Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vooral het onderste woord links "CONTANT" intrigeert mij... (dan zal het wel van in den bouw zijn).
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Is het niet zo dat rekeningen boven 5000 euro niet meer cash mogen betaald worden?

En 18 flessen water (9 plat en 9 spuit) van een halve liter voor vijf man???

Comment

• Je moet al dat champagne en pousse-cafés doorspoelen hé...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
          Is het niet zo dat rekeningen boven 5000 euro niet meer cash mogen betaald worden?
          Vloeken mag je ook niet

Comment

• en schijten op de keyzerlei lieftst ook niet

Comment

Is het niet zo dat rekeningen boven 5000 euro niet meer cash mogen betaald worden?

En 18 flessen water (9 plat en 9 spuit) van een halve liter voor vijf man???
              Ze waren met 9. 4 x kreeft en 5 x côte à l'os.

Comment

• Of met 14? Een côte à l'os aan €68/man lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet nooit natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                  Of met 14? Een côte à l'os aan €68/man lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet nooit natuurlijk.

Wie weet. Maar het argument 'onwaarschijnlijk' is niet relevant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                    Of met 14? Een côte à l'os aan €68/man lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet nooit natuurlijk.
                    Staat er toch gewoon? Hoe kan je daar dan over dicussiëren ?
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Kost daar wel degelijk 68euro per persoon ja. Die rekening is nog wel niets vergeleken met dit;

Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by ; 02/09/2012, 01:16.

Comment

• VAA - ingevoerde wagen

Effe terug on topic (als het mag )

Eén van de parameters voor de berekening is de eerste inschrijvingsdatum van het voertuig.
                        Is dit de Belgische inschrijvingsdatum, of mag dat in eender welk land zijn?

Als ik een wagen uit Duitsland importeer, telt die duitse inschrijvingsdatum dan?

Hoe zit het tegenwoordig met de Co2 waarde op Duitse inschrijvingsbewijzen? Staat die er nu wel of niet op vermeld? (indien niet zou de wagen in de hoogste klasse vallen).

Thx,
                        Chris

Comment

• Heren (en dames hier aanwezig?) ik heb een vraagje.
                          Ik weet niet meer waar ik dit juist gelezen heb (er zijn al wat pagina's hé in dit topic), maar ik dacht dat dat het mogelijk was om de kosten van een privé wagen in te brengen, maar dat hierdoor je VAA moet betalen. Klopt dit nu of niet? Mss door het verhuren van de wagen?

De vraag komt omdat de boekhouder (voor ons nieuw sinds deze week) mij komt te zeggen dat de kosten voor een wagen alleen kan als deze wagen ingeschreven is op de naam van de zaak. Dus we zouden onze auto moeten verkopen aan de zaak en dat zie ik niet zitten.

Moet een auto die verhuurt wordt aan de zaak, ook ingeschreven zijn op naam van de zaak? Dan is die toch niet meer privé?

Kan iemand mij meer raad geven?

Thx
                          Last edited by ; 03/09/2012, 20:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                            Heren (en dames hier aanwezig?) ik heb een vraagje.
                            Ik weet niet meer waar ik dit juist gelezen heb (er zijn al wat pagina's hé in dit topic), maar ik dacht dat dat het mogelijk was om de kosten van een privé wagen in te brengen, maar dat hierdoor je VAA moet betalen. Klopt dit nu of niet? Mss door het verhuren van de wagen?

De vraag komt omdat de boekhouder (voor ons nieuw sinds deze week) mij komt te zeggen dat de kosten voor een wagen alleen kan als deze wagen ingeschreven is op de naam van de zaak. Dus we zouden onze auto moeten verkopen aan de zaak en dat zie ik niet zitten.

Moet een auto die verhuurt wordt aan de zaak, ook ingeschreven zijn op naam van de zaak? Dan is die toch niet meer privé?

Kan iemand mij meer raad geven?

