Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als je "fraudeert" door een lagere factuur te hebben en een deel in het zwart te betalen heb je ook minder kosten om in te brengen in de vennootschap hé
Ja maar ik heb de indruk dat de tekst bewust het midden houdt
Eerst zeggen ze catalogusprijs. Officiele catalogussen van 2de handswagens bestaan niet. Wel van nieuwe wagens. Later definieren ze catalogusprijs als gefactureerde prijs.
Daar zit al een tegenspraak in vind ik. Lijkt of ze dat bewust doen om de preciese interpretatie te kunnen uitstellen.
WELKE factuur ... ? De eerste van de wagen ? De laatste ?
zie het integrale verslag van de zitting van de Kamer van gisteren en zoek op term "tweedehands".....volgens mij geen discussie dat (ook) voor 2de handswagen niet wordt gekeken naar de oorspronkelijke nieuwwaarde, maar de effectief en gefactureerde tweedehandsprijs.....
Gwenny Rutten, de paris hilton van de OVLD : 'Voor tweedehandswagens is het uiteraard niet de
cataloguswaarde die zal tellen. Tweedehandswagens worden geteld aan de hand van de laatste factuur, mijnheer Dedecker.'
De 'cataloguswaarde' komt nog uit het oorspronkelijke ontwerp waar alles zou belast worden aan nieuwwaarde.
Als men spreekt van 'gefactureerde waarde' kan het niet anders dan slaan op een factuur gericht aan de vennootschap. Oudere facturen aan derden kunnen nooit betrekking hebben op een 'gefactureerde waarde'.
Dit houdt trouwens in dat voor de factuur 'nieuw voertuig' ook daar de werkelijk betaalde prijs als basis voor VAA kan dienen.
Uiteraard mits er op deze factuur geen medling wordt gemaakt van enige vorm van korting.
Maw woorden netto prijzen factureren.
Als iemand bv 2 vennootschappen heeft en in beide zaakvoerder is kan dit?
Ik bedoel vennootschap A stopt met renting en vennootschap B start de renting. Alle huur die reeds betaald is inclusief verhoogde factuur wordt afgetrokken voor de nieuwe factuur?
Het grote voordeel van zo een operatie ligt bij jou als prive persoon, zaakvoerder van beide vennootschappen. Ik vrees dat dit tot problemen kan leiden. De tijd zal leren hoe de fiscus hier mee om gaat.
Maar als iedereen die nu klaag zijn auto gewoon te koop zet en eenzelfde auto terugkoopt van een andere (beetje zoals die anonieme sites van daarnet) dan daalt het VAA voor iederee en verdient de staat aan het BIV.
Je kan nog steeds met eenzelfde auto rijden en met de verkoopprijs koop je gewoon dezelfde auto terug op de tweedehandsmarkt. Ik zie eerder gouden tijden voor de tweedehandsmarkt ...Het is an zich nog gemakkelijker, de dealers zullen genoeg vragen krijgen hierover en genoeg wagens terugkrijgen om aan de vraag te voldoen denk ik ...
Ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen om een goedkope eco wagen privé te nemen (stijl Golf Variant Bluemotion, Megane Grandtour 1.5 dCI of een 508SW 1.6 e-HDI of zoiets) en dan met kilometervergoeding te werken ... Ik moet toch geregeld naar de alle kantoren van mijn grootste klant, af en toe eens naar Luxemburg en een enkele keer naar Tsechie ...
Ik rijd pakweg een 25.000 kilometer per jaar waarvan ik er 5.000 privé zou houden (we hebben nog een mini privé staan ook) en de rest professioneel verantwoorden .. doenbaar ???? Vanaf 22.000 km draait de balans zelfs positief uit privé (althans volgens de VAA.xls van Zeratul, waarvoor dank)
Ok een hele stap terug van mijn X5 .. maar mijn besluit staat vast, ik sponsor de staat niet meer voor hun geklungel ...
Kan je niks regelen met je klant in Lux? Erg voordelig land voor dikke bakken!
Je mag het niet te vlug opgeven hé!
Als je hier alles leest, zijn er toch serieuze achterpoorten, geen poortjes, opengelaten.
Ik zie het in ieder geval terug volledig zitten.
Volgend jaar betaal ik zeker niet méér taxen op m'n wagens!
