Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Bewijs dat er nog gezond verstand is.
    Bedrijfsleiders die met een "gewone" wagen rijden en er niet boven uitsteekt ten opzichte van de auto's van hun werknemers dwingen bij mij het meeste respect af.
    Heb dit al eens in een ander topic gezet, mensen willen steeds maar meer en meer, het liefst nog om er zo weinig mogelijk voor te moeten doen. Kan niet blijven goed gaan!
    +1 . Er wordt volgens de laatste geruchten er nog 6/7 factor aan wordt toegevoegd (catprijs x 6/7 dus), en dan valt het middenklassewagens nog wel redelijk mee.

    Comment


    • Het zou nogtans allemaal veel eenvoudiger kunnen. Ze hadden al lang de autoconstructeurs moeten verplichten om een Co2 meter standaard in het voertuig in te bouwen, of tegen 2013 bvb.
      Vermenigvuldig je jaarlijks verbruik met een bepaald coëfficiënt, eventueel in bepaalde graduaties.
      Wil jij met de max van een auto rijden met hoog Co2 gehalte, geen probleem, wil jij hard scheuren op de snelweg of telkens als eerst weg zijn aan het licht, geen probleem. Doe jij je auto maar eens binnen voor onderhoud elke 2 jaar? Dat kan!
      Precies dus zoals je gas, water of electriciteitsbehoefte. Simpelder zouden ze het niet kunnen maken en niemand hoeft te zeuren over anderen...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Hier kan je alles berekenen, inclusief de nieuwe belasting langs de werkgeverskant.
        Want zelfstandige zaakvoerders mogen 2 keer betalen.

        Dat is 1800 euro. Dan nog de RV op dividend verhoging uit uw bvba, en al de rest. Totale jaarlijkse belastingsverhoging ca 6000 netto.

        Dat zal niet gebeuren... we vinden er wel iets op.

        Comment


        • Ik hoor er hier een paar klagen over het feit dat er dure auto's worden gekocht...

          Mij geen probleem dat je tegen dure auto's bent, maar denk eraan dat er achter elke fabriek van luxegoederen een leger arbeiders staat die die dingen ineen moeten vijzen. En een middenklasser wordt nog in Europa gebouwd, maar de goedkope brol met vier wielen komt echt uit Azië. Weet dus wat je wenst als arbeider...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
            Enige idee hoe de kostprijs van een product of dienst tot stand komt, en wat de relatie is met de extra belastingen die besproken worden in dit topic?
            Ja hoor, je begint met een product of dienst en een financiëelplan. Als het één niet haalbaar is lap je bij het product net genoeg bij tot de bedrijfsleider/zaakvoerder toch met bvb de "Porsch" kan rijden. Simplistisch voorgesteld maar zo gaat het toch in werkelijkheid... en het gevolg is dat de consument (mee) zal (moeten) betalen...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Als de heren werknemers het toch zo goed weten hoe gemakkelijk het is, vraag ik me af waarom ze nog werknemer zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Alle produkten & diensten worden veel te hoog aangeboden. Is juist een kwestie van ze verkocht te krijgen, mensen lopen er blindelings in, dit tot groot jolijt van de zaakvoerder, kan ie zich een "iets" betere wagen aanschaffen, nee toch. Bewijs me het tegendeel.

                Pasop begrijp me niet verkeerd, van mij mag dat hoor, in principe heb ik daar geen probleem mee, maar dan moet je hier niet afkomen hé.

                In het land der blinden is eenoog koning...
                Wat wordt vergeten is dat veel zelfstandigen er voor zorgen dat anderen een loon hebben. Dat wordt dikwijls vergeten. Zonder inventieve en gemotiveerde ondernemers zou het allemaal veel minder zijn. Een voorbeeld: Mijn overbuurman is in 1998 begonnen met een eigen bedrijfje na z'n ontslag in de mijn. Hij is van niks begonnen en stelt nu 900 mensen te werk in gans Europa. Ik ben er zeker van dat hij dit niet bereikt heeft met 'te dure' producten aan te bieden, maar wel door een product aan te beiden dat voor anderen een meerwaarde betekent, en dat telkens opnieuw door innovatie wordt verbeterd. Dat deze man met een dikke wagen rijdt, vind ik dubbel en dik verdiend.

                Maar ja, er zijn er altijd die kortzichtig zijn door afgunst.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                  Wanneer is het definitief zeker hoe het nu juist gaat zijn ?
                  Ik heb geen idee, maar ik ben alvast zeker dat zo zal zijn.
                  Denk eraan dat het hier een onderdeel is van een begrotingsvoorstel waarmee alle partijen akkoord zijn gegaan. Ik geloof nooit dat ze hieraan nog veel kunnen veranderen.

