Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bwah, rij even graag met de camionnet rond als met de andere, ze brengen mij uiteindelijk overal

    en zo'n +160 pk camionnette vertrekt nogal vlot vanuit 2de

    in de bochten ligt ze wel niet zo strak

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
      Neen, maar met welk geld betaal je dit? Privégeld, waar belastingen op geheven zijn. Stel: het voordeel bedraagt €200 per maand en je betaalt 50% belastingen. Als je het laat belasten, betaal je dus €100 belastingen. Betaal je het aan je vennootschap, moet je jezelf een loon uitkeren van €400, waar je dan €200 belastingen op betaalt.
      In het eerste geval moet je toch ook €400 loon uitkeren? En waarom betaal je maar 50% belastingen hierop?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
        Voor mij is het alvast duidelijk.
        Mijn wagen (X5) gaat weg begin volgend jaar.
        De oplossing ... ik denk naar lichte vracht te gaan.
        Probleem ... welke wagen kan je nu nog in godsnaam als lichte vracht inschrijven zonder het gevoel te hebben met een "camionet" te rijden .
        Een tip van een collega die zopas zijn wagen verving door een Landrover Evoque.
        Raar maar waar, vanaf 2012 kan deze wagen met lichte vracht ingeschreven worden.
        Ik kan dan wel niet meer met 4 man in de wagen, maar in tegenstelling tot vroeger betaal ik dan wel geen VAA, geen BIV, geen rijtaks meer en wordt alles voor 100% aftrekbaar.
        Vroeger betaalde ik met veel plezier een bijdrage, maar de onredelijkheid en de snelheid waarmee deze regels worden ingevoerd dwingen mij ertoe snel in te grijpen ... en kijk ... nu betaal ik minder dan voorheen.
        Ik heb een Mercedes Viano,5 plaatsen en lichte vracht en alle luxe die je maar nodig hebt.
        Heb ook nog een klein licht vrachtkrel ook.
        Dus 2x geen VAA dan?
        2008 Mercedes Viano
        2012 Citroen DS3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door macroni Bekijk Berichten
          In het eerste geval moet je toch ook €400 loon uitkeren? En waarom betaal je maar 50% belastingen hierop?
          Neen, toch niet. In het eerste geval moet je, als je het wil compenseren, €100 extra loon uitkeren. Goed, in het tweede geval recupereer je €200, maar uiteindelijk is wat er in de zak van Di Rupo verdwijnt van belang: €100 meer.

          Maar 50%? Als rekenvoorbeeld, het kan zijn dat je marginale schijf wat hoger is dan de mijne (lucky you), maar ik verdien niet zoveel hoor... Zal wel iets meer zijn dan 50% met sociale bijdragen erbij, maar zeker niet het hoogste.

          Comment


          • Al volop aan bod gekomen maar voor die paar die hier net gepost hebben dat ze het gaan oplossen met lichte vracht:

            Dat kan alleen lukken indien je prive nog een degelijke (lees voldoende plaats voor je gezin) prive wagen hebt of dat je op een andere personenwagen VAA betaalt. Alleen dan aanvaard de fiscus je lichte vracht 100%.

            Is je LV je enige vervoermiddel dan wordt je prive belast op werkelijke km's, en de verhouding km's prive/werk wordt dan ook voor alles doorgetrokken, dus niet meer 100% inbrengen maar alleen het procentuele zakelijke gebruik.
            En de fiscus neemt dan al gauw aan dat je redelijk wat prive km's doet, ik heb deze piste dan ook al gauw vaarwel gezegd.

            Anders was de VW Amorok of Nissan Navara zeer goed geweest. Beide LV met comfort en alle luxe.

            Comment


            • Ge kunt natuurlijk ook zoiets kopen hé als LV



              "Mogelijkheid tot Lichte Vracht 2 Zitplaatsen"

              Comment


              • Iemand enig idee als er plannen zouden zijn om de gewone tax ook te veranderen in een taks waar CO2 uitstoot sterk in rekening wordt gebracht?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                  Iemand enig idee als er plannen zouden zijn om de gewone tax ook te veranderen in een taks waar CO2 uitstoot sterk in rekening wordt gebracht?
                  regering: we mankeren 11miljard: dit zijn de besparingen/nieuwe belastingen
                  KUL (universiteit leuven): 33miljard te kort

