Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenOok op lichte vracht is het VAA verschuldigd. Zelfde berekening in het verleden... dus waarschijnlijk nu ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenKlopt niet, op lichte vracht is geen VAA verschuldigd. Ik rij al jaren met een camionette en betaal geen VAA.
2de link:
http://www.google.be/search?q=Hoevee...chte+vracht%3F
Maar wat wel interessant kan zijn (gelezen op forum van de tijd): een lichte vracht + een klein aziatisch of dacia autootje op de zaak. Die vermijdt de taxatie van een VAA op de lichte vracht.
Misschien toch eens kijken naar Nissan Navara pickup. 4 zitplaatsen lichte vracht en voortaan goedkoper dan een X3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk BerichtenNu nog een klik lijn om alle onterechte prive km aan te geven
Comment
-
altijd leuk om dergelijke berichtgeving te lezen nadat je deze topic doorspit hebt
- BedrijvenBedrijven met een grote winst voor belastingen betalen nauwelijks vennootschapsbelastingen in ons land, terwijl dat bij kleinere ondernemingen net het omgekeerde is. Dat blijkt uit een onderzoek van het weekblad Trends op basis van jaarrekeningen.
Voor de boekjaren 2006 tot en met 2010 tekende ExxonMobil Petroleum & Chemicals een winst voor belasting op van 19,5 miljard euro, waarop de onderneming amper 2,1 miljoen euro belastingen betaalde. Dat is goed voor een graatmagere belastinggraad van 0,01 procent.
Voor biergigant AB InBev, met een winst voor belastingen van 9,8 miljard euro, is die belastinggraad zelfs 0 procent door teruggiften van de belastingen. Dat geldt ook voor Frère-Bourgeois en Solvay. Het coördinatiecentrum van GDF Suez tekende 3,6 miljard euro winst voor belastingen op, en moest daar 4,5 miljoen euro (0,12 procent) aan belastingen op betalen.
Het omgekeerde geldt voor telecombedrijf Mobistar, dat op een winst van 2 miljard euro 650 miljoen euro belastingen betaalde, goed voor een belastinggraad van 32,29 procent. The Brussels Airport Company betaalde op 432 miljoen euro winst voor belastingen zowat 187 miljoen euro aan belastingen, wat een graad van 43,46 procent is. Dat ligt heel wat hoger dan de wettelijk bepaalde 34 procent.
Trends berekende ook de gemiddelde belasting voor grote en kleine ondernemingen. Uit de analyse van 150.000 bedrijven, waaronder 13.000 grote ondernemingen, blijkt dat de grote ondernemingen gemiddeld 10,12 procent belastingen betalen. Bij kleine ondernemingen (jaarrekening volgens verkort schema) is dat zowat het dubbele: 21,83 procent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenWeet iemand hoeveel voordeel men als zaakvoerder zal moeten rekenen voor een "lichte vracht"? Dit in het geval er verder geen enkele personenwagen meer op de bvba staat.
Wij willen namelijk een Renault Megane RS lichte vracht kopen:
- Geen BIV
- Rijtaks belachelijk laag
- BTW 100% recupereerbaar
- Afschrijving en alle kosten 100%
- Brandstof 100%
- Alle kosten bij aankoop (ombouw LV, extra velgen, enz) direct 100% aftrekbaar in het eerste boekjaar.
Gisteren ook gaan zien voor een Renault Megane RS ...
uitgerust zoals de Trophy ( die jammer genoeg uitverkocht is ) komt het op 35k en ik krijg 18% korting op de prijs z/btw = 30.500€ BTW in ... vind ik persoonlijk niet veel geld voor deze prachtige RS .
Wel wist de eigenaar van de Renault garage mij te vertellen dat de RS vermoedelijk in Maart een kleine facelift zou krijgen + een motor upgrade .
Er stonden in de Renault garage 3 Megane RS Trophy die vorige week alle 3 verkocht zijn op 2dagen tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichtenaltijd leuk om dergelijke berichtgeving te lezen nadat je deze topic doorspit hebt
- BedrijvenBedrijven met een grote winst voor belastingen betalen nauwelijks vennootschapsbelastingen in ons land, terwijl dat bij kleinere ondernemingen net het omgekeerde is. Dat blijkt uit een onderzoek van het weekblad Trends op basis van jaarrekeningen.
Voor de boekjaren 2006 tot en met 2010 tekende ExxonMobil Petroleum & Chemicals een winst voor belasting op van 19,5 miljard euro, waarop de onderneming amper 2,1 miljoen euro belastingen betaalde. Dat is goed voor een graatmagere belastinggraad van 0,01 procent.
Voor biergigant AB InBev, met een winst voor belastingen van 9,8 miljard euro, is die belastinggraad zelfs 0 procent door teruggiften van de belastingen. Dat geldt ook voor Frère-Bourgeois en Solvay. Het coördinatiecentrum van GDF Suez tekende 3,6 miljard euro winst voor belastingen op, en moest daar 4,5 miljoen euro (0,12 procent) aan belastingen op betalen.
