Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mja, zijn ze t al gewoon voor wat hier komen gaat... Griekse toestanden... Of ben ik nu te pessimistisch. Hopelijk niet maar met het huidige profitariaat in al zijn opzichten....

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Vrienden van mij hun dochter heeft net een week in een Grieks hospitaal doorgebracht, als je die verhalen hoort dan mogen wij hier heel gelukkig zijn denk ik Ook de verhalen van hun familie en vrienden daar zijn ongelooflijk, ze weten nu alles hier in België weer veel harder te waarderen
      Ja we mogen vooral niet klagen en moeten content zijn en als tkan doorwerken en nog meer werken zodat je veel belasting kan betalen en om veel te kunnen uitgeven, liefst aan zwaar belaste goederen.

En tis altijd schuld van nen anderen. En als we teveel aan één zeel trekken dan worden we tegen elkaar opgezet. Loontrekkenden tegen zelfstandigen, zonnepaneel eigenaars tegen niet eigenaars, huisbezitters tov huurders, enz enz
      Daar zorgen onze politici en pers wel voor.

Wat de Grieken en andere knoflooklanden betreft, ze zijn inderdaad een voorbeeld van wat ons te wachten staat in het ergste geval.
      Alleen trekken we er blijkbaar geen lessen uit.
      Nu ja, we krijgen de politici die we verdienen zeker?

Om on topic te blijven: de Grieken wisten blijkbaar als geen ander de Voordelen Aller Aard...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Was het toen beter? Dat kan je moeilijk zeggen, wat ik wel weet is dat toen een gezin perfect goed kon leven als bv de man ging werken, de vrouw thuis bleef en voor 2 kindjes zorgen. Vandaag is dat al een PAK moeilijker.

Je kan ook zeggen dat het hier zoveel beter is omdat er geen watertekort is.

Ik wil toch graag eens een vraag stellen.

Augustus 2011 koop je (als zelfstandige) na 20 jaar hard werken eindelijk een beetje je droom (ja nogal wat mensen op een autoforum hebben toch interesse in een o zo vervuilende sportwagen. Een passie die je al voelt bij je eerste matchbox.
        Die auto kost bv 110.000 euro
        Enkele maanden later komt het VAA verhaal en beslist mensen boven je hoofd over een meer dan verdubbeling van het VAA dat je moet betalen met als gevolg dat je min of meer gedwongen wordt deze auto van de hand te doen voor 40.000 euro en te vervangen door een privé wagen uit 2005 die trouwens een stuk vervuilender is

Wat heeft de staat bereikt met deze belastingen?
        - Meer belastingen binnengekregen?
        - Waar is die 70.000 euro verlies naartoe, wie heeft daar genot van, je neemt hier 70.000 euro af en doet er niks mee, het is gewoon verdampt geld

En hoe denk je dat jij als mens nu zou reageren? Wel ik werk een pak minder gemotiveerder, doe het met 3 mensen minder in mijn zaak, en doe alles om dat geld te besparen.

Je maakt iemand 67.000 euro armer en doet niks met dat geld, bovendien krijg je als reactie dat die man of vrouw alles zal doen om de staat minder te sponsoren of hoe zou je zelf zijn?

En dat vinden we goed? Sorry mensen die dit goed management vinden doen dit uit jaloezie. Ik zie er met de beste wil van de wereld geen enkele belastingsopbrengst noch economische relance in............

Ik krijg echt de kriebels als ik dan zulke uitspraken lees, sorry niets persoonlijk

Aja de vraag: wat is de opbrengst voor onze staat?

ps: Auto werd uiteindelijk verkocht aan een nieuwe Belg, het is waarschijnlijk geheel toevallig dat die man dat wel kan betalen........
        Sorry, Jokke, ik begrijp je volledig, maar waar ik de kriebels van krijg is dat veel zefstandigen menen dat alleen zij hard werken.
        Ik ben al 30 jaar kaderlid en kan mij echt geen wagen van 110.000 euro permiteren.
        Een droom is mooi, maar vergeet niet dat maar weinige deze droom kunnen laten uitkomen. Jouw is het gelukt, maar please 110.000 euro . Ik weet dit is een autoforum, maar wel voor iedereen. Dat je de mogelijkheid gehad hebt om die wagen te kopen betekent wel dat je in een land leeft waar dromen nog mogelijk zijn. Dan heeft dbr2 toch een beetje gelijk.
        Ik vind die VAA klucht helemaal niet goed, een extra belasting die er teveel aan is voor velen.

