Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
    Ik hou inderdaad rekening met de nieuw BIV maar integenstelling tot wat de meesten hier lijken te denken maakt die bijlange niet alles duurder.

BMW's met > 120kw bijvoorbeeld zijn bijna allemaal goedkoper geworden, omwille van lage CO2, euronorm 5 en efficient dynamics.

Bvb:
    BMW X3 2.0 184pk vroeger: € 2.478 nu € 362
    BMW X3 2.0 163pk vroeger: € 1.239 nu € 362
    stel je hebt een M3 en op bedrijf biv betaald en je trekt hem eruit moet je nogmaals bvi betalen e: 7 of 8000 euro naargelang ouderdom want wijziging eigenaar is nogmaals biv betalen/ Hou je rekening met die 2 x betalen ook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
      Die zal problemen hebben : door zijn werk weten we immers dat hij meer dan 6 maand in B zal zitten, tenzij hij wekelijks een dag of 2 in zijn duur app gaat zitten
      Dat is toch 30 dagen per jaar, dat je op je domicilie moet zijn?
      ----------------------------------------------------------------------------------
      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
      Pictures here: BMW 7 Series
      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
      It might need half a starsystem to turn around,
      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish

Nogal en op basis van wat ik weet zit je huis wel boven een KI van 745...

)
        Mijn huis is ook prive hoor , ik stelde die vraag alleen maar omdat een vriend van mij zich recent via zijn zaak een woning had gekocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
          Dat is toch 30 dagen per jaar, dat je op je domicilie moet zijn?
          dat lukt dan wel zeker, ik heb er eigenlijk geen idee van en ik hou me er ook niet echt mee bezig.
          Alleen is het wel natuurlijk behoorlijk fout om dat zo openlijk te verkondigen.

Comment

• Net die XLS eens aan't bekijken:
            Bij privé inschrijven (case 2), is't niet beter om te bekijken hoeveel extra loon je jezelf moet uitkeren om dat zootje te betalen? En dan pas extra vennootschapsbelasting bekijken?
            ----------------------------------------------------------------------------------
            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
            Pictures here: BMW 7 Series
            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
            Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
            It might need half a starsystem to turn around,
            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
            Cylons have respect for it...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
              Net die XLS eens aan't bekijken:
              Bij privé inschrijven (case 2), is't niet beter om te bekijken hoeveel extra loon je jezelf moet uitkeren om dat zootje te betalen? En dan pas extra vennootschapsbelasting bekijken?
              Ik ga er van uit dat als je een wagen prive wil financieren dat je dan ofwel het geld hebt, ofwel op rekening courant boekt en op een dag via een dividenduitkering met 25% roerende voorheffing die RC vereffent.
              Extra loon uitkeren is niet slim, veel te zwaar belast.
              Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
              stel je hebt een M3 en op bedrijf biv betaald en je trekt hem eruit moet je nogmaals bvi betalen e: 7 of 8000 euro naargelang ouderdom want wijziging eigenaar is nogmaals biv betalen/ Hou je rekening met die 2 x betalen ook?
              Ja de XLS houdt daar rekening mee in de vergelijking case 3 vs case 4 (auto ontrekken aan de zaak vs auto in de zaak laten)
              Maar wel opletten. De BIV voor prive voertuigen ingeschreven in vlaanderen is gewijzigd, ingeschreven op vennootschappen in nog steeds het oude systeem.

De M3 is wel iets anders dan de 520 of X3 qua BIV precies.

Comment

Ik ga er van uit dat als je een wagen prive wil financieren dat je dan ofwel het geld hebt, ofwel op rekening courant boekt en op een dag via een dividenduitkering met 25% roerende voorheffing die RC vereffent.
                Extra loon uitkeren is niet slim, veel te zwaar belast.

