Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
    Creatie van welvaart zit bij de ondernemingen, dus ja de maatschappij krijgt wel degelijk iets terug.
    Schaf alle aftrekposten af en breng de belastingschaal op aanvaardbaar niveau. Deal?
    Volledig mee eens !!

    Comment


    • Trouwens, het is niet dat enkel de zelfstandigen de gevolgen gaan voelen hé, de doppers gaan dat ook voelen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
        de doppers gaan dat ook voelen.

        Tuurlijk , want de sigaretten en het bier worden duurder







        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Die werkloze wordt betaald om thuis te zitten, en verdient in het zwart bij om die auto toch te veroorloven. Op zich niet zo een slecht idee als je handig bent: betaald verlof wanneer je wilt, en lekker bruto bijverdienen wanneer je wilt. Enkel de bank betrouwt je zwarte inkomsten niet zo als je een lening wilt afsluiten, maar daarom huur je ook een sociale woning aan een peulschil van de marktprijs, bekostigd door de werkende gemeenschap.
          Klopt, die profiteren op die manier. Maar of dat erger is dan het geprofiteer dan zelfstandigen doen is maar de vraag. En de overheid doet daar ook lekker aan mee, als ze morgen al het zwarte geld moeten bannen ligt de halve economie plat. Dat weten ze ook goed genoeg.

          Ze zijn zo hard tegen sigaretten, maar verkoop wordt niet verboden.
          Ahneen, die taksen op sigaretten zijn big money...
          Onderdelen waarmee je scootertjes kan opfokken zijn verboden, maar zijn bij elke scootershop te koop. En je betaalt lekker belasting op iets illegaals...

          En zo kunnen we nog lang doorgaan...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
            Ik zou het zelf niet durven zeggen, kwestie van niet het halve forum achter mij te krijgen. Maar je hebt een punt. Wat doen een frituuruitbater of een metser met een bevoorbeeld een M3 of een Porsche op de zaak? Curryworsten halen voor ze ontdooien? Of snel een zakje cement halen?
            Mjah, het is een forum, dat moet je net doen!

            Maar zonder al die verkochte audi en porschen zouden ze in Vorst al lang dicht gegaan zijn bijvoorbeeld. Wat wij zelfstandige durven vergeten .. wat de particulier durft vergeten is dat de Staat:

            4 keer meer BTW inkomsten heeft op een grote auto
            4 keer meer accijnsen binnen krijgt op verbruik
            3 keer zoveel BIV in de schoot geworpen krijgt
            4 keer zoveel BTW krijgt op onderhoud en reparaties
            X keer zoveel winst van alle garages die deze wagens moeten onderhouden
            X keer zoveel inkomsten krijgt uit Verzekeringen

            En nu zullen al die domino blokjes een na een vallen want geen verkoop = geen inkomsten vanuit bovenstaande, weg multiplicatoreffect en weg inkomsten. Ik zou eens een parlementaire vraag willen stellen eind JAN om te weten hoeveel wagens zich uitgeschreven hebben ... ge zou verschieten

            En naar waar gaan/gingen die centjes? Ja juist, naar iedereen, ook iemand met een Kia en een poetsvrouw aan 5 euro per uur... of wat dacht je?

            waarom maken zie dat niet duurder? Puur omdat het draagvlak daar te groot is en ze teveel kiezers zoude verliezen nochtans kan daar gemakkelijk miljoenen GESPAARD aan uitgaves.

            Vergeet niet,het geld komt steeds bij de staat terecht maar daar is er wanbeheer. als ik het inbreng als kost, krijgt iemand anders het in handen en die op zich geeft een deel af aan de staat enzoverder
            Last edited by fblade; 04/01/2012, 16:43.
            Hier stond eens mijn auto vermeld.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Tuurlijk , want de sigaretten en het bier worden duurder







              New Kids stijl
              Neen serieus, ik heb het over dalende uitkering.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                New Kids stijl
                Neen serieus, ik heb het over dalende uitkering.
                Weet wel dat je het niet op de sigaretten en het bier had hoor

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                  Mjah, het is ene forum, dat moet je net doen!

                  Maar zonder al die verkochte audi en porschen zouden ze in Vorst al lang dicht gegaan zijn bijvoorbeeld. Wat wij zelfstandige durven vergeten .. wat de particuliet durft vergeten is dat de Staat:

                  4 keer meer BTW inkosmten heeft op een grote auto
                  4 keer meer accijnsen binnen krijgt op verbruik
                  3 keer zoveel BIV in de schoot geworpen krijgt
                  4 keer zoveel BTW krijgt op onderhoud en reparaties
                  X keer zoveel winst van alle garages die deze wagens meten onderhouden
                  X keer zoveel inkomsten krijgt uit Verzekeringen

                  En nu zullen al die domino blokjes een na een vallen want geen verkoop = geen inkomsten vanuit bovenstaande, weg multiplicatoreffect en weg inkomsten. Ik zou eens een parlementaire vraag willen stellen eind JAN om te weten hoeveel wagens zich uitgeschreven hebben ... ge zou verschieten

                  En naar waar gaan/gingen die centjes? Ja juist, naar iedereen, ook iemand met een Kia en een poetsvrouw aan 5 euro per uur... of wat dacht je?

                  waarom maken zie dat niet duurder? Puur omdat het draagvlak daar te groot is en ze teveel kiezers zoude verliezen nochtans kan daar gemakkelijk miljoenne GESPAARD aan uitgaves.

                  Vergeet niet,het geld komt steeds bij de staat terecht maar daar is er wanbeheer. als ik het inbreng als kost, krijgt iemand anders het in handen en die op zich geeft een deel af aan de staat enzoverder
                  Klopt ook, in die zin is di rupo zijn berekening niet correct en ook niet te voorspellen.
                  Het is niet omdat er nu x aantal firmawagen zijn dat die zoveel extra gaan opbrengen.
                  Als het aantal wagens drastisch mindert hoeven de inkomsten daardoor niet hoger te zijn + plus overige nadelen zoals jij opnoemt.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
                    Creatie van welvaart zit bij de ondernemingen, dus ja de maatschappij krijgt wel degelijk iets terug.
                    Schaf alle aftrekposten af en breng de belastingschaal op aanvaardbaar niveau. Deal?
                    Ok, dus hoe moet ik dat dan zien naar die dure wagen toe? We nemen het voor velen hier gekende voorbeeld van een zelfstandige IT-consultant, dus puur zelfstandige in de dienstensector, met een wagen van 60 000 euro. Zeg mij is hoeveel meer die bijbrengt aan de welvaart dan diezelfde consultant met een wagen van 20 000 euro?

                    Iedereen kijkt in de eerste plaats naar zijn eigen welvaart en dat is maar normaal ook. Maar ik denk dat er toch niks verkeerd is om is nuchter rondom ons te kijken en te beseffen wat we hebben. Ik vind het trouwens ook telkens sterk om te lezen hoe zelfstandigen zichzelf als de hoeksteen van de maatschappij zien ... Ik zou eerlijk gezegd niet in de schoenen willen staan van een leraar, verpleegster, kuisvrouw, ... die jobs zijn ook hard nodig en vaak nog niet schitterend qua loon ook niet.

                    Mijn vader was er dit weekend nog mee aan het lachen dat er zelfstandige klanten zijn van hem die het lef hebben om een stookoliepremie aan te vragen bij het OCMW en hun kinderen voor iets meer dan 2 euro per dag naar een kinderopvang te brengen, in hun Range Rover. Mijn vader doet er alles aan om zo weinig mogelijk aan de staat te geven, maar ook hij vond dat er zwaar over ...
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      we zouden echt eens een eigen politieke partij moeten opstarten, we zouden nogal wa kiezers hebben zenne
                      OK, en de naam wordt "Zelfstandig blok"

                      Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Klopt, die profiteren op die manier. Maar of dat erger is dan het geprofiteer dan zelfstandigen doen is maar de vraag. En de overheid doet daar ook lekker aan mee, als ze morgen al het zwarte geld moeten bannen ligt de halve economie plat. Dat weten ze ook goed genoeg.

                      Ze zijn zo hard tegen sigaretten, maar verkoop wordt niet verboden.
                      Ahneen, die taksen op sigaretten zijn big money...
                      Onderdelen waarmee je scootertjes kan opfokken zijn verboden, maar zijn bij elke scootershop te koop. En je betaalt lekker belasting op iets illegaals...

                      En zo kunnen we nog lang doorgaan...
                      Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Ik vraag me soms af of we niet te hard klagen... als zelfstandige kan je nog rekenen op fiscale voordelen, hoewel ze een aantal lucratieve constructies (al dan niet terecht, maar ik denk terecht) aan het dichttimmeren zijn. Hoeveel huizen staan (of stonden) op een vennootschap ('k hoef niet in detail te treden). Dat trekt de kostprijs van woningen de hoogte in, waardoor de niet-zelfstandige daar alle gevolgen van draagt. Een sportwagen inbrengen op de vennootschap... is legaal, en in zekere zin profiteren we daar allemaal van, maar of het ethisch verantwoord is, laat ik in het midden. Dat gaat toch op één of andere manier ten koste van de maatschappij. Als we niet allemaal een drang hadden om een ander de loef af te steken (zal het zo maar omschrijven), ware de algemene belastingdruk waarover we klagen ook lager geweest. Ge moet niet kwaad zijn op het rood strikske, ge moet kwaad zijn op uzelf. Risico's nemen, hard werken, allemaal blablabla. Stop met klagen, wordt werknemer of ambtenaar, wedden dat ge het niet kunt! Dat de VAA duurder wordt, waardoor die wagen van 80.000 lappen ook wat duurder uitvalt, boehoehoe. Als je al dat soort bedragen aan een wagen spendeert, kan de VAA er ook nog wel af. Geen medelijden mee!

                      Logic for president?
                      Ik blijf het frapant vinden dat sommigen denken dat de winst van de onderneming grotendeels aan de staat toebehoort, TENZIJ je er ethisch verantwoorde aankopen mee zou doen...
                      Als je als zaakvoerder beslist om meer te investeren in bepaalde zaken (auto's bijvoorbeeld), dan steunt hij hiermee de economie i.p.v. te "profiteren".
                      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                      Comment


                      • er zijn natuurlijk steeds extremen ... dat ga je er nooit halen, maar niet iedere zelfstandige gaat een stookpremie halen. Beetje het verhaal van "elke terrorist is moslim maar niet elke moslim is terrorist' weet ge? Vergeet ook niet dat zulke wagens 'goedkoop' waren tot vorig jaar door het inbrengen van alle kosten. Dus die wagen kostte hem an zich niet zoveel zakelijk. Stookolie moet van zijn prive geld komen en loon is 'duur' zoals we allemaal weten.

                        om terug te komen op de IT consultant met 60K wagen (ben zelf IT consultant ;p) quote ik mijzelf:

                        4 keer meer BTW inkosmten heeft op een grote auto
                        4 keer meer accijnsen binnen krijgt op verbruik
                        3 keer zoveel BIV in de schoot geworpen krijgt
                        4 keer zoveel BTW krijgt op onderhoud en reparaties
                        X keer zoveel winst van alle garages die deze wagens meten onderhouden
                        X keer zoveel inkomsten krijgt uit Verzekeringen
                        Ik voeg erbij:

                        winst bij de invoerder,
                        winst bij de Parkeerbedrijven,
                        winst door extra snelheidsboetes,
                        winst door extra parkeerboetes,
                        winst door extra parkeerkaarten in gemeenten,
                        grotere tweedehandsmarkt en dus
                        winst bij herverkoop en BIV
                        winst door technische keuringen
                        ..
                        elke ( IT ) zelfstandige veranderd ook sneller van:

                        Laptop, PC, harde schijven, GSM, Ipad, auto .. Mocht ik niet zelfstandig zijn zou ik al die kosten niet willen/kunnen maken hoor,nu gaan ze rechtstreeks naar de staat, al dan niet via via een verkoper/garagist/handelaar/....Er zouden nogal minder 'gadgets' verkocht worden zonder 'ons'.

                        moet ik doordoen?

                        Daar wint de staat rechtstreeks aan ...

                        En met mijn 5 klanten en 1 factuur per maand heb ik niet veel zwartgeld. Dus ik vind wel degelijk da ik 'bijdraag' aan de staat wetende dat mijn pensioen na een vol loopbaan 1008 euro is, een werknemer 1450 en staatsbediende 2000, allemaal afkomstig van MIJN bovenstaande aankopen/uitgaves.
                        Last edited by fblade; 04/01/2012, 17:12.
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                          OK, en de naam wordt "Zelfstandig blok"





                          Ik blijf het frapant vinden dat sommigen denken dat de winst van de onderneming grotendeels aan de staat toebehoort, TENZIJ je er ethisch verantwoorde aankopen mee zou doen...
                          Als je als zaakvoerder beslist om meer te investeren in bepaalde zaken (auto's bijvoorbeeld), dan steunt hij hiermee de economie i.p.v. te "profiteren".
                          Wat is investeren in auto's, in een bedrijfscontext klopt dat toch enkel als die duurdere wagen je ook meer geld opbrengt?
                          Ik blijf het steeds frapant vinden hoe zelfstandigen vennootschapsgeld als hun eigen centen beschouwen ... Als je echt de economie wil steunen dan zou je die dure wagen privé kopen uit het loon dat je uit je bedrijf haalt ... Of je kiest voor een "duurdere wagen dan nodig" in je vennootschap en je betaalt daarop je VAA als compensatie ...

                          Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                            OK, en de naam wordt "Zelfstandig blok"





                            Ik blijf het frapant vinden dat sommigen denken dat de winst van de onderneming grotendeels aan de staat toebehoort, TENZIJ je er ethisch verantwoorde aankopen mee zou doen...
                            Als je als zaakvoerder beslist om meer te investeren in bepaalde zaken (auto's bijvoorbeeld), dan steunt hij hiermee de economie i.p.v. te "profiteren".
                            Goh, dat is weer zo stelling die je langs alle kanten kan bekijken hé.
                            Als je als zaakvoerder beslist om je 5 werknemers elk een VW Polo als firmawagen te geven dan steun je de economie ergens wel. Vijf extra verkochte wagens, onderhoudsbeurten in de garage, enz. Maar als je als zaakvoerder beslist om geen C200 CDi te kopen maar wel een C63 AMG? Steun je dan de economie zoveel harder? Ok ja, er gaat meer belasting naar de staat omdat je wagen een stuk duurder is. Maar verder? Dat is ergens enkel goed voor jezelf waardoor je meer kosten hebt om in te brengen en het belastbare inkomen een stuk lager ligt waardoor je minder belastingen gaat betalen en dus minder gaat bijdragen aan de staat (bevolking).

                            Nu kan je zeggen dat geldt evenzeer voor die vijf Polo's die ik inbreng als kosten. Klopt, maar daar hebben meer mensen voordeel bij (om te beginnen je 5 werknemers)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Wat is investeren in auto's, in een bedrijfscontext klopt dat toch enkel als die duurdere wagen je ook meer geld opbrengt?
                              Ik blijf het steeds frapant vinden hoe zelfstandigen vennootschapsgeld als hun eigen centen beschouwen ... Als je echt de economie wil steunen dan zou je die dure wagen privé kopen uit het loon dat je uit je bedrijf haalt ... Of je kiest voor een "duurdere wagen dan nodig" in je vennootschap en je betaalt daarop je VAA als compensatie ...

                              Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk
                              wanneer ik investeer in goederen, dan is dat met het oog hier meer geld uit te halen dan ik er heb ingestoken. Een auto is dus naar mijn normen geen investeren.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Wat is investeren in auto's, in een bedrijfscontext klopt dat toch enkel als die duurdere wagen je ook meer geld opbrengt?
                                Ik blijf het steeds frapant vinden hoe zelfstandigen vennootschapsgeld als hun eigen centen beschouwen ... Als je echt de economie wil steunen dan zou je die dure wagen privé kopen uit het loon dat je uit je bedrijf haalt ... Of je kiest voor een "duurdere wagen dan nodig" in je vennootschap en je betaalt daarop je VAA als compensatie ...

                                Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk
                                . Maar mijn beste josenjef, dat is toch ook gewoon hun eigen geld? Wat denk je, dat als je een vennootschap opricht, dat het de kaboutertjes zijn die je een kruiwagen vol met geld komen brengen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  er zijn natuurlijk steeds extremen ... dat ga je er nooit halen, maar niet iedere zelfstandige gaat een stookpremie halen. Beetje het verhaal van "elke terrorist is moslim maar niet elke moslim is terrorist' weet ge? Vergeet ook niet dat zulke wagens 'goedkoop' waren tot vorig jaar door het inbrengen van alle kosten. Dus die wagen kostte hem an zich niet zoveel zakelijk. Stookolie moet van zijn prive geld komen en loon is 'duur' zoals we allemaal weten.
                                  Mijn vader is zelf zelfstandige, dus ik wou vooral aangeven dat niet elke zelfstandige zo is, maar het geeft wel een deel van de mentaliteit aan
                                  Dus een Range op de zaak maar een hongerloon is in ons landje 'normaal' en dan is een stookoliepremie gaan vragen ook ineens ok? In mijn ogen ga je er dan over, maar dat is natuurlijk ieder voor zich

                                  Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  om terug te kome op de IT consultant met 60K wagen (ben zelf IT consultant ;p) quote ik mijzelf:



                                  Ik voer erbij:

                                  winst bij de invoerder,
                                  winst bij de Parkeerbedrijven,
                                  winst door extra snelheidsboetes,
                                  winst door extra parkeerboetes,
                                  winst door extra parkeerkaarten in gemeenten,
                                  grotere tweedehandsmarkt en dus
                                  winst bij herverkoop en BIV
                                  winst door technische keuringen
                                  ..

