Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Net zoals het huren van een LU auto ook niet een oplossing is... Je mag als Belg niet met een buitenlandse huurwagen rondrijden.
    Toch, met een niet hernieuwbaar contract van max 6 maand.

(als ik in Breda in panne val, en ik huur daar een vervangwagen voor een week, denk je dan dat je een boete krijgt in BE bij controle?)

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
    Hoezo niet?
    Dat klopt. Je moet werknemer zijn, en kunnen bewijzen dat de car policy je niet toelaat op BE platen te rijden EN waarom je dan zoveel in BE moet rondrijden met die kar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Die calculator rekent wel met ene gemiddelde aanslagvoet van 53,5%, daar kom ik niet aan hoor...
      Op het stuk voordeel dat bovenop je loon belast wordt, zal je niet ver van deze 53,5% afzitten vrees ik.

Deze 53,3 heeft niks te maken met je globale gemiddelde aanslagvoet, deze zal inderdaad lager zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
        ja maar je moet wel de aankoopprijs van de wagen in rekening nemen. Na zoveel jaar moet je immers een nieuwe kopen en financieren en dat moet je in rekening brengen

(als je een 530d koopt en je betaald die zelf vb 50.000 euro dan kan je dat geld nooit recuperen met een km vergoeding, laat staan nog benzine en verzekering , taksen,en onderhoud betalen zelfs al rij je er 10 jaar mee)
        Merci, aankoop vergeten in het plaatje

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
        En er zijn momenteel vacatures te over bij de overheid NOT
        Ja, maar niet in de dingen die je wilt. Ik veronder stel dat je niet je handen wil vuil maken, noch dat je het juiste diploma hebt

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Het blijft een complexe berekening natuurlijk, maar ik kom ook tot ongeveer dezelfde conclusie. Daardoor lijkt het nu zo te zijn dat deze maatregel voor de meesten net niet genoeg "pijn" doet opdat het "interessant" kan zijn hem te omzeilen (door bv de auto uit de zaak te halen). Maar er gaan in de toekomst wel veel minder dikke bakken op de zaak gekocht worden (hoewel de meeste BMW EfficientDynamics uitvoeringen toch ook nog doenbaar blijven). De doorsnee werknemer die bv een Golfke van de zaak krijgt, gaat er niet veel van voelen, en dat zou ik toch wel als vrij positief durven omschrijven.
        Ze treffen dus enkel die rondkarren met een dikke kar, niet de gewonere auto's. Want eerlijk is eerlijk voor mij is een X3, 530d nu ook al niet direct een gewone auto nimeer, een golfje, focusje, ... al meer wel.
        Daarvoor veranderd er zo goed als niets?

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        BS.
        De fabel van de slechtere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bij de overheid is al lang voorbij gestreefd hoor.
        Ik vrees dat je de lonen in de privé overschat, om nog maar te zwijgen van andere voordelen zoals extra verlof- en feestdagen en allerlei toelagen...

Je zal mij niet horen beweren dat aan de overheid alles rozengeur en manenschijn is en dat je daar veel beter af bent maar veel slechter in ieder geval ook niet.
        Dat is zeker waar, maar de soepelheid van de privé is er niet meer bij. Al moet ik zeggen dat het hier tot nu toe allemaal soepelere (behalve aankoopbeleid ) gaat dan in mijn vorige job. Al was dat een Frans bedrijf natuurlijk

Puur qua brutoloon gezien zit je lager, maar netto gezien zit je toch hoger, juist omwille van al die kleine dingen hou je netto gezien meer over, dan in de privé. En finaal is mijn netto loon nu net iets belangrijker dan mijn bruto (en ik denk dat de meesten zo wel zijn).

Over verlofdagen : overheid maakt GEEN brugdagen zoals in de privé wel het geval is (wil je een : afspreken met collega's en vakantiedag opofferen), veel bedrijven zijn ook toe tussen kerst en nieuwjaar.
        Tel ze op en je komt aan evenveel (neem dan wel brugdagen als verlofdag)

En pensioen : overheid doet geen pensioensparen, helaas, want tegen de 50, 60, 100 jaar dat ik op mijn pensioen kan gaan, is het al allemaal op (als je 50 bent gaat deze laatste redenering niet op natuurlijk )

@persoon met rekensheet (ik ben je naam kwijt) : ik heb je sheet niet gelezen, maar hoe bepaal je de verkoopprijs? Is die vergelijkbaar met een andere auto van die leeftijd tweedehands of is die pakweg 100 euro?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
          Op het stuk voordeel dat bovenop je loon belast wordt, zal je niet ver van deze 53,5% afzitten vrees ik.

Deze 53,3 heeft niks te maken met je globale gemiddelde aanslagvoet, deze zal inderdaad lager zijn.

inderdaad... heb alles laten uittellen ... ongeveer 53% van het bedrag netto te betalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
            inderdaad... heb alles laten uittellen ... ongeveer 53% van het bedrag netto te betalen
            Bovendien ga je (indien je zelfstandige bent) na 3 jaar ook nog eens je kwartaalbijdrage sociale zekerheid zien stijgen met ongeveer 24% op de verhoging van de voordelen.

Ook dit kan nog een mooi centje extra kosten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Wel nog een foutje precies: moet B23 niet op B3 gebaseerd zijn ipv B2? Als ge nogal veel korting hebt gekregen maakt dat wel een verschil .

