Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Schussboelie, je beseft toch dat als je alle taksen bijeen telt, een werkgever meer dan het dubbele kwijt is van de 1500€ die jij in je pollen krijgt... Qua brutoloon lijkt dat niet zo, maar wat je niet ziet is de werkgeversbijdragen voor sociale zekerheid, en de bijdragen van de werkgever aan je firmawagen, maaltijdcheques, allerlei onkostenvergoedingen, ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

      Natuurlijk gaat er een kapitaalvlucht komen van de kapitaalkrachtige mensen naar ergens anders (Zie tijd.de dat CH nu nog maar eens meer miljonairs telt dan 365 dagen geleden bijvoorbeeld) en natuurlijk gaat Jan Modaal weer met de shit zitten. Maar het staat dan ook iedereen vrij om te verhuizen of een zaak op te starten of aan de dop te gaan... daarin heb je dan wel een eigen keuze en die moet iedereen maken voor zichzelf zonder over de muur te kijken.

      Je hebt aan de ene kant zij die niets hebben (de steeds grotere groep marginalen) en anderzijds de charlatans-fraudeurs genre boer Clerck en consoorten.
      De eerste categorie kun je niets afpakken want ze hebben niets en de andere categorie krijgt nog geld toe van de staat als "dank" omdat ze jaren belastingen ontdoken hebben.
      Iedereen die tussen deze 2 categorieën valt is sowieso gejost.
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
        Ik heb het niet zozeer over die Eco-gebakjes van de doorsnee bedienden, daar zijn de aanpassingen marginaal en de meesten zullen die enkele tientallen euro per maand amper merken.

        Als een bedrijfsleider al niet meer met een Phaeton, A8, 7-serie of Porsche "mag" rijden (jawel, hij "mag" het na de aanpassing theoretisch nog steeds, alleen wordt het praktisch onmogelijk), wie dan wel nog?
        Tuurlijk wel, maar als je met bovenstaande modellen of nog een trapje hoger "kan" rijden (enig idee wat dat maandelijks nieuw kost?), zal het zo slecht nog niet gaan met het bedrijf en kan alleen als je iets "doet" of "verkoopt" dat veel te veel (lees te duur) wordt aangeboden. Begrijp dan wel niet goed dat er hier een paar moord & brand roepen als ze "iets" moeten gaan inleveren.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Ik stond een paar weken geleden te kijken naar een Cayenne. Blijkbaar worden die nu al massaal verkocht voor export naar afrika.

          Om op uw vraag te antwoorden: de negertjes.
          Klopt, in Angola rijden er meer Cayennes rond dan in Knokke...of Vlaanderen.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
            Bon, ge gaat echt wel altijd redelijk kort door de bocht hé.

            'Een zelfstandige moet meer verdienen dan een werknemer'...

            gelijk zo velen ben je appelen met peren aan het vergelijken...

            'Wat een zelfstandige verdient is voor zijn firma ( in het geval van een bvba, waar de goederen gescheiden zijn tussen wat van de firma is en wat van de privé is), daar moet hij zijn kosten mee betalen:

            1. loon / bedrijfsvoorheffing
            2. aankopen
            3. auto / benzine / verzekering
            4. pensioensparen
            5. verzekeringen
            6. etc.

            wat hij zichzelf uitkeert als loon is ook evengoed onderhevig aan de loonlasten als een werknemer die in een bedrijf werkt.
            Vanaf het moment dat je jezelf een bepaald bedrag begint uit te keren dat boven een bedrag ligt (1500€), dan begin je echt met het spekken van de staatskas, want dan betaal je je blauw aan RSZ (die trouwens privé te betalen valt of indien met de firma geherkwalificeerd wordt als loon bij je persoonsbelasting) en bedrijfsvoorheffing.

            Dan gaat nu de staat nog eens die auto extra in de privé belasten zodat je extra loon moet gaan opnemen om die 100'n €'s per maand extra te kunnen betalen. Als zelfstandige kost je dat veel meer dan als werknemer, omdat je als zelfstandige hier ook nog eens bedrijfsvoorheffing + RSZ moet op betalen.
            Een werknemer moet van zijn huidige loon gaan afstaan. Ik ken weinigen die een schramel loon hebben, maar wel een grote auto. als dat zo is, dan heeft hij bij zijn interview slecht onderhandeld of hecht hij veel belang aan een grote wagen ipv een loon waar de boterhammen mee betaald worden.

            Als zelfstandige ga je 'optimaliseren' zodat je niet onnodige kosten aan de staat moet betalen.

            Maar bon, I rest my case, want zolang je niet in de situatie zit en de dingen klaar en duidelijk ziet, kan je hier geen uitspraken over doen.
            Alle beetjes helpen. Als je het minimum aan loon laat uitbetalen en je mag daar nog eens € 390 aan afdragen voor RSZ, moet je wel creatief gaan omspringen...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Tuurlijk wel, maar als je met bovenstaande modellen of nog een trapje hoger "kan" rijden (enig idee wat dat maandelijks nieuw kost?), zal het zo slecht nog niet gaan met het bedrijf en kan alleen als je iets "doet" of "verkoopt" dat veel te veel (lees te duur) wordt aangeboden. Begrijp dan wel niet goed dat er hier een paar moord & brand roepen als ze "iets" moeten gaan inleveren.
              Het gros van de grote wagens, en al zeker als het iets sportiever is, zit boven die 220gr, dus 18% bijtelling.
              En met wat uitrusting zit zo'n auto snel aan 100.000EU, dus 18.000EU per jaar

              Als je dan bediende bent, kost je dit zo'n 9000EU, als zelfstandige een kleine 11.000EU.

              maar stel dat je een Bentley van een jaar of 4-5 hebt, nieuwprijs van zo'n ding is zo'n 230.000EU, maar die koop je nu voor 60.000EU als je wat zoekt...

              Dat wordt dan 41400EU bijtelling per jaar... Compleet van de pot gerukt gewoon... Dan zit je netto kost aan pakweg 21.000EU, of 1750EU per maand... Maar voor 1750EU per maand kan ik privé gewoon een 997 Turbo leasen (www.ablease.be)

              Het VAA is gewoon niet realistisch, zo'n voordeel HEB je niet, je kan voor hetzelfde geld een auto leasen.

              Anyway, ik ga lekker naar de bakker met de Lambo, wordt lachen... "Ah ja meneer, 't is crisis eh, met die extra belastingen, ne mens moet wel..."
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

              --------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

              --------------------------------------------------------------------------------------------

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Tuurlijk wel, maar als je met bovenstaande modellen of nog een trapje hoger "kan" rijden (enig idee wat dat maandelijks nieuw kost?), zal het zo slecht nog niet gaan met het bedrijf en kan alleen als je iets "doet" of "verkoopt" dat veel te veel (lees te duur) wordt aangeboden. Begrijp dan wel niet goed dat er hier een paar moord & brand roepen als ze "iets" moeten gaan inleveren.

                Dus een firma waarvan de bedrijfsleider met een dikke kar rijdt, verkoopt volgens jou per definitie zijn goederen/diensten veel te duur?
                Zelden zo'n BS gehoord.
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Begrijp dan wel niet goed dat er hier een paar moord & brand roepen als ze "iets" moeten gaan inleveren.
                  Ik roep geen moord en brand, maat het scheelt toch niet veel. Als ik zie wat we nu meer moeten gaan betalen om met zo'n M3 te rijden, dan moet je jezelf toch de vraag stellen of je dat er nog wel voor over hebt. Ik ben wel een autofreak en wil wel wat budget spenderen, maar er zijn wel grenzen. Uiteindelijk was een firmawagen een goedkope manier van verloning, zowel voor werkgevers als werknemers. Met deze regel is dit niet meer het geval, en zal er bewuster een firmawagen aangekocht worden. Ik ben er zeker van dat je veel minder dikke bakken zal zien rondrijden op termijn, en dat er sowieso minder firmawagens zullen aangekocht worden.

                  Spijtig, maar niet dramatisch. Met een 116d kan je ook rijden.

                  Ik was tevreden dat ik mijn 740d heb omgezet naar een 530d. Vanaf begin volgend jaar zal ik nog contenter zijn.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    Dus een firma waarvan de bedrijfsleider met een dikke kar rijdt, verkoopt volgens jou per definitie zijn goederen/diensten veel te duur?
                    Zelden zo'n BS gehoord.
                    Idd, ik wilde hier al niet op reageren, maar omdat jij het doet, bij deze ook mijn reacie:
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Even tellen, moest je nu als autofreak / bedrijfsleider een doordachte keuze maken: de nieuwe Porsche 991 PDK, 194gr CO2

                      Dit komt dan op 13,4% bijtelling uit

                      Basisprijs een goeie 94.000EU, laat ons stellen dat je enkel wat kleine opties neemt, en voor 100.000EU mag aftikken...

                      Dan kost 't spel U 13400 extra per jaar, of dus een kleine 7000 netto. Elk jaar.
                      En dat is dan naast de BIV, plus 1160EU VB, plus verzekering...

                      Kostprijs complete through the roof...

                      En dan zie je zo'n dopperke, die zich een oude (ik noem maar wat) range rover gekocht heeft uit 1990, voor 500EU, die betaalt dan 62EU BIV en 550EU wegentaks, en mag wel 0,32EU per KM aftrekken van zijn belastingen... Maar dat krel stoot dan wel 300+ gr CO2 uit, en bakken NOx

                      pffff ik word daar niet goed van, al wie succes heeft wordt afgestraft, al wie profiteert mag voort doen... Knap hoor, dat socialisme...
                      ----------------------------------------------------------------------------------
                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                      Pictures here: BMW 7 Series
                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                      Pictures here: Diablo

                      --------------------------------------------------------------------------------------------
                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                      It might need half a starsystem to turn around,
                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                      Cylons have respect for it...

                      --------------------------------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • Het zijn degene met de grootste auto die het luidst klagen : ik lees hier een 740d en nog van die dingen. Tja, dan afgeven op een dopper die jou oude auto koopt van 10jaar geleden. Die mens is blij dat hij zich zulke luxe kan permiteren (tot hij aan de naftepomp staat).

                        Wie duur koopt, moet duur betalen.
                        Mocht je ipv die auto, loonopslag gekregen hebben, zou je dan dezelfde auto gekocht hebben? (er zijn uitzonderingen!) Of zou je dat geld in je zak gestoken hebben en iets goedkopers gekocht hebben?

                        Ik denk dat de meesten met hun auto (ecotractor van ford, of eco-volvo, ...) dat niet echt gaan voelen, behalve op hun prive-gebruik dan.

                        @Scooby : waarom zou een dopper geld van zijn belastingen mogen aftrekken? Omdat hij die auto nodig heeft voor zijn werk? Definitie van zwartwerk is dat er geen belastingen op betaalt worden

                        Trouwens : je vergelijkt wel appels met peren : nieuw versus oud. Sportkar versus traktor.
                        (trouwens off-topic, maar je vergelijking tussen nieuw en geen uitstoot en oude auto met veel uitstoot is ook wat scheef : exotische materialen (carbonfibers, ...) hebben een hele grote impact op uitstootnormen).

                        Nog iets : er was hier iets van belastingen in Nd (ik weet niet meer wie) : ja die zijn lager, maar van het soort wagens dat hier opgesomd wordt mag je blij zijn dat je de Belgische wegentaksen en BIV mag betalen : die zijn daar compleet gek te noemen! Vergeet de BPM niet : lederen zetels, radio, alu velgen, ... allemaal extra bovenop taksen dokken. Hier gaven ze kortingen bovenop de totaalprijs, daar belastingen bovenop

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                          Het zijn degene met de grootste auto die het luidst klagen : ik lees hier een 740d en nog van die dingen. Tja, dan afgeven op een dopper die jou oude auto koopt van 10jaar geleden. Die mens is blij dat hij zich zulke luxe kan permiteren (tot hij aan de naftepomp staat).

                          Wie duur koopt, moet duur betalen.
                          Mocht je ipv die auto, loonopslag gekregen hebben, zou je dan dezelfde auto gekocht hebben? (er zijn uitzonderingen!) Of zou je dat geld in je zak gestoken hebben en iets goedkopers gekocht hebben?

                          Ik denk dat de meesten met hun auto (ecotractor van ford, of eco-volvo, ...) dat niet echt gaan voelen, behalve op hun prive-gebruik dan.

                          @Scooby : waarom zou een dopper geld van zijn belastingen mogen aftrekken? Omdat hij die auto nodig heeft voor zijn werk? Definitie van zwartwerk is dat er geen belastingen op betaalt worden

                          Trouwens : je vergelijkt wel appels met peren : nieuw versus oud. Sportkar versus traktor.
                          (trouwens off-topic, maar je vergelijking tussen nieuw en geen uitstoot en oude auto met veel uitstoot is ook wat scheef : exotische materialen (carbonfibers, ...) hebben een hele grote impact op uitstootnormen).

                          Nog iets : er was hier iets van belastingen in Nd (ik weet niet meer wie) : ja die zijn lager, maar van het soort wagens dat hier opgesomd wordt mag je blij zijn dat je de Belgische wegentaksen en BIV mag betalen : die zijn daar compleet gek te noemen! Vergeet de BPM niet : lederen zetels, radio, alu velgen, ... allemaal extra bovenop taksen dokken. Hier gaven ze kortingen bovenop de totaalprijs, daar belastingen bovenop
                          Je moet wel het HELE plaatje vergelijken eh... Van mij mogen ze hier gerust zo'n BPM verhaal invoeren hoor, maar dan allerlei andere belastingen ZWAAR omlaag...

                          De miserie is dat je zelfs op 2e hands wagens afgerekend wordt op nieuwprijs. En dat is absurd. Moet ik nu echt een nieuwe auto gaan kopen, terwijl ik ook tevreden ben met een auto van 3-4j oud, maar die nieuw natuurlijk 2x zoveel gekost heeft...

                          Het komt er gewoon op neer dat het niet meer is dan diefstal, geld halen bij de "rijken", en meer niet. Probleem is dat de gewone zelfstandige helemaal niet zo "rijk" is, nee de superrijken zitten al LANG in Monaco en soortgelijke

                          Ik ben bedrijfsleider, dus ik zou wel gek zijn van privé een auto te kopen, dan heb ik helemaal geen aftrekposten meer, en betaal ik NOG meer belastingen...

                          Alles is gewoon uit proportie, heeft geen bal met milieu te maken, da's het probleem...
                          ----------------------------------------------------------------------------------
                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                          Pictures here: BMW 7 Series
                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                          Pictures here: Diablo

                          --------------------------------------------------------------------------------------------
                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                          It might need half a starsystem to turn around,
                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                          Cylons have respect for it...

                          --------------------------------------------------------------------------------------------

                          Comment


                          • Klopt, voor de fiscaliteit op auto's moet je al niet naar NL gaan. Als je daar een bedrijfswagen hebt betaal je 25% bijtelling standaard, en 20 of 14% naargelang je zuiniger gaat (qua co2). En dat is dan de prijs die je echt betaalt als privepersoon en niet 't voordeel in natura. Telkens als ik in NL kom, valt mij op dat veel auto's daar kleiner en ouder zijn dan wat je hier ziet rondrijden...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Schussboelie, je beseft toch dat als je alle taksen bijeen telt, een werkgever meer dan het dubbele kwijt is van de 1500€ die jij in je pollen krijgt... Qua brutoloon lijkt dat niet zo, maar wat je niet ziet is de werkgeversbijdragen voor sociale zekerheid, en de bijdragen van de werkgever aan je firmawagen, maaltijdcheques, allerlei onkostenvergoedingen, ...
                              Ik weet perfect wat een werknemer kost.
                              Een zelfstandige betaalt echter ook RSZ en werkgeversbijdragen voor een wagen hoor.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Dus een firma waarvan de bedrijfsleider met een dikke kar rijdt, verkoopt volgens jou per definitie zijn goederen/diensten veel te duur?
                                Zelden zo'n BS gehoord.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Idd, ik wilde hier al niet op reageren, maar omdat jij het doet, bij deze ook mijn reacie:
                                Alle produkten & diensten worden veel te hoog aangeboden. Is juist een kwestie van ze verkocht te krijgen, mensen lopen er blindelings in, dit tot groot jolijt van de zaakvoerder, kan ie zich een "iets" betere wagen aanschaffen, nee toch. Bewijs me het tegendeel.

