Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk BerichtenDat is niet verkeerd bedoelt. Ik ga zelf ook 1 maal per jaar met het vliegtuig of de wagen op verlof. Maar er zijn mensen die in hun leven de keuze maken om te 'leven'. Mensen die doelbewust ervoor kiezen om te genieten van het leven en als dusdanig de beslissing genomen hebben minder te werken en meer vrije tijd te nemen, te gaan reizen, ... . Dat is hun keuze en die gun ik hen. Vaak benijd ik hen daarin en compenseer ik dat misschien door mezelf op wat extra luxe te trakteren. Dat is dan mijn keuze. Maar waar ik dan niet tegen kan is dat het vaak die mensen zijn die dan met een beschuldigende vinger wijzen, ... en onder het mom van milieu deze jalouzietaks steunen. Als milieu echt de doorslag moet zijn, wees dan consequent en trek dan lijn gewoon door naar alles en iedereen ... . Ik weet het, het is utopisch, maar maak bij wijze van spreken een paspoort waar de ecologische voetafdruk die mensen maken, geregistreerd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk BerichtenDat is niet verkeerd bedoelt. Ik ga zelf ook 1 maal per jaar met het vliegtuig of de wagen op verlof. Maar er zijn mensen die in hun leven de keuze maken om te 'leven'. Mensen die doelbewust ervoor kiezen om te genieten van het leven en als dusdanig de beslissing genomen hebben minder te werken en meer vrije tijd te nemen, te gaan reizen, ... . Dat is hun keuze en die gun ik hen. Vaak benijd ik hen daarin en compenseer ik dat misschien door mezelf op wat extra luxe te trakteren. Dat is dan mijn keuze. Maar waar ik dan niet tegen kan is dat het vaak die mensen zijn die dan met een beschuldigende vinger wijzen, ... en onder het mom van milieu deze jalouzietaks steunen. Als milieu echt de doorslag moet zijn, wees dan consequent en trek dan lijn gewoon door naar alles en iedereen ... . Ik weet het, het is utopisch, maar maak bij wijze van spreken een paspoort waar de ecologische voetafdruk die mensen maken, geregistreerd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk BerichtenMaar waar ik dan niet tegen kan is dat het vaak die mensen zijn die dan met een beschuldigende vinger wijzen, ... en onder het mom van milieu deze jalouzietaks steunen. Als milieu echt de doorslag moet zijn, wees dan consequent en trek dan lijn gewoon door naar alles en iedereen ... . Ik weet het, het is utopisch, maar maak bij wijze van spreken een paspoort waar de ecologische voetafdruk die mensen maken, geregistreerd wordt.
Bedoel, al eens bij stilgestaan dat wij moeten betalen voor "het milieu", dat het niet naar het milieu gaat (maar naar 1 of ander project dat uiteindelijk toch in de zakken komt van de politiekers) en de US en Azië en zo maar blijft vervuilen zonder er bij stil te (willen) staan?
Comment
-
rustig jonges, binnenkort zijn er verkiezingen, dat lost alles wel op !!
Onze vrienden van CD&V en VLD zullen op hun donder krijgen en *plots* zullen ze niet meer akkoord gaan met de SPA en all is well in this wonderful land of Oz ! Het staat zwart op wit dat de SP gezegd heeft dat de Franstaligen de Nederlandstaligen diende te helpen om de opgang van de NVA tegen te gaan, lukt precies niet want mijn stem hebben ze ..
Kunnen we de kiesdrempel niet verhogen naar 15% Dat zou ook al veel oplossen imho ..Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
[QUOTE=seperator;4939313]Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
Er zijn weer een hoop misverstanden. Ik had het over de gemiddelde salarissen. Stel 10 personen hebben 2.500 euro en die ene top manager heeft 22.000 euro. Gemiddeld maakt dit ((10 * 2500) + (1 * 22000)) / 11 = 4.272 euro. En dan had ik het over bruto salarissen. Wat ik wilde aantonen is dat door die top salarissen het gemiddelde enorm te hoogte in getrokken wordt.truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenrustig jonges, binnenkort zijn er verkiezingen, dat lost alles wel op !!
Onze vrienden van CD&V en VLD zullen op hun donder krijgen en *plots* zullen ze niet meer akkoord gaan met de SPA en all is well in this wonderful land of Oz ! Het staat zwart op wit dat de SP gezegd heeft dat de Franstaligen de Nederlandstaligen diende te helpen om de opgang van de NVA tegen te gaan, lukt precies niet want mijn stem hebben ze ..
