Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
    Snel berekend en uitgaande van 10.000prive kms ben je beter af die niet op de zaak in te schrijven en km vergoeding aan te rekenen ... als de wet er door komt dus.
    7000 euro netto verschil over 5 jaar tijd. Maar bespreek ook maar met boekohouder van 5x30.000 km bewijzen...
    Mijn xls bestand is voor btw plichtigen. BTW onplichtige versie heb ik intussen ook, verandert niet veel. Je trekt geen btw af op alle kosten maar moet er ook geen opnieuw rekenen bij verkoop
    Bedankt om dit zo snel te berekenen. Natuurlijk moeten we hier ook de extra loonkost proberen inrekenen. En extra loon uiterken vanuit de vennootschap is ook duur. Man, wat een miserie toch

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
      Ook op lichte vracht is het VAA verschuldigd. Zelfde berekening in het verleden... dus waarschijnlijk nu ook.
      Klopt niet, op lichte vracht is geen VAA verschuldigd. Ik rij al jaren met een camionette en betaal geen VAA.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
        Klopt niet, op lichte vracht is geen VAA verschuldigd. Ik rij al jaren met een camionette en betaal geen VAA.
        Dat is dan waarschijnlijk omdat je daar officieel niet prive mee rijdt want anders moet dat toch
        2de link:
        http://www.google.be/search?q=Hoevee...chte+vracht%3F
        Maar wat wel interessant kan zijn (gelezen op forum van de tijd): een lichte vracht + een klein aziatisch of dacia autootje op de zaak. Die vermijdt de taxatie van een VAA op de lichte vracht.

        Misschien toch eens kijken naar Nissan Navara pickup. 4 zitplaatsen lichte vracht en voortaan goedkoper dan een X3.
        Last edited by ; 07/12/2011, 17:03.

        Comment


        • Nu nog een klik lijn om alle onterechte prive km aan te geven

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
            Nu nog een klik lijn om alle onterechte prive km aan te geven
            www.helpdirupo.be

            Comment


            • altijd leuk om dergelijke berichtgeving te lezen nadat je deze topic doorspit hebt



              • BedrijvenBedrijven met een grote winst voor belastingen betalen nauwelijks vennootschapsbelastingen in ons land, terwijl dat bij kleinere ondernemingen net het omgekeerde is. Dat blijkt uit een onderzoek van het weekblad Trends op basis van jaarrekeningen.





              Voor de boekjaren 2006 tot en met 2010 tekende ExxonMobil Petroleum & Chemicals een winst voor belasting op van 19,5 miljard euro, waarop de onderneming amper 2,1 miljoen euro belastingen betaalde. Dat is goed voor een graatmagere belastinggraad van 0,01 procent.
              Voor biergigant AB InBev, met een winst voor belastingen van 9,8 miljard euro, is die belastinggraad zelfs 0 procent door teruggiften van de belastingen. Dat geldt ook voor Frère-Bourgeois en Solvay. Het coördinatiecentrum van GDF Suez tekende 3,6 miljard euro winst voor belastingen op, en moest daar 4,5 miljoen euro (0,12 procent) aan belastingen op betalen.
              Het omgekeerde geldt voor telecombedrijf Mobistar, dat op een winst van 2 miljard euro 650 miljoen euro belastingen betaalde, goed voor een belastinggraad van 32,29 procent. The Brussels Airport Company betaalde op 432 miljoen euro winst voor belastingen zowat 187 miljoen euro aan belastingen, wat een graad van 43,46 procent is. Dat ligt heel wat hoger dan de wettelijk bepaalde 34 procent.
              Trends berekende ook de gemiddelde belasting voor grote en kleine ondernemingen. Uit de analyse van 150.000 bedrijven, waaronder 13.000 grote ondernemingen, blijkt dat de grote ondernemingen gemiddeld 10,12 procent belastingen betalen. Bij kleine ondernemingen (jaarrekening volgens verkort schema) is dat zowat het dubbele: 21,83 procent.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                Weet iemand hoeveel voordeel men als zaakvoerder zal moeten rekenen voor een "lichte vracht"? Dit in het geval er verder geen enkele personenwagen meer op de bvba staat.

                Wij willen namelijk een Renault Megane RS lichte vracht kopen:
                • Geen BIV
                • Rijtaks belachelijk laag
                • BTW 100% recupereerbaar
                • Afschrijving en alle kosten 100%
                • Brandstof 100%
                • Alle kosten bij aankoop (ombouw LV, extra velgen, enz) direct 100% aftrekbaar in het eerste boekjaar.
                Catalogusprijs is 35k en uitstoot is 190g CO².