Ja de XLS houdt daar rekening mee in de vergelijking case 3 vs case 4 (auto ontrekken aan de zaak vs auto in de zaak laten)
                Maar wel opletten. De BIV voor prive voertuigen ingeschreven in vlaanderen is gewijzigd, ingeschreven op vennootschappen in nog steeds het oude systeem.

De M3 is wel iets anders dan de 520 of X3 qua BIV precies.

als ik mij niet vergis, is de nieuwe BIV regeling ook van toepassing op vennootschappen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                  Mijn huis is ook prive hoor , ik stelde die vraag alleen maar omdat een vriend van mij zich recent via zijn zaak een woning had gekocht
                  't mijne niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                    als ik mij niet vergis, is de nieuwe BIV regeling ook van toepassing op vennootschappen
                    jep maar als je prive hem overkoopt is het niet meer de regeling van venootschappen die telt e

Comment

• Ik spring hier even binnen. Ik zit met volgende vraag over firmawagens ed. Ik ga ook geen namen en bedrijven noemen maar ik ken een paar gevallen zoals dit voorbeeld hier :

Een zaakvoerder van een BVBA werkt reeds vanaf dag één van oprichting van zijn BVBA als onbezoldigd zaakvoerder in zelfstandig bijberoep. Daarvoor is hij elders 16 uur/week aan een minimumloon ingeschreven. Zodoende betaalt hij ook slechts een kleine 70 euro per kwartaal aan bijdragen in plaats van de volle pot in hoofdberoep. Gezien hij elders aan een minimumloon is ingeschreven en maar 16 uur/week werkt betaalt hij ook niets privébelastingen. De BVBA maakt jaarlijks vele tienduizenden euro's winst maar hij keert niets naar hem uit. Op de BVBA staat buiten een massa leningen van gebouwen ook twee vrij dure sportwagens ingeschreven die officieel enkel voor werkverkeer worden gebruikt. Dus enkel om naar zogezegde klanten te rijden. Zelf heeft hij een goedkoop wrak ingeschreven op zijn privé waarmee hij zogezegd het woon-werkverkeer tussen hem thuis en zijn bedrijf mee doet. Tot nu toe is dat bij controles allemaal mooi aanvaard zonder enige opmerking.

Nu is de vraag gaat er voor hem in 2012 iets veranderen? Ik bedoel daarmee hij en zijn vrouw rijden wel constant met die dure wagens rond maar aangezien hij onbezoldigd is en zelf een privéwagen heeft belasten ze hem er niet op? Het enige doel is om met de BVBA een kapitaal te genereren waar dan op regelmatige tijdstippen gebouwen worden mee aangekocht. Er wordt geen cent aan loon of dividenden uitbetaald.

Comment

• Zolang ze niet kunnen bewijzen dat hij prive km doet denk ik niet dat er iets zal wijzigen.

Comment

• behalve misschien zijn woning als die ook in de bvba zit

Comment

• Ampire: een zaakvoerder kiest zelf waaraan hij zijn geld besteedt.. autos of sparen ...
                            ja, er gaat hoogstwaarschijnlijk wel een en ander veranderen...

Nog iets anders waar ik aan dacht
                            Vroeger was er een regel om aan het VAA te ontsnappen door te carpoolen.
                            http://www.jobat.be/nl/artikels/carp...l-interessant/

Misschien dat dat nu nog een uitweg kan zijnvoor sommigen.

Comment

Ampire: een zaakvoerder kiest zelf waaraan hij zijn geld besteedt.. autos of sparen ...
                              ja, er gaat hoogstwaarschijnlijk wel een en ander veranderen...

Nog iets anders waar ik aan dacht
                              Vroeger was er een regel om aan het VAA te ontsnappen door te carpoolen.
                              Als een werknemer voor het traject woon-werk chauffeur speelt voor een collega, dan kan hij volledig vrijgesteld worden van belastingen.

