Oorspronkelijk geplaatst door D-man
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk BerichtenDat zijn de hiaten die je moet gebruiken.. ik krijg de wagen met 0 km op de teller en als ik die dan zogezegd overkoop na 3 maanden of langer is dat zogezegd een directiewagen die nooit is ingeschreven maar met 10.000 m op de teller. En ik maak de factuur aan 80% van de Engelse prijs en niet de Belgische natuurlijk want daar heb ik de factuur vandaan..
Ik denk dat import van luxewagens van 6 maanden oud gaat boomen de komende jaren. Waarom denk je dat bvb AG Insuranceineens ook een omnium gaat aanbieden op factuurwaarde en niet op cataloguswaarde!! Das eigenlijk dezelfde evolutie die omniumverzekeringen hebben doorgemaakt de laatste jaren...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Denk dat dat gewoon ne smerige truuk van de verzekering, onder het mom van "als jij hem dan per total rijdt krijg je ook de volledige cataloguswaarde uitbetaald, want mss krijg je op de nieuwe niet meer die korting". Op die manier gaat de premie omhoog, kans dat ze ooit die volledige waarde gaan moeten uitbetalen is niet zo bijster groot bij "brave" chauffeurs met lage bonus malus etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichtenik ga het volgende "proberen":
heb de wagen nieuw gekocht in de UK. Die wordt geleverd op Engelse exportplaten, daar rij ik 6 maanden mee rond om daarna da wagen op factuur te verkopen aan mezelf via een eenmanszaak op mijn naam gecreeerd met BTW nummer om die te kunnen recuperen. De wagen wordt dan of met kmvergoeding of geleast aan de vennootschap die initieel de wagen aankocht. Daar ben ik nog nie uit.
Alle commentaren zijn welkom..
Hier zijn intussen al tig topics over geweest.
§1. De personen die in België verblijven schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven. Het verblijf in België houdt in dat deze personen voldoen aan één van de volgende voorwaarden :
a) ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente;
b) ingeschreven zijn in de Belgische Kruispuntbank van Ondernemingen als rechtspersoon;
c) als rechtspersoon opgericht zijn door of krachtens het internationaal of buitenlands recht en beschikken over een vaste verblijfplaats in België waar het voertuig beheerd of gebruikt wordt.
.
Het wordt gedoogd om naar de douane en de keuring te rijden maar daar heb je geen 6 maanden voor nodig.
Daarnaast, heel die constructie is ook zo doorzichtig als de slappe koffie van mijn schoonmoeder en zal bij de eerste controle onderuit worden gehaald.
Ik wens je niettemin erg veel succes2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenik vraag mij echt af waar al die bakken dan te koop staan? want voor een 'prijzeke' upgraden ik mijn huidige ride zenne ...ik zou zeggen, links posten mannen !
- Range Rover Sport, vervangen door Mini Cooper S
- Porsche Cayenne, vervangen door Ford S-Max
- BMW X6, vervangen door BMW 3-Touring
- BMW X5, vervangen door Mini Countryman
- Land Rover Discovery, vervangen door Mini Clubman
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenTuurlijk mag dat, ik begrijp trouwens niet waarom jij anders zou denken. Ik had die posts van jou gelezen hoor maar dat klopt dus totaal niet.
En wees maar zeker dat vanaf nu de dealers netto prijzen gaan berekenen. (Tot nu was daar ook geen nood aan en maakte het niet uit)
Tenminste, diegenen die mee zijn wat de definitie 'catalogusprijs' betreft volgens de nieuwe wet.
Want de verkoper bij die MB dealer, die dus al jaar en dag aan netto prijzen facturen maakt, dacht dus ook dat de officiele catalogusprijs als basis voor VAA zou dienen en het geen verschil zou maken of hij al dan niet een netto prijs zou berekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenIn mijn vrienden- en kennisenkring werden volgende wagens de afgelopen anderhalve maand verkocht enkel en alleen door de nieuwe VAA-regeling :
- Range Rover Sport, vervangen door Mini Cooper S
- Porsche Cayenne, vervangen door Ford S-Max
- BMW X6, vervangen door BMW 3-Touring
- BMW X5, vervangen door Mini Countryman
- Land Rover Discovery, vervangen door Mini Clubman
Comment
-
denk dat die al effectief verkocht zijn... particulieren die wat geld te besteden hebben springen nu een gat in de lucht als er iets tof vrijkomt... mijn Honda Accord Tourer benzine van minder dan een jaar oud (170g CO2) was binnen de dag verkocht aan ne particulier, zonder er te veel verlies op te moeten nemen.
Snap ook ni waarom mensen hun dikke kar inruilen voor een mini'ke, er zijn nog andere leuke alternatieven met beperkt VAA zenne...
Comment
-
Net daarom ben ik nu op zoek naar iets. Ik betaal er sowieso veel minder VAA op en ik ben altijd te vinden voor een distressed sales onder marktwaarde natuurlijk
Betaal nu al 2600 VAA op deze wagen en laat mij uitschrijven van de woning terug naar de ouderlijke woning om VAA op de woning uit te sparen. dus er komt wat VAA vrij om te besteden aan een auto ...Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Ik betwijfel of 'k dat wel zo'n slim plan vind... bedoel je, betaal je effectief 2600 netto of is dat het VAA?
Met een "bruto" VAA van 2600 en een kar die ge op zich waarschijnlijk nog wel tof vindt, zou ik nog efkes de kat uit de boom kijken, want als ge echt iets leuk in de plaats wilt dat groter is gaat ge snel boven die 2600 VAA zitte, ook 2e hands ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenMinimum termijn voor leasing is 24 maanden (is blijkbaar wettelijk zo vastgelegd).
