Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • man man die Gwendolyn Rutten kan ook wel de waarheid verdraaien zeg..

    In de top 10 populairste bedrijfswagens worden er maar 3 duurder zegt ze.
    JA... voor wie meer dan 25km van zijn werk woont.
    Voor wie minder dan 25km van zijn werk woont, maar dat zegt ze er niet bij natuurlijk, is er GEEN ENKELE die niet duurder wordt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
      Iemand al overwogen om als daily driver een old timer te nemen ?
      co = onbekend
      aankoopwaarde : 10.000 BEF
      suuuuuuperlaag voordeel.
      Inderdaad!

      Buiten het feit dat je enkel met dat voertuig ingeschreven als oldtimer mag rijden onder volgende voorwaarden:

      * De oldtimer komt slechts bij uitzondering op de openbare weg: ter gelegenheid van een toegelaten manifestatie (oldtimermeetings) of proefritten met het oog op dergelijke manifestaties.

      * De (proef)ritten mogen alleen gemaakt worden tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25km. Op deze afstandsbeperking is een uitzondering mogelijk indien de rit plaatsheeft om naar een manifestatie te rijden en dit bewezen wordt door een verklaring door de titularis volgens een model dat wordt vastgelegd door de bevoegde minister.


      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Onze wagens zijn geleased maar toch ingeschreven op onze firma.
      Contractwijziging. Looptijd inkorten -> overnemen (BIV niet eens opnieuw in jouw geval) -> factuur voor een bedrag van de restwaarde -> lage VAA.

      Comment


      • Contractwijziging. Looptijd inkorten -> overnemen (BIV niet eens opnieuw in jouw geval) -> factuur voor een bedrag van de restwaarde -> lage VAA.[/quote]

        Denk je dat de fiscus dit zo maar zal aanvaarden? Ik heb momenteel renting op 36m met een 1ste verhoogde factuur van 25%.

        Ik zou dit eigenlijk onmiddellijk op 6m willen brengen en daarna auto prive aankopen aan rw van 20% maar denk dat dit nooit gaat aanvaard worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Contractwijziging. Looptijd inkorten -> overnemen (BIV niet eens opnieuw in jouw geval) -> factuur voor een bedrag van de restwaarde -> lage VAA.
          Ik blijf mij toch afvragen of iemand belast mag worden op iets dat hij niet uitgegeven heeft?
          In dit geval, het feit dat kortingen niet meegerekend worden in de berekening van het VAA.
          Dat moet men toch kunnen aanvechten indien nodig?

          en +, de een zijn dood is de andere zijn brood:

          Indien er inderveel veel luxe wagens nu de deur uit vliegen door te kostelijk zullen veel mensen nu de kans krijgen een dikke bak over te kopen en lage VAA te betalen. Dus voor elke persoon waarvan de wagen te duur wordt e verkoopt staat er een persoon tegenover warvoor de wagen nu wel betaalbaar wordt ...
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Hoe zit dat eigenlijk met firma's in Luxemburg?
            Hoe moeilijk/makkelijk is het om je daar te vestigen?
            We kunnen misschien met een paar BVBA'tjes een kantoortje huren daar of zo...
            Is al jaren geen optie meer, als je er echt bent en woont/werkt/ dan wel maar anders krijg je miserie.
            Een 8 tal jaar geleden kwam ik in contact met een zakenman die toch zo blij was dat hij bijna alles via Luxemburg deed.
            Koop/huur er een appartement, domicilieer je er en je bent 100% veilig. Dat waren zijn woorden. Jaren later na een monster controle van fiscus B en Lux is hij zwaar door de mand gevallen. Niet lang daarna was hij weg op onze KMO zone. Geen idee of dat gerelateerd was aan die affaire maar geruchten doen het wel vermoeden.

            Comment


            • Denk je dat de fiscus dit zo maar zal aanvaarden? [/QUOTE]

              Die vraag stel ik mij dus ook.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
                Creatieve oplossing:
                Achterbank vastlijmen en als lichte vracht inschrijven, dan vervalt de VAA ;-)
                Klopt volgens mij niet, zoals het er tot nu toe uitziet gaan wij VAA moeten betalen op onze LV.
                Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                  lichte vracht is niet zo simpel meer dacht ik: gordels verwijderen , geen achterbank dus geen passagiers meer vervoeren en tzijn er nog wel een paar denk ik die het niet praktisch maken.
                  Er zijn nog interessante voertuigen die en LV zijn, en passagiers mogen vervoeren, en snel zijn...
                  Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...

                  Comment


                  • LV moet ook een laadbak hebben dat groter is dan de helft van de wagen (ofzo), dus is achterbank vastlijmen zal niet helpen en alles eruit halen ook niet, want per definitie is een laadbak extern. ... of cabrio maken ?
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Hier gaat de M3 alleszins buiten, en liefst zo snel mogelijk.
                      Gisteren met de madam wat gepraat over hoe zij het ziet. We hebben uiteindelijk beslist om het zo goedkoop mogelijk te houden. Er zal dus een 1 cabrio in de plaats komen met een lichte motor. Spijtig...
                      En de 991 ?? Ga je dat doen? Ik vraag dit alleen om te weten of er mensen zijn die de bittere pil slikken. Ik kan, of beter wil het niet doen. Hoe geweldig de wagen ook is. Op 5 jaar betaal je de wagen al bijna voor de helft nog is prive aan extra belasting. Dan is de 'fun' er voor mij vanaf.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
                        Contractwijziging. Looptijd inkorten -> overnemen (BIV niet eens opnieuw in jouw geval) -> factuur voor een bedrag van de restwaarde -> lage VAA.
                        Denk je dat de fiscus dit zo maar zal aanvaarden? Ik heb momenteel renting op 36m met een 1ste verhoogde factuur van 25%.