                  DUZ
                  alles wat kan belast worden
                  zal belast woden
                  alles wat meer belast kan worden
                  zal meer belast worden

                  bereid je al maar voor op een gelijkaardige "formule" als voor het VAA
                  CO-uitstoot X ??? X ?? = nieuwe jaarlijkse rijtaks

                  it's GAME OVER baby

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Huh? VAA houdt toch geen berekening met onderhouds-, verzekerings- en andere kosten aan de wagen?
                    ik meende dat eens gelezen te hebben in een mail van mijn boekhouder ... ik zou het eens moeten opzoeken of het is dat iemand anders het hier kan confirmeren?
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      ah nee, want je zit dan ook weer met een vennootschapsbelasting van 25 of 34%...
                      neem maar 34% want als je een groot dividend uitkeert dan verlies je dat jaar het getrapt tarief...

                      Comment


                      • Vandaag het zekere voor het onzekere genomen : nummerplaat binnengestuurd en vanaf vandaag terug met mijn handelaarsplaat rijden, verzekering opgezegd, enz.
                        Makelaar vertelde me dat ze alleen deze week al meer dan 40 dossiers soortgelijk behandeld hebben, ik denk dat deze maatregel de regering eerder geld zal kosten dan opbrengen .
                        Ook bij de DIV in Kontich bevestigden ze 'dat ik zeker niet de enige was'.
                        Mijn JALOEZIETAKS bedroeg voor volgend jaar 25K en dat gun ik deze regering NIET.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Een 1-reeks met dikke billen
                          Goed gezegd.
                          Hier staat zo'n 3 dikbil op de oprit. Die dikbillen brengen de staat nu veel geld op.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                            neem maar 34% want als je een groot dividend uitkeert dan verlies je dat jaar het getrapt tarief...
                            daar kan je moeilijk een uitspraak over doen, want het hangt er idd vanaf hoe groot het dividend is en hoeveel kapitaal er in de vennootschap zit.

                            De RV zal trouwens 21% zijn, en geen 25% zoals gezegd. Maar de gemiddelde aanslag als je beide optelt zal toch wel in de buurt van de 50% komen en schilt dus niet zo veel meer van de personenbelasting .

                            Comment


                            • Nog een optie, indien het mogelijk is: Kapitaalsvermindering.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                                neem maar 34% want als je een groot dividend uitkeert dan verlies je dat jaar het getrapt tarief...
                                zorgen voor een lage winst e
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  daar kan je moeilijk een uitspraak over doen, want het hangt er idd vanaf hoe groot het dividend is en hoeveel kapitaal er in de vennootschap zit.

                                  De RV zal trouwens 21% zijn, en geen 25% zoals gezegd. Maar de gemiddelde aanslag als je beide optelt zal toch wel in de buurt van de 50% komen en schilt dus niet zo veel meer van de personenbelasting .
                                  Het is wel 25% .. vanaf 20000 euro en vermits je dividend niet ieder jaar kan doen omdat je dan het getrapt tarief vennootschapsbelasting verliest zal het wel voor iedereen daarboven zitten.
                                  Allee idealiter doe je dat eens in de vijf a tien jaar

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                    Vandaag het zekere voor het onzekere genomen : nummerplaat binnengestuurd en vanaf vandaag terug met mijn handelaarsplaat rijden, verzekering opgezegd, enz.
                                    Makelaar vertelde me dat ze alleen deze week al meer dan 40 dossiers soortgelijk behandeld hebben, ik denk dat deze maatregel de regering eerder geld zal kosten dan opbrengen .
                                    Ook bij de DIV in Kontich bevestigden ze 'dat ik zeker niet de enige was'.
                                    Mijn JALOEZIETAKS bedroeg voor volgend jaar 25K en dat gun ik deze regering NIET.
                                    wat dat met jaloezie te maken heeft, god mag het weten.

                                    Koop die auto gewoon privé, dan heb je dat allemaal niet voor. Ah neen, juist, dan kan die niet afgeschreven worden.

                                    Als ik mij eender wat, het privé niet kan veroorloven en ik dus allerlei fiskale trucs nodig heb om het toch te kunnen kopen, dan is er iets goed fout. En leef ik dus eigenlijk boven mijn stand of probeer ik verder te springen dan ik kan.

                                    Het gemanipuleer van velen hier laat echter duidelijk zien wat de prioriteit is.

                                    Het is dus nogal flauw van te spreken van een jaloezietaks.

