Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja exuseer die laatste Km's in de formule waren 't totaal aantal kilometers op jaarbasis en zo kom ik dus aan die factor van 85%. Ik heb het bericht aangepast, is de de berekening dan correct toegepast voor de rest?

    En enig idee of afschrijving op 2 jaar aanvaard word voor een lichte vracht van BJ-2010?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Volledig afschrijven op 2 jaar...
      Binnen 2 jaar is die auto toch nog iets waard zeker?
      voor particulieren is het restbedrag rechstreeks in de pocket

      een collega wisselde net van jumpy, oude jumpy nu 5 jaar oud, inruilwaarde 3300 euro >>> wordt niet verrekend

      Comment


      • Amper 11000 km woon-werk is erg weinig en geeft problemen om een realistische afschrijving te bekomen in korte tijdsspanne.
        Prive km van amper een 2000 is voor fiscus regelmatig een punt van discussie.
        Soms gaat men uit van minimum een 5000 km privé, als staat dit nergens zo neergeschreven.

        Als de fiscus de afschrijving met slechts 1 jaar verlengt, val je al uit de prijzen.
        Persoonlijk vind ik deze inbreng beroepskosten iets of wat risky.

        Je kan het altijd proberen natuurlijk, sommige particulieren zijn al met meer door de mazen van het net gezwommen...
        Maar houdt dan wel rekening met een mogelijke herziening, vooral dus via omhoog trekken van uw privekm's en/of door verlenging van de afschrijftermijn.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
          Prive km van amper een 2000 is voor fiscus regelmatig een punt van discussie.
          Soms gaat men uit van minimum een 5000 km privé, als staat dit nergens zo neergeschreven.

          mogelijke herziening:
          - via omhoog trekken van uw privekm's en
          - door verlenging van de afschrijftermijn.
          Ik besef idd dat het kantje boortje is.

          Privé-km's omhoog trekken?
          Ik gebruik de LV eigenlijk meer als 2de auto puur voor op m'n werk te geraken, die 85% verhouding is van toen ik nog geen rekening hield met 't lichte vracht-stelsel hé. Als we de andere auto wat meer gebruiken in de weekends kom ik mss zelfs aan 90%.

          Door verlenging van de afschrijftermijn?
          Een vaak nieuwe Mercedes Vito kan blijkbaar wèl particulier op 4 a 5 jaar worden afgeschreven.
          Na 5 jaar is dat voertuig ook nog niet versleten hé

          Bobo & Taiko! Bedankt voor jullie input!

          Comment


          • geen zin om 450 pagina's te doorbladeren.
            Maar hoe zit het eigenlijk met de VAA op een wagen die je in de UK koopt.
            Stel dat het nog gunstig was om bv een M3 in UK te kopen, is de VAA dan afhankelijk van je factuurprijs of de Belgische catalogusprijs?

            Comment


            • Niet van de factuurprijs dacht ik

              Comment


              • Het zal eerder om uk of be catalogusprijs zonder enige korting of actie gaan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Het zal eerder om uk of be catalogusprijs zonder enige korting of actie gaan.
                  ^^What he said.
                  Sowieso nooit factuurprijs.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Het zal eerder om uk of be catalogusprijs zonder enige korting of actie gaan.
                    Ja dat het niet de factuurprijs was had ik al ergens gelezen, stom van mij (waar staat die facepalm smiley?)

                    Dus ja, ik vroeg me af of het dan om de UK of BE catalogusprijs zou gaan

                    Comment


                    • BE catalogusprijs.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Het zal eerder om uk of be catalogusprijs zonder enige korting of actie gaan.
                        Ben nu niet zeker maar kan het zijn dat bepaalde promotie-acties wel mogen verrekend worden?

                        Comment


                        • Als de korting voor iedereen geldt, dan mag deze in mindering gebracht worden.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • juiste berekening ?

                            Hallo Allemaal,

                            Ik maakte voor mezelf een berekening om te controleren of een volvo XC90 T8 al dan niet interessanter is in een vennootschap dan dezelfde volvo XC90 maar dan met D5 motor.

                            Ik kwam tot de conclusie dat een T8 op een termijn van 8 jaar 13.056,38€ goedkoper is dan een D5 motor, geen rekening houdend met verbruikskosten (kilometers).

                            Aangezien ik dit verschil zelf nogal veel vind vroeg ik me af of iemand mijn berekening kon checken, zie ik iets over het hoofd ?

                            Bij deze mijn berekening:

                            SnipImage.JPG

                            Bedankt!

                            Comment


                            • Het verschil is inderdaad zo groot hoor, op't werk hebben we onlangs dezelfde vergelijking gemaakt (XC90 D5 vs T8 ) en ondanks de hogere aankoopprijs van de T8 is hij een groot stuk voordeliger.
                              Wij hielden dan nog geen rekening met BIV en verkeersbelasting.