                  En dan te denken dat ze hiermee een gat van €200 milj. euro willen dichtrijden. In het eerste begrotingsvoorstel werd er zelfs €500 mil. euro voorgesteld.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Ja hoor, je begint met een product of dienst en een financiëelplan. Als het één niet haalbaar is lap je bij het product net genoeg bij tot de bedrijfsleider/zaakvoerder toch met bvb de "Porsch" kan rijden. Simplistisch voorgesteld maar zo gaat het toch in werkelijkheid... en het gevolg is dat de consument (mee) zal (moeten) betalen...
                    I rest my case

                    Comment


                    • Enneuh, neem het maar van me aan: elke zelfstandige die een werknemer aanneemt, is goed gek... De eerste werknemer brengt je als zelfstandige niks op, en als je de pech hebt zoals mijn motormechanieker dan kost zo een aap je nog eens flink wat duiten als je zo een lamzak op straat gooit.

                      Ik ken nu al een paar zelfstandigen die jaren geleden dom zijn geweest om een werknemer aan te nemen om hen uit de nood te helpen, en het nooit meer doen... Allemaal flink verbrand geraakt aan loonkost en opzegvergoedingen...

                      Bottom line is: dit is niet de schuld van zelfstandigen, noch van werknemers, maar van banken en politici.
                      Last edited by ; 05/12/2011, 21:51.

                      Comment


                      • Ook wordt het hoe langer hoe moeilijker om in België arbeiders aan het werk te houden. Wij hebben een productiebedrijf en hebben jaren ons product zelf gebouwd, in onze werkplaatsen te België. Vandaag koop ik datzelfde product aan buiten België aan een prijs die tot 60% lager is dan onze kostprijs. Heel lang heb ik gestreden om onze mensen aan het werk te houden. Sinds kort begin ik daar anders over te denken... En ik kan u verzekeren dat ik niet de enige ben die zo denkt.
                        Last edited by BMWMB; 05/12/2011, 21:55.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

                          En dan te denken dat ze hiermee een gat van €200 milj. euro willen dichtrijden. In het eerste begrotingsvoorstel werd er zelfs €500 mil. euro voorgesteld.
                          die bedenking heb ik me ook gemaakt, we gingen in voorstel 1 waarschijnlijk naar nederlandse toestanden?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Wat wordt vergeten is dat veel zelfstandigen er voor zorgen dat anderen een loon hebben. Dat wordt dikwijls vergeten. Zonder inventieve en gemotiveerde ondernemers zou het allemaal veel minder zijn. Een voorbeeld: Mijn overbuurman is in 1998 begonnen met een eigen bedrijfje na z'n ontslag in de mijn. Hij is van niks begonnen en stelt nu 900 mensen te werk in gans Europa. Ik ben er zeker van dat hij dit niet bereikt heeft met 'te dure' producten aan te bieden, maar wel door een product aan te beiden dat voor anderen een meerwaarde betekent, en dat telkens opnieuw door innovatie wordt verbeterd. Dat deze man met een dikke wagen rijdt, vind ik dubbel en dik verdiend.

                            Maar ja, er zijn er altijd die kortzichtig zijn door afgunst.
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Pasop begrijp me niet verkeerd, van mij mag dat hoor, in principe heb ik daar geen probleem mee, maar dan moet je hier niet afkomen hé.
                            Chapeau voor je overbuur! Wens hem nog veel geluk zowel met zijn werknemers als met zijn mooie auto. De problemen mag hij uiteraard er ook graag bijnemen...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Ik hoorde al dat momenteel door de onzekerheid de locale keuringstations van 6 a 7 tweedehandskeuringen per dag al terug gevallen zijn tot 2 of 3 per week.

                              Algemeen vooral het ontbreken van een overgangsregeling en de nieuwwaarde belasting zelfs indien tweedehands zijn voor de meeste zelfstandigen grote struikelblokken omdat het de mensen de keuze ontneemt. Net alsof je als werknemer in dienst gaat voor een overeengekomen bedrag en dienstwagen en ze je die wagen dan kompleet ontnemen zonder compensaties. Het kot zou ook te klein zijn. Of dat je een vergoeding krijgt om naar uw werk te komen en ze die vergoeding dan plots wettelijk zouden afschaffen om de bedrijven toe te laten te besparen, werknemers zouden dat ook niet pikken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Enneuh, neem het maar van me aan: elke zelfstandige die een werknemer aanneemt, is goed gek... De eerste werknemer brengt je als zelfstandige niks op, en als je de pech hebt zoals mijn motormechanieker dan kost zo een aap je nog eens flink wat duiten als je zo een lamzak op straat gooit.

