Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    de tijd dat men met Apple spotte als "speelgoed" is definitief voorbij...
    Krasse uitspraak.
    Een paar jaar geleden waren ze op sterven na dood.
    En ooit was Commodore "untouchable".
    Alles verandert zodanig snel in die markt dat elke speculatie die verder dan 5 jaar in de toekomst ligt wel erg voortvarend is.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Het toffe van Apple is dat er steeds een goed idee was achter het produkt, iets dat de klanten kon aantrekken en blijven boeien
    Dat is toch ook ooit minder geweest.
    Dat is nu de laatste jaren wel zo maar 10 jaar geleden waren Apple klanten gewoon die-hard fans en niet zozeer mensen die geboeid waren door het product.
    De overstap naar Intel processoren heeft de verspreiding van Apple systemen ook flink bevorderd.

Veranderingen in die hoogtechnologische markten komen er volgens mij niet zo vaak doordat bedrijven falen maar doordat andere, kleinere en dus veel flexibelere en creatievere bedrijven (wat Apple een paar jaar geleden was) op het juiste moment met het juiste idee op de proppen komen.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Eigenlijk is het aandeel van Apple op de beurs correct tot zelfs ondergevalueerd. Tegenover die hoge beurskoers staat namelijk een grote schatkist en een belachelijk grote winst. Alles wat omhoog gaat, komt ooit naar beneden, maar ik denk dat Apple nog niet op de weg terug is. Beweren dat het sinds de dood van Jobs bergaf gaat is onozel, want dit laatste jaar was behoudens een paar details identiek als de vorige jaren: om de 2 jaren een revolutionaire upgrade van de iPhone, en het jaar erop een lichte upgrade. Net zoals de iPhone 3G vs 3GS, en de 4 vs 4S. En nu binnenkort de 5. Idem met de iPad 1 vs 2 (zelfde scherm, enkel kleiner) en vs 3 (zelfde grootte, maar retina display).

En qua innovatie heeft Apple dit jaar al iets gedaan: retina Macbook Pro. En de retina iPad. Allebei nadat Jobs stierf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Beweren dat het sinds de dood van Jobs bergaf gaat is onozel, want dit laatste jaar was behoudens een paar details identiek als de vorige jaren: om de 2 jaren een revolutionaire upgrade van de iPhone, en het jaar erop een lichte upgrade. Net zoals de iPhone 3G vs 3GS, en de 4 vs 4S. En nu binnenkort de 5. Idem met de iPad 1 vs 2 (zelfde scherm, enkel kleiner) en vs 3 (zelfde grootte, maar retina display).

En qua innovatie heeft Apple dit jaar al iets gedaan: retina Macbook Pro. En de retina iPad. Allebei nadat Jobs stierf.
        Of de Retina nu echt zo'n innovatie is?
        Toch niet van het niveau van de eerste iPod, iPhone of iPad hoor.
        Ze zullen binnen dit en een paar jaar toch ook wel met iets revolutionairder moeten komen. En ze zullen dat ook wel doen, of toch op zijn minst proberen.

Wat de invloed van het wegvallen van Steve Jobs op het bedrijf betreft, het is VEEL maar dan ook echt VEEL te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.
        Al wat nu op de markt komt werd geïnitieerd door Jobs toen ie er nog was, wees daar maar zeker van.
        Ik denk in ieder geval niet dat het veel verschil zal maken.
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• @Schussboelie

je moet even de geschiedenis van Apple herlezen
          het is juist het (tijdelijk) vertrek van Jobs die bijna fataal was voor de firma...
          een computer of tablet is tegenwoordig niet meer iets dat je moet "kunnen" sturen, het gaat om wat je ermee doet
          de manier waarop je met de materiaal omgaat is niet bijkomstig, en als het gemakkelijk is is het een pluspunt
          en juist met Apple gaat alles steeds gemakkelijk, opstarten, updaten, sluiten, alles is voor de gebruiker eenvoudig zoniet transparant, alles dat op een zelfde manier reageert, alles intuïtief, dit is allemaal VEEEL anders op een PC
          koop je een Apple product, dan ben je binnen de kortste tijd ermee weg, alle nodige settings worden als bij wonder voor jou geklaard, daar ook een zee van verschil...
          Welnu, ik begrijp best dat oer-gebruikers van MS met hun tanden knarsen, vroeger konden ze onderling nog goed lachen met de dwerg, nu niet meer...
          Vandaag zijn de statistieken verschenen van de 2de trimester qua verkoop : Apple 17 miljoen iPads, Samsung 2,5 mlj Tabletten; Samsung heeft wel 50 miljoen smartphones verkocht, maar Apple kon nog 25 miljoen iPhone 4S verkocht ondanks iedereen weet dat de 5 in september afkomt
          Toch niet toevallig of enkel marketing-truucjes ?
          Last edited by guyugy; 24/08/2012, 13:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Of de Retina nu echt zo'n innovatie is?
            Toch niet van het niveau van de eerste iPod, iPhone of iPad hoor.
            Al eens naar een retina MBP of iPad of iPhone gekeken? En leg er ook even de concurrentie naast.

Comment

@Schussboelie

je moet even de geschiedenis van Apple herlezen
              het is juist het (tijdelijk) vertrek van Jobs die bijna fataal was voor de firma...
              een computer of tablet is tegenwoordig niet meer iets dat je moet "kunnen" sturen, het gaat om wat je ermee doet
              de manier waarop je met de materiaal omgaat is niet bijkomstig, en als het gemakkelijk is is het een pluspunt
              en juist met Apple gaat alles steeds gemakkelijk, opstarten, updaten, sluiten, alles is voor de gebruiker eenvoudig zoniet transparant, alles dat op een zelfde manier reageert, alles intuïtief, dit is allemaal VEEEL anders op een PC
              koop je een Apple product, dan ben je binnen de kortste tijd ermee weg, alle nodige settings worden als bij wonder voor jou geklaard, daar ook een zee van verschil...
              Welnu, ik begrijp best dat oer-gebruikers van MS met hun tanden knarsen, vroeger konden ze onderling nog goed lachen met de dwerg, nu niet meer...
              Vandaag zijn de statistieken verschenen van de 2de trimester qua verkoop : Apple 17 miljoen iPads, Samsung 2,5 mlj Tabletten; Samsung heeft wel 50 miljoen smartphones verkocht, maar Apple kon nog 25 miljoen iPhone 4S verkocht ondanks iedereen weet dat de 5 in september afkomt
              Toch niet toevallig of enkel marketing-truucjes ?
              Ik ontken zeker niet dat Jobs een belangrijke invloed op het bedrijf had. Ik vermoed echter wel dat men daar bij Apple zijn lesje wel van geleerd heeft en ik blijf erbij dat het effect van zijn heengaan nu totaal nog niet zichtbaar is.

Nog minder ontken ik dat het succes van Apple vooral gebaseerd is op intuïtiviteit en gebruiksgemak van GUI, dat heb ik ook nergens gezegd.
              Het gaat er mij dat een bedrijf moet innoveren en dat dat makkelijker is als je kleiner en wendbaar/flexibel bent.
              Wat ben je vandaag met een gebruiksvriendelijke, zelfverklarende walkman? Niks toch?
              Om die reden ben ik er van overtuigd dat ze niet eindeloos kunnen teren op iPods, iPhones (en ja, ik wacht ook op versie 5, of wordt het de "New" iPhone naar analogie met de iPad? Het wordt trouwens 5 oktober voor Europa naar 't schijnt), en iPads. Wat vandaag onmisbaar of fantastisch lijkt is dat morgen misschien niet meer.
              Ik strijd dus absoluut niet af dat ze momenteel fantastische producten in de markt hebben staan, integendeel, ik overweeg zelfs om ook van PC naar Mac over te stappen.
              Maar zeggen dat er met Apple "definitief" niet meer te spotten valt is gewoon koffiedik kijken waar ik me niet aan waag.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Al eens naar een retina MBP of iPad of iPhone gekeken? En leg er ook even de concurrentie naast.
              Yep, op iPad.
              Het verschil is zichtbaar als je het weet. Voor de iPad ben ik er in ieder geval niet van ondersteboven.
              Ik vind het verschil tussen iPad vs Samsung Galaxy in ieder niet groter mét retina dan zonder.
              Goed hoor, en ferm, dat zeker, maar revolutionair? Nah... Eerder een evolutie. Ze zullen er geen MacBook Pro of iPad meer door verkopen. Misschien een duurdere ipv de goedkopere met het gewone scherm maar meer niet.
              Last edited by Schussboelie; 24/08/2012, 14:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                De juiste concurrentie ernaast leggen he: er zijn ook al concurrenten met 1920x1080 displays.
                En je zou kunnen zeggen dat die even goed zijn als het retina display van de iPad, zie ook dit opiniestuk op The Verge.
                Die hoge resolutie was enkel nodig om het developers gemakkelijk te maken (alles x2)

Comment

• Voorbeeldje van vandaag

van deze morgen is de update MacOS 10.8.1 beschikbaar
                  wel eentje die niet erg groot is, maar ik laat de system-update om 12u45 draaien
                  om 12u55 was mijn Mac Mini opnieuw 100% klaar
                  Zoiets is een natte droom voor elke PC-gebruiker onder Windows
                  Wie zal vanaf dag 1 Windows 8 durven installeren ?

Comment

• Zo hard je best doen om Apple te verdedigen.
                    Niemand spreekt je tegen, he, dat heb je toch al door?
                    De geschiedenis leert alleen dat de kans groot is dat er ooit andere en betere op de proppen komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      ...
                      Ik strijd dus absoluut niet af dat ze momenteel fantastische producten in de markt hebben staan, integendeel, ik overweeg zelfs om ook van PC naar Mac over te stappen
                      ...
                      Doen, dus...
                      en als je heilige vrezen overhoudt, koop Parallels Desktop, je zal je oude PC binnen je Mac kunnen blijven doen draaien ( en op tempo nog. ;-). ) Zonder je machine te moeten heropstarten, cut en paste van de ene naar de andere platform...
                      En leen een iPad voor een paar dagen, de verschillen zullen je in het oog springen als je terug de Samsung gebruikt

Comment

Doen, dus...
                        en als je heilige vrezen overhoudt, koop Parallels Desktop, je zal je oude PC binnen je Mac kunnen blijven doen draaien ( en op tempo nog. ;-). ) Zonder je machine te moeten heropstarten, cut en paste van de ene naar de andere platform...
                        Ik heb hier de twee staan al werk ik meer op PC dan op Mac.
                        Het enige dat me voorlopig nog tegenhoudt is de vertrouwdheid met bepaalde applicaties die niet op Mac beschikbaar zijn (en de backslash die niet et vinden is op het toetsenbord ).
                        Windows op Mac gaan draaien, daar begin ik niet aan, ik houd het liever op één besturingssysteem.

En leen een iPad voor een paar dagen, de verschillen zullen je in het oog springen als je terug de Samsung gebruikt
                        Ik heb hier verschillende tablets op kantoor liggen en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt een andere dan een iPad te kopen voor mezelf momenteel.

Comment

• We dwalen hier geregeld af, ook ik, maar nu gaat dat hier post na post over hoe goed Apple wel is . Niets met VAA of de crisis en zijn beleid te maken........we beginnen wel erg ver af te dwalen.

Sent from my black iPhone Steve Jobs in memoriam edition.
                          Last edited by Jokke_vlo; 24/08/2012, 16:23.

Comment

Voorbeeldje van vandaag

wel eentje die niet erg groot is, maar ik laat de system-update om 12u45 draaien
                            Zijt gij high?
                            Als ik wat simpele updates heb op mijn win7 pc, dan pakt mij dat toch geen 10 minuten om te installeren hoor, verre van.
                            Jij denkt blijkbaar dat windows in de oertijd is blijven hangen.

En ik heb al wat zitten testen met W8 op een virtual machine, maar het is overduidelijk gemaakt met het oog op touchscreens en dus niet voor mijn desktop of laptop weggelegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                              Zijt gij high?
                              Als ik wat simpele updates heb op mijn win7 pc, dan pakt mij dat toch geen 10 minuten om te installeren hoor, verre van.
                              Jij denkt blijkbaar dat windows in de oertijd is blijven hangen.
                              Echt he, high on Apple niet te geloven.
                              Hier is ooit 1 Apple product in huis gekomen, en dat zal meteen ook het laatste zijn.
                              Hun producten zijn goed, easy out of the box en ideaal voor mensen dat niet met een PC kunnen werken of oudere personen, bejaarden.

voor de tabletten zal Samsung nooit dezelfde sex-appeal hebben, de meesten die er een kopen dromen in geheim van ooit een iPad te kopen ;-)
                              Voorbeeldje van vandaag

Database error.
                              The database has encountered a problem.

Comment

• Misschien moeten we de moderator vragen om op het autoforum ook een off-topic sectie te maken. En ik bedoel dit niet als grapje.
                                Dan zou er minder off-topics zijn in topics als dit.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• ik vind op een apple het euro symbool niet en de noodzakelijke [ en ] dingen niet om te forummen

zo voor-de-hand-liggend is het als computer-nerd die zijn best doet op windows dus niet (is't hun manier om reclam te maken voor de ipad ? )

