Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• tss, hoe kunnen ze nu een regeling laten ingaan op 1/1/2012 terwijl nog niet alles gestemd is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Graag een quote van een wettekst.

Als je die niet vind, , dan lever ik een lijst van rentingcontracten bij BMW Fin. Serv. met een looptijd van 6 maand. 12 maand is zelfs courant.

Van een minimum termijn heb ik dus nog nooit gehoord.
      Onlangs nog een offerte gehad voor 3 maand dusja... .
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
        Ik dacht dat al die maatregelen al lang gestemd waren?
        Tja, ik snap het ook niet.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Daarnet gebeld met mijn boekhouder ivm het eventueel overkopen van onze M3 van de leasingmaatschappij. Dit zou dus perfect mogelijk zijn. Enkel zeggen ze van nog even te wachten tot de nieuwe reglementering gestemd is. Ze willen niet het risico lopen dat ze daar in Brussel toch nog van gedachte veranderen en de tweedehands wagens ook aan nieuwwaarde gaan belasten. Volgens onze boekhouder zou dat nog steeds een discussiepunt zijn.

Afwachten dus.
          Pardon!

Hoe gaan ze dat doen op bijvb. een voertuig van 16 jaar oud... . Als ze dat doen denk ik dat we best met zijn allen ons beklag eens gaan doen bij de EU!

Comment

• Let op. onze boekhouder zegt dat het hoogstwaarschijnlijk wel zo zal zijn dat tweedehands wagens aan factuurwaarde worden belast. Maar... hij is pas zeker als die wetten gestemd zijn. Dat is vandaag dus nog niet het geval.
            Trouwens, bij onze noorderburen worden de tweedehands wagens wel belast aan nieuwwaarde. En, hoe zeker ben je dat zo'n gestemde wet een lang leven beschoren is? Voor hetzelfde geld stemmen ze nu voor factuurwaarde, en zien ze over een jaar dat daar teveel gebruik wordt van gemaakt en wordt de wet aangepast naar nieuwwaarde. Zekerheden heb je in dit land niet meer...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Dan wordt ik volgend jaar Luxemburger... .

Comment

• Zie blz 28-31 ivm de bedrijfswagens, en vooral het antwoord van de minister :

Geen discussie meer omtrent 2dehands => factuurprijs
                Leasing : als die afgekocht wordt => afkoopprijs

Comment

• Dank u Tuur Bo! Mijnen tikker draait terug heel wat toeren lager.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Zie blz 28-31 ivm de bedrijfswagens, en vooral het antwoord van de minister :

+1

Hoe berekent een leasing de afkoopprijs? is dat restwaarde + openstaand bedrag + administratieve boete (% op openstaand bedrag).
                    Als ik het zo bereken dan 'bespaar' ik 417 euro per jaar aan VAA niet genoeg dus :o
                    Last edited by fblade; 03/01/2012, 15:03.
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Als je die niet vind, , dan lever ik een lijst van rentingcontracten bij BMW Fin. Serv. met een looptijd van 6 maand. 12 maand is zelfs courant.

Ik heb toch al met BMW Financial services en KBCLease aan de lijn gehangen en ze doen geen leasing korter dan 24 maanden.

Meer nog bij BMW Fin. Services moest ik via een BMW dealer gaan. Dus wagen aan dealer verkopen en dan kunnen ze een leasing opstellen.

En op 24 maanden tijd kunnen ze nog veel veranderen aan de wettekst + altijd nog wel ergens een risico op herclassificatie... En 24 maanden is nog steeds lang voor die hoge VAA te betalen... weliswaar 20% minder dan nu maar toch nog genoeg...

Comment

Ik ben hier maar de boodschapper verwijs je met je vraag graag door naar KBC. daar hebben ze mij gezegd geen leasecontracten (jij hebt het over renting) van minder dan 24 maanden af te sluiten omdat dit volgens hun wettelijk niet kon. Alles daaronder is langetermijnverhuur volgens hen.

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Dat zijn natuurlijk zaken die je zelf moet uitmaken, maar "gewoon" uw domicilie veranderen en effectief blijven wonen waar ge nu woont, daar ga je toch niet mee wegkomen denk ik. Zeggen da je terug bij uw ouders woont is al even ongeloofwaardig dan zeggen dat je al je prive verplaatsingen in een goedkoop krel doet IMHO.

En ook de term "VAA budget" vind ik eigenlijk van de pot gerukt, ge wilt toch sowieso uw VAA zo laag mogelijk houden en uw geld aan iets anders besteden. Maar nogmaals 't is niet aan mij om daar over te oordelen, iedereen moet voor zichzelf de rekening maken.
                        Ik zou niet weten waarom niet. Als je als bedrijfsleider privé niet zelf op het adres van je vennootschap gedomicilieerd bent (maar een ander natuurlijk persoon wel), op welke basis gaan ze je dan VAA aanrekenen?

Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                        Ik heb toch al met BMW Financial services en KBCLease aan de lijn gehangen en ze doen geen leasing korter dan 24 maanden.

Meer nog bij BMW Fin. Services moest ik via een BMW dealer gaan. Dus wagen aan dealer verkopen en dan kunnen ze een leasing opstellen.

En op 24 maanden tijd kunnen ze nog veel veranderen aan de wettekst + altijd nog wel ergens een risico op herclassificatie... En 24 maanden is nog steeds lang voor die hoge VAA te betalen... weliswaar 20% minder dan nu maar toch nog genoeg...
                        Voila, dat heb ik dus ook gehoord van KBC. Maar er zijn dus blijkbaar ook speciale ICM-voorwaarden waar wij niet van weten
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          Strak plan, alleen mag jij hier om te beginnen geen 6 maanden op exportplaten rijden, naar de letter van de wet zelfs geen 6 seconden.

