Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Stel ik bestel wagen x bij de leasingmaatschappij (via mijn werkgever). De wagen heeft een catalogusprijs van 50.000 waarvan ik 1000euro netto betaal om hem binnen budget te krijgen.
Stel ik bestel wagen x bij de leasingmaatschappij (via mijn werkgever). De wagen heeft een catalogusprijs van 50.000 waarvan ik 1000euro netto betaal om hem binnen budget te krijgen.
Dat wordt nog werk voor de marketing afdelingen om speciale "business" modellen te creëren met aangepaste catalogusprijs.
Beter nog: misschien dé moment voor de invoerders om de catalogusprijs en optiepakketten op niveau te brengen van de UK en VS, al zal dat wel "wishful thinking" zijn.
Reeds betaalde bijdrages mogen afgetrokken worden, dus eerste jaar (VAA-1000)/12 per maand
Daarna VAA/12
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Gaan autohandelaars binnekort nu niet met heel veel zwart geld zitten?
Ik bedoel , als je btwplichtig bent en je verkoopt je auto ga je toch liefst een 'laag' factuur hebben?
en als je je 2de handse auto aankoopt bij een handelaar en je vraagt een 'laag' factuur heb
je toch een leuke auto met laag VAA
de autohandelaar heeft lager inkomen, wordt minder belast en heeft wat zwart geld...
of zie ik hier iets over het hoofd?
(en ik heb onlangs een directeur van BMW hier over gesproken , die zei dat ze niet minder verkopen hadden of verwachten en dat ze niet denken dat dit gevolgen gaat hebben voor hun verkoop, wel dat ze gingen bekijken omminder kortingen zouden gaan geven en lagere cataloguswaarde.... misschien zei hij niet de waarheid ...)
Gaan autohandelaars binnekort nu niet met heel veel zwart geld zitten?
Ik bedoel , als je btwplichtig bent en je verkoopt je auto ga je toch liefst een 'laag' factuur hebben?
en als je je 2de handse auto aankoopt bij een handelaar en je vraagt een 'laag' factuur heb
je toch een leuke auto met laag VAA
de autohandelaar heeft lager inkomen, wordt minder belast en heeft wat zwart geld...
of zie ik hier iets over het hoofd?
(en ik heb onlangs een directeur van BMW hier over gesproken , die zei dat ze niet minder verkopen hadden of verwachten en dat ze niet denken dat dit gevolgen gaat hebben voor hun verkoop, wel dat ze gingen bekijken omminder kortingen zouden gaan geven en lagere cataloguswaarde.... misschien zei hij niet de waarheid ...)
ik denk dat ze met nettoprijzen gaan werken voor businessmodellen dat de niet-houder van een BTWnummer dan niet kan kopen
bovendien zal er ook een systeem "à la Hollandaise" komen waar bvb de kosten rijklaar maken zal gefactureerd worden(is een dienst van de garage, geen meerwaarde/optie van de wagen, komt dus niet in aanmerking voor de VAA)
bovendien zal er ook een systeem "à la Hollandaise" komen waar bvb de kosten rijklaar maken zal gefactureerd worden(is een dienst van de garage, geen meerwaarde/optie van de wagen, komt dus niet in aanmerking voor de VAA)
Goed systeem, alle beetjes helpen!
Wat ze in NL ook vaak doen, de wagen zo standaard mogelijk bestellen en opties (lederen zetels, velgen, navigatie, audio, ...) naplaatsen.
Goed systeem, alle beetjes helpen!
Wat ze in NL ook vaak doen, de wagen zo standaard mogelijk bestellen en opties (lederen zetels, velgen, navigatie, audio, ...) naplaatsen.
maar bij een controle hang je als je dat niet aangeeft.
wat is de kans om controle te krijgen, bestaan daar niet statistieken van ?
/edit:
In 2006 werden op 1 miljoen zelfstandigen en ondernemingen amper 40.262 gerichte controles uitgevoerd, of minder dan 4 procent. Dat aantal zou nog afnemen. Vooral wie in Antwerpen of Brussel woont, zou geen controle moeten vrezen.
maar bij een controle hang je als je dat niet aangeeft.
en hangen aan 309% met terugwerkende kracht
Tuurlijk aangeven, alles afschrijven!
Wat verstaat men onder aangeven, telt dat op bij de factuurwaarde?
Wat als je na 1 jaar besluit om ander velgen en dergelijke te plaatsen, kan je dan de factuurwaarde zomaar herzien?
Indien je de factuurwaarde zomaar kan herzien, wat is dan nog het probleem eigenlijk?
Het is toch niet fair te noemen dat indien men een wagen destijds (2007) nieuw heeft aangekocht op vennootschap het VAA na bv. 5 jaar (2012) nog steeds op 100% van de initiële bruto aankoopprijs berekend wordt
Zeker gegeven het feit dat indien men deze wagen in 2012 tweedehands aankoopt tegen de marktwaarde het VAA slechts op factuurprijs/marktprijs berekend wordt terwijl het "genot" voor de gebruiker idem is...
Ben ik dan niet beter dat ik de wagen aan iemand verkoop en direct terugkoop tegen marktwaarde, of indien ik meerdere vennootschappen heb onderling verkoop?
Stel, ik koop een nieuwe wagen op factuur voor 55.000 btw inclusief (op factuur, dus alle opties incluis en er staat geen korting vermeld). De catalogusprijs van de wagen is 70.000 euro btw inclusief.
Voor de berekening, welk bedrag moet ik gebruiken ? Die 55k of 70k ?
Volgens staatsblad denk ik de 55k ... maar sommige reacties hier doen mij twijfelen.
Ik rent zelf een tweedehands voertuig. In mijn boekhouding zit geen aankoopfactuur, alleen mijn maandelijkse rentingfactuur.
Gaan ze dit voor al die 800.000 autos nog moeten opvragen, ergens invoeren om dan zo de VAA opnieuw te berekenen?
Comment