Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
    doenbaar!

stel nu 25000km professioneel = 8000 euro vergoeding per jaar, wordt je daar integraal op belast in de personenbelasting als zijnde extra inkomst of mag je daar je kosten nog aftrekken van de wagen, onderhoud, verzekering, diesel
    Is een onkostenvergoeding dus dat moet je niet als extra inkomsten bijtellen. Het lijkt mooi maar je moet het bij controle echt kunnen verantwoorden (been there done that). Bijkomend kan je dus prof. geen enkele wagenkost meer inbrengen dus vooral interessant bij veel km en goedkope wagen.

Comment

• allesinds beter dan de VAA op een occazie auto
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

allesinds beter dan de VAA op een occazie auto
        Eerst zien wat het uiteindelijk zal worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
          Eerst zien wat het uiteindelijk zal worden.
          da's waar. Als alles gebaseerd zal worden op de boekwaarde dan zal het misschien nog wel meevallen

Comment

• Boekwaarde ? Da's dromen
            - ofwel boekwaarde ieder jaar herberekenen na afschrijving:
            Dat zou betekenen dat al de klein en middenklasse wagens na 1 jaar op het minimum vallen en de gezinswagens na 2 jaar. Dan least toch iedereen een occasie van 1-2 jaar.
            - ofwel boekwaarde bij begin van het bezit
            Dan verkoop je je auto 2x. eens aan prive, daags erna terug aan de zaak. Sinds de wijziging van 50% BTW rekenen bij verkoop doe je geen verlies. Voila basisprijs voor VAA verlaagd.

Nee dat geloof ik nooit.

Ze hebben er niet over nagedacht dat sommige bedrijfswagens niet nieuw of recent zijn bij aanvang van de lease/bezit.

Comment

• Kan er iemand een bronvermelding geven van die nieuwe (europese) regel waar je maar de helft van de BTW moet rekenen als je je auto aan een particulier verkoopt?

Comment

• Aan de ene kant snap ik heel die hysterie omtrent tweedehandswagens wel maar aan de andere kant ook niet.
                Waarom zou iemand die een nieuwe firmawagen krijgt/koopt na twee jaar meer VAA moeten betalen dan iemand die een gelijkaardige 2 jaar oude wagen occasie koopt?
                Da's ook meten met twee maten.

Ik snap zelfs ergens dat men de intrinsieke waarde van het voertuig in rekening wil brengen.
                Of dat dan catalogus- of factuurwaarde moet zijn kan je nog over debatteren.
                Het probleem is echter vooral dat het verschil nu plots wel heel groot wordt.

Het principe tot daar aan toe, de uitwerking sucks bigtime...
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• In mijn geval zo'n €1000 per jaar extra privé en € 480 op mijn BVBA...
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• ook genoeg voor maar een 320d hé

Comment

• Voor ons voor de 2 wagens is het privé bijna € 10.000,- per jaar meer...
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

ook genoeg voor maar een 320d hé
                        Voor mij is dat niet "maar" een 320D hoor, ik ben daar heel content mee!

Maar inderdaad, dat valt vies tegen.
                        De catalogusprijs wringt me een beetje de nek om met het M-sport pakket, leder interieur, GPS, trekhaak, automaat en nog wat foliekes.
                        Dienen automaat doet dan ook nog eens geen goed aan de CO2-uitstoot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Voor ons voor de 2 wagens is het privé bijna € 10.000,- per jaar meer...
                          Holy crap!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Voor mij is dat niet "maar" een 320D hoor, ik ben daar heel content mee!

Maar inderdaad, dat valt vies tegen.
                            De catalogusprijs wringt me een beetje de nek om met het M-sport pakket, leder interieur, GPS, trekhaak, automaat en nog wat foliekes.
                            Dienen automaat doet dan ook nog eens geen goed aan de CO2-uitstoot.
                            wie bepaalt de catalogusprijs trouwens?

want is dat de basisprijs van een 320d? faktuurprijs zonder korting? Niet iedereen rijdt met een evengoed uitgerust 320d hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten

Thanks!!!

Comment

• Catalogusprijs zou inclusief opties en BTW zijn.
                                Eigenlijk de prijs die je ziet als je via een configurator samenstelt.
                                En dan kost de mijne een pak meer dan dat ik er voor betaal.
                                En natuurlijk ook wel meer dan een kale 320.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                  Catalogusprijs zou inclusief opties en BTW zijn.
                                  Eigenlijk de prijs die je ziet als je via een configurator samenstelt.
                                  En dan kost de mijne een pak meer dan dat ik er voor betaal.
                                  En natuurlijk ook wel meer dan een kale 320.
                                  na de chiptuning nu de achteraf ingebouwde opties

ja meneer de fiscus: nen blote 320d, zie maar

nadien in de BMW garage M pack laten naplaatsen, xenons, leder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Kan er iemand een bronvermelding geven van die nieuwe (europese) regel waar je maar de helft van de BTW moet rekenen als je je auto aan een particulier verkoopt?
                                    doe een google search op "Auto verkopen met minder BTW?"
                                    eerste link
                                    bron: ondernemingsdatabank indicator
                                    heeft te maken met een Europees arrest.

Chance dat we europa nog hebben !!!!!

Comment

• thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                        Is een onkostenvergoeding dus dat moet je niet als extra inkomsten bijtellen. Het lijkt mooi maar je moet het bij controle echt kunnen verantwoorden (been there done that). Bijkomend kan je dus prof. geen enkele wagenkost meer inbrengen dus vooral interessant bij veel km en goedkope wagen.
                                        indertijd(ik reed tot 7 jaar geleden met km vergoeding) was deze kmvergoeding gebaseerd op een 9fisc pk, als je dan voor de belastingen kon aantonen dat je bvb met een 10fisc pk reed(of zwaarder) dan was er geen 'extra inkomen' en werd dit aanvaard als volledige onkosten
                                        had je echter een 1.4 en je kreeg de forfaitaire km vergoeding werd het verschil aanzien als extra inkomen(eerste jaar zo gevaren bij controle, gelukkig was 't maar een paar 100frank opleg)
                                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

na de chiptuning nu de achteraf ingebouwde opties

ja meneer de fiscus: nen blote 320d, zie maar

nadien in de BMW garage M pack laten naplaatsen, xenons, leder
                                          NDL met hun BPM : het aantal kale auto's daar is niet te tellen, het aantal naderhand verkochte opties idem.

Comment

Working...
                                          X