Hier zijn intussen al tig topics over geweest.

§1. De personen die in België verblijven schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven. Het verblijf in België houdt in dat deze personen voldoen aan één van de volgende voorwaarden :
                          a) ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente;
                          b) ingeschreven zijn in de Belgische Kruispuntbank van Ondernemingen als rechtspersoon;
                          c) als rechtspersoon opgericht zijn door of krachtens het internationaal of buitenlands recht en beschikken over een vaste verblijfplaats in België waar het voertuig beheerd of gebruikt wordt.

.
                          Het wordt gedoogd om naar de douane en de keuring te rijden maar daar heb je geen 6 maanden voor nodig.

Daarnaast, heel die constructie is ook zo doorzichtig als de slappe koffie van mijn schoonmoeder en zal bij de eerste controle onderuit worden gehaald.

Ik wens je niettemin erg veel succes
                          Ik heb vorig jaar van 10/01 tem 30/03 met mijn Engelse platen rondgereden. Je wordt wat meer uit het verkeer gehaald om alles te controleren das waar maar ze kennen het bovenstaande niet hoor.

Ik zal wel zien, ik heb allesinds geen zin om de VAA te betalen op de Belgische catalogusprijs zonder korting met BTW want dat scheelt 15.000 EUR!!!! in wat ik heb betaald voor de wagen! Anders zal hij snel te koop staan en koop ik ook ne mini!

En dat de mensen dan zeggen van oei de zaken gaan vele minder dat trek ik me gene kl*te van aan! Ik betaal al genoeg belastingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten

BMW Fin. Services heeft meer dan 1000 contracten van minder dan 12 maand.

KBC zou ik moeten opzoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
                              Ik heb vorig jaar van 10/01 tem 30/03 met mijn Engelse platen rondgereden. Je wordt wat meer uit het verkeer gehaald om alles te controleren das waar maar ze kennen het bovenstaande niet hoor.

Ik zal wel zien, ik heb allesinds geen zin om de VAA te betalen op de Belgische catalogusprijs zonder korting met BTW want dat scheelt 15.000 EUR!!!! in wat ik heb betaald voor de wagen! Anders zal hij snel te koop staan en koop ik ook ne mini!

En dat de mensen dan zeggen van oei de zaken gaan vele minder dat trek ik me gene kl*te van aan! Ik betaal al genoeg belastingen.
                              Dan heb je de verkeerde (of in jouw geval de juiste) agenten tegengekomen. WPR (federale wegpolitie) is daar zeker wel van op de hoogte. Ik wil niet elke minuut ongerust de baan op gaan met het risico op inbeslagname.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Zie blz 28-31 ivm de bedrijfswagens, en vooral het antwoord van de minister :

Er staat ... "indien een werknemer de koopoptie licht wordt het zijn eigen wagen en is het voordeel uiteraard niet meer hetzelfde".

Lijkt me logisch want dan is de wagen niet meer van de zaak ! Maar mag ik daar dan ook uit afleiden dat wanneer je als zaakvoerder een wagen rent en de optie uitoefent je achteraf enkel op de uitoefenprijs een VAA berekend krijgt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                                  Er staat ... "indien een werknemer de koopoptie licht wordt het zijn eigen wagen en is het voordeel uiteraard niet meer hetzelfde".

Lijkt me logisch want dan is de wagen niet meer van de zaak ! Maar mag ik daar dan ook uit afleiden dat wanneer je als zaakvoerder een wagen rent en de optie uitoefent je achteraf enkel op de uitoefenprijs een VAA berekend krijgt ?
                                  Ja natuurlijk, maar je hebt gedurende de renting looptijd wel de volle pot betaald.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Als op het einde van de lease de vennootschap de optie licht ipv jijzelf prive.. wat dan ?

Comment

BMW Fin. Services heeft meer dan 1000 contracten van minder dan 12 maand.

KBC zou ik moeten opzoeken.
                                      Ze zeiden tegen mij dat ze kortere termijn contracten doen als aanloopwagen of als je panne hebt bij herstelling ongeval en dergelijke. Anyways... dat is wat ze mij vertelden aan de telefoon he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Dat zijn natuurlijk zaken die je zelf moet uitmaken, maar "gewoon" uw domicilie veranderen en effectief blijven wonen waar ge nu woont, daar ga je toch niet mee wegkomen denk ik. Zeggen da je terug bij uw ouders woont is al even ongeloofwaardig dan zeggen dat je al je prive verplaatsingen in een goedkoop krel doet IMHO.
                                        Volgens de boekhouder is er dan een leegstand in de woning/zaak. Wat dus ook niet ideaal is.
                                        De vriendin zou een kleine huur kunnen betalen aan de zaak dan, maar dan gaat er een deel van het voordeel dus teniet door de huur.

Maar ik moet zeggen dat ik niet de slimste boekhouder heb ter wereld want volgens haar is mijn geplitste aankoop al moeilijk genoeg. Maar mss heeft ze mij niet graag omdat ik eind vorig jaar buitengesmeten heb
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                          Ze zeiden tegen mij dat ze kortere termijn contracten doen als aanloopwagen of als je panne hebt bij herstelling ongeval en dergelijke. Anyways... dat is wat ze mij vertelden aan de telefoon he.
                                          Dat ook, maar dat is iets anders.

Comment

Working...
                                          X