Ik ben helemaal niet jaloers en gun je van harte dit soort sportieve wagen. (Ik geniet meer van andere modellen). De VAA is geen ramp mocht men gekozen hebben voor een uitdoofregeling, maar nu vind ik het heel spijtig dat mensen onaangekondigd op zo'n manier gelijk jokke het gelag betalen. Hij kon dit toch niet weten toen hij die auto kocht .

Maar als je zo'n bedrag aan een voertuig geeft voor beroepsdoeleinde dan mag de kleinste verandering in de wetgeving wel geen drie arbeidsplaatsen kosten. Hier zit iets fout.
        Last edited by ; 09/08/2012, 14:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
          Ja we mogen vooral niet klagen en moeten content zijn en als tkan doorwerken en nog meer werken zodat je veel belasting kan betalen en om veel te kunnen uitgeven, liefst aan zwaar belaste goederen.

En tis altijd schuld van nen anderen. En als we teveel aan één zeel trekken dan worden we tegen elkaar opgezet. Loontrekkenden tegen zelfstandigen, zonnepaneel eigenaars tegen niet eigenaars, huisbezitters tov huurders, enz enz
          Daar zorgen onze politici en pers wel voor.

Wat de Grieken en andere knoflooklanden betreft, ze zijn inderdaad een voorbeeld van wat ons te wachten staat in het ergste geval.
          Alleen trekken we er blijkbaar geen lessen uit.
          Nu ja, we krijgen de politici die we verdienen zeker?

Om on topic te blijven: de Grieken wisten blijkbaar als geen ander de Voordelen Aller Aard...

Er zijn aardig wat Grieken die beseffen dat het hun eigen schuld is hoor, maar er is ook nog altijd een deel van de Grieken die het blijkbaar nog niet hard genoeg voelen om het te beseffen Er sterven nu al oudere mensen daar die niet in de mogelijkheid zijn om de dokters iets onder de tafel toe te stoppen ...

Verpleegsters die rustig een sigaretje roken in het ziekenhuis, dat heeft ook niks met crisis te maken maar met een hele mentaliteit daar. Dat zie je ook in die landen die hier worden aangehaald als het beloofde land om naartoe te trekken met je zaak, daar heb ik toch wel mijn bedenkingen bij als ik dat hier lees soms
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten

Het is voor mij onbegrijpelijk dat ik overal Polen en Roemenen zie rondrijden die hier (goedkoop?) werken terwijl er zovelen thuis ad dop zitten. Het is net aan onze staat om de werklozen aan het werk te zetten.
            En wie gaat al die aardbeien, appelen, kersen en peren plukken?

Comment

• @ dbr2:

Ik begrijp uw mening en als ik in een ander topic lees wat u doet om te besparen (een golf blue motion onder 4l verbruik proberen te krijgen)
              kan ik enkel concluderen dat u zo'n typisch persoon bent dat toch wel elke eurocent in twee bijt om toch nog een iet of wat comfortabeler leven te lijden en uzelf wijsmaakt dat u het goed hebt door naar mensen te kijken die het erger hebben. Akkoord!

Ook zijn er mensen die in hun leven 100x meer risico's nemen om het effectief wat beter te hebben, mensen met ambitie en dromen.
              Wanneer zulke mensen slagen in hun opzet om toch dat tikkeltje meer te hebben (waar ze uiteindelijk ZELF voor geknokt hebben en ZELF risico's voor genomen hebben) komt nu vadertje staat het allemaal bij die ambitieuze mensen halen omdat ze het niet kunnen/durven/willen bij de super-rijken en niet KUNNEN halen bij mensen zoals uzelf. Waar zit de eerlijkheid???

Ik heb voor een scholengroep gewerkt van het gemeenschaps-onderwijs (betaald door de overheid) als ploegbaas-schilder.
              Elk jaar kreeg ik een bepaald budget om schilderwerk te voorzien in meer dan 40 scholen. Dat budget was ZO HOOG dat ik gewoonweg niet wist hoe ik het op moest krijgen... en ja u lees het goed "op MOET krijgen"... toen ik na het eerste jaar van mijn budget nog meer dan 38.000€ over had en toch meer werk gepresteerd had met mijn ploeg dan er daarvoor ooit gehaald werd, kreeg ik het jaar nadien op de algemene vergadering van mijn baas te horen dat er gewenst werd van dit jaar WEL het budget op te maken. Nu spreek ik over 38.000€... de schildersploeg was 1 van de 12 ploegen van die bepaalde scholengroep. Wetende dat er in Belgie ruim 50 scholengroepen zijn met evenveel werkploegen...
              Reken maar eens uit dat al die ploegen zulk budget elk jaar kunnen besparen zonder er minder werkt voor te doen.