                        Ik zou dit eigenlijk onmiddellijk op 6m willen brengen en daarna auto prive aankopen aan rw van 20% maar denk dat dit nooit gaat aanvaard worden.[/quote]


                        Aanvaarden? Je mag toch een contractwijziging doen? Je respecteert de BIV, BTW en aftrekbaarheid, dus is het maximaal 'ontwijking' te noemen, maar geen ontduiking.

                        Naar 6 maand zal niet kunnen omdat de LM dit niet als verhuur lange termijn zal beschouwen.

                        Als de LM het product aanbiedt, dan mag jij dat nemen en op die manier verwerken in je boekhouding, dat ontbrak er nog aan.

                        Voorbeeld: vergeet niet dat die aanbetaling of eerste verhoogde huur niet bedoeld is als fiscale geste van de overheid hé. Dat is eigenlijk bedoeld om de LM hun risico op waardeverlies tussen 0 en 1 km (nieuw & tweedehands) en een nieuw contract te laten indekken. Uiteraard wordt dat in de praktijk gebruikt om rap wat in kosten te draaien, dus waarom verwijst hier niemand naar: 'zullen ze dat wel aanvaarden'?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek Bekijk Berichten
                          Er zijn nog interessante voertuigen die en LV zijn, en passagiers mogen vervoeren, en snel zijn...
                          Is het niet zo dat als er een een mooie dag een inspaecteur post voor je deur vat en je ziet buitenrijden met je pickup met de madam er naast en de 2 kids vanachter en in de bak een opblaasbaar ewembadje (ik zeg maar iets) .. dat ze er van uit kunnen gaan dat ze je toch een VAA aanrekenen want privé gebruik ????
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                          Comment


                          • Grmbl, na dit kleine luchtpuntje ver in de horizon is er weer een punt waar ze ons extra mee pakken.
                            Voor de meesten onder ons stijgt de roerende voorheffing volgend jaar niet van 15 naar 21 procent, maar loopt ze op tot 22,5 procent. Tenzij de regering de wet in extremis nog aanpast.
                            Last edited by ; 23/12/2011, 11:56.

                            Comment


                            • Alhoewel er hier is gewag werdt gemaakt van dergelijke controles gebeurt dat in de praktijk nagenoeg nooit. Heb je een LV en daarbij een geschikte gezinswagen (hetzij prive of ook op de vennootschap) dan kan je in de praktijk een LV rijden zonder VAA te betalen. Dixit mijn boekhouder.
                              Ik heb erover getwijfeld om het zo te doen maar mijn vrouw ziet er niet echt naar uit om met zo een ding te moeten rondrijden. En een mooie goed uitgeruste LV kost ook wat centen. Die gaan we nu vermoedelijk in een 508 RXH steken (109CO2)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                LV moet ook een laadbak hebben dat groter is dan de helft van de wagen (ofzo), dus is achterbank vastlijmen zal niet helpen en alles eruit halen ook niet, want per definitie is een laadbak extern. ... of cabrio maken ?
                                Klopt niet. Je kan perfect van een Landrover een LV maken. Achterbank moet er wel uit.

                                Je moet richting Amerikanen gaan om achterbank te behouden. Pickup, of bijvoorbeeld Chevrolet Suburban.
                                Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  Ik blijf mij toch afvragen of iemand belast mag worden op iets dat hij niet uitgegeven heeft?
                                  In dit geval, het feit dat kortingen niet meegerekend worden in de berekening van het VAA.
                                  Dat moet men toch kunnen aanvechten indien nodig?
                                  Je wordt niet belast op wat je wel of niet uitgeeft maar op het voordeel in natura dat je geniet.
                                  Een werknemer geeft zelf helemaal niks uit aan zijn firmawagen maar wordt er ook op belast.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Je wordt niet belast op wat je wel of niet uitgeeft maar op het voordeel in natura dat je geniet.
                                    Een werknemer geeft zelf helemaal niks uit aan zijn firmawagen maar wordt er ook op belast.
                                    +1 was ik inderdaad vergeten! thx
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                    Comment


                                    • Pff,

                                      Jonge werknemer hier met een stiekeme droom om ooit zelf iets uit te grond te stampen.. de Belgische staat is serieus zijn best aan het doen om die droom volledig aan diggelen te slaan. Ondernemerschap de kop induwen is zacht gezegd een interessante aanpak om de economische problemen aan te pakken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek Bekijk Berichten

                                        Je moet richting Amerikanen gaan om achterbank te behouden.
                                        Een VW Amorok of een Nissan Navara vindt ik de beste kandidaten als LV met degelijke normale achterbank.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door zimzeema Bekijk Berichten
                                          Pff,

                                          Jonge werknemer hier met een stiekeme droom om ooit zelf iets uit te grond te stampen.. de Belgische staat is serieus zijn best aan het doen om die droom volledig aan diggelen te slaan. Ondernemerschap de kop induwen is zacht gezegd een interessante aanpak om de economische problemen aan te pakken.
                                          Laat je droom niet varen voor zoiets onozels als een 'dikke auto', ik ben begonnen met een okkazie LV passat met 300.000km, je hebt geen dure auto nodig om je droom te verwezenlijken. Men mag nu ook niet gaan overdramatiseren he. In Belgie kan je vandaag de dag nog goed ondernemen(en geld verdienen).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X