                Gisteren ook gaan zien voor een Renault Megane RS ...
                uitgerust zoals de Trophy ( die jammer genoeg uitverkocht is ) komt het op 35k en ik krijg 18% korting op de prijs z/btw = 30.500€ BTW in ... vind ik persoonlijk niet veel geld voor deze prachtige RS .
                Wel wist de eigenaar van de Renault garage mij te vertellen dat de RS vermoedelijk in Maart een kleine facelift zou krijgen + een motor upgrade .

                Er stonden in de Renault garage 3 Megane RS Trophy die vorige week alle 3 verkocht zijn op 2dagen tijd.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                  altijd leuk om dergelijke berichtgeving te lezen nadat je deze topic doorspit hebt



                  • BedrijvenBedrijven met een grote winst voor belastingen betalen nauwelijks vennootschapsbelastingen in ons land, terwijl dat bij kleinere ondernemingen net het omgekeerde is. Dat blijkt uit een onderzoek van het weekblad Trends op basis van jaarrekeningen.





                  Voor de boekjaren 2006 tot en met 2010 tekende ExxonMobil Petroleum & Chemicals een winst voor belasting op van 19,5 miljard euro, waarop de onderneming amper 2,1 miljoen euro belastingen betaalde. Dat is goed voor een graatmagere belastinggraad van 0,01 procent.
                  Voor biergigant AB InBev, met een winst voor belastingen van 9,8 miljard euro, is die belastinggraad zelfs 0 procent door teruggiften van de belastingen. Dat geldt ook voor Frère-Bourgeois en Solvay. Het coördinatiecentrum van GDF Suez tekende 3,6 miljard euro winst voor belastingen op, en moest daar 4,5 miljoen euro (0,12 procent) aan belastingen op betalen.
                  Het omgekeerde geldt voor telecombedrijf Mobistar, dat op een winst van 2 miljard euro 650 miljoen euro belastingen betaalde, goed voor een belastinggraad van 32,29 procent. The Brussels Airport Company betaalde op 432 miljoen euro winst voor belastingen zowat 187 miljoen euro aan belastingen, wat een graad van 43,46 procent is. Dat ligt heel wat hoger dan de wettelijk bepaalde 34 procent.
                  Trends berekende ook de gemiddelde belasting voor grote en kleine ondernemingen. Uit de analyse van 150.000 bedrijven, waaronder 13.000 grote ondernemingen, blijkt dat de grote ondernemingen gemiddeld 10,12 procent belastingen betalen. Bij kleine ondernemingen (jaarrekening volgens verkort schema) is dat zowat het dubbele: 21,83 procent.
                  Idd ongelooflijk en dan zeker te weten dat de banken dan nog eens alles gaan doorrekenen...

                  Gewoon iets opstarten met een aantal mensen in LU en daarna constructie opzetten om de auto op LU te zetten et alors monsieur DiRupo mon oeuil...
                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                    Idd ongelooflijk en dan zeker te weten dat de banken dan nog eens alles gaan doorrekenen...

                    Gewoon iets opstarten met een aantal mensen in LU en daarna constructie opzetten om de auto op LU te zetten et alors monsieur DiRupo mon oeuil...
                    Mag niet als je een BE inwoner bent... (met een LU plaat in BE rijden)
                    ----------------------------------------------------------------------------------
                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                    Pictures here: BMW 7 Series
                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                    Pictures here: Diablo

                    --------------------------------------------------------------------------------------------
                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                    It might need half a starsystem to turn around,
                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                    Cylons have respect for it...

                    --------------------------------------------------------------------------------------------

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                      Mag niet als je een BE inwoner bent... (met een LU plaat in BE rijden)
                      Wel als ge een firma in LU opstart hè...
                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                      Comment


                      • Als je een firma in LU opstart mag je niet de zaakvoerder zijn, enkel werknemer.

                        Net zoals het huren van een LU auto ook niet een oplossing is... Je mag als Belg niet met een buitenlandse huurwagen rondrijden.

                        Comment


                        • dit suckt wel heel erg.ik hoop echt dat er een verzwakte versie van komt
                          kheb een merc Ecoupé van 55.000euro , is bedrijfswagen
                          Huidige maandelijkse bijdrage is 135euro, dit zou betekenen dat ik 265euro of zoiets zou moeten beginnen betalen.WTF zeg , blijft er nog loon over ??

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                            Okee er staat weer een nieuwe versie.


                            Verkeersbelasting is toegevoegd.
                            Er zat nog de (grote) fout in dat het verschil in vennootschapsbelasting tengevolge van minder kosten niet meegerekend werd. Dat nuanceert wel wat.

                            Conclusie lijkt nu eerder dit:

                            Nieuwe BMW X3 kopen blijft iets interessanter op de zaak
                            Huidige X3 uit de zaak halen kost evenveel als hem erin houden.
                            Moest ik 30.000 km professioneel per jaar doen, doe ik winst door hem eruit te halen (de wereld op zijn kop).