Dat de overheid DAAR maar eens bij begint, bij hun eigen instanties die te hoge budgetten krijgen, gewoon op smossen omdat ze anders het komende jaar minder krijgen.

Ohja... diegene die die budgetten voorzien heeft was ne rooie

Comment

• Er zijn 400.000 werklozen met een uitkering in België, maar voor veel van die werklozen loont het gewoon niet om te gaan werken.
                Als je moet kiezen tussen een hele dag zwaar werken voor 1200 euro en rekening moet houden met de onkosten (bvb transport en kinderopvang), of 1000 euro krijgen en niks moeten doen en dan nog allerhande sociale voordelen krijgen, is de keuze dan niet snel gemaakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                  Sorry, Jokke, ik begrijp je volledig, maar waar ik de kriebels van krijg is dat veel zefstandigen menen dat alleen zij hard werken.
                  Ik ben al 30 jaar kaderlid en kan mij echt geen wagen van 110.000 euro permiteren.
                  Een droom is mooi, maar vergeet niet dat maar weinige deze droom kunnen laten uitkomen. Jouw is het gelukt, maar please 110.000 euro . Ik weet dit is een autoforum, maar wel voor iedereen. Dat je de mogelijkheid gehad hebt om die wagen te kopen betekent wel dat je in een land leeft waar dromen nog mogelijk zijn. Dan heeft dbr2 toch een beetje gelijk.
                  Ik vind die VAA klucht helemaal niet goed, een extra belasting die er teveel aan is voor velen.
                  Maar 110.000 euro voor een droom, kom zeg, niet klagen. En indien toch een klaagzang...............

Die 3 mensen minder in je zaak is dat door die VAA verandering? Zouden deze mensen ook buiten gezet zijn indien je een wagen van "zeg iets" 55.000 euro had genomen?
                  Ik heb die droom moeten verkopen en er 70.000 euro mee verloren, zomaar door een beslissing. Hadden dat nu 70.000 euro belastingen geweest door die maatregel dan kan je nog zeggen afpakken om de minder bedeelden te steunen of wat dan ook, maar nee, 70.000 weg, verdampt, geld dat je opgebouwd hebt door 20 jaar te werken, wie wordt hier in godsnaam beter van. Ik lees er geen antwoorden op, wel antwoorden die je rekening maken want owee de ondernemer, cliché heeft een auto gekocht. Ik ben slimmer als ik zwijg, maar ben het zo spuugzat dat ik me dat niet meer aantrek.

Sorry Separator maar er is een verschil tussen loon naar werken, en opbrengst uit je risico. Bij een bedrijfsleider spelen deze twee zaken als kaderlid niet. Dus je reactie op ik werk ook hard en kan dat niet is er eentje die niet juist zit.
                  Met mijn loon kan ik dat niet betalen, dat ligt trouwens amper hoger dan de andere kaderleden hier, maar als je verdorie meer dan 850.000 euro lasten PER JAAR aan de staat betaald gegenereerd uit een PERSOONLIJK kapitaal dat waarschijnlijk tot je dood in je zaak blijft, met alle risico's die je opbouwt in een zaak, en je koopt na 20 jaar met een 2.0tdi gereden te hebben eens je droom vind ik je reactie nogal laag.
                  Dat mag dus niet meer kunnen en moet ten allen koste vermeden worden. Dan komt je automatisch tot een veel gestelde vraag hier: loont het nog de moeite zoveel risco te nemen.

Geloof me als je een paar keer hard aangepakt bent door belastingen, personeel, bestolen ook, je mag naar de rechtbank omdat je persoonlijk verantwoordelijk bent voor het gedrag van je personeel enz...... dat gij jij als kaderlid niet doen evenals beslissen met je eigen geld of je dit of dat doet voor je zaak.