                                Ik ken nu al een paar zelfstandigen die jaren geleden dom zijn geweest om een werknemer aan te nemen om hen uit de nood te helpen, en het nooit meer doen... Allemaal flink verbrand geraakt aan loonkost en opzegvergoedingen...

                                Bottom line is: dit is niet de schuld van zelfstandigen, noch van werknemers, maar van banken en politici.
                                Of je neemt je eigen vrouw/man in dienst. Kan je je werknemer een bedrijfswagen geven en zelf met nog iets beters rijden. Moet privé dan wel blijven goed gaan natuurlijk...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Als het één niet haalbaar is lap je bij het product net genoeg bij tot de bedrijfsleider/zaakvoerder toch met bvb de "Porsch" kan rijden

                                  Dringend mijn biefstukken wat duurder prijzen dus want heb nu nog altijd geen Porsche !

                                  Comment


                                  • Meewerkende echtgenote/echtgenoot is iets specialers dan een echte werknemer.

                                    Maar een echte werknemer is financieel een echte pest. De eerste werknemer kost je enkel, en brengt niks op. Ah ja, die ene werknemer moet op zijn eigen plots per maand drie keer zijn nettoloon aan omzet genereren om break-even te draaien, en dat is bij de meeste kleine zelfstandigen niet zo vanzelfsprekend. Een extra gerant in de bakkerij zorgt er niet voor dat er plots voor meer dan 5000€ meer wordt verkocht per maand.

                                    Comment


                                    • Het zit gewoon fout in dit land dat veel "modale (productie)werknemers" - en zo zijn er een hoop in dit land - denken dat elke euro winst die een onderneming maakt ook winst is die naar de zaakvoerder / aandeelhouder(s) gaat, en ze enorm onderbetaald worden.

                                      Tijden zijn veranderd, het is geen 1970 meer, de wereld is veranderd en blijft veranderen. We leven in een globale wereld met veel (meer) concurrentie en dat zal er niet op gaan veranderen, wel integendeel.
                                      Linkse partijen lijken er echter een sport van te maken zoveel mogelijk voordelen te blijven toekennen, ongeacht zich af te vragen van wat dat uiteindelijk betaald moet worden, en wie in dit land voor welvaart zorgt.
                                      Pas op, socialisme op zich is niet slecht, en ik zou zeker niet terug willen naar de uitbuiting van de werknemers in de 19e eeuw, maar het is wat mij betreft wat aan het ontsporen naar een graaicultuur die niet meer houdbaar is, en steeds erger gaat worden.

                                      Het zijn wel net die mensen in ons democratisch systeem die evenveel stemrecht hebben als iemand die wél verder kan (of durft) kijken en dat is dan nog zoiets wat mis gaat. Veranderingen kan je niet op 1 of 2 jaar doorvoeren, daar heb je minstens 2 regeerperiodes voor nodig, en hoe stemt de massa? Kortetermijngericht waardoor er nooit echt duurzame maatregelen tot stand kunnen komen.

                                      Mocht de overheid dan nog eens in een land met zowat de hoogste belastingdruk ter wereld het geld efficiënt beheren / spenderen dan zou ik met plezier die belastingen blijven betalen, en niet klagen.
                                      De werkelijkheid ligt jammer genoeg "iets" anders..

                                      Dan maar blijven klagen zoals zovelen en niks doen? Nee, niet echt. Mijn oplossing heb ik al min of meer uitgedokterd, en ik ga er ook alles aan doen om die uit te voeren
                                      Last edited by ; 05/12/2011, 22:12.

                                      Comment


                                      • Ze kijken dus naar de catalogusprijs incl BTW excl korting.

                                        Maar als ik de wagen met mijn vennootschap koop in het buitenland waar catalogusprijs lager is, nemen ze dan de buitenlandse catalogusprijs?!
                                        Hoogstwaarschijnlijk niet, maar ge weet maar nooit...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Bottom line is: dit is niet de schuld van zelfstandigen, noch van werknemers, maar van banken en politici.
                                          Vooral leven op een "sociaal gericht" eiland na jaren vechten voor arbeidsvoorwaarden en niet beseffen dat de internationale economie geen sociaal gezicht heeft. Andere landen, andere inzichten. Westerlingen zijn ingezeept en ingevet en bepamperd. Let op: het draait allemaal om macht, want de mensen invetten en bepamperen levert populariteit op korte termijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X