                              De klant gaf de CO2-uitstoot op, ik dacht eerst dat die verkeerd was (want belachelijk laag voor zo'n auto), tot er een belletje ging rinkelen
                              Voor de T8 gingen we dan nog uit van een catalogusprijs van 100.000 euro ook, als ik eraan denk zal ik eens zien wat wij uitkwamen, maar ik dacht dat het ergens rond de 13-15.000 euro in het voordeel van de T8 uitkwam.
                              Last edited by SilentSpring; 21/02/2015, 18:12.
                              2018 BMW X1 18d

                              Comment


                              • Zie ik nu goed dat je de aftrekbaarheid (vennootschap) en VAA (privé) samen telt??
                                Dat klopt toch totaal niet?
                                Wil je het verschil tussen T8 en D5 voor je vennootschap (Total Cost of Ownership) of voor je privé vermogen (VAA) berekenen?
                                In het beste geval zou je nog wat je uitspaart in de vennootschap als dividend kunnen uitkeren om dat dan samen met het VAA te tellen.
                                Verder heeft dag weinig zin als je niet alles telt zoals brandstofkosten en de extra verworpen uitgaven ten belope van 17% van het VAA.

                                Zo is een V60 D6 bijvoorbeeld voordeliger qua VAA maar nog steeds duurder voor de vennootschap dan de D4.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Firmawagen gaat de VAA dus ook omhoog. Per maand komt er +- 20€ bij dus.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Zie ik nu goed dat je de aftrekbaarheid (vennootschap) en VAA (privé) samen telt??
                                    Dat klopt toch totaal niet?
                                    Wil je het verschil tussen T8 en D5 voor je vennootschap (Total Cost of Ownership) of voor je privé vermogen (VAA) berekenen?
                                    In het beste geval zou je nog wat je uitspaart in de vennootschap als dividend kunnen uitkeren om dat dan samen met het VAA te tellen.
                                    Verder heeft dag weinig zin als je niet alles telt zoals brandstofkosten en de extra verworpen uitgaven ten belope van 17% van het VAA.

                                    Zo is een V60 D6 bijvoorbeeld voordeliger qua VAA maar nog steeds duurder voor de vennootschap dan de D4.
                                    Wij hebben de totale kost bekeken (zowel in de vennootschap als de personenbelasting).
                                    Uiteindelijk is het die totaalkost die telt.

                                    Onze berekening was wel een stuk gecompliceerder ook, maar de T8 kwam er sowieso als betere keuze uit.
                                    2018 BMW X1 18d

                                    Comment


                                    • Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

                                      Volgens mij zal de T8 een stuk meer verbruiken dan de D5, waardoor het verschil minder zal zijn? Tenzij je dagelijkse ritjes max 50km bedragen.

                                      Verder, hoelang rijd je nu met een wagen ? 8 jaar??

                                      Stel 5 jaar dan is de D5 misschien nog goedkoper.

                                      Ik zou eerder kijken naar wat je graag hebt dan of iets op 8 jaar een paar 1000 euro duurder of goedkoper is

                                      De T8 lijkt me in elk geval leuker om mee te rijden dan de D5 en je geeft minder aan de fiscus ( win-win)

                                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • Geen tijd om alle pagina´s door te lezen.
                                        Ik heb nu een personenwagen als firmawagen. Eventueel zou dit een pickup kunnen worden met hardtop waardoor ik nog steeds spullen kan meenemen.
                                        Nu lees ik overal dat een pickup altijd als "echte" lichte vracht aanzien wordt. En dat deze volgens andere formule vaa moeten betalen.
                                        Maar over die formule vind ik nergens iets serieus terug.
                                        Mijn vraag is dus aan de mensen die in zelfde situatie zitten hoe lossen jullie dit op?
                                        De pickup is interessanter voor de baas om af te trekken. En voor mij interessanter wegens priveactiviteiten.

                                        Alvast bedankt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door http://www.moorestephens.be/latest-news/kies-voor-lichte-vracht-en-geniet-van-fiscale-voordelen?Itemid=196
                                          Indien u de lichte vrachtwagen gebruikt voor privédoeleinden, dan wordt het voordeel in natura niet berekend op basis van bovenstaande formule. In dat geval wordt het voordeel vastgesteld op basis van de werkelijke waarde zoals dat geldt in hoofde van de verkrijger. Daarbij wordt rekening gehouden met het werkelijk aantal afgelegde kilometers voor privégebruik en dus niet met het minimum van 5.000 km of 7.500 km afhankelijk of u al dan niet meer dan 25 km woont van uw vaste plaats van tewerkstelling[4]. In de praktijk zal het voordeel alle aard worden berekenend als volgt: werkelijke kosten voertuig x (privékilometers/totaal aantal gereden kilometers).
                                          Hoe meer privé kilometers je (officieel) doet, hoe nadeliger voor jou.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X