Vandaag rijd ik met een ML uit 2005. Kaderlid hier rijdt met A5 3.0tdi.
                  Ander kaderlid heeft een zwembad en appartement aan zee. Ik zeg u dat hier mannen zijn die nu meer hebben dan hun patroon omdat die patroon begaan is met zijn zaak en bijna al zijn opbrengsten herinvesteerdE (ja herinvesteerde, dat gaat nu wel even veranderen, wat ook weer tot minder opbrengsten van de staat zal leiden,iets dat men hier blijkbaar ook niet beseft, een negatief ondernemingsklimaat schaadt de economie nog eens extra).

Het is zo dat je het wil zeker?

Wil ik geld kan ik dus beter mijn stock uitverkopen of de zaak verkopen, uit mijn activiteiten heb ik niet meer recht dan een kaderlid?

Waar het mij eigenlijk over gaat is het volgende:
                  - men verandert spelregels van de ene dag op de andere met een GEWELDIGE impact (bij mij toch)
                  - men doet met het geld dat je dat kost TOTAAL niets en creeert een tegenreactie.

Ik heb nog steeds geen enkel antwoord gelezen dat de kern van vraag ook maar benadert. Welk NUT hebben zulke maatregelen? Wat brengt het op?
                  Ik vrees dat ik de reactie wel lees eigenlijk eentje van afgunst tussen de regels. Sorry het is menselijk en zelfs begrijpelijk (afgunst) dat begrijp ik zelfs perfect en ben ik ondertussen ergens ook gewoon.

Dat ik de wind van voren krijgen, begrijp ik perfect want ja ik heb ooit een dikke wagen gekocht.
                  Last edited by Jokke_vlo; 09/08/2012, 14:19.

Comment

Ik heb die droom moeten verkopen en er 70.000 euro mee verloren
                    Als je daar echt 70K mee verloren hebt, had je hem dan niet beter gehouden?

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Met mijn loon kan ik dat niet betalen, dat ligt trouwens amper hoger dan de andere kaderleden hier, maar als je verdorie meer dan 850.000 euro lasten PER JAAR aan de staat betaald gegenereerd uit een PERSOONLIJK kapitaal, met alle risico's die je opbouwt in een zaak,
                    Ik snap dat de situatie scheef zit, of toch op zijn minst lijkt te zetten, maar zelfs al ben je je zaak gestart met persoonlijk kapitaal, die 850K lasten betaal je NIET uit je eigen (persoonlijke) zak.
                    Daarnaast vergeten nogal wat ondernemers (mijn huidige opdrachtgevers zijn daar een mooi voorbeeld van) dat ze naast hun verloning, die inderdaad vaak niet veel meer bedraagt dan die van hun kaderleden, ook nog activa opbouwen in de waarde van hun zaak. Die zaak is meestal een veelvoud waard van wat er op het einde van de maand op je rekening staat maar dat kan je natuurlijk pas op het einde van de rit of door een verkoop ten gelde maken.
                    Werknemers hebben die opbouw niet.
                    Als je 850K lasten betaalt is de kans groot dat je bedrijf tussen de 1,5 en 5 mio waard is. Daarvoor doe je het, daarvoor steek je al die uren en stress erin. Toch niet voor je vergoeding op het einde van de maand, toch?
                    Een werknemer, zelfs een kaderlid, heeft daar niks aan. Die moet het doen met zijn pree.
                    En je verdient dat he, dat kapitaal, daar heb je genoeg voor afgezien. Daar heb ik geen enkel probleem mee.
                    Zomaar als bedrijfsleider/eigenaar/ondernemer je loon/vergoeding afzetten tegen je duurste werknemers is dus wel wat kort door de bocht.
                    Ik zie dit nochtans regelmatig gebeuren. Helaas.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Ik heb die droom moeten verkopen en er 70.000 euro mee verloren, zomaar door een beslissing. Hadden dat nu 70.000 euro belastingen geweest door die maatregel dan kan je nog zeggen afpakken om de minder bedeelden te steunen of wat dan ook, maar nee, 70.000 weg, verdampt, geld dat je opgebouwd hebt door 20 jaar te werken, wie wordt hier in godsnaam beter van. Ik lees er geen antwoorden op, wel antwoorden die je rekening maken want owee de ondernemer, cliché heeft een auto gekocht. Ik ben slimmer als ik zwijg, maar ben het zo spuugzat dat ik me dat niet meer aantrek.

