Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Misbruik is een groot woord. De staat int BTW, BIV, jaarlijkse verkeerstaks en nog eens BTW en accijnzen op de brandstof. Wie dit betaalt (privé of firma) is voor de staat irrelevant. Ze hebben de inkomsten hoedanook.
    De fiskale aftrekken waren voordien al drastisch beperkt. Met de VAA hervorming erbij werden bezitters dus een 2de keer gestraft.
    Het is gewoon allemaal buiten proportie.
    Er is wel degelijk een verschil. Als het bedrijf betaalt loopt de overheid toch flink wat vennootschapsbelasting mis, zelfs al is de aftrek beperkt.

    en dat de spelregels tijdens het spel veranderd worden zonder overgangsmaatregels ia niet koosjer, maar dat betekent niet dat de oude regels dat wel waren en zomaar behouden moeten blijven.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Er is wel degelijk een verschil. Als het bedrijf betaalt loopt de overheid toch flink wat vennootschapsbelasting mis, zelfs al is de aftrek beperkt.

      en dat de spelregels tijdens het spel veranderd worden zonder overgangsmaatregels ia niet koosjer, maar dat betekent niet dat de oude regels dat wel waren en zomaar behouden moeten blijven.
      Dat is alleen op korte termijn zo. Diegene die 'gevangen' zitten met hun dure wagen kunnen ze nog even uitpersen. Maar die wagens gaan nu en in de toekomst gewoon niet meer worden gekocht (of toch veel minder) ofwel in buitenlandse structuren e.d. ondergebracht. Op termijn gaan ze daar veel meer belastinginkomsten door mislopen. Wat we hier al xxx pagina's argumenteren, het gaat veel verder dan die bedrijfswagens. Dit was voor velen echter wel de druppel.

      En als het vroeger dan al niet 'koosjer' was zoals je zegt dan hebben ze dat enkel aan zichzelf te wijten. Als je het oude systeem gebruikte met een wagen die boven het maaiveld uitstak, dan was het ineens 'misbruik'. Omgekeerd mogen zij opleggen wat ze maar willen. De fiskale administratie stelt de regels op en de 'klant' moet gewoon maar alles slikken, geen andere keuze. Nu is er een cultuur ontstaan dat iedereen die wat geld heeft en dit ook op 1 of andere wijze laat zien per definitie een sjoemelaar is. Sorry maar ik vind dit niet normaal en een heel kwalijke evolutie. Het is maar een kleine stap meer naar een Securitate of Stasi maatschappij.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • De fiscus heeft vorig jaar een derde meer bedrijfsleiders gecontroleerd dan in 2011. Ook de zelfstandigen liepen extra in het vizier, terwijl de loontrekkenden een vijfde minder controles moesten ondergaan.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          Nu is er een cultuur ontstaan dat iedereen die wat geld heeft en dit ook op 1 of andere wijze laat zien per definitie een sjoemelaar is. Sorry maar ik vind dit niet normaal en een heel kwalijke evolutie. Het is maar een kleine stap meer naar een Securitate of Stasi maatschappij.
          Vilkom toe socialismoes, kameraad

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
            Dat is volledig naast de kwestie. Er was vroeger ook al VAA. Alleen zijn de spelregels ineens midden in het spel veranderd. Dit maakt dat men geen andere keuze had dan afdokken, privé zetten (en een tweede keer BIV betalen) of onder de marktprijs verkopen.



            Misbruik is een groot woord. De staat int BTW, BIV, jaarlijkse verkeerstaks en nog eens BTW en accijnzen op de brandstof. Wie dit betaalt (privé of firma) is voor de staat irrelevant. Ze hebben de inkomsten hoedanook.
            De fiskale aftrekken waren voordien al drastisch beperkt. Met de VAA hervorming erbij werden bezitters dus een 2de keer gestraft.
            Het is gewoon allemaal buiten proportie.
            Vanuit het oogpunt waaruit heel ons fiscaal systeem voor bedrijven is uitgebouwd is dat misbruik Waarom is een wagen in de vennootschap goedkoper dan privé? Dat is niet om particulieren te straffen maar om ondernemen te stimuleren en te ondersteunen.

            Autoliefhebberij is een privé bezigheid (tenzij in heel specifieke gevallen) en daarvan zou je heel simpel kunnen zeggen dat die niet onder de fiscaliteit van een onderneming kan vallen. Uiteraard is die grens vaag en moeilijk te bepalen maar het rechtvaardigt voor mij wel een of andere vorm van privé vergoeding in de kosten van een onderneming dat duidelijk ook voor een deel zijn privé nut heeft. Woningen en wagens zijn daar natuurlijk heel duidelijke voorbeelden van.

            Waarmee ik niet zeg dat ik mij akkoord verklaar met het huidige fiscale stelsel en de manier waarop de aanpassing van de VAA is ingevoerd geweest. Ik weet dat er natuurlijk voor een zelfstandig ondernemer veel meer is dan enkel het VAA.

