Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Heel juist. Daarom dat je ook nooit zelf de leasing moet overnemen maar dat door uw oom/tante/neef/nichtje/buurman/minnares laten doen
    Inderdaad, best dat ik enkel samenwonend ben en niet wettelijk/getrouwd. Heeft zo zijn voordelen
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      En je betaalt minder VAA dan op een nieuwe, hoe je 't ook draait of keert.
      Niet vergeten dat je ook rekening moet houden met de werkelijk betaalde BTW (Voor de berekening van het voordeel van alle aard dient men steeds rekening te houden met de BTW die werkelijk is betaald op het ogenblik van de tweedehandsverkoop.) wat ook wel wat kan schelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
        Niet vergeten dat je ook rekening moet houden met de werkelijk betaalde BTW (Voor de berekening van het voordeel van alle aard dient men steeds rekening te houden met de BTW die werkelijk is betaald op het ogenblik van de tweedehandsverkoop.) wat ook wel wat kan schelen.
        Dat wist ik niet...
        t 'Is een druppel op een hete plaat, maar alles is meegenomen in deze materie, zou ik zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
          grens lag voor Di Ripoff op 65K per jaar, ongeveer. Dus 't zal erom spannen. Is beperking van aansprakelijkheid een reden om een BVBA op te richten?
          Beperking aansprakelijkheid (gezondheidszorg) kan zeker zijn nut hebben, maar ik weet niet of dit van groot belang is? Maw biedt het oprichten van een bvba daadwerkelijk bescherming?

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Hangt af van geval tot geval. Hoeveel loon ga je uitkeren? Welke VAA's zijn er van toepassing? etc.
          Boekhouder maakt eerstdaags een simulatie, dus ben eens benieuwd. Qua VAA zal het voorlopig erg beperkt zijn (2012 MB B180 BE), hoeveel loon uitkeren is een moeilijke, maar dacht toch aan een 2000 netto/m.

Comment

• Ben verleden week nog naar een voordracht geweest voor de medische sector.

BVBA oprichten enkel nog interessant voor uw groepsverzekering en bij het opstarten evt voor het inbrengen van de goodwill

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
              Ben verleden week nog naar een voordracht geweest voor de medische sector.

BVBA oprichten enkel nog interessant voor uw groepsverzekering en bij het opstarten evt voor het inbrengen van de goodwill
              Hangt ervan af hoeveel inkomsten je hebt.
              Als je 400k per jaar binnenkrijgt, personeel hebt enz, zal het wel interessant zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tk. Bekijk Berichten
                Boekhouder maakt eerstdaags een simulatie, dus ben eens benieuwd. Qua VAA zal het voorlopig erg beperkt zijn (2012 MB B180 BE), hoeveel loon uitkeren is een moeilijke, maar dacht toch aan een 2000 netto/m.
                65K omzet en 2K netto loon / maand. Lijkt mij nu al verloren zaak. Nooit gehoord dat loonkost duur in in België?

Enkel alleen je loon kost je dus al 36K / jaar brut, tel daar nog je sociale bijdragen bij van rond de 5K en je hebt er al 41K van de 64 door geblazen.
                Tel daarbij de leasing van de wagen van 1K/maand --> 53K
                verzekeringen --> 54K
                BIV + boekhouder + fuel + ...en het geld is op

Veel risico voor een loon van 2K/maand en een leuke auto if you ask me.
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• tja, je moet dan ook geen €2000 per maand in netto loon willen uitkeren.

Comment

• Denk dat fblade gelijk heeft, met dat inkomen zou ik het niet doen.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                      Denk dat fblade gelijk heeft, met dat inkomen zou ik het niet doen.
                      Misschien bedoelt hij 65k omzet per maand ...

Of per week

Comment

• Tk spreekt wel degelijk van 75 k/jaar
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                          tel daar nog je sociale bijdragen bij van rond de 5K
                          Soc. bijdragen zijn toch een privé uitgave en geen vennootschapsuitgave?
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                            Tk spreekt wel degelijk van 75 k/jaar
                            Is wel wat weinig dan ja

Comment

• vennootschap mag soc. bijdragen betalen ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                Is wel wat weinig dan ja
                                Is allemaal hoe je het zelf invult zou ik zeggen.
                                Zo kan je gerust 2k netto nemen, maar dat hoeft dan niet volledig via een loonfiche hé. Aan uw boekhouder om de juiste balans te nemen. Als je het wel doet, zit je vlug aan die berekening van fblade.

Tevens moet er ook geen leasing zijn van 1k/maand. Je kan gerust starten met een 2de hands wagen. Deel de mening wel van Schussboelie. maar ja, niet iedereen wil met een 2de hands rijden natuurlijk.
                                Rij nu toch ook met een mooie Audi A4 allroad bijna full option.
                                Ieder moet het maar voor zich uitmaken, maar met 65k gaat dat zeker wel. Ken er zelf die het met minder kunnen ...

Comment

• Ik dacht dat het al niet loonde voor een omzet van minder dan 100k per jaar.

Ik zit momenteel net onder die grens... 6 weken verlof + 6 weken geen opdrachten hakt er op in. En ook 11K aan openstaande vorderingen die al over vervaldatum zijn. En je merkt pas dat die kloten niet betalen een maand na het geleverde werk, dus heb je dan al een maand gratis werk erop zitten.

Comment

Is allemaal hoe je het zelf invult zou ik zeggen.
                                    Zo kan je gerust 2k netto nemen, maar dat hoeft dan niet volledig via een loonfiche hé. Aan uw boekhouder om de juiste balans te nemen. Als je het wel doet, zit je vlug aan die berekening van fblade.

Tevens moet er ook geen leasing zijn van 1k/maand. Je kan gerust starten met een 2de hands wagen. Deel de mening wel van Schussboelie. maar ja, niet iedereen wil met een 2de hands rijden natuurlijk.
                                    Rij nu toch ook met een mooie Audi A4 allroad bijna full option.
                                    Ieder moet het maar voor zich uitmaken, maar met 65k gaat dat zeker wel. Ken er zelf die het met minder kunnen ...
                                    Dus 5k omzet per maand en een loon van 2k netto dat lukt volgens u?
                                    Sterk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Dus 5k omzet per maand en een loon van 2k netto dat lukt volgens u?
                                      Sterk!
                                      Heb ik nooit gezegd hé.
                                      Enerzijds gaat het zeker met 65k op jaarbasis.
                                      Die die ik ken die het met minder kunnen, geven zichzelf niet zo veel, hebben al wat op eigen rekening staan of zo.
                                      Maar er van uitgaan dat 65k te weinig is te kort door de bocht.
                                      Als ge nen ferrari koopt gaat ge er zelf niet geraken met 100k...

Comment

Als ge nen ferrari koopt gaat ge er zelf niet geraken met 100k...
                                        Daar twijfel ik niet aan

Wat is nu 100k omzet op een jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                                          vennootschap mag soc. bijdragen betalen ;-)
                                          Dat is juist, maar die worden dan wel als loon meegerekend, waardoor je dus een hoger brutoloon hebt en je dus meer belastingen moet betalen en over 3 jaar de sociale lasten stijgen.
                                          Ofwel moet je ze via rekening courant boeken, maar dan is het een schuld die je privé hebt aan uw bedrijf met een wettelijk intrest van min. 8% dacht ik.
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X