Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
    Als voorbeeld kan ik een elektrozaak aanhalen. Die hebben moeten investeren in een pand, hebben maandelijkse vaste kosten zoals elektriciteit verwarming, verzekeringen, bancontact, telefoon-fax-internet en noem maar op. Nog 3 mensen in dienst omdat ze 6/7 dagen van 9 tot 19 uur open zijn. Nog een camionette omdat ze soms bij klanten moeten leveren of iets klein installeren. Als die tegen een klant een uuratief van 50 euro/uur zou zeggen dan zouden ze hem voor gangster uitmaken. Een euro vragen is er dikwijls twee teveel. Die hebben ook marges die onder de 20% liggen. Op veel hightechproducten zou het nog amper tussen de 4 en 7% zijn. Noodgedwongen al 2 mensen moeten ontslaan en zelf heel lange dagen kloppen. Zijn vrouw helpt na haar voltijdse job ook nog mee in de winkel. Die droomt al jaren van een mooie wagen (kleine A1 of BMW 1-reeks) maar moet zich met zijn enige camionette verplaatsen. Aan kinderen denken ze niet, ze willen wel, maar het is niet te betalen. Als hij morgen kon zou hij stoppen maar helaas hij moet nog enkele jaren kredieten af betalen. En ondertussen probeert hij met amper 1000 euro/maand rond te komen. Telkens al je die hoort praten is het alsof hij in de gevangenis zit en de dagen aan het aftellen is wanneer hij schuldenvrij zijn zaak kan sluiten. En zo zijn er heel veel kleinere winkels en bedrijven.
    Daar speelt nog een heel andere factor mee natuurlijk, dat niks met vaa of hoge loonkosten of dergelijke te maken heeft. De grote concurrentie komt nu van internetwinkels in die branche natuurlijk. Mijn neef heeft zijn platenzaak ook moeten sluiten Intussen heeft hij wel een nieuwe zaak die volledig inspeelt op de huidige markttendensen. Dat hoort gewoon bij zakendoen ook natuurlijk.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Als eens bij nagedacht dat je niet, en kan rijden en werken op hetzelfde ogenblik? M.a.w. veel verloren uren...
      Dat is maar gedeeltelijk waar.

      Bij mijn huidige werkgever run ik gemiddeld 5 projecten, dat is veel reizen.
      Freelance zou fulltime op 1 locatie zijn, dus enkel woon-werk

      Los daarvan, als ik in de wagen zit denk ik na, zet ik zaken op een rijtje en ik bel gemiddeld 1 uur per dag in de wagen.

      Daar nog geheel los van, stel ik moet elke dag naar Brussel dan is dat ook 45.000km woon-werk en komt er daarna nog 8 uur aanwezigheid bovenop, net zoals voor elke loondiensttrekkende die ik Brussel werkt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
        dat josenjef zegt klinkt als Deloitte toestanden Sorry als het dit ook is maar dit zijn yuppies in maatpak die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden.
        Nope Deloitte, Accenture en toestanden zijn niet aan mij besteed. Wij leveren ook effectief iets op buiten een dik pak papier. Gewoon in jeans
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          100% mee eens. Zo zie je maar dat als je in de juiste sector zit, er nog geen crisis is, of ze toch minder aanvoelt.
          (nb, denk dat jij de man was waar ze het over hadden op de achterbank....)
          Is wel crisis hoor, er start niks nieuws in onze sector van grote projecten. Want je moet natuurlijk eerst investeren voor het gaat renderen. Werk is er momenteel nog binnen bestaande projecten waar er sneller ROI is, door uitbreidingen te doen op basis van de bestaande omgevingen.