Sorry Separator maar er is een verschil tussen loon naar werken, en opbrengst uit je risico. Bij een bedrijfsleider spelen deze twee zaken als kaderlid niet. Dus je reactie op ik werk ook hard en kan dat niet is er eentje die niet juist zit.
                      Met mijn loon kan ik dat niet betalen, dat ligt trouwens amper hoger dan de andere kaderleden hier, maar als je verdorie meer dan 850.000 euro lasten PER JAAR aan de staat betaald gegenereerd uit een PERSOONLIJK kapitaal, met alle risico's die je opbouwt in een zaak, en je koopt na 20 jaar met een 2.0tdi gereden te hebben eens je droom vind ik je reactie nogal laag.
                      Dat mag dus niet meer kunnen en moet ten allen koste vermeden worden. Dan komt je automatisch tot een veel gestelde vraag hier: loont het nog de moeite zoveel risco te nemen.

Geloof me als je een paar keer hard aangepakt bent door belastingen, personeel, bestolen ook, je mag naar de rechtbank omdat je persoonlijk verantwoordelijk bent voor het gedrag van je personeel enz...... dat gij jij als kaderlid niet doen evenals beslissen met je eigen geld of je dit of dat doet voor je zaak.

Je genereert dat kapitaal uit persoonlijk kapitaal, maar waar voor mij een rare kronkel zit is dat je dat kapitaal niet naar je privé haalt als je een persoonlijke droom wil realiseren. Ik begrijp wel dat het fiscaal helemaal niet interessant is om dat te doen en dat dat dan ook de reden is om dat niet te doen. Maar dat is eigenlijk een keuze die je maakt bij het investeren van dat persoonlijk kapitaal dat je daar een belasting moet op betalen om je winst daarop binnen te halen? Het is toch de normale gang van zaken eigenlijk voor iedereen in dit land die geld verdient dat hij daarop moet afstaan?

Ik zeg niet dat jij fout bent, maar in mijn ogen is het systeem compleet fout dat het mensen "dwingt" om hun privé en hun bedrijf te gaan verweven met elkaar.

Het stimuleert helemaal niet het ondernemen, integendeel, zowel voor starters als voor mensen zoals jij die er al jaren inzitten. Dan heb ik het eigenlijk niet zozeer over de belastingdruk, maar in de eerste plaats over de onnodige complexiteit van ons fiscaal systeem.
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Met mijn loon kan ik dat niet betalen, dat ligt trouwens amper hoger dan de andere kaderleden hier, maar als je verdorie meer dan 850.000 euro lasten PER JAAR aan de staat betaald gegenereerd uit een PERSOONLIJK kapitaal dat waarschijnlijk tot je dood in je zaak blijft, met alle risico's die je opbouwt in een zaak, en je koopt na 20 jaar met een 2.0tdi gereden te hebben eens je droom vind ik je reactie nogal laag.

Ander kaderlid heeft een zwembad en appartement aan zee. Ik zeg u dat hier mannen zijn die nu meer hebben dan hun patroon omdat die patroon begaan is met zijn zaak en bijna al zijn opbrengsten herinvesteerdE (ja herinvesteerde, dat gaat nu wel even veranderen, wat ook weer tot minder opbrengsten van de staat zal leiden,iets dat men hier blijkbaar ook niet beseft, een negatief ondernemingsklimaat schaadt de economie nog eens extra).

Wil ik geld kan ik dus beter mijn stock uitverkopen of de zaak verkopen, uit mijn activiteiten heb ik niet meer recht dan een kaderlid?

Waar het mij eigenlijk over gaat is het volgende:
                        - men verandert spelregels van de ene dag op de andere met een GEWELDIGE impact (bij mij toch)
                        - men doet met het geld dat je dat kost TOTAAL niets en creeert een tegenreactie.

Ik heb nog steeds geen enkel antwoord gelezen dat de kern van vraag ook maar benadert. Welk NUT hebben zulke maatregelen? Wat brengt het op?
                        Ik vrees dat ik de reactie wel lees eigenlijk eentje van afgunst tussen de regels. Sorry het is menselijk en zelfs begrijpelijk (afgunst) dat begrijp ik zelfs perfect en ben ik ondertussen ergens ook gewoon.

Dat ik de wind van voren krijgen, begrijp ik perfect want ja ik heb ooit een dikke wagen gekocht.

Sorry,niets aan toe te voegen zeker, maar waarom moesten die drie man weg?

Oh,ja antwoord op je vraag had ik toch al gegeven. Het levert NIETS op, het heeft geen enkel nut. Een gouden tip, haal je droom uit je investering.