Misschien dat dat nu nog een uitweg kan zijnvoor sommigen.
                              Ik zit te denken aan het volgende:

Ik heb privé een moto, vriendin heeft nog een auto. Als ik zeg dat ik prive altijd moto gebruik dan valt dit voordeel weg. Nu, je weet nooit dat de fiscus op een zondag voor de deur staat als het sneeuwt en je in uw wagen stapt... Geen oplossing dus?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oxala Bekijk Berichten
                                Ik zit te denken aan het volgende:

Ik heb privé een moto, vriendin heeft nog een auto. Als ik zeg dat ik prive altijd moto gebruik dan valt dit voordeel weg. Nu, je weet nooit dat de fiscus op een zondag voor de deur staat als het sneeuwt en je in uw wagen stapt... Geen oplossing dus?
                                zo hebben wij het vroeger ook gedaan, maar toen was het aan te geven VAA ook veel kleiner, dus moesten ze bij een controle hierover vallen, geen probleem

maar nu met de hogere bedragen lijkt me dat niet te riskeren....

Comment

• Aangezien ik 4a5 dagen per week in het buitenland ben maar wel mijn eigen BE zaak heb waarvan ik zaakvoerder ben en loon / Renting, zou ik geen vrijstelling kunnen aanvragen van personenbelasting? En dus geen VAA :p
                                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Dat is dan waarschijnlijk omdat je daar officieel niet prive mee rijdt want anders moet dat toch
                                    2de link:

Maar wat wel interessant kan zijn (gelezen op forum van de tijd): een lichte vracht + een klein aziatisch of dacia autootje op de zaak. Die vermijdt de taxatie van een VAA op de lichte vracht.

Misschien toch eens kijken naar Nissan Navara pickup. 4 zitplaatsen lichte vracht en voortaan goedkoper dan een X3.
                                    Hoe wordt het voordeel voor een lichte vracht concreet berekend ? Geldt dat voor iedereen of moet je je lichte vracht echt "nodig" hebben voor je zaak ; moet je echt kunnen aantonen dat je je laadruimte nodig hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                      Over verlofdagen : overheid maakt GEEN brugdagen zoals in de privé wel het geval is (wil je een : afspreken met collega's en vakantiedag opofferen), veel bedrijven zijn ook toe tussen kerst en nieuwjaar.
                                      Tel ze op en je komt aan evenveel (neem dan wel brugdagen als verlofdag)
                                      Tot ik zelfstandig werd had ik in de privé welgeteld 20 verlofdagen. Niet meer of niet minder, niks geen brugdagen.
                                      De enige brugdagen waren wettelijke feestdagen die in het weekend vallen en dus verplaatst werden, net zoals bij de overheid. Hou er ook rekening mee dat in de privé vaak een deel van het verlof niet vrij te kiezen is. Werknemers van bedrijven die tussen Kerst en Nieuwjaar moeten daar vaak 4 of 5 verlofdagen voor opofferen, dat zijn niet altijd extra dagen.
                                      En pensioensparen doen ze hier ook al niet...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                                        Hoe wordt het voordeel voor een lichte vracht concreet berekend ? Geldt dat voor iedereen of moet je je lichte vracht echt "nodig" hebben voor je zaak ; moet je echt kunnen aantonen dat je je laadruimte nodig hebt.
                                        Ja.
                                        Anders loop je het risico achteraf op die lichte vracht belast te worden als was het een personenwagen en dat wil je niet meemaken.
                                        Ik denk niet dat lichte vracht voor iedereen een oplossing is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                          Zolang ze niet kunnen bewijzen dat hij prive km doet denk ik niet dat er iets zal wijzigen.
                                          Let op: bij een vorige fiscale controle heeft de fiscus 3x gepasseerd bij mijn privé, 2x int weekend, stond allemaal mooi in hun verslag, zelfs wie aan het stuur zat... (1x mijn vrouw) Boete volgde... :-)
                                          Die mannen werken blijkbaar op commissie, dus...

Comment

Working...
                                          X