En als ook dat niet mag, ja dan begin ik aan mijn Car-Swap website voor anonieme bedrijfsleiders en zelfstandigen. Elk jaar wisselen, elk jaar -20% VAA in ruil voor wat extra vennootschapskosten (BIV).
Maar als iedereen die nu klaag zijn auto gewoon te koop zet en eenzelfde auto terugkoopt van een andere (beetje zoals die anonieme sites van daarnet) dan daalt het VAA voor iederee en verdient de staat aan het BIV.
Je kan nog steeds met eenzelfde auto rijden en met de verkoopprijs koop je gewoon dezelfde auto terug op de tweedehandsmarkt. Ik zie eerder gouden tijden voor de tweedehandsmarkt ...Het is an zich nog gemakkelijker, de dealers zullen genoeg vragen krijgen hierover en genoeg wagens terugkrijgen om aan de vraag te voldoen denk ik ...
Je moet dan wel natuurlijk je auto willen omruilen. Niet alle auto's zijn helaas niet hetzelfde.
Als je een Lamborghini of Ferrari hebt wordt dit moeilijk.
Maar als iedereen die nu klaag zijn auto gewoon te koop zet en eenzelfde auto terugkoopt van een andere (beetje zoals die anonieme sites van daarnet) dan daalt het VAA voor iederee en verdient de staat aan het BIV.
Inkomstenbelasting (en dus belasting op VAA) is federaal, BIV is gewestelijk.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Hoe zit dat eigenlijk met firma's in Luxemburg?
Hoe moeilijk/makkelijk is het om je daar te vestigen?
We kunnen misschien met een paar BVBA'tjes een kantoortje huren daar of zo...
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gwenny Rutten, de paris hilton van de OVLD : 'Voor tweedehandswagens is het uiteraard niet de
cataloguswaarde die zal tellen. Tweedehandswagens worden geteld aan de hand van de laatste factuur, mijnheer Dedecker.'
Ik had deze tekst ook al gekopiëerd. Maar ik zie dat jij me voor was.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Het grote voordeel van zo een operatie ligt bij jou als prive persoon, zaakvoerder van beide vennootschappen. Ik vrees dat dit tot problemen kan leiden. De tijd zal leren hoe de fiscus hier mee om gaat.
Belangensvermenging.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Hoe zit dat eigenlijk met firma's in Luxemburg?
Hoe moeilijk/makkelijk is het om je daar te vestigen?
We kunnen misschien met een paar BVBA'tjes een kantoortje huren daar of zo...
Zou ik toch mee opletten want dat zijn ook easy targets. Moet moet wel degelijk kunnen aantonen dat je daar werkt/woont/bent en dus ticketjes bijhouden heb ik horen zeggen. En om nu elk weekend naar LUX te rijden om te tanken en eten ... tis nu ook niet dat er daar veel te doen valt
Je moet dan wel natuurlijk je auto willen omruilen. Niet alle auto's zijn helaas niet hetzelfde.
Als je een Lamborghini of Ferrari hebt wordt dit moeilijk.
Natuurlijk, maar ik had het eerder over Q7 -> Q7/ RS5 -> RS5/ Cayenne->Cayenne/...
ook al denk ik dat voor een Ferrari eigennaar goed mogelijk is om onderling te wiselen of de auto de huren in de zomermaanden ipv aan te kopen /leasing/renting...
Volgend jaar betaal ik zeker niet méér taxen op m'n wagens!
Ik wens het je echt toe maar durf het betwijfelen.
Ik neem mijn wagen als voorbeeld. Nieuwprijs 70.000 euro en 230 CO2 (benzine)
Nu betaal ik netto VAA : 1328 euro per jaar
Dat wordt binnenkort : 5500 euro per jaar
Stel ik kan met wat 'foefelen' die terug in mijn vennootschap brengen als okkazie (50% waarde bv)
Dan wordt het netto VAA : 2728 euro per jaar , maw nog steeds een pak meer dan de huidige situatie.
Dus, hoe dan ook, volgens mij gaan de meesten meer betalen, wat je ook doet. De schade kan beperkt worden, dat wel.
Hier gaat de M3 alleszins buiten, en liefst zo snel mogelijk.
Gisteren met de madam wat gepraat over hoe zij het ziet. We hebben uiteindelijk beslist om het zo goedkoop mogelijk te houden. Er zal dus een 1 cabrio in de plaats komen met een lichte motor. Spijtig...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment