Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Net onderhoud gehad met mijn boekhouder. Hij maant aan rustig te blijven aangezien dit nog niet gestemd is, maar ik blijf zeer sceptisch. Wij hebben 3 wagens op de vennootschap (het is een familiebedrijf) en dit zou ons prive een aardige cent kosten. Een overdreven aardige cent !

    De wagen uit de vennootschap halen is een optie, maar dan moeten we gaan werken met onkostenvergoedingen en dergelijke om wat bedragen terug uit de vennootschap te halen. Dat moet ook allemaal vrij correct gedocumenteerd worden.

    Ik zie het even somber in eerlijk gezegd ...

    Comment


    • #22
      Dat is toch gewoon niet normaal? In het midden van het spel even de spelregels wijzigen... Dat het vorige systeem volledig rechtvaardig was, laat ik in het midden maar dit?

      Tuurlijk zijn ze ook zo slim geweest om ineens die 15% korting af te schaffen. Ik had anders volgend jaar voor een firmawagen bedankt en mij gedeeltelijk op kosten van de staat een andere gekocht...

      Comment


      • #23
        Gaat de korting die nu wordt gegeven voor fleet dan worden opgenomen in de catalogusprijs? Renault lijkt dit systeem al toe te passen op hun business gamma.

        Deze week bij Mercedes geweest voor een offerte voor een E200: catalogusprijs 44000€ met korting nog 36000€ (maar dat schijnt dus niet uit te maken).
        Volgens de nieuwe methode voor vaa dus ((134-95)/1000+0.055) * 44000 = 4136/jaar

        Vanmorgen dan maar langs Renault geweest voor een Laguna Break Business: catalogusprijs 22134€
        ((110-95)/1000+0.055) * 22134 = 1549/jaar

        Hopen dat de andere constructeurs dit model dan volgen ...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
          Dat is toch gewoon niet normaal? In het midden van het spel even de spelregels wijzigen... Dat het vorige systeem volledig rechtvaardig was, laat ik in het midden maar dit?
          Ja, dat is een ziekte van deze tijd he ...
          Er worden soms goede veranderingen gemaakt, soms slechte, maar altijd worden ze weinig vooraf aangekondigd.

          Om een of andere reden worden er tegenwoordig enkel beslissen genomen, zonder rekening te houden met het verleden, of zonder ver in de toekomst te denken.

          Ik voorzie nog een ruige periode, waarin dingen zullen wijzgen "om ze te wijzigen", en dan bedenken dat de wijzigng op zich eigenlijk niet goed is.

          Toch ironisch dat juist alle vakbonden nu op hun achterste poten staan, door een regerings-afspraak die door de PS geleid wordt (de partij die het dichtste bij zijn vakbond staat).

          Let goed op he.

          Comment


          • #25
            lijst met nieuw berekening





            enkele voorbeelden: dit is wat je meer betaald dus niet het totaal bedrag
            A4 = 113 euro meer per maand
            530d = 262 euro
            X5 = 422 euro
            C3 = 5 euro
            mondeo = 28
            e klasse 220 cdi = 145
            astra eco = 0
            insignia = 58
            superb 1.6 = 40
            golf 1.6tdi = -1
            Q7 = 1516 euro
            Last edited by carman; 03/12/2011, 14:51.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
              Net onderhoud gehad met mijn boekhouder. Hij maant aan rustig te blijven aangezien dit nog niet gestemd is, maar ik blijf zeer sceptisch. Wij hebben 3 wagens op de vennootschap (het is een familiebedrijf) en dit zou ons prive een aardige cent kosten. Een overdreven aardige cent !

              De wagen uit de vennootschap halen is een optie, maar dan moeten we gaan werken met onkostenvergoedingen en dergelijke om wat bedragen terug uit de vennootschap te halen. Dat moet ook allemaal vrij correct gedocumenteerd worden.

              Ik zie het even somber in eerlijk gezegd ...
              koop je wagen aan in UK is 30 % goedkoper , na 1 jaar kan je verkopen aan inkoopprijs
              en koop je een nieuwe , je moet natuurlijk wel het kapitaal hebben maar het is goedkoper dan lease

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                http://static.tijd.be/upload/Bereken...9691-87963.pdf



                enkele voorbeelden: dit is wat je meer betaald dus niet het totaal bedrag
                A4 = 113 euro meer per maand
                530d = 262 euro
                X5 = 422 euro
                C3 = 5 euro
                mondeo = 28
                e klasse 220 cdi = 145
                astra eco = 0
                insignia = 58
                superb 1.6 = 40
                golf 1.6tdi = -1
                Q7 = 1516 euro
                Vele wagens zitten voor > 25km toch in een dalende trend of amper een indexatie. Volgens meerdere bronnen eis het trouwens 6/7 van de catalogusprijs die men in rekening moet brengen. Kan je ook zien in de pdf die op de tijd staat en artikel op de standaard

                Ze gaan trouwens alsnog zien hoe ze de kilometrage alsnog kunnen incalculeren. Alle <25 combinaties zijn namelijk afgestraft.

                Comment


                • #28
                  Auto van 6 maand oud en van 133 per maand naar 380 per maand. (bijna x3). De totale effectief betaalde belasting op de afschrijftermijn van 5 jaar wordt zo 33% van de aankoopwaarde.

                  Schandalig dat ze het beleid totaal omkeren van belasting op vervuiling naar belasting op catalogusprijs.
                  Wie een duurdere auto kocht die toch weinig vervuilt is eraan. Schandalig ook dat er geen overgangsregeling komt voor vroegere wagens.

                  't Is simpel, als dit er komt dan verkoop ik de auto terug. Meer belasten tot daar aan toe maar geen duizenden euros per jaar extra. Als er 200 miljoen gevonden moet worden in firmawagens, waarom dan niet gewoon verder de CO2 coefficient die amper een paar jaar oud is, verder verhogen ? Het had tenminste het voordeel gehad van CONSISTENTIE in het beleid. Elke x jaar y erbij. Dan kan je 't nog min of meer voorspellen.

                  Over enkele jaren zitten de Belgische wegen propvol Dacia's in plaats van BMW's en Audi's. Of de veiligheid dezelfde zal zijn, zal deze regering duidelijk worst wezen.

                  Ik durf te wedden dat ze over het hoofd hebben gezien dat door het aanmoedigen van het leasen van goedkopere wagens de BTW inkomsten drastisch zullen dalen. Oops ?
                  Last edited by ; 03/12/2011, 21:56.

                  Comment


                  • #29
                    Ik denk inderdaad dat er massaal gaat verschoven worden naar kleinere zuinige auto's (en andere constructies om de belasting te omzeilen, auto's ouder dan 4-5 jaar zet ge dan zeker beter prive), en dat ze daardoor al zeker geen 200 miljoen gaan binnenhalen, en idd ook minder inkomsten op BTW en accijnzen etc.

                    Ik ga, als dit doorgaat, ook mijn bijna-nieuwe wagen verkopen want mijn VAA zal van 149 naar 296 per maand gaan, en dan in de plaats voor een BMW F20 gaan ofzo, vrij lage co2 en ook geen straf om mee te rijden .

                    Comment


                    • #30
                      boh, alle personeel op straat, BVBA opdoeken en opnieuw in DE of LUX starten. De sossen betalen de werkloosheid wel
                      ----------------------------------------------------------------------------------
                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                      Pictures here: BMW 7 Series
                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                      Pictures here: Diablo

                      --------------------------------------------------------------------------------------------
                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                      It might need half a starsystem to turn around,
                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                      Cylons have respect for it...

                      --------------------------------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • #31
                        Onze 740Xd wordt uit de firma gehaald. Volgens de nieuwe formule komen wij op een VAA van 14400 euro. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt van hierop belastingen te betalen, het is gewoon een SCHANDE.

                        Huurcontract it will be, via km vergoeding. Dat hun geld elders gaan zoeken, maar niet bij mij.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                          boh, alle personeel op straat, BVBA opdoeken en opnieuw in DE of LUX starten. De sossen betalen de werkloosheid wel
                          Of zelfs gewoon in Nl.
                          2 schijven kennen ze daar: 20% tot een belastbaar bedrag van € 200.000 en 25% voor alles erboven.

                          Dat is wat anders of hier in België met hun eerste schijfje van 25.000, in Nl heb je overigens ook geen gedoe met verworpen uitgaven op personenwagens enzo heb ik me laten zeggen.
                          Volgens mij gaan ze hiermee in hun eigen voet schieten, was dit lichtjes verhoogd ging er 'niemand' naar omkijken. Maar nu gaan mensen met dure wagens zeker een uitweg proberen te vinden en op den duur gaan ze minder binnenhalen dan met het huidige systeem.

                          Hoe ging dat liedje daar ook weer "t zijn zotten die werken"
                          Last edited by SilentSpring; 03/12/2011, 23:39.
                          2018 BMW X1 18d

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                            Onze 740Xd wordt uit de firma gehaald. Volgens de nieuwe formule komen wij op een VAA van 14400 euro. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt van hierop belastingen te betalen, het is gewoon een SCHANDE.

                            Huurcontract it will be, via km vergoeding. Dat hun geld elders gaan zoeken, maar niet bij mij.
                            Ja dit is toch gewoon belachelijk ?
                            Een zaakvoerder van een bedrijf met typisch ca 2000 euro nettoloon zou nu maar 1400 euro meer overhouden. En daar mag je dan nog ca 550 euro sociale bijdragen op betalen.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                              Of zelfs gewoon in Nl.
                              Vraag eens aan een Hollander hoeveel bijtelling hij betaald op zijn firmawagen?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Vraag eens aan een Hollander hoeveel bijtelling hij betaald op zijn firmawagen?
                                Tja, maar zet de nederlandse belastingen eens naast die van ons? Toch een serieus verschil hoor...
                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                Pictures here: BMW 7 Series
                                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                Pictures here: Diablo

                                --------------------------------------------------------------------------------------------
                                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                It might need half a starsystem to turn around,
                                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                Cylons have respect for it...

                                --------------------------------------------------------------------------------------------

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door q149 Bekijk Berichten
                                  De link ernaar toe is ondermeer te vinden op gva.be en verwijst naar het schimmige assets.rug.be. Iets van de R.U. Gent??
                                  De RUG heet sinds 2003 UGent. De R.U. Gent heeft nooit bestaan, voordat het RUG heette was het de Rijksuniversiteit Gent. Dus neen, assets.rug.be heeft niets met een Gentse universiteit te maken, maar dat heeft op zich weinig met deze discussie te maken

                                  Aangezien ik nog altijd geen officiële berekeningsmethode heb zien passeren (kan ook niet anders, er zal pas vandaag een regering zijn), denk ik dat ik nog even afwacht i.v.m. een beslissing over de bedrijfswagen.
                                  Last edited by ; 04/12/2011, 16:02.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                                    Onze 740Xd wordt uit de firma gehaald. Volgens de nieuwe formule komen wij op een VAA van 14400 euro. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt van hierop belastingen te betalen, het is gewoon een SCHANDE.

                                    Huurcontract it will be, via km vergoeding. Dat hun geld elders gaan zoeken, maar niet bij mij.
                                    waar haal je die cijfers precies ?
                                    bestaan er reeds formules die geacht 'correct' te zijn met betrekking tot diesel wagens ?

                                    bv.
                                    CO2: 283 gr
                                    Cataloguswaarde (zonder korting) : 87,000

                                    Er wordt dus ook géén rekening gehouden met de ouderdom van je wagen ?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Hang gewoon reclame op alle firmawagens. Het privé gegeven bestaat dan niet meer.

                                      Kijk maar naar ING, Coca Cola en andere, hoe die dat hebben opgelost...
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Probe Bekijk Berichten
                                        waar haal je die cijfers precies ?
                                        bestaan er reeds formules die geacht 'correct' te zijn met betrekking tot diesel wagens ?

                                        bv.
                                        CO2: 283 gr
                                        Cataloguswaarde (zonder korting) : 87,000

                                        Er wordt dus ook géén rekening gehouden met de ouderdom van je wagen ?
                                        eerste waarde huidige, tweede nieuwe voor 5k km
                                        Employee Benefit: 3.353,55 13.422,86 Taxes: 1.794,15 7.181,23 Extra taxes per year: 5.387,08 Extra taxes per month: 448,92 Employer VAT: 264,14 1.057,26 Extra VAT per year: 793,12 Disallowed expenses: n/a 2.281,89 Extra corporate taxes per year: 775,61

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Probe Bekijk Berichten
                                          waar haal je die cijfers precies ?
                                          bestaan er reeds formules die geacht 'correct' te zijn met betrekking tot diesel wagens ?

                                          bv.
                                          CO2: 283 gr
                                          Cataloguswaarde (zonder korting) : 87,000

                                          Er wordt dus ook géén rekening gehouden met de ouderdom van je wagen ?
                                          Een VAA van 1510 per maand.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X