                                Pasop begrijp me niet verkeerd, van mij mag dat hoor, in principe heb ik daar geen probleem mee, maar dan moet je hier niet afkomen hé.

                                In het land der blinden is eenoog koning...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Ik roep geen moord en brand, maat het scheelt toch niet veel. Als ik zie wat we nu meer moeten gaan betalen om met zo'n M3 te rijden, dan moet je jezelf toch de vraag stellen of je dat er nog wel voor over hebt. Ik ben wel een autofreak en wil wel wat budget spenderen, maar er zijn wel grenzen. Uiteindelijk was een firmawagen een goedkope manier van verloning, zowel voor werkgevers als werknemers. Met deze regel is dit niet meer het geval, en zal er bewuster een firmawagen aangekocht worden. Ik ben er zeker van dat je veel minder dikke bakken zal zien rondrijden op termijn, en dat er sowieso minder firmawagens zullen aangekocht worden.

                                  Spijtig, maar niet dramatisch. Met een 116d kan je ook rijden.

                                  Ik was tevreden dat ik mijn 740d heb omgezet naar een 530d. Vanaf begin volgend jaar zal ik nog contenter zijn.
                                  Bewijs dat er nog gezond verstand is.
                                  Bedrijfsleiders die met een "gewone" wagen rijden en er niet boven uitsteekt ten opzichte van de auto's van hun werknemers dwingen bij mij het meeste respect af.
                                  Heb dit al eens in een ander topic gezet, mensen willen steeds maar meer en meer, het liefst nog om er zo weinig mogelijk voor te moeten doen. Kan niet blijven goed gaan!
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Enige idee hoe de kostprijs van een product of dienst tot stand komt, en wat de relatie is met de extra belastingen die besproken worden in dit topic?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                      Je moet wel het HELE plaatje vergelijken eh... Van mij mogen ze hier gerust zo'n BPM verhaal invoeren hoor, maar dan allerlei andere belastingen ZWAAR omlaag...

                                      De miserie is dat je zelfs op 2e hands wagens afgerekend wordt op nieuwprijs. En dat is absurd. Moet ik nu echt een nieuwe auto gaan kopen, terwijl ik ook tevreden ben met een auto van 3-4j oud, maar die nieuw natuurlijk 2x zoveel gekost heeft...

                                      Het komt er gewoon op neer dat het niet meer is dan diefstal, geld halen bij de "rijken", en meer niet. Probleem is dat de gewone zelfstandige helemaal niet zo "rijk" is, nee de superrijken zitten al LANG in Monaco en soortgelijke

                                      Ik ben bedrijfsleider, dus ik zou wel gek zijn van privé een auto te kopen, dan heb ik helemaal geen aftrekposten meer, en betaal ik NOG meer belastingen...

                                      Alles is gewoon uit proportie, heeft geen bal met milieu te maken, da's het probleem...
                                      Enige echte waarheid!
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Ik vraag me af of ze niet serieus gaan snoeien in de bedrijfswagens.
                                        Denk wel dat er een paar terug hun eigen kar gaan mogen kopen, degene die ze al hebben is het natuurlijk moeilijk dat voordeel weg te nemen.

                                        Comment


                                        • Wanneer is het definitief zeker hoe het nu juist gaat zijn ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X