STOP eens met te denken dat ieder jaloers is, het zou je al een heel stuk verder brengen. Is het soms onze fout?
                        Last edited by ; 09/08/2012, 14:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                          Is het soms onze fout?
                          Ik heb alvast niet op de SPa gestemd.

Comment

Ik zeg niet dat jij fout bent, maar in mijn ogen is het systeem compleet fout dat het mensen "dwingt" om hun privé en hun bedrijf te gaan verweven met elkaar..
                            Meer nog de staat doet dat zelf dat is nog het straffe! Twee praktische voorbeelden.

- Mijn magazijnier ( wij hebben geen weegbrug) en chauffeur overladen een vrachtwagen. Met de nieuwe wetten was ik hiervoor PERSOONLIJK (lees privé) aansprakelijk werd ik voor de rechtbank gebracht en veroordeeld tot een privé boete van 750 euro .
                            - nieuwjaars drink op het werk, een van de werknemers veroorzaakt op weg naar huis een ongeluk in "dronken" toestand (rijdt een betonplaat van een rondpunt stuk) wel ook hier heb ik privé mogen opdraaien voor de helft van de kosten en een boete er boven op en dat ging over een pak meer dan 750 euro.

Miljaar nu ik er aan denk, als ik dat in rekening breng verdien ik minder san mijn
                            kaderleden

Voor de staat ben ik als privé persoon dus wel gelijk of erger nog de enige echte verantwoordelijke.

En dat allemaal onder het mom om misbruiken tegen te gaan, welke misbruiken heb ik gedaan? Een wet tegen de witteboordcriminelen. Yeah, right.
                            Last edited by Jokke_vlo; 09/08/2012, 15:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

en ik ga alvast NVA stemmen, just in case iemand anders SPA stemt
                              Had dan zelf een zaak gestart? Had je mss iets kunnen uitbouwen en er mss wel geraken? Als bediende ben je slaaf van de maatschappij, slaven kunnen nu eenmaal geen rijk leven leiden. punt.

X jaar geleden werkte de slaven ook aan piramiden en kregen ze drank en onderdak, de slaven waren tevreden want het was beter dan niets krijgen en ze leefden lang en gelukkig. Dat klinkt nu zovele jaren later als oneerlijk. Binnen 5000 jaren kijken ze ook terug naar ons en denken ze 'kijk die slaven eens elke dag opstaan en werken om hun baas rijk te maken voor 2K per maand'....

En plus, natuurlijk hebben wij het beter dan in GR of BULG, maar dat is geen vergelijking. Chinesen hebben het ook beter dan de Grieken, Americanen beter dan latinos, mannen beter den vrouwen... of wacht ... dacht je mss dat de wereld eerlijk was? zeveraar.
                              Last edited by fblade; 09/08/2012, 15:07.
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Hmm, ze zitten daar wel met 6 partijen aan tafel he.
                                't Is heus niet alleen de SPa.
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Meer nog de staat doet dat zelf dat is nog het straffe! Twee praktische voorbeelden.

- Mijn magazijnier ( wij hebben geen weegbrug) en chauffeur overladen een vrachtwagen. Met de nieuwe wetten was ik hiervoor PERSOONLIJK (lees privé) aansprakelijk werd ik voor de rechtbank gebracht en veroordeeld tot een privé boete van 750 euro .
                                  - nieuwjaars drink op het werk, een van de
                                  werknemers veroorzaakt
                                  op weg naar huis een ongeluk (rijdt een betonplaat van een rondpunt stuk) wel ook hier heb ik privé mogen opdraaien voor de helft van de kosten en een boete er boven op en dat ging over een pak meer dan 750 euro.
                                  Dat is natuurlijk wel enorm kras.
                                  Straf egenljk.
                                  En dat na zoveel jaen paars en nu weer die blauwen erbij. Die zijn nog erger dan de rooi persies

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                    Had dan zelf een zaak gestart? Had je mss iets kunnen uitbouwen en er mss wel geraken? Als bediende ben je slaaf van de maatschappij, slaven kunnen nu eenmaal geen rijk leven leiden. punt.
                                    Ik denk niet dat dat het probleem is hoor.