          Bij de klanten waar ik de laatste 4 jaar gewerkt heb, was het de ene ontslagronde na de andere.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Jawadde, als ik al die bedragen hier lees, ik moet mijn ogen opentrekken hoor.
            Heb een pak minder, heb genen nieuwe bmw 1 gekocht maar Audi A4 allroad 2dehands, neem meer dan 20 dagen verlof (voila, nu ook weer thuis tot 7 jan) en ik kom gerust toe hoor.
            Net nen mijnen ipt betaald, soc bijdrage, loon is voldoende en toch voel ik mij vrijer dan toen ik werkte als bediende. Alleen al mogen kiezen om meer verlof dagen te hebben zodat ik mijn ding kan doen is voor mij al geld waard. Dus niet toekomen met 500€ is overdreven vind ik.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
              Jawadde, als ik al die bedragen hier lees, ik moet mijn ogen opentrekken hoor.
              Heb een pak minder, heb genen nieuwe bmw 1 gekocht maar Audi A4 allroad 2dehands, neem meer dan 20 dagen verlof (voila, nu ook weer thuis tot 7 jan) en ik kom gerust toe hoor.
              Net nen mijnen ipt betaald, soc bijdrage, loon is voldoende en toch voel ik mij vrijer dan toen ik werkte als bediende. Alleen al mogen kiezen om meer verlof dagen te hebben zodat ik mijn ding kan doen is voor mij al geld waard. Dus niet toekomen met 500€ is overdreven vind ik.
              Het gaat hier puur om de vergelijking met loondienst, dat het financieel pas interessanter wordt vanaf 500 per dag. Uiteraard is de vrijheid een heel anders aspect
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Ik wil de freelancers die minder dan 500 aanrekenen toch niet de kost geven... Als ik zie wat een moeite ik moet doen om meer dan 500 te krijgen met mijn profiel...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  100% mee eens. Zo zie je maar dat als je in de juiste sector zit, er nog geen crisis is, of ze toch minder aanvoelt.
                  (nb, denk dat jij de man was waar ze het over hadden op de achterbank....)
                  Idd. Bij ons is de crisis niet voelbaar, we hebben zelfs een kleine stijging tegen over vorig jaar
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                    Is dat zo? Ik kom wel eens in Polen, Tsjechie en Slovenie. Alles wat de bedrijven ginder willen is meer en meer de weg van Duitsland volgen. En is Europa niet Duitsland?
                    Geloof me we doen zeer veel in Polen en alle landen in de regio, we hebben zelfs een kantoor in Tallin en wat je zegt is correct ze willen allemaal de weg gaan van Duitsland en wat wil de gemiddelde Duitser ? Juist een europa gesplitst in een Zuidelijk en Noordelijk deel en zeker niet langer opdraaien voor de hele tent zoals ze nu doen.

                    Ik had deze morgen nog een gesprek met een Estse relatie die zich eveneens uitdrukkelijk uitsprak tegen een verenigd Europa. Geloof me het is niet Duitsland die de hele Unie bijeen wil houden...

                    Comment


                    • Wel nog een flinke BIV bijrekenen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Als je nu een auto wil kopen voor 5K doe je dat inderdaad best privé.

                      Net voor de VAA was mijn plan om een goedkope Porsche Cayenne V8 te kopen. Die dingen van 2005 kostten niks (minder dan 20K) en waren ook niet zot in verzekering en inschrijving, maar waren ideaal voor het scenario dat ik had van in de wintermaanden toch een goeie 4x4, toch een benzine, toch genoeg vermogen en toch genoeg ruimte. Maar 2 maanden later was zo een Cayenne kopen financiële zelfmoord want je kocht dat aan 15K en moest dan belastingen betalen alsof dat ding een voordeel van 100K was.

                      Dus nu kijk ik naar privé zo een ding te kopen aan nog minder, of voor wat meer geld ook privé iets te kopen, en dan gewoon kilometervergoeding voor de keren dat zoiets voor de zaak buiten komt.

                      Zo een Cayenne kost nu nog geen 12K...

                      http://nl.autoscout24.be/Details.asp...87748160000000
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                        heb het topic af en toe gevolgd maar heb geen zin om terug 418 blz te lezen.
                        Heb een vraagje voor de boekhouder en economische specialisten hier.
                        Ik heb nu een oude golf als bedrijfswagen. Daar deze te hogen kosten vertoond wordt hij vervangen.
                        Nu had ik ergens opgevangen dat als ik voor een lichte vracht (pickup) zou opteren dat ik geen VAA meer dien te betalen. En de baas ook geen co² bijdrage.
                        Klopt dit?

                        thnx

                        niemand?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Is wel crisis hoor, er start niks nieuws in onze sector van grote projecten. Want je moet natuurlijk eerst investeren voor het gaat renderen. Werk is er momenteel nog binnen bestaande projecten waar er sneller ROI is, door uitbreidingen te doen op basis van de bestaande omgevingen.

