Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Daar twijfel ik niet aan

Wat is nu 100k omzet op een jaar
    Verdoeme, gij zit precies in nen betere sector

Comment

• Omzet zegt niks over de rendabiliteit van een bedrijf.
      Mij interesseert enkel ebitda.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
        Verdoeme, gij zit precies in nen betere sector
        Misschien wel

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Omzet zegt niks over de rendabiliteit van een bedrijf.
        Ook wel waar , maar toch ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Omzet zegt niks over de rendabiliteit van een bedrijf.
          Inderdaad.

Comment

• Dank voor de vele reacties!
            Dus met 75k per jaar, weinig onkosten behalve wagen (merc B a 35.000€) en een gewenst nettoloon van 2k is een bvba de moeite niet waard? Sociale bijdrage bij 75k ligt bijna bij 4k/kwartaal dus dit ben je al kwijt.
            Welk loon is dan meer acceptabel om uit te keren igv bvba?

NB: de 75k is niet omzet maar inkomen
            Last edited by ; 11/10/2012, 16:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tk. Bekijk Berichten
              Dank voor de vele reacties!
              Dus met 75k per jaar, weinig onkosten behalve wagen (merc B a 35.000€) en een gewenst nettoloon van 2k is een bvba de moeite niet waard? Sociale bijdrage bij 75k ligt bijna bij 4k/kwartaal dus dit ben je al kwijt.

Netto inkomen van 75k?

Comment

Ik denk dat ge beter eens met nen boekhouder spreekt

Comment

Ik denk dat ge beter eens met nen boekhouder spreekt
                  Dat is juist het probleem, me dunkt. De boekhouder raadt aan een bvba te starten ondanks een inkomen (bruto!) van maar +/- 7000€/m (eigenlijk 9000, waarvan ik 2000 afdraag aan kosten, goodwill, ...). Zelf ben ik niet bvba-minded, maar hij doet me twijfelen. Zelf lijkt me een dergelijk inkomen te laag voor een bvba en ook de reacties hier bevestigen dit.

Comment

Heb ik nooit gezegd hé.
                    Enerzijds gaat het zeker met 65k op jaarbasis.
                    Die die ik ken die het met minder kunnen, geven zichzelf niet zo veel, hebben al wat op eigen rekening staan of zo.
                    Maar er van uitgaan dat 65k te weinig is te kort door de bocht.
                    Als ge nen ferrari koopt gaat ge er zelf niet geraken met 100k...
                    Ge moet zien, het gaat hier over een 'startende' BVBA, dus zonder financiële buffer. Dus imho is het sop de kool niet .. Als je nog eens rekent dat de BTW 5 maanden later betaald zal worden enzovoort, is het cash flow wise _heel_ crap. Daarnaast de herberekening van de Sociale Bijdragen na 3 jaar als er geen rekening mee werd gehouden dan het liedje is gedaan denk ik. Reken erbij nog eens dat uw pensioen gehalveerd wordt en je geen recht hebt op dop als je de boeken dicht doet .. ik zou het niet doen.

En met 100K heb je wel genoeg voor een Ferrari, waarom niet? 25K deposit en 2 a 3k leasing per maand moet wel lukken . Als je dat erdoor krijgt bij de belastingen is een andere zaak. Uitagen staan niet in verhouding met de inkomsten enzovoort..

Ik zou u alvast niet laten doe door een boekhouder, hij denkt eerder aan zijn kwartaal factuur denk ik als ik het zo hoor.
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Dat is juist het probleem, me dunkt. De boekhouder raadt aan een bvba te starten ondanks een inkomen (bruto!) van maar +/- 7000€/m (eigenlijk 9000, waarvan ik 2000 afdraag aan kosten, goodwill, ...). Zelf ben ik niet bvba-minded, maar hij doet me twijfelen. Zelf lijkt me een dergelijk inkomen te laag voor een bvba en ook de reacties hier bevestigen dit.
                      Boekhouders gaan altjd een BVBA aanraden, ze verdienen er veel meer aan

Comment

• Ik zou 3 a 5 jaar als natuurlijk persoon werken en dan switchen naar een bvba.

Via back service kan je nog altijd je groepsverzekering aanvullen voor die jaren

Comment

• Bedankt, het bvba-idee wordt nog even in de diepvries gestoken. En misschien ook eens rondzoeken voor een andere boekhouder.

Comment

Als je zelf twijfels hebt, moet je het niet doen hé.
                            Ik ben met minder gestart en het is me wel gelukt, dus ja.

