Oorspronkelijk geplaatst door Haddock
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDat is nu al heel de tijd mijn punt.
Het feit of een wagen 2ehands is of niet zou geen enkele invloed op het VAA mogen hebben, eventueel enkel de leeftijd van het voertuig.
2e hands auto's zijn goedkoper omdat ze gebruikt zijn, en dus is de inherente waarde lager. Het VAA dus ook----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Ik treed hier toch schussboelie in bij: als ze een lager VAA hanteren voor een 2e hands wagen (wat onder de huidige regeling NIET het geval is!), dan moeten ze ook de waardevermindering van een nieuwe wagen in rekening brengen, als je, gelijk nogal wat mensen, nen auto nieuw koopt met de bedoeling van daar lang mee te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk treed hier toch schussboelie in bij: als ze een lager VAA hanteren voor een 2e hands wagen (wat onder de huidige regeling NIET het geval is!), dan moeten ze ook de waardevermindering van een nieuwe wagen in rekening brengen, als je, gelijk nogal wat mensen, nen auto nieuw koopt met de bedoeling van daar lang mee te rijden.
Comment
-
Zo gezien ... ik dacht me een nieuwe 320eD te bestellen ... maar ik denk dat ik dan beter in DE ga shoppen voor een 525d Touring van een jaar oud .... zal me evenveel kosten aan VAA dan ...Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenDe 2 zijn gerelateerd hè... Als je evenveel voor een 2e hands zou moeten betalen dan voor een nieuwe, wie wil dan nog een 2e hands kopen?
2e hands auto's zijn goedkoper omdat ze gebruikt zijn, en dus is de inherente waarde lager. Het VAA dus ook
Verder gaan velen nogal gemakshalve voorbij aan het feit dat een nieuw gekochte wagen ook niet nieuw blijft.
Een Audi A4 van 18 maanden oud met 50.000km is een Audi A4 van 18 maanden met 50.000km.
Niet meer of niet minder.
Het slaat dan ook nergens op dat het voordeel in natura voor een werknemer voor de ene hoger ingeschat zou worden dan dat van de andere, enkel en alleen omdat de eerste zijn werkgever het voertuig 18 maanden eerder nieuw aangekocht heeft en de werkgever van de tweede 6 maanden geleden als occasie. Het blijven twee identieke Audi's van 18 maanden oud met 50.000km. Het kan zelfs zomaar zijn dat de eerste al meer bestuurders gekend heeft dan de tweede.
Voor de genieter van het VAA zijn zaken als boekwaarden en afschrijving totaal irrelevant.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichtenen als je die lijn doortrekt : ook een waardevermindering op de 2de hands wagens
Leeftijd, kilometerstand, uitrusting... Dat zijn factoren die intrinsiek invloed hebben op het voordeel.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten2ehands of niet is compleet irrelevant voor het voordeel om natura te bepalen.
Leeftijd, kilometerstand, uitrusting... Dat zijn factoren die intrinsiek invloed hebben op het voordeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenals je die lijn doortrekt, kom je uit op de catalogusprijs (ook zonder korting - want daar heeft de genieter van het VAA ook niks mee te maken), en de leeftijd.
Zelfs die leeftijd is tot op zekere hoogte discutabel.
Voor de gebruiker biedt een 318d van 2011 niet wezenlijk meer voordeel dan een 318d van 2007, tenzij die eerste opgereden is natuurlijk.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichteneen 2de hands is een nieuwe 'op leeftijd'Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Er zijn er voor wie het goed uitkomt en er zijn de anderen die dan extra gefrustreerd zijn. Spijtig maar het is niet anders.
Je mag hier nog tot nieuwjaar formules voorstellen, impact zal het toch niet meer hebben, t is beslist en t blijft beslist
Ik heb hier ook al verschillende keren zien passeren dat er vroeger geen onderscheid was tussen nieuw en 2dehands.
Dat klopt maar is op zich niet relevant. De oude bedragen waren dan ook maar een schijntje van de nieuwe.2.0 JTDm
Comment
-
en wat betreft de leeftijd... je vergelijkt nu ne nieuwe van een van 4 jaar oud, die van 4 jaar oud is nog niet "op" maar doe daar nog 2 jaar bij en het wordt al een ander plaatje (zeker als er een nieuw model uitkomt).
Je zou kunnen zeggen, een nieuwe auto wordt afgeschreven op 5 jaar, gedurende die 5 jaar is hij nog niet versleten, nadien waarschijnlijk wel, dus na 5j het VAA door 2 delen (was nog iemand die dat zei), dan kan je nog steeds beslissen van een auto van 2-3 ja te kopen, en daar dan 2-3 jaar volle pot op te betale en dan maar de helft meer als je er nog wat langer mee doorrijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenen wat betreft de leeftijd... je vergelijkt nu ne nieuwe van een van 4 jaar oud, die van 4 jaar oud is nog niet "op" maar doe daar nog 2 jaar bij en het wordt al een ander plaatje (zeker als er een nieuw model uitkomt).
