Idd! Dat ze de 2de, 3de,... wagen meer belasten versta ik 100%! Maar de VAA op de eerste wagen is idd gewoon belachelijk hoog! Met die VAA alleen al kan je een wagen kopen!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIn tips&advies1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenIdd! Dat ze de 2de, 3de,... wagen meer belasten versta ik 100%! Maar de VAA op de eerste wagen is idd gewoon belachelijk hoog! Met die VAA alleen al kan je een wagen kopen!'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenTgoh, met het VAA op onze wagens kan je nog geen twee keer gaan tanken op een maand
Comment
-
Veel materiaal te lezen hier.
Maar de vraag dat ik me stel: welke wagens zijn nu het interesants met de nieuwe VAA regeling? Binnenkort start ik als zelfstandige (ict) en ben ik dus op zoek naar de beste oplossing, weinig wagen gebruik (thuisuit kan werken) of veel wagen gebruik.
En op een lichte vracht (ford ranger bvb) betaal je ook nog wel veel VAA want meestal hebben deze een zwaardere motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door smartgoblin Bekijk BerichtenVeel materiaal te lezen hier.
Maar de vraag dat ik me stel: welke wagens zijn nu het interesants met de nieuwe VAA regeling? Binnenkort start ik als zelfstandige (ict) en ben ik dus op zoek naar de beste oplossing, weinig wagen gebruik (thuisuit kan werken) of veel wagen gebruik.
En op een lichte vracht (ford ranger bvb) betaal je ook nog wel veel VAA want meestal hebben deze een zwaardere motor.
Het is simpel: om een lage VAA te krijgen moet je een zo goedkoop mogelijke auto kiezen met een zo laag mogelijke CO2...
Comment
-
Weinig wagen gebruik kan ik me een i3 of Prius of zoiets wel inbeelden, maar voor veel wagen gerbuik kom ik enkel met skoda greentec of vw bleumotion goed vanaf (ik denk dat ford ook wel ergens een 99 co/gram motor heeft op de focus). Of privee een occasie wagen kopen en kapotrijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenInderdaad, privé een niet te dure auto kopen, en dan kilometervergoeding krijgen van je bedrijf (let wel, er is een maximum van 25.000km dacht ik).
Die kan je dan ook echt 'op' rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door smartgoblin Bekijk BerichtenLaatst gelezen dat dit 24.000 km per jaar is. Wat is geen te dure auto vandaag: 10K 20K 30K ?
Véél boven de 30k zal je niet moeten gaan.
Comment
-
En als je echt vol profijt wil halen, sowieso een (jonge) tweedehands.
ALTIJD goedkoper dan een nieuwe en als privé voertuig toch geen afschrijving.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenEn als je echt vol profijt wil halen, sowieso een (jonge) tweedehands.
ALTIJD goedkoper dan een nieuwe en als privé voertuig toch geen afschrijving.
Niet te veel uitgeven aan detailing, velgen of extra laag profiel banden. Geen deuken rijden, en niet iedere kras laten herstellen bij een eersteklasse carossier.
Net op tijd weg doen, zodat de auto nog iets waard is voor de export. (hij moet zelf nog de boot op kunnen rijden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenJongens jongens toch... Zo gaat de crisis nooit opgelost geraken...
het plan van Di Rupo was dat iedereen zijn 911, Cayenne, X5, panamera, ... ging houden en de volle pot ging betalen... Waarom werken jullie nu toch allemaal niet gewoon mee!!
Als ik 60 ben val ik plots dood, en moeten ze mij geen pensioen betalen.
Als dat niet meewerken is....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk ben beginnen roken, 2 pakskes per dag. Di Rupo is me persoonlijk komen bedanken voor de verhoogde inkomsten aan accijnzen.
Als ik 60 ben val ik plots dood, en moeten ze mij geen pensioen betalen.
Als dat niet meewerken is....
Comment
-
Houd er ook rekening mee dat er een minimum op de VAA zit van 1200 per jaar. Dus een extra zuinige/goedkope auto gaat je weinig of niets extra besparen t.o.v. een nieuwe Golf.
Het zal er vooral aan liggen hoeveel je wil geven aan de auto zelf, de verzekering, de brandstof..
Hoe meer je prive rijdt, hoe interessanter het is de auto op de zaak te hebben (want met het minimum VAA van 53 netto, kap je je bak nog niet vol, en zelfs al pak je een duurdere auto, gaat de VAA nog niet boven de 100 netto per maand gaan als je uitkijkt qua CO2).
Comment
Comment