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            Ge moet zien, het gaat hier over een 'startende' BVBA, dus zonder financiële buffer. Dus imho is het sop de kool niet .. Als je nog eens rekent dat de BTW 5 maanden later betaald zal worden enzovoort, is het cash flow wise _heel_ crap. Daarnaast de herberekening van de Sociale Bijdragen na 3 jaar als er geen rekening mee werd gehouden dan het liedje is gedaan denk ik. Reken erbij nog eens dat uw pensioen gehalveerd wordt en je geen recht hebt op dop als je de boeken dicht doet .. ik zou het niet doen.

1. Mss is een bvba niet nodig, maar volstaat een GCV. Dan heb je die opstart kosten niet en de eerste drie jaar zijt ge toch nog verantwoordelijk. Even naar de notaris gaan, contractje opstellen en je kan je huis vrijwaren bij een faillissement.
                            2. Als je een beetje slim bent, en je kan het financieel, doe dan direct de soc bijdrage. Ik heb dat ook gedaan en heb zelfs wat terug gekregen aan rente.
                            3. Ik ben niet zelfstandig gegaan om veel geld te verdienen, maar gewoon omdat ik meer vrijheid wou. Dat is voor mij al geld waard.

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                            Ik zou 3 a 5 jaar als natuurlijk persoon werken en dan switchen naar een bvba.

Via back service kan je nog altijd je groepsverzekering aanvullen voor die jaren

Dat kan idd een goede start zijn, maar met zo een inkomen gaat ge veel belasting EN soc bijdrage betalen.

En ivm nen boekhouder: nen goeie zegt u niet dat ge naar een bvba moet gaan, die legt u uit waarom dat nuttig kan zijn zodat je zelf de beslissing kan nemen.
                            Last edited by ; 11/10/2012, 21:02. Reden: typo

Comment

• Altijd grappig de meeste reacties van sommigen die zelfstandig beginnen : eerste dat ze willen is een auto via de zaak kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                Altijd grappig de meeste reacties van sommigen die zelfstandig beginnen : eerste dat ze willen is een auto via de zaak kopen
                                We zitten hier ook op een autoforum hé .

Comment

We zitten hier ook op een autoforum hé .
                                  Ook waar ja

Comment

1. Mss is een bvba niet nodig, maar volstaat een GCV. Dan heb je die opstart kosten niet en de eerste drie jaar zijt ge toch nog verantwoordelijk. Even naar de notaris gaan, contractje opstellen en je kan je huis vrijwaren bij een faillissement.
                                    2. Als je een beetje slim bent, en je kan het financieel, doe dan direct de soc bijdrage. Ik heb dat ook gedaan en heb zelfs wat terug gekregen aan rente.
                                    3. Ik ben niet zelfstandig gegaan om veel geld te verdienen, maar gewoon omdat ik meer vrijheid wou. Dat is voor mij al geld waard.
                                    1) ja, vader heeft net een Com V gestart. Geen akte bij de notaris voor nodig zelf.
                                    2) yep, doe ik ook
                                    3) tuurlijk, but still reward is ook belangrijk voor mij
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

75k loon of omzet?

Indien loon, zal je wel weten wat je doet. Wagen is geen kost dan buiten het VAA.

Indien omzet, zou ik starten met een brutoloon van 36000 per jaar/3000 per maand, waar je 1600 netto van overhoudt / netto na sociale lasten en belastingen. En dan zou ik niet weten of 't sop de kolen waard is.

Snap zelfs niet welke boekhouder jou zou aanraden om een loon van 75K op te nemen als starter, dus neem aan dat het omzet is.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                        1) ja, vader heeft net een Com V gestart. Geen akte bij de notaris voor nodig zelf.
                                        2) yep, doe ik ook
                                        3) tuurlijk, but still reward is ook belangrijk voor mij
                                        3 -> ja, da is een feit. We moeten er idd nog iets voor hebben.

Wat ik ook "leuk" vind aan een vennootschap is het feit dat je je loon zelf kan kiezen.
                                        Wil je het allemaal opnemen als loon, geen probleem, wil je het niet, kan het ook. Met een emz kan dat niet en moet je direct belastingen en soc bijdrage betalen.
                                        Dat zint me echt niet.

Comment

• @tk.

Als je nog moet starten hoe weet je dan nu al wat je bruto omzet/netto inkomen gaat zijn ?

Comment

Working...
                                          X