Thx
                            ofwel privé, kan je de wagen verhuren aan de venootschap (waar alles in zit, onderhoud, banden, verbruik, enz... ) of een km-vergoeding aanrekenen. Of op de bvba zetten en VAA betalen aangezien je die wagen ook privé gebruikt.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              ofwel privé, kan je de wagen verhuren aan de venootschap (waar alles in zit, onderhoud, banden, verbruik, enz... ) of een km-vergoeding aanrekenen. Of op de bvba zetten en VAA betalen aangezien je die wagen ook privé gebruikt.
                              thx, maar als ik die verhuur, heb ik toch ook VAA aan mijn been zeker als alle onkosten gedragen worden door de zaak.
                              En de inschrijving mag dan toch blijven op de privé persoon hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiorano Bekijk Berichten
                                Kost daar wel degelijk 68euro per persoon ja. Die rekening is nog wel niets vergeleken met dit;
                                Pffff... Een Cola voor 10 euro, dat vind ik toch niet kunnen hoor
                                '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                  thx, maar als ik die verhuur, heb ik toch ook VAA aan mijn been zeker als alle onkosten gedragen worden door de zaak.
                                  En de inschrijving mag dan toch blijven op de privé persoon hé?
                                  Inderdaad
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• De Vlaamse regering vindt de communicatie van mobiliteitsclub VAB over nieuwe, zogezegd duurdere verkeersbelasting voorbarig. Dat stelt het kabinet van minister Muyters (N-VA) in een persmededeling.

Hopla, nog maar eens een verhoging, de melk is blijkbaar nog niet op. Deze keer zijn vooral diegenen getroffen die niet werden getroffen door het VAA-verhaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
                                      http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120904_018

Hopla, nog maar eens een verhoging, de melk is blijkbaar nog niet op. Deze keer zijn vooral diegenen getroffen die niet werden getroffen door het VAA-verhaal.
                                      De kop moet eraf....
                                      Ik zie dat hier echt niet goed komen in België...

Waar ik vorig jaar nog volop fantaseerde om me eens een lekkere sportbak aan te kopen (categorie Porsche Boxter) na volledige afschrijving van m'n huidige wagen (binnen 2 jaar), ben ik nu de websites van Peugeot, Citroen en Opel aan het 'scouten' om me ne simpele 208, DS3 of corsa aan te schaffen, en dan nog pas binnen een jaar of 5-6, dus eerst mn huidige firmawagen nog even helemaal 'afleven'...

Als ze echt de mensen zo willen kloten, mij goed, maar dat spelleke speel ik niet meer mee. Uiteindelijk dient die wagen om godganse dagen naar klanten te rijden, en dan ga ik dat doen zodat dat financieel het beste uitkomt: zo goedkoop mogelijk.
                                      Dus: gene porsche van 65.000€ op benzine (met alle hoge taksen erbij), maar een simpel klein dieselke van 15.000€.
                                      De fun is er toch helemaal af...

En ik ga het gewoon wat kalmer aan doen .... volgens mijn timesheets heb ik vorig jaar gemiddeld 60u/week gewerkt, en dat is dan enkel mijn te factureren uren: factuurkes maken, opleidingen, business development, ander administratief gezever, ... zit daar dan nog niet in.
                                      En voor wat: om dan af te geven aan de staat, zodat zij daar dan de vreemden hunnen dop mee kunnen betalen, of om aan de ambtenaren te geven?
                                      Als ge hoort dat 50% van de doppers in Vlaams-Brabant vreemdelingen zijn, ja dan valt ge wel efkens achterover... (wilt ge arm zijn, mij goed, maar doe dat dan in uw eigen land)
                                      En de Belgen die het dan echt nodig hebben, die kunnen naar bijstand fluiten...

Ik ben dat land hier KOTSbeu... Echt, KOTSbeu...
                                      Last edited by erik219; 04/09/2012, 11:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                        Ik ben dat land hier KOTSbeu...
                                        Idem... Gedaan met mijn kloten af te draaien. Ik ga solliciteren bij een kinderverkrachter als chauffeur en mijn kelder ter beschikking stellen. Dan geef ik mij aan en krijg ik vijftien jaar gratis kost en inwoon en daarna ga ik bij de paterkes in West-Vleteren trappisten drinken...

Comment

Idem... Gedaan met mijn kloten af te draaien. Ik ga solliciteren bij een kinderverkrachter als chauffeur en mijn kelder ter beschikking stellen. Dan geef ik mij aan en krijg ik vijftien jaar gratis kost en inwoon en daarna ga ik bij de paterkes in West-Vleteren trappisten drinken...
                                          Nog zoiets ergelijks .... pedo's worden hier langs alle kanten beschermd en eerlijke hardwerkende mensen worden door de fiscus afgedreigd...Het hangt hier allemaal serieus mijn ballen uit.
                                          Ik heb het al gezegd he: was ik nog single geweest, en gingen hier mijn 3 kids niet naar school, ik was dit jaar verhuist, gegarandeerd... Ik haat dit land, grondig...

Klein tip als je je plannen wil doorzetten: als dat de kelder is van het huis dat op uw zaak staat, gaat ge daar VAA op moeten betalen he

Comment

Working...
                                          X