Je zou kunnen zeggen, een nieuwe auto wordt afgeschreven op 5 jaar, gedurende die 5 jaar is hij nog niet versleten, nadien waarschijnlijk wel, dus na 5j het VAA door 2 delen (was nog iemand die dat zei), dan kan je nog steeds beslissen van een auto van 2-3 ja te kopen, en daar dan 2-3 jaar volle pot op te betale en dan maar de helft meer als je er nog wat langer mee doorrijdt.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Nja. Er kan oneindig over blijven gediscussieerd worden, en zoals Haddock zei, 't is allemaal toch al beslist.
Maar 't is niet omdat koper en genieter verschillende partijen zijn, dat mijn redenering niet meer opgaat. Een bedrijf kan nog altijd aan een werknemer aanbieden om met een oudere wagen te rijden, dan heeft die werknemer het "nadeel" van een oudere wagen te hebben en geen nieuwe, maar het "voordeel" van minder VAA te betalen, de werkgever doet er dan ook zijn voordeel bij (minder afschrijving), de belangen van beide partijen lopen wel min of meer gelijk, denk ik.
Comment
-
He jongens moeten jullie niet werken, ik krijg dat hier niet bijgelezen
Kan iemand een anonieme car-swap website te starten waarop iedereen die interesse heeft in autocarroussel zijn volledige wagen met opties anoniem kan registreren om te zoeken of er een goede match is met iemand anders. We weten allemaal dat als je moet verkopen aan de garage en terugkopen je veel geld kan kwijt zijn, al ken je de garagist nog zo goed.
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenLijkt mij wel. Gefactureerde waarde is gefactureerde waarde.
Bon B., welke auto zal ik voor je kopen en koop je van mij af voor een prikje?
(ik laat dan wel weten wat ik wil )
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenIk heb me erover gezet dat de tijd van 'dikke bakken' gedaan is voor mij. Tot nu toe kocht ik me altijd topauto's en hield die dan voor jaren. Nu worden het goedkopere, lagere CO auto's die ik sneller zal vervangen. Kost voor firma zal dan ongeveer gelijk zijn en wij prive hebben sneller nieuwe auto's. Het is zoals het is, niets aan te doen.
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenAlleen denk ik dat er zodanig weinig dure auto's gaan gekocht worden dat er binnen een paar weinig aanbod zal zijn op de tweedehandsmarkt voor (sub)topklasse auto's.
Oorspronkelijk geplaatst door empie99 Bekijk BerichtenTip 2. Op basis van de teksten die momenteel voorliggen, zou voor een tweedehandse auto uw VAA eveneens op het (lagere, want tweedehands) ‘factuurbedrag' berekend worden, waardoor het VAA kleiner zal zijn dan voor een nieuwe auto. Heeft u bv. een werkvennootschap en een managementvennootschap en bent u in allebei zaakvoerder, dan zou een verkoop van uw auto door de ene aan de andere vennootschap er natuurlijk een goedkopere tweedehandse auto van kunnen maken...
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenJa ik heb dit ook gezien maar dit klopt niet. Jouw tekst komt van Indicator, da's zo'n nieuwsbrief annex website voor fiscaal advies en tips. Veel boekhouders zijn daar op geabonneerd maar dit is geen officiële bron.
Dit wel:
http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/d...indHighlighted
5.3. Verkoop van autovoertuigen als bedoeld in artikel 45, § 2, van het Wetboek
Aangezien de nieuwe bepalingen, in algemene zin, een juistere aftrek beogen en rekening moet worden gehouden met de principes van fiscale neutraliteit en evenredigheid, aanvaardt de administratie dat de btw bij (door)verkoop van een van autovoertuig als bedoeld in artikel 45, § 2, van het Wetboek, in elke veronderstelling slechts geheven wordt over de helft van het gevraagde bedrag, zonder dat moet worden nagegaan of de aftrek oorspronkelijk werd beperkt op basis van artikel 45, § 2, van het Wetboek of op basis van artikel 45, § 1quinquies, van het Wetboek. Deze administratieve toegeving sluit overigens de toepassing van artikel 10, § 1, 3°, van het koninklijk besluit nr. 3, van 10 december 1969, niet uit voor het verschil tussen de verhouding beroepsgebruik en 50 pct.
Dus ik denk dat we op beide oren kunnen slapen met grote dank aan Europa die als enige de onrechtvaardigheid in de Belgische belastingwetten lijkt te kunnen bestrijden.
Comment
Comment