Comment

Vanuit puur financieel oogpunt heb je waarschijnlijk gelijk, maar als ik jouw posts vol frustraties hier lees ben ik veel rijker dan jij
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

en ik ga alvast NVA stemmen, just in case iemand anders SPA stemt

X jaar geleden werkte de slaven ook aan piramiden en kregen ze drank en onderdak, de slaven waren tevreden want het was beter dan niets krijgen en ze leefden lang en gelukkig. Dat klinkt nu zovele jaren later als oneerlijk. Binnen 5000 jaren kijken ze ook terug naar ons en denken ze 'kijk die slaven eens elke dag opstaan en werken om hun baas rijk te maken voor 2K per maand'....

En plus, natuurlijk hebben wij het beter dan in GR of BULG, maar dat is geen vergelijking. Chinesen hebben het ook beter dan de Grieken, Americanen beter dan latinos, mannen beter den vrouwen... of wacht ... dacht je mss dat de wereld eerlijk was? zeveraar.

Doe je dat bewust om reacties uit te lokken? Laat het hopen.

Zo met minachting neerkijken op het werkvolk en dan nog zeggen dat hij gaat stemmen op een partij voor het volk. ( De woorden van Bart de Wever).

Wie hoog klimt kan diep vallen. Hoogmoed komt voor de val: eigenwaan, als je je verbeeld meer te zijn dan je bent of je anders voordoet dan je bent, val je vroeg of laat door de mand. Ik vrees voor je dat het al te laat is. Zo gefrustreerd. Bangelijk

De vraag is wie is hier de grote zeveraar?
                                        Last edited by ; 09/08/2012, 16:07.

Comment

Vanuit puur financieel oogpunt heb je waarschijnlijk gelijk, maar als ik jouw posts vol frustraties hier lees ben ik veel rijker dan jij
                                          hahaha touché, neen ik ben nog te jong om het mij niet aan te trekken, dat is eerder het probleem . Gefrustreerd, best wel, maar ik ga er mijn goed humeur niet om verliezen en ik doe het enkel in dit topic .

Daarnet nog maar met collega's lekker gegeten op terras met een cheese cake dessert en koffie hier in Lyon met 30+ graden terwijl ik mijn scheel kijk op de schone vrouwen hier, het kan dus inderdaad wel erger, dat besef ik maar al te best.

Maar wat ik wel niet kan verkroppen is dat men hier meestal doet alsof het geld van een zelfstandige vanzelf binnen rolt. Ik persoonlijk, ben zeer grote offers aan het doen. Men kijkt steeds naar het geld of 'wie wat kan betalen', maar dat is inderdaad het punt niet.

Momenteel is er in BE geen werk voor mij door mijn specificatie en crisis, dus zie ik mij nu verplicht in het buitenland werken. Ik had natuurlijk ook de zaak failliet kunnen laten gaan en zonder dop achter blijven of als bediende gaan werken, maar dat wil ik niet, ik wil namelijk meer dan 'average' kunnen leven. Hiervoor moet ik mijn kinderdroom wel momenteel laten varen (ik ben nooit thuis), neem al 2 jaar geen echte vakanties, zie mijn vriendin maximaal 2 dagen per week, spendeer 12K per jaar aan hotel overnachtingen en 10K aan vliegtuigtickets en vlieg tijdens mijn 'prive' uren om zeker voor 9 uur bij mijn klant te zijn.

Na al deze 'offers' nog de kritiek krijgen dat het geld van mijn BVBA niet mijn geld is, ja, maakt mij kwaad. Legaal gezien, ben ik akkoord, maar zoals door Jokke aangehaald zijn wij privé ook aansprakelijk. De eerste 3 jaar ben ik persoonlijk aansprakelijk.. nog maar een voorbeeld...

Ik heb het startkapitaal ingebracht (na belastingen), de volle pot volstort kapitaal, ik vlieg, ik doe offers, ik slaap op hotels, ik draag het risico, ik reis, ik, ik. Er is hier niemand anders die het werk doet in mijn plaats. Maar owee als IK een schone auto wil kopen ... dan moet ik daar zowel prive als zakelijk voor betalen? Kom op ...betalen wil ikwel, geplunderd worden, wil ik niet. Als ik dan zie dat mijn vader op pensioen gaat met 2k+ netto en ik na 45 jaar maximaal 1K kan hebben.. ja dan doet het zeer, maar aan mij om te plannen dat ik meer heb dan 1k...

Maar dan klagen mensen weer dat alle zelfstandige appartementen hebben als investering als appeltje voor de dorst ...
                                          Last edited by fblade; 09/08/2012, 16:19.
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Working...
                                          X