijp niet welk probleem je formuleert (ivm die wedersamenstelling).

Als ik einde contract een wagen, of mijn wagen, overneem, dan krijg ik een factuur voor een bedrag van de restwaarde. Dat is voor mij op dat ogenblik een tweedehands wagen, net zoals dat voor een andere koper zou zijn.

Als je verwijst naar een afwijking tussen die restwaarde en de economische waarde op dat moment, en verwacht dat ze die gaan verwerken in hun berekening VAA, dan heeft dit nog niets te maken met wedersamenstelling van kapitaal.

Leasing: gefactureerde waarde: bedrag van de factuur die de leasingmaatschappij betaalt aan de dealer.
                                      aha, iemand die ervaring heeft met leasing. Dat is interessant voor moeilijke vragen ;-)

Als je de wagen aan restwaarde overneemt dan moet je hem meestal niet opnieuw inschrijven dus vermoed ik dat het de initiele waarde blijft. Het zou wel mooi zijn moest het de restwaarde zijn natuurlijk.

Voor het andere vroeg ik me af of extra diensten bij leasing (die de factuur verhogen) een invloed zouden hebben op wat ze verstaan als "gefactureerde waarde".

Hoe je het draait of keert, nog een hoop onduidelijkheid over leasing. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze het leasing verhaal sterk gaan bevoordelen ten opzichte van zuivere aankoop van of de aankoop van een 2e hands.

Misschien moeten we gewoon gaan spieken hoe ze dat bij onze noorderburen hebben aangepakt. Dat hebben onze ministers ook gedaan hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        OK, als ik mijn eigen wagen terug aankoop klopt dit verhaal. Als ik echter een andere tweedehands wagen koop, echter wel dezelfde qua specs, dan mag het eigenlijk wel. Of zie ik dit verkeerd?
                                        jep, veel beter idee !

Comment

Is inderdaad ook nieuw, VAA aangiftes die onvolledig of incorrect zijn, worden aangepast en beschouwd als geheime commissielonen à 309%.

Uiteraard, wanneer je 3 karren privé hebt, kan je IMO nog steeds aangeven dat je enkel zakelijk met de (kleine) vennootschapskar rijdt (waar je wel VAA voor betaalt).
                                          Strikt gezien is het aan de fiscus om te bewijzen dat je hem wel privé gebruikt. Als het écht zo is dat je hem niet gebruikt en je kan het aantonen dan kan het wel.

Dit zal eerder het geval worden voor mensen die hun firmawagen of camionette moeten achterlaten op het terrein van de zaak en met hun eigen wagen of fiets naar huis rijden. Dit moet best in de carpolicy staan en liefst in het arbeidscontract/arbeidsreglement.

Als je dit afspreekt moet je het wel echt doen want anders loop je tegen de lamp (ga niet in het weekend tanken; wordt niet geflitst in het weekend ; geen boete of schadegeval in het weekend al is het op de parking van de supermarkt, ...) Dan heb je onherroepelijk die 309% aan je been. Wees maar zeker dat de fiscus achteraf wel eens komt kijken of het echt zo is.

Comment

Working...
                                          X