Het omgekeerde geldt voor telecombedrijf Mobistar, dat op een winst van 2 miljard euro 650 miljoen euro belastingen betaalde, goed voor een belastinggraad van 32,29 procent. The Brussels Airport Company betaalde op 432 miljoen euro winst voor belastingen zowat 187 miljoen euro aan belastingen, wat een graad van 43,46 procent is. Dat ligt heel wat hoger dan de wettelijk bepaalde 34 procent.
Trends berekende ook de gemiddelde belasting voor grote en kleine ondernemingen. Uit de analyse van 150.000 bedrijven, waaronder 13.000 grote ondernemingen, blijkt dat de grote ondernemingen gemiddeld 10,12 procent belastingen betalen. Bij kleine ondernemingen (jaarrekening volgens verkort schema) is dat zowat het dubbele: 21,83 procent.
Gewoon iets opstarten met een aantal mensen in LU en daarna constructie opzetten om de auto op LU te zetten et alors monsieur DiRupo mon oeuil...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenIdd ongelooflijk en dan zeker te weten dat de banken dan nog eens alles gaan doorrekenen...
Gewoon iets opstarten met een aantal mensen in LU en daarna constructie opzetten om de auto op LU te zetten et alors monsieur DiRupo mon oeuil...----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenMag niet als je een BE inwoner bent... (met een LU plaat in BE rijden)Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
dit suckt wel heel erg.ik hoop echt dat er een verzwakte versie van komt
kheb een merc Ecoupé van 55.000euro , is bedrijfswagen
Huidige maandelijkse bijdrage is 135euro, dit zou betekenen dat ik 265euro of zoiets zou moeten beginnen betalen.WTF zeg , blijft er nog loon over ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenOkee er staat weer een nieuwe versie.
Verkeersbelasting is toegevoegd.
Er zat nog de (grote) fout in dat het verschil in vennootschapsbelasting tengevolge van minder kosten niet meegerekend werd. Dat nuanceert wel wat.
Conclusie lijkt nu eerder dit:
Nieuwe BMW X3 kopen blijft iets interessanter op de zaak
Huidige X3 uit de zaak halen kost evenveel als hem erin houden.
Moest ik 30.000 km professioneel per jaar doen, doe ik winst door hem eruit te halen (de wereld op zijn kop).
Reeds deels afgeschreven auto uit de zaak halen is het interessantste.
Iemand al eens berekend voor zijn cijfers ?
Wel nog een foutje precies: moet B23 niet op B3 gebaseerd zijn ipv B2? Als ge nogal veel korting hebt gekregen maakt dat wel een verschil .
Blijkbaar wordt het na 3-4 afgeschreven jaren ook wel interessant om de wagen gewoon prive over te nemen.Last edited by sunking; 08/12/2011, 02:22.
Comment
-
Wie kan dat voor mij eens berekenen wat ik privé voor de 1m moet afdokken?
Bijgevoegde Bestanden2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Comment
-
Die calculator rekent wel met ene gemiddelde aanslagvoet van 53,5%, daar kom ik niet aan hoor...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichtenaltijd leuk om dergelijke berichtgeving te lezen nadat je deze topic doorspit hebt
- BedrijvenBedrijven met een grote winst voor belastingen betalen nauwelijks vennootschapsbelastingen in ons land, terwijl dat bij kleinere ondernemingen net het omgekeerde is. Dat blijkt uit een onderzoek van het weekblad Trends op basis van jaarrekeningen.
Voor de boekjaren 2006 tot en met 2010 tekende ExxonMobil Petroleum & Chemicals een winst voor belasting op van 19,5 miljard euro, waarop de onderneming amper 2,1 miljoen euro belastingen betaalde. Dat is goed voor een graatmagere belastinggraad van 0,01 procent.
Voor biergigant AB InBev, met een winst voor belastingen van 9,8 miljard euro, is die belastinggraad zelfs 0 procent door teruggiften van de belastingen. Dat geldt ook voor Frère-Bourgeois en Solvay. Het coördinatiecentrum van GDF Suez tekende 3,6 miljard euro winst voor belastingen op, en moest daar 4,5 miljoen euro (0,12 procent) aan belastingen op betalen.
Het omgekeerde geldt voor telecombedrijf Mobistar, dat op een winst van 2 miljard euro 650 miljoen euro belastingen betaalde, goed voor een belastinggraad van 32,29 procent. The Brussels Airport Company betaalde op 432 miljoen euro winst voor belastingen zowat 187 miljoen euro aan belastingen, wat een graad van 43,46 procent is. Dat ligt heel wat hoger dan de wettelijk bepaalde 34 procent.
Trends berekende ook de gemiddelde belasting voor grote en kleine ondernemingen. Uit de analyse van 150.000 bedrijven, waaronder 13.000 grote ondernemingen, blijkt dat de grote ondernemingen gemiddeld 10,12 procent belastingen betalen. Bij kleine ondernemingen (jaarrekening volgens verkort schema) is dat zowat het dubbele: 21,83 procent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDie calculator rekent wel met ene gemiddelde aanslagvoet van 53,5%, daar kom ik niet aan hoor...----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls je een firma in LU opstart mag je niet de zaakvoerder zijn, enkel werknemer.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
Comment