                            Reeds deels afgeschreven auto uit de zaak halen is het interessantste.
                            Iemand al eens berekend voor zijn cijfers ?
                            Ben ook eens aan het rekenen gegaan met uw sheet. Komt vrij goed overeen met wat ik zelf ook in excel al bekomen was.

                            Wel nog een foutje precies: moet B23 niet op B3 gebaseerd zijn ipv B2? Als ge nogal veel korting hebt gekregen maakt dat wel een verschil .

                            Blijkbaar wordt het na 3-4 afgeschreven jaren ook wel interessant om de wagen gewoon prive over te nemen.
                            Last edited by sunking; 08/12/2011, 02:22.

                            Comment


                            • Wie kan dat voor mij eens berekenen wat ik privé voor de 1m moet afdokken?
                              Bijgevoegde Bestanden
                              2014 Bmw 118d Estorill //M
                              2000 Bmw 320d
                              2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                              2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                              https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                              Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                              Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

                              Comment


                              • 4211 gedeeld door 12 = 380zo ongeveer uit mn hoofd?? per maand

                                Comment


                                • Die calculator rekent wel met ene gemiddelde aanslagvoet van 53,5%, daar kom ik niet aan hoor...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                  Comment


                                  • [edit]nevermind[/edit]
                                    Last edited by sunking; 08/12/2011, 02:05.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                      altijd leuk om dergelijke berichtgeving te lezen nadat je deze topic doorspit hebt



                                      • BedrijvenBedrijven met een grote winst voor belastingen betalen nauwelijks vennootschapsbelastingen in ons land, terwijl dat bij kleinere ondernemingen net het omgekeerde is. Dat blijkt uit een onderzoek van het weekblad Trends op basis van jaarrekeningen.





                                      Voor de boekjaren 2006 tot en met 2010 tekende ExxonMobil Petroleum & Chemicals een winst voor belasting op van 19,5 miljard euro, waarop de onderneming amper 2,1 miljoen euro belastingen betaalde. Dat is goed voor een graatmagere belastinggraad van 0,01 procent.
                                      Voor biergigant AB InBev, met een winst voor belastingen van 9,8 miljard euro, is die belastinggraad zelfs 0 procent door teruggiften van de belastingen. Dat geldt ook voor Frère-Bourgeois en Solvay. Het coördinatiecentrum van GDF Suez tekende 3,6 miljard euro winst voor belastingen op, en moest daar 4,5 miljoen euro (0,12 procent) aan belastingen op betalen.
                                      Het omgekeerde geldt voor telecombedrijf Mobistar, dat op een winst van 2 miljard euro 650 miljoen euro belastingen betaalde, goed voor een belastinggraad van 32,29 procent. The Brussels Airport Company betaalde op 432 miljoen euro winst voor belastingen zowat 187 miljoen euro aan belastingen, wat een graad van 43,46 procent is. Dat ligt heel wat hoger dan de wettelijk bepaalde 34 procent.
                                      Trends berekende ook de gemiddelde belasting voor grote en kleine ondernemingen. Uit de analyse van 150.000 bedrijven, waaronder 13.000 grote ondernemingen, blijkt dat de grote ondernemingen gemiddeld 10,12 procent belastingen betalen. Bij kleine ondernemingen (jaarrekening volgens verkort schema) is dat zowat het dubbele: 21,83 procent.
                                      Iemand met kennis ter zake meer info welke "constructies" die grote firma's gebruiken; ik betaal nl. Ook veel te veel belastingen... :-)
                                      Last edited by ; 08/12/2011, 07:57.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        Die calculator rekent wel met ene gemiddelde aanslagvoet van 53,5%, daar kom ik niet aan hoor...
                                        Wel als je plots 10.000€ bijtelling krijgt, niet?
                                        ----------------------------------------------------------------------------------
                                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                        Pictures here: BMW 7 Series
                                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                        Pictures here: Diablo

                                        --------------------------------------------------------------------------------------------
                                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                        It might need half a starsystem to turn around,
                                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                        Cylons have respect for it...

                                        --------------------------------------------------------------------------------------------

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Als je een firma in LU opstart mag je niet de zaakvoerder zijn, enkel werknemer.
                                          Hoezo niet?
                                          ----------------------------------------------------------------------------------
                                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                          Pictures here: BMW 7 Series
                                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                          Pictures here: Diablo

                                          --------------------------------------------------------------------------------------------
                                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                          It might need half a starsystem to turn around,
                                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                          Cylons have respect for it...

                                          --------------------------------------------------------------------------------------------

                                          Comment

                                          Working...
                                          X