                                  moet ik doordoen?


                                  Daar winst de staat rechtstreeks aan ...
                                  Maar wie maakt die wagen zakelijk zo goedkoop? Diezelfde overheid. Dus ja er is zeker een economisch effect, maar de overheid is er zelf sponsor van ...
                                  Ik ben maar een simpele ziel maar in mijn ogen is dat niet echt gezond ...
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Ik blijf het steeds frapant vinden hoe zelfstandigen vennootschapsgeld als hun eigen centen beschouwen ...
                                    Heu ja, van wie anders?
                                    Je kan toch te allen tijde je vennootschap liquideren. En als je het goed voorbereidt zelfs zonder 10% liq. bonus. Dan is het geld ineens allemaal prive.
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                      . Maar mijn beste josenjef, dat is toch ook gewoon hun eigen geld? Wat denk je, dat als je een vennootschap opricht, dat het de kaboutertjes zijn die je een kruiwagen vol met geld komen brengen?
                                      rechtsvorm en natuurlijk persoon staan normaal los van elkaar

                                      je kan je hier de vraag stellen of de rechtsvorm gebruikt wordt om een bedrijf te laten groeien en het persoonlijk risico af te schermen of dat de rechtsvorm er alleen is om belastingsoptimalisatie te doen (hetgeen perfect legaal is trouwens). In het 2de geval: heb je dan ook alle voordelen die je tijdens je jeugd al ervaren hebt en nu nog, deze dan altijd geweigerd, anderen vonden het immers niet erg om belastingen te betalen om de gemeenschap te laten draaien.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                        . Maar mijn beste josenjef, dat is toch ook gewoon hun eigen geld? Wat denk je, dat als je een vennootschap opricht, dat het de kaboutertjes zijn die je een kruiwagen vol met geld komen brengen?
                                        Geen idee waar jij mee lacht, of wat jouw repliek eigenlijk betekent.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                          wanneer ik investeer in goederen, dan is dat met het oog hier meer geld uit te halen dan ik er heb ingestoken. Een auto is dus naar mijn normen geen investeren.
                                          Maar je investeert in 'mensen' op een economische verantwoorde manier voor je zaak. Dus ipv loon te geven geef je ze een wagen. Waarom, omdat het je minder kost en je meer winst maakt. Dus an zich een investering

                                          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Wat is investeren in auto's, in een bedrijfscontext klopt dat toch enkel als die duurdere wagen je ook meer geld opbrengt?
                                          Ik blijf het steeds frapant vinden hoe zelfstandigen vennootschapsgeld als hun eigen centen beschouwen ... Als je echt de economie wil steunen dan zou je die dure wagen privé kopen uit het loon dat je uit je bedrijf haalt ... Of je kiest voor een "duurdere wagen dan nodig" in je vennootschap en je betaalt daarop je VAA als compensatie ...

                                          Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk
                                          Ik zal het nog eens herhalen, een zaak spaar nooit belastingen, ze worden in het ergste geval 'verschoven' naar iemand anders. wat ik ingeef als kost, krijg iemand anders binnen als inkomsten, vergeet dat niet. Als je alles optelt zou de staat meer verdienen aan mijn vorige lijst dan aan mijn VAA prive. Maak maar de rekening

                                          Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                          Goh, dat is weer zo stelling die je langs alle kanten kan bekijken hé.
                                          Als je als zaakvoerder beslist om je 5 werknemers elk een VW Polo als firmawagen te geven dan steun je de economie ergens wel. Vijf extra verkochte wagens, onderhoudsbeurten in de garage, enz. Maar als je als zaakvoerder beslist om geen C200 CDi te kopen maar wel een C63 AMG? Steun je dan de economie zoveel harder? Ok ja, er gaat meer belasting naar de staat omdat je wagen een stuk duurder is. Maar verder? Dat is ergens enkel goed voor jezelf waardoor je meer kosten hebt om in te brengen en het belastbare inkomen een stuk lager ligt waardoor je minder belastingen gaat betalen en dus minder gaat bijdragen aan de staat (bevolking).

                                          Nu kan je zeggen dat geldt evenzeer voor die vijf Polo's die ik inbreng als kosten. Klopt, maar daar hebben meer mensen voordeel bij (om te beginnen je 5 werknemers)
                                          Mijn kosten zijn iemand anders zijn inkomsten = winst blijft winst, als die in mijn boekhouding zit of de zijne maakt niet uit, naar de staat gaat het sowieso.
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X