ik vind het ook waanzinnig kinderlijk de rechtszaken tegen samsung, en vind het ook niet kunnen dat in verschillende scholen apple wordt verplicht
                                  Last edited by bobo; 25/08/2012, 01:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                    Misschien moeten we de moderator vragen om op het autoforum ook een off-topic sectie te maken. En ik bedoel dit niet als grapje.
                                    Dan zou er minder off-topics zijn in topics als dit.
                                    Ok, deze topic is inderdaad het record aan het breken van off-topic boodschappen...
                                    Normaliter treden moderatoren op, maar gelukkig zijn ze hier geen fundamentalisten, en blijft het hier op de forum gezellig en qua inhoud meestal zeer correct, de leden gedragen zich
                                    Zou het beter zijn als bij elke off-topic een moderator ons met verbanning zou dreigen ?
                                    In de meeste gevallen dooft de (mini)-ontsporing na een paar bladzijden vanzelf uit, hier duurt wel al van blz 10
                                    Dus toch een vriendelijke aanbeveling van de moderatie ?
                                    Last edited by guyugy; 25/08/2012, 10:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik vind het ook waanzinnig kinderlijk de rechtszaken tegen samsung, en vind het ook niet kunnen dat in verschillende scholen apple wordt verplicht
                                      Ben ik ook niet voor te vinden, mensen worden op dit moment al genoeg ge-i-washed. Als men kinderen wil laten leren kennismaken met "een tablet" is een Archos Childpad van €99 ook voldoende imho...

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                      En ik heb al wat zitten testen met W8 op een virtual machine, maar het is overduidelijk gemaakt met het oog op touchscreens en dus niet voor mijn desktop of laptop weggelegd.
                                      Geef ik ook mee aan al mijn klanten. Ik raad ze wel aan de upgrade van 15 euro aan te kopen maar zelf te kiezen wanneer ze die willen installeren.

En om toch even ontopic te gaan: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...lmachtig.dhtml
                                      Langs de ene kant: Als je niks misdoet heb je niks te verbergen en dus niks te vrezen. Langs de andere kant: als m'n een hond wil slaan vind m'n altijd wel een stok...
                                      Last edited by BlueSkyraider; 25/08/2012, 10:45.
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• toch nog even on topic, al is het maar half:

Nieuwe wet maakt fiscus almachtig

Een wet die gisteren in het Staatsblad is verschenen, geeft de fiscus nog meer macht dan een onderzoeksrechter. De fiscus zal over iedereen dossiers kunnen samenstellen, maar die dossiers zijn nog geheimer dan de onderzoeken van het gerecht of van de staatsveiligheid. De privacycommissie spreekt over een ‘torenhoog probleem’. ‘De fiscus moet efficiënt kunnen controleren, maar iedereen moet zich daartegen kunnen verdedigen.
                                        Willem Debeuckelaere, de voorzitter van de privacycommissie

‘Met de wet heeft de regering een basisrecht afgeschaft van alle belastingplichtigen: u en ik’, hekelt Willem Debeuckelaere, de voorzitter van de privacycommissie. ‘De privacywet geeft u het recht om alle databanken in te kijken waarin u voorkomt. Er zijn enkele uitzonderingen, zoals de dossiers van de politie, het gerecht of de inlichtingendiensten. Maar ook in die gevallen kan u, zodra het onderzoek dat toelaat, uw dossier opvragen. De nieuwe wet verhindert u om uw belastingdossier in te kijken, zolang u het voorwerp uitmaakt van ‘een controle’, ‘een onderzoek’ of ‘daarmee verband houdende werkzaamheden’. Dat is zo ruim dat uw belastingdossier eindeloos geheim kan blijven.’
                                        Debeuckelaere neemt ook minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) op de korrel. ‘Wij hebben in april een advies uitgebracht. De tekst die toen voorlag, was op dat punt al problematisch. De Raad van State noemde het zelfs illegaal. Maar tot onze verbijstering is de uiteindelijke wettekst nog veel erger. Er is zelfs geen sprake meer van een onrechtstreekse controle van uw gegevens via de privacycommissie. Dat is nochtans een fundamenteel recht. En de bepaling dat de belasting- gegevens alleen geheim blijven wanneer het tegendeel nadelig is voor het onderzoek, is in de finale tekst ook volledig geschrapt.’
                                        ‘De wet is voor het parlementair reces nog snel goedgekeurd. Uit het verslag blijkt dat de minister de parlementsleden heeft gerustgesteld met dingen die niet in de wet staan. Wij hebben daar vorige week lucht van gekregen en meteen een brief gestuurd naar de minister. Toch is de wet gisteren gepubliceerd. Als men de wet niet herstelt, is er een serieus probleem.’
                                        ‘We zullen opnieuw overleggen met de privacycommissie’, reageert Vanackere. ‘We hebben de tekst alleen aangepast aan de opmerkingen van de Raad van State. We wilden de bevoegdheden van de fiscus zeker niet sluiks uitbreiden.’
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Goed, terug on-topic!
                                          Ik voorzie dat de RVS daar brandhout van maakt...

Comment

Working...
                                          X