                                    Hoeveel denk je dat die auto U kost als je die privé aankoopt? Je als het ware dus niets van de aankoopprijs kan recupereren dmv lagere belastingen in de vennootschap en dergelijke. Idd, evenveel als nu met Uw VAA vermoedelijk.

                                    Voor velen is dat hier misschien onbegrijpelijk dat ik de maatregelen enigzins relativeer, maar iedereen graait hier wel uit de pot, maar wil er niets insteken, dat moet een ander maar doen.
                                    Tgv de geldproblemen nu federaal worden echter alle misbruiken eruit gehaald (enfin, een deel toch maar want bij henzelf (politic) gaan ze nog niet echt langs)s

                                    Comment


                                    • VAA algemeen

                                      Heb na 79 pagina's de moeite genomen om me toch maar te registreren.

                                      Een aantal persoonlijke opmerkingen nav sommige opmerkingen in dit forum:

                                      De nieuwe VAA is een ondoordachte noodoplossing van deze "rode" regering. Het enige wat ze zal bereiken is dat de inkomsten lager zullen zijn dan daarvoor. Ik heb de laatste dagen met de directies van Mercedes België, BMW, D'Ieteren (inclusief Porsche, Bently etc..) en landrover gesproken en ALLEMAAL geven ze me hetzelfde mee; het topsegment (lees de meest winstgevende wagens) wordt volledig gedecimeerd. Gemiddeld genomen bedragen de annulaties meer dan 35% en dit cijfer is zo laag omdat velen niet meer kunnen annuleren.

                                      Voor mij persoonlijk heeft de regel als effect dat ik een nieuwe G500 net heb laten annuleren, de RR Autobio is verkocht (11 maanden oud) en de E500 vliegt buiten. Dit is niet omdat ik het niet kan betalen, dit is gewoon omdat me dat plezier deze taksen niet meer waard is. Ik veranderde vroeger elk jaar een van de 3 wagens, nu zal dit niet meer zijn.

                                      Voor mij is de oplossing veel simpeler:

                                      Geen dividenden meer en om de 5 jaar vennootschap ontbinden. Dit kan perfect zolang je enige aandeelhouder bent en dan betaal je éénmalig 10% belasting op de opgebouwde reserves. En voor iemand zegt maar wat met mn onroerend goed; dat komt terug naar je privé en kost je 1% registratierecht! Heb je personeel, verkoop dan het handelsfonds naar een nieuwe vennootschap, betaal daar de belasting op (en schrijf het handelsfonds af in de nieuwe vennootschap) en doe dan de ontbinding.

                                      Voor de anderen hier op dit forum die een VAA probleem hebben op de woning; geen VAA aangeven maar boeken als een liberaliteit in de boekhouding. Opgelet, dit gaat enkel als je enig aandeelhouder bent. Als liberaliteit komt het VAA gedeelte in de verworpen uitgaven van de vennootschap dus toch nog steeds minder belasting dan in privé.

                                      Mijn plan is klaar. Ik heb geen probleem om belasting te betalen (meer dan 1M€ over de laatste 10 jaar) maar die belastingen moeten nuttig aangewend worden. Das natuurlijk een andere polemiek.

                                      Mijn inziens is deze maatregel eentje dat een heel aantal perverse neveneffecten creëert waardoor ze merkelijk minder inkomsten in BTW, vennootschapsbelasting en SZ gaan krijgen. Vergeet niet dat de 15% grootste wagens zorgen voor 80% vd inkomsten.

                                      Just my 2c

                                      Comment


                                      • @kidcool
                                        U heeft zeker een punt. Privé kunnen we de wagen soms zelfs gewoon niet betalen
                                        T'is iets wat we als gewoonte en als extra zien voor de vele uren die we in onze zaak steken,... Daar nu extra voor moeten betalen, en dit met vrijwel directe ingang komt zwaar aan. Ik heb me in ieder geval bij de situatie kunnen neerleggen, bij sommigen hoor ik ongeloof dat het nog niet is doorgedrongen

                                        Comment


                                        • Dit heeft in mijn opinie niets te maken met 'kunnen permitteren' maar eerder met het systeem zoals het is te benutten en er alle voordelen van aan te wenden. Indien beslist wordt om van de ene dag op de andere de spelregels te veranderen lijkt het mij logisch dat mensen trachten hieronderuit te geraken.
                                          Als dan ook nog blijkt dat deze belastingen opgelegd worden door het socialistisch profitariaat denk ik dat we wel degelijk over jaloezietaks kunnen spreken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X