                          Bij de klanten waar ik de laatste 4 jaar gewerkt heb, was het de ene ontslagronde na de andere.
                          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Idd. Bij ons is de crisis niet voelbaar, we hebben zelfs een kleine stijging tegen over vorig jaar
                          Tja, weet ook niet wat ik er feitelijk moet van denken. Ken wel sectoren waar ze nog investeren, en nog geen klein beetje ook, dat gaat over honderdennnnnn miljoenen. Offshore, met alles wat er rond hoort, heb weet van wereldwijd 74 boorplatformen die nog moeten gebouwd worden (weet niet of dit in betere tijden meer was), windmolenparken, big business voor het ogenblik, laat maar eens een schip bouwen kan je maaaanden op wachten ook al omdat de motorleveranciers niet kunnen volgen, enz, enz...
                          Volgens mij, als je nog met twee je werkt hebt, is er buiten dat alles steeds duurder wordt, er blijkbaar voor vele nog niets aan de hand. (maar dat zeggen sommige op de Griekse eilanden ook). Feitelijk, toch vreemd allemaal...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            er blijkbaar voor vele nog niets aan de hand. (maar dat zeggen sommige op de Griekse eilanden ook). Feitelijk, toch vreemd allemaal...
                            Dan mag er globaal zelfs een achteruitgang zijn, niet iedereen gaat achteruit eh Greco, zo simpel is het.
                            Het klopt ook dat velen de crisis nog niet voelen.
                            De crisis is in die zin zoals de verschillende tijdszones van deze wereld, de zon mag dan nog even schijnen, de duisternis gaat sowieso nog volgen.
                            Er zijn veel sectoren die aan het uiteinde van de keten functioneren en die zullen de crisis dan ook als laatste voelen.
                            Misschien een onnozel voorbeeld, maar denk bijvoorbeeld aan een boekje zoals AutoWereld, te hopen dat dit forum nog effe in de lucht blijft eh.
                            De vraag die mij wakker houdt is hoe we de neerwaartse spiraal moeten omkeren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              niemand?
                              Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.


                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Oom en tante, beide gepensioneerde leerkrachten, regentaat dus niet echt super lang naar school voor moeten gaan, met 22 lesuren (van 50 minuten) een volle pree gehad, etc. hebben samen 4k pensioen/maand (NETTO). Zitten drie kwart van het jaar in Gran Canaria. Ze hebben gelijk en het is hun gegund, maar is dat nog normaal? Stel dat die nog 30 jaar leven (kan makkelijk), wie gaat dit blijven betalen? Vergelijk dat eens met de zelfstandigenpensioenen. Zelfstandigen zijn al lang binnen tegen dat ze aan hun pensioen zijn hoor ik dan soms. WEL VERGEET DAT MAAR. Er zullen er zeker zijn ja, maar de meerderheid NIET.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  Ok, niet via r/c dat snap ik maar als ik het goed begrijp doe je dan (in het voorbeeld) jaarlijks een 'kapitaalverhoging' van 15k?
                                  Zoiets. Geen kapitaalsverhoging, maar een toevoeging aan het eigen vermogen. Dat wordt daarvoor nog niet toegevoegd aan het maatschappelijk kapitaal.

                                  Je geeft dus geld aan de vennootschap, wat dus niet op jouw R/C staat, maar definitief eigendom wordt van de vennootschap. Je betaalt de vennootschap terug voor de zaken die ze voor jou heeft gekocht.

                                  Comment


                                  • Geldt dit ook voor zelfstandigen die al op pensioen zijn? Of is dit enkel voor zelfstandigen die na april op pensioen gaan?
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Was bij wijze van voorbeeld over die ambtenarenpensioenen. Ik heb niets tegen leerkrachten. Ik geef trouwens zelf 1 of 2 keer per week avondles, zij het niet in een ambtenarenstatuut maar als zelfstandige Stupid me.

                                      Die leerkrachten en ambtenaren ( de ene al wat meer dan de andere ) brengen dan nog iets bij aan de maatschappij... In Belgie hebben ze ook nog zoiets als militairen, kan iemand me vertellen wat die mensen bijdragen aan de maatschappij ( buiten zakkenvol geld kosten dan ? )... Onlangs nog op Tv ergens gezien, na een dagje spelen met de 4x4 t'jes in de kempen belden ze naar een hamburgerkraam om op het oorlogsgebied nen hamburger op de prettigen dag binnen te spelen

                                      Comment


                                      • En vandaag te horen gekregen dat mijne baas ook de boeken toe doet. Niet geheel onverwacht ma kom. Had nu niet meteen in mijn planning staan dat ik ander werk mag zoeken in 3 maand tijd max.

                                        Verstuurd van mijn U20i met Tapatalk
                                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                                        www.carfac.be "Driving on experience"

                                        Comment


                                        • En die zelfstandigen met 10K per maand... http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X