Kunnen we de kiesdrempel niet verhogen naar 15% Dat zou ook al veel oplossen imho ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVan mij mogen ze direct de taksen aan het aantal km's aanpassen. Ik laat bewust heel veel de auto staan en neem de fiets. Toch betaal ik evenveel dan de luierik die voor elke verplaatsing (ook al is die maar 500m) z'n choke rijdende (lees vervuilende) auto neemt. Nu, ik maak daar geen drama van dat ik wat moet bijbetalen voor de luierik hoor, ik ben immers een solidair mens. Gans der dagen zagen en klagen op vanalles en nog wat, dat laat ik aan anderen over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenDeze wet heeft niks met milieu te maken, maar met geld pakken omdat ze in de zoveelste problemen komen.
Bedoel, al eens bij stilgestaan dat wij moeten betalen voor "het milieu", dat het niet naar het milieu gaat (maar naar 1 of ander project dat uiteindelijk toch in de zakken komt van de politiekers) en de US en Azië en zo maar blijft vervuilen zonder er bij stil te (willen) staan?
De groten der aarde denderen rustig verder met hun superjachten waar 500l per uur doorgaat.
En zo zijn er legio voorbeelden. De gewone werkman, middenklasse, laten ze betalen, en co2 is een leuk excuus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtenwat is solidair zijn. Solidariteit wil voor mij zeggen het volgende: mijn medemens helpen die door pech (ongeval, ziekte, handicap, plots werkverlies enz) niet kan voorzien in zijn levensbehoeften of verzorging. Onder solidariteit versta ik echter niet dat de ene zich kapot werkt opdat andere continue ondersteund worden hoewel ze perfect in staat zijn om te werken. Onder solidariteit versta ik ook niet dat wanneer anderen beslissen om minder te gaan werken, dat de gemeenschap moet opdraaien voor hun inkomstenverlies. Dat heeft allemaal niets met solidariteit te maken, dat is gewoon misbruik maken van anderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtenwat is solidair zijn. Solidariteit wil voor mij zeggen het volgende: mijn medemens helpen die door pech (ongeval, ziekte, handicap, plots werkverlies enz) niet kan voorzien in zijn levensbehoeften of verzorging. Onder solidariteit versta ik echter niet dat de ene zich kapot werkt opdat andere continue ondersteund worden hoewel ze perfect in staat zijn om te werken. Onder solidariteit versta ik ook niet dat wanneer anderen beslissen om minder te gaan werken, dat de gemeenschap moet opdraaien voor hun inkomstenverlies. Dat heeft allemaal niets met solidariteit te maken, dat is gewoon misbruik maken van anderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenZeer groot gelijk. Mijn echtgenote is sinds drie jaar met tijdskrediet en trekt hiervoor een premie van +- 200 euro per maand. Dit mogen ze voor mijn part direct afschaffen. Wij besteden dit geld dan ook steevast aan goede doelen zoals Artsen zonder grenzen, Kom op tegen kanker enz zodat dit geld toch nog nuttig gebruikt wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIemand die enkele keren per jaar met het vliegtuig op vakantie gaat noem ik nu toch niet echt een 'Jan met de pet hoor'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenDat milieu gejammer is een grote volksverlakkerij.
De groten der aarde denderen rustig verder met hun superjachten waar 500l per uur doorgaat.
En zo zijn er legio voorbeelden. De gewone werkman, middenklasse, laten ze betalen, en co2 is een leuk excuus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenZeer groot gelijk. Mijn echtgenote is sinds drie jaar met tijdskrediet en trekt hiervoor een premie van +- 200 euro per maand. Dit mogen ze voor mijn part direct afschaffen. Wij besteden dit geld dan ook steevast aan goede doelen zoals Artsen zonder grenzen, Kom op tegen kanker enz zodat dit geld toch nog nuttig gebruikt wordt.
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenInderdaad, aan ordinaire hypocrieten geen gebrek in de wereld zolang ze er maar zelf veel beter van worden.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Comment
-
Gelukkig maar dat je voor dat geld zelf niet zo hard moet werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenNooit gehoord dat het merendeel van dat geld bestemd voor Artsen Zonder Grenzen niet op de juiste plaats terechtkomt?
Al die VAA, maar zie weinig dingen gebeuren voor het milieu. Al die .... en ik kan zo uren doorgaan. Er is overal corruptie en het is dichter bij huis dan je zelf zou durven denken.
Comment
Comment