Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik
Bekijk Berichten
Ja, op dat vlak is België beter, maar in NL heb je dan weer geen gedoe met verworpen uitgaven. (die hier al rap oplopen als je enkele - doorsnee - wagens hebt bollen, ten slotte kun je uw personeel niet met een fietsje de baan op sturen als ze effectief veel op de baan moeten)
Daarnaast is de eerste schijf van 20% op 200.000 euro sowieso al een gans verschil met onze schijven. Niet iedereen zal/zou er voordeel mee doen, dat is wat afwegen en goed uitrekenen maar ondanks die BPM kun je in totaal beter af zijn in Nl lijkt me.
Iedereen zag wel aankomen dat bedrijfswagens gingen aangepakt worden, moest men tegelijk hiermee de lasten op arbeid verlagen zou het al veel rechtvaardiger zijn vind ik.
Ja, bedrijfswagens zijn populair en zijn nu misschien iets te goedkoop, maar waarom hebben die zo'n succes: net door die hoge lasten op arbeid.
We zullen overigens maar zwijgen over Di Rupo die rondbolt in een A8 met chauffeur, wat is het nut daarvan?
Dat mag je doortrekken naar de rest van die politici en ministers ook, moeten die allemaal met een grotere/duurdere wagen rijden (+ eventuele chauffeur) die dan nog eens regelmatig vernieuwd worden ook?
Naar mijn mening zouden belastingsverhogingen het laatste redmiddel moeten zijn, wat vandaag zeker niet zo is.
Comment