Blijkbaar wordt het na 3-4 afgeschreven jaren ook wel interessant om de wagen gewoon prive over te nemen.
              Klopt! Merci, aangepast

Laatste versie:

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Die calculator rekent wel met ene gemiddelde aanslagvoet van 53,5%, daar kom ik niet aan hoor...
              Zeker ? 45% is de schijf vanaf 18 730 euro per jaar belastbaar inkomen
              45% belastingen + 8.5% gemeentebelastingen =53.5%

Comment

• Nog 2 andere foutje omtrent BIV gefixt (geen nieuwe BIV voor wagen die al in de zaak zit en erin blijft en BIV als kost niet als inkomst).

Grosso modo blijft het duidelijk dat met de huidige plannen wagens die al 3 van hun 5 jaren afgeschreven zijn best uit de zaak gehaald worden.

Naar kortere leasetijden dus ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                  Bovendien ga je (indien je zelfstandige bent) na 3 jaar ook nog eens je kwartaalbijdrage sociale zekerheid zien stijgen met ongeveer 24% op de verhoging van de voordelen.

Ook dit kan nog een mooi centje extra kosten
                  Juist. Dat moet er ook nog bij voor de zelfstandigen.

En voor wie in loondienst werkt zal het belastbaar inkomen stijgen, met allerlei gevolgen als duurdere creche en school opvangkosten want hoger loon dus hoger tarief etc.

De Cro doet of hij goed onderhandeld heeft maar niks is minder waar. De werkende middenklasse mag betalen.

Comment

• Voor het moment ben ik er ook zeker van dat de maatregel er komt. Op het werk wordt de maarregel reeds geimplemeneerd in de HR systemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                      Ben ik blij dat mijn kot 100% privé is en mijn zaak huurt aan mezelf... (Ga trouwens eens kijken om die huurprijs eens aan te passen want ALLES wordt duurder )
                      Daar ben ik ook blij van .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                        Daar ben ik ook blij van .....

Same here, en als de wagens uit de vennootschap getrokken worden, staat alles prive

Comment

• Maar qua berekening als je de wagen privé zet, wat dan met onderhoud, verzekering, banden, etc? Want die kosten je nu ook 60% extra (betalen met nettoloon)
                          Of kan je die door de vennootschap laten betalen omdat de vennootschap de auto zakelijk ook gebruikt?
                          ----------------------------------------------------------------------------------
                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                          Pictures here: BMW 7 Series
                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                          It might need half a starsystem to turn around,
                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                            Maar qua berekening als je de wagen privé zet, wat dan met onderhoud, verzekering, banden, etc? Want die kosten je nu ook 60% extra (betalen met nettoloon)
                            Of kan je die door de vennootschap laten betalen omdat de vennootschap de auto zakelijk ook gebruikt?
                            ik heb een service contract op de 740, welke over te nemen is door mij prive (reeds gecheckt)
                            banden en diesel is inderdaad prive te betalen, maar zal al bij al toch nog altijd goedkoper zijn dan die VAA te slikken.
                            Ik ga werken met een km vergoeding en de rest aanvullen met extra loon, er zit niks anders op ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                              Maar qua berekening als je de wagen privé zet, wat dan met onderhoud, verzekering, banden, etc? Want die kosten je nu ook 60% extra (betalen met nettoloon)
                              Bekijk de .xls eens.. daar is allemaal rekening mee gehouden (onderhoud, verzekering) ..
                              die kosten waren trouwens maar aftrekbaar in de mate dat de wagen aftrekbaar is (grote wagens 40-70%)

Het zijn al die kosten prive die worden afgewogen tegen de extra prive en vennootschapsbelasting door de nieuwe verworpen kosten.

Comment

• hou je rekening met de nieuwe BIV die volgend jaar in voege gaat? Die die alles duurder maakt wat geen eco is?

(Zeratul : ik kan die exl niet openen hier, thuis eens proberen uit interesse, want zal toch niet voor mij van toepassing zijn)

Comment

• Om even terug te komen op dat inschrijven/huren/... in het buitenland.
                                  Ik las net dit: 'De Ferrari FF: het nieuwe speeltje van Mbokani'
                                  Er wordt openlijk vermeld dat hij hem in Monaco zal inschrijven. Dit is dan toch ook niet toegelaten?

Hallo, fiscus?

Comment

• Ik hou inderdaad rekening met de nieuw BIV maar integenstelling tot wat de meesten hier lijken te denken maakt die bijlange niet alles duurder.

BMW's met > 120kw bijvoorbeeld zijn bijna allemaal goedkoper geworden, omwille van lage CO2, euronorm 5 en efficient dynamics.

Bvb:
                                    BMW X3 2.0 184pk vroeger: € 2.478 nu € 362
                                    BMW X3 2.0 163pk vroeger: € 1.239 nu € 362

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                      Om even terug te komen op dat inschrijven/huren/... in het buitenland.
                                      Er wordt openlijk vermeld dat hij hem in Monaco zal inschrijven. Dit is dan toch ook niet toegelaten?

Hallo, fiscus?
                                      Zal monegask worden zeker, zoals die andere pipo's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                        Om even terug te komen op dat inschrijven/huren/... in het buitenland.

Hallo, fiscus?
                                        Als hij minder dan 6maanden per jaar in België zit, heeft de fiscus daar geen zaken mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          Als hij minder dan 6maanden per jaar in België zit, heeft de fiscus daar geen zaken mee.
                                          Die zal problemen hebben : door zijn werk weten we immers dat hij meer dan 6 maand in B zal zitten, tenzij hij wekelijks een dag of 2 in zijn duur app gaat zitten

Comment

Working...
                                          X