            En die 'jaloerse reacties' waar zelfstandigen zo graag over klagen, daar kan ik alleen maar over zeggen dat sommigen onder de zelfstandigen heel hard hun best doen om dat uit te lokken
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • De Belg rijdt het meest met de auto van alle Europeanen. Zo leggen we 24 procent meer kilometers per jaar af dan de Nederlanders en 18 procent meer dan de Fransen. Het aantal dieselrijders bereikte in ons land in 2011 een piek van 78 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van de FOD Mobiliteit en Vervoer, waarvan de cijfers maandag werden bekendgemaakt.
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

              Comment


              • Tja, in de jaren '80 en '90 was België overwegend een benzine land. Het zijn voor een deel overheidsmaatregelen op basis van o.a. CO2 (en daaropvolgende acties van constructeurs) die ertoe geleid hebben dat de Belg zo massaal op diesel is overgestapt, naast de grote evolutie die dieselmotoren doorgemaakt hebben.
                Nu is de benzinemotor bezig aan een inhaalslag en wil de overheid ook meer inkomsten halen uit dieselwagens.
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                Comment


                • Strikske ontdekt de Laffer curve http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1645352/2013/06/04/Belastinginkomsten-stuiken-in-elkaar-700-miljoen-minder-inkomsten.dhtml
                  Probleem is .... hoe gaat hij dat opvangen ? Waar kan hij nog wat meer gaan graaien ? Bij totaalgebrek aan langetermijnvisie gaan we zeker niet in het ambtenarenvlees snijden, en het sociaal kiesvee moet zoveel mogelijk onderhouden worden en bij voorkeur verder uitgebouwd ... fraude en zwartwerk worden nog steeds niet fundamenteel aangepakt, ... Er komen nog heel donkere tijden aan, zeker voor de bedrijven in belgië (met kleine b). De bedrijfswagens komen ook weer eens in het vizier, loonkost blijft torenhoog, diesel krijgt een extra taxatie ... ik heb er geen goed oog in, maar dat heb ik al niet sinds strikske aan de macht kwam .....
                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                  Comment


                  • Nog 1 jaar en dan loopt de leasing op mijn E-klasse break teneinde. De nieuwe VAA regeling kost me € 2.400/jaar extra, dus ik overweeg heel ernstig om af te stappen van een bedrijfswagen en privé een goedkope 2dehands aan te kopen. Ik gun ze geen cent extra belastinggeld meer.

                    Comment




                    • De socialistische partijen zijn van mening dat het begrotingsprobleem bij de inkomsten ligt en dat er nood is aan extra belastingen.

                      Comment



                      • ZUCHT

                        Die sossen gaan het echt nooit leren hé

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                          Strikske ontdekt de Laffer curve http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1645352/2013/06/04/Belastinginkomsten-stuiken-in-elkaar-700-miljoen-minder-inkomsten.dhtml
                          Probleem is .... hoe gaat hij dat opvangen ? Waar kan hij nog wat meer gaan graaien ? Bij totaalgebrek aan langetermijnvisie gaan we zeker niet in het ambtenarenvlees snijden, en het sociaal kiesvee moet zoveel mogelijk onderhouden worden en bij voorkeur verder uitgebouwd ... fraude en zwartwerk worden nog steeds niet fundamenteel aangepakt, ... Er komen nog heel donkere tijden aan, zeker voor de bedrijven in belgië (met kleine b). De bedrijfswagens komen ook weer eens in het vizier, loonkost blijft torenhoog, diesel krijgt een extra taxatie ... ik heb er geen goed oog in, maar dat heb ik al niet sinds strikske aan de macht kwam .....
                          Niet panikeren want Minister van Financiën Geens zei juist op het nieuws dat het gewoon een paar tegenslagen zijn maar dat ze nog steeds op schema zitten Ik vraag me af of die hun eigen woorden nog steeds ook zelf geloven? Iedereen ziet dat het kalf al verdronken is en gewoon nog enkele maanden/jaren kunstmatig in leven wordt gehouden. En toch gaat alles goed volgens onze politici. Dus voor wie het zich nog zou aantrekken : zorg dat ze u niet meer kunnen verder pluimen, als je geen euro meer bezit kunnen ze u die ook niet afpakken

                          Comment


                          • Keejn propleehm ... kik khan min broers fragen nok oewat kelt te maaken
                            http://www.mensenrecht.be/node/1214
                            Last edited by MaXX99; 04/06/2013, 14:41.
                            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                            Comment