Als je die niet vind, , dan lever ik een lijst van rentingcontracten bij BMW Fin. Serv. met een looptijd van 6 maand. 12 maand is zelfs courant.
Van een minimum termijn heb ik dus nog nooit gehoord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenSnap ook ni waarom mensen hun dikke kar inruilen voor een mini'ke, er zijn nog andere leuke alternatieven met beperkt VAA zenne...
Was trouwens de beste nog vergeten :
Lexus RX400h ingeruild voor Toyota iQ.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk betwijfel of 'k dat wel zo'n slim plan vind... bedoel je, betaal je effectief 2600 netto of is dat het VAA?
Met een "bruto" VAA van 2600 en een kar die ge op zich waarschijnlijk nog wel tof vindt, zou ik nog efkes de kat uit de boom kijken, want als ge echt iets leuk in de plaats wilt dat groter is gaat ge snel boven die 2600 VAA zitte, ook 2e hands ...
Aangezien ik mijn dom. zal verplaatsen en ik als zaakvoerder nietmeer in de huidige woning woon, kan daar gaan VAA meer op berekend worden had ik verstaan? Dus mijn brutto VAA valt terug van 5600 naar 2539 (wagen) en dus komt er VAA budget vrij voor een grotere wagen, tot aan 5600 euro brutto.
Ik kan mij dus een grote wagen betalen zonder er prive meer voor te moeten opdraaien gewoon door mijn domicielie te verplaatsen toch?Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenSnap je punt wel. Mijn huidige VAA Woning + Auto komt ongeveer neer op 5600 Brutto.
Aangezien ik mijn dom. zal verplaatsen en ik als zaakvoerder nietmeer in de huidige woning woon, kan daar gaan VAA meer op berekend worden had ik verstaan? Dus mijn brutto VAA valt terug van 5600 naar 2539 (wagen) en dus komt er VAA budget vrij voor een grotere wagen, tot aan 5600 euro brutto.
Ik kan mij dus een grote wagen betalen zonder er prive meer voor te moeten opdraaien gewoon door mijn domicielie te verplaatsen toch?
En ook de term "VAA budget" vind ik eigenlijk van de pot gerukt, ge wilt toch sowieso uw VAA zo laag mogelijk houden en uw geld aan iets anders besteden. Maar nogmaals 't is niet aan mij om daar over te oordelen, iedereen moet voor zichzelf de rekening maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDat zijn natuurlijk zaken die je zelf moet uitmaken, maar "gewoon" uw domicilie veranderen en effectief blijven wonen waar ge nu woont, daar ga je toch niet mee wegkomen denk ik. Zeggen da je terug bij uw ouders woont is al even ongeloofwaardig dan zeggen dat je al je prive verplaatsingen in een goedkoop krel doet IMHO.
En ook de term "VAA budget" vind ik eigenlijk van de pot gerukt, ge wilt toch sowieso uw VAA zo laag mogelijk houden en uw geld aan iets anders besteden. Maar nogmaals 't is niet aan mij om daar over te oordelen, iedereen moet voor zichzelf de rekening maken.
ivm het VAA, uiteindelijk betaal ik nog steeds evenveel maar kan mij wel een grotere wagen aanschaffen. dat is nog steeds geen stap terug imho zoals vele anderen.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Als ik van u was zou ik toch een potje op zij houden met 309% VAA in. Je weet maar nooit.
Niet aan u gericht maar hier zijn er een paar die denken dat de fiscus simpele onozelaars zijn die je gewoon alles kan wijsmaken.
Ik geraak er van overtuigd dat die 200 miljoen zonder problemen zal gehaald worden met al de 309's die eraan staan te komen.Last edited by TT-911; 03/01/2012, 13:35.
Comment
-
Ik ben stilaan ook overtuigd dat de enige veilige oplossing zal zijn om elk jaar een andere occasie te kopen, liefst dezelfde auto als waar ik nu mee rij met ongeveer evenveel kilometers en even oud.
Met een BIV van 362 is dat op de X3 zeker de moeite (scheelt 480 euro nettoloon per jaar en per keer). Over 5 jaar zit ik op het minimum VAA en hou ik hem zolang er geen problemen mee zijn.
Die 200miljoen gaan ze zeker niet halen, wait and see!
Comment
-
Daarnet gebeld met mijn boekhouder ivm het eventueel overkopen van onze M3 van de leasingmaatschappij. Dit zou dus perfect mogelijk zijn. Enkel zeggen ze van nog even te wachten tot de nieuwe reglementering gestemd is. Ze willen niet het risico lopen dat ze daar in Brussel toch nog van gedachte veranderen en de tweedehands wagens ook aan nieuwwaarde gaan belasten. Volgens onze boekhouder zou dat nog steeds een discussiepunt zijn.
Afwachten dus.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDaarnet gebeld met mijn boekhouder ivm het eventueel overkopen van onze M3 van de leasingmaatschappij. Dit zou dus perfect mogelijk zijn. Enkel zeggen ze van nog even te wachten tot de nieuwe reglementering gestemd is. Ze willen niet het risico lopen dat ze daar in Brussel toch nog van gedachte veranderen en de tweedehands wagens ook aan nieuwwaarde gaan belasten. Volgens onze boekhouder zou dat nog steeds een discussiepunt zijn.
Afwachten dus.
Comment
Comment