                            • Is toch logisch.... Ik had me bijvoorbeeld in 2011 voorgenomen om mijn huidige wagen tegen 2014 weg te doen en een nieuwe, iets sportievere wagen te nemen. Nu met al die regels en onzekerheid die de overheid creëert haal ik mijn voiture gewoon uit de zaak en blijf ik er mee rijden tot em uit mekaar valt.... En zo zijn er veel, die hun aankoop uitstellen of, als het niet anders kan, een goedkoper equivalent zoeken...
                              Ze dwingen de mensen ertoe om minder uit te geven, wat nu gebeurt heb ik in 2012 al voorspeld, en ik heb de ballen verstand van economie....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                Is toch logisch.... Ik had me bijvoorbeeld in 2011 voorgenomen om mijn huidige wagen tegen 2014 weg te doen en een nieuwe, iets sportievere wagen te nemen. Nu met al die regels en onzekerheid die de overheid creëert haal ik mijn voiture gewoon uit de zaak en blijf ik er mee rijden tot em uit mekaar valt.... En zo zijn er veel, die hun aankoop uitstellen of, als het niet anders kan, een goedkoper equivalent zoeken...
                                Ze dwingen de mensen ertoe om minder uit te geven, wat nu gebeurt heb ik in 2012 al voorspeld, en ik heb de ballen verstand van economie....
                                Tgoh, ik volg daar toch niet helemaal hoor. Je moet altijd van de redenering uitgaan dat een bedrijf moet kunnen groeien, dus de taak van de overheid is een gunstig investeringsklimaat creëren. Dat een 'dure' wagen door de overheid niet aanzien wordt als een noodzakelijke investering voor een bedrijf die ze dan ook bijgevolg wat minder gaan 'stimuleren' is nog niet zo onlogisch.

                                Uiteraard is dat allemaal mooi in theorie, maar in de praktijk gaan natuurlijk de meeste niet dat geld dat ze uitsparen op die 'investering' in een dure wagen in iets anders investeren dat de onderneming ten goede komt. In de praktijk gaan veel ondernemers gewoon op zoek naar een andere manier om 'geld' of 'voordelen' uit hun vennootschap te halen. Zeker ook al door dat het ondernemingsklimaat in ons land al helemaal niet zo goed is en veel ondernemers deze maatregel op een of andere manier als een aanval op hun statuut zien.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                  Strikske ontdekt de Laffer curve http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1645352/2013/06/04/Belastinginkomsten-stuiken-in-elkaar-700-miljoen-minder-inkomsten.dhtml
                                  Probleem is .... hoe gaat hij dat opvangen ? Waar kan hij nog wat meer gaan graaien ? Bij totaalgebrek aan langetermijnvisie gaan we zeker niet in het ambtenarenvlees snijden, en het sociaal kiesvee moet zoveel mogelijk onderhouden worden en bij voorkeur verder uitgebouwd ... fraude en zwartwerk worden nog steeds niet fundamenteel aangepakt, ... Er komen nog heel donkere tijden aan, zeker voor de bedrijven in belgië (met kleine b). De bedrijfswagens komen ook weer eens in het vizier, loonkost blijft torenhoog, diesel krijgt een extra taxatie ... ik heb er geen goed oog in, maar dat heb ik al niet sinds strikske aan de macht kwam .....
                                  Wat die fraude betreft, heb hier toch al 2x de RVA over de vloer gekregen in mijn verbouwingen op 4 maand tijd.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Tgoh, ik volg daar toch niet helemaal hoor. Je moet altijd van de redenering uitgaan dat een bedrijf moet kunnen groeien, dus de taak van de overheid is een gunstig investeringsklimaat creëren. Dat een 'dure' wagen door de overheid niet aanzien wordt als een noodzakelijke investering voor een bedrijf die ze dan ook bijgevolg wat minder gaan 'stimuleren' is nog niet zo onlogisch.

                                    Uiteraard is dat allemaal mooi in theorie, maar in de praktijk gaan natuurlijk de meeste niet dat geld dat ze uitsparen op die 'investering' in een dure wagen in iets anders investeren dat de onderneming ten goede komt. In de praktijk gaan veel ondernemers gewoon op zoek naar een andere manier om 'geld' of 'voordelen' uit hun vennootschap te halen. Zeker ook al door dat het ondernemingsklimaat in ons land al helemaal niet zo goed is en veel ondernemers deze maatregel op een of andere manier als een aanval op hun statuut zien.
                                    En toch zullen vele kleine zelfstandigen zo denken, Josenjef....
                                    En de grote bedrijven kopen ook kleinere wagens, u ze zelf 1/7de van de VAA moeten betalen.... Ge moet die kostprijs maar eens uitrekenen voor een 'doorsnee' wagenpark van 100 wagens...

                                    Feit blijft dat de regering de kleine bedrijven en zelfstandigen leeg probeert te persen, en dan ga je natuurlijk besparen... Ik heb, los van het thema wagens, ook al andere dingen uitgesteld. Als het nog werkt, blijf ik het gewoon gebruiken, en ik denk dat veel bedrijven nu al hun materiaal zo lang en efficient mogelijk proberen te gebruiken. En ja, dan kopen ze geen nieuw materiaal en slinkt de economie natuurlijk...

                                    De regering heeft deze spiraal zelf in gang gezet, de idiots...

                                    Hadden ze gewoon vorige jaar gezegd: IEDEREEN moet gewoon 1% belastingen bij betalen (dus op lonen, maar ook op dopgeld en uitkeringen) dan had de hele maatschappij de last gedragen en was dat voor iedereen gelijk, en ze hadden dan genoeg budget gehad. Maar nee, ze pakken diegenen aan met het meeste geld, en die zetten dan nu de knip op hun uitgaves...

                                    Comment


                                    • Waarom wil iemand zijn bedrijf laten groeien? In de eerste plaats om er zelf beter van te worden. Iedereen wil graag een nieuwe mooie wagen, een mooi huis, zich wat luxe permitteren. En wat doet men nu : een zodanig slecht ondernemersklimaat creëren dat er veel stoppen met zelfstandige te zijn, dat er veel gewoon niet meer willen uitbreiden omdat het toch niet meer loont, dat er veel zelfs aan het inkrimpen zijn en zodanig aan het besparen zijn dat het niet meer gezond is, dat er veel niet durven beginnen ondernemen om hun dromen waar te maken ... Dit geeft een zware tegenslag in de begrotingscontrole en gezien we binnen een jaar verkiezingen hebben durven de politici niets meer doen behalve nogmaals dat ondernemersklimaat onder vuur te nemen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                        Hadden ze gewoon vorige jaar gezegd: IEDEREEN moet gewoon 1% belastingen bij betalen (dus op lonen, maar ook op dopgeld en uitkeringen) dan had de hele maatschappij de last gedragen en was dat voor iedereen gelijk, en ze hadden dan genoeg budget gehad. Maar nee, ze pakken diegenen aan met het meeste geld, en die zetten dan nu de knip op hun uitgaves...
                                        Dat is toch nonsens? Als iemand met een lager inkomen minder zou gaan overhouden dan zouden die zijn uitgaven niet gaan dalen? Ze pakken die met het meeste geld aan volgens jou? Volgens mij raken ze keihard de werkende middenklasse, zolang er geen vermogensbelasting is blijven de grote vermogens toch gewoon buiten schot?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                        Als het nog werkt, blijf ik het gewoon gebruiken, en ik denk dat veel bedrijven nu al hun materiaal zo lang en efficient mogelijk proberen te gebruiken.
                                        Is dat dan geen goed ding voor een bedrijf om investeringen ten volle te benutten? Heel die redenering van dat is 'boekhoudkundig afgeschreven' dus we moeten een nieuwe investering doen, is dat de juiste? Moeten we kopen om te kopen en zo de economie draaiende te houden? Naar mijn gevoel hebben in veel ondernemingen de boekhouders en fiscalisten teveel de overhand tegenover het ondernemen en beheren als een goede huisvader.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                                          Waarom wil iemand zijn bedrijf laten groeien? In de eerste plaats om er zelf beter van te worden. Iedereen wil graag een nieuwe mooie wagen, een mooi huis, zich wat luxe permitteren. En wat doet men nu : een zodanig slecht ondernemersklimaat creëren dat er veel stoppen met zelfstandige te zijn, dat er veel gewoon niet meer willen uitbreiden omdat het toch niet meer loont, dat er veel zelfs aan het inkrimpen zijn en zodanig aan het besparen zijn dat het niet meer gezond is, dat er veel niet durven beginnen ondernemen om hun dromen waar te maken ... Dit geeft een zware tegenslag in de begrotingscontrole en gezien we binnen een jaar verkiezingen hebben durven de politici niets meer doen behalve nogmaals dat ondernemersklimaat onder vuur te nemen.
                                          Daar ben ik het mee eens, aan de basis gaat iedereen van ons werken om er persoonlijk beter van te worden. Daarin is er geen onderscheid tussen arbeiders, bedienden, zelfstandigen, ... In die zin is het VAA iets heel normaal dat niet enkel de zelfstandigen raakt trouwens

                                          Voor mij legt de overheid daarin gewoon verkeerde accenten. De instapdrempel om als zelfstandige te beginnen maken ze te laag door allerlei ondersteunende maatregelen voor beginnende ondernemers zonder een goede omkadering. De grootste idioot kan een zaak starten om dan na twee jaar voor een verassing te komen te staan dat hij plots een pak sociale lasten moet gaan betalen. Terwijl gezonde KMO's lijden onder de zware belastingsdruk en de grote multinationals zonder vaak enige verankering in dit land profiteren van onze voordelen zoals een notionele intrestaftrek zonder hier hun financiële zetel te hebben.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X