Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Net gehoord
Er is een idee om als overgangsmaatregel een eenmalige waarde van de auto bij ingang van het systeem te nemen, rekening houdende met afschrijvingen en aanschafwaarde. Dus als het ingaat op 1/1/12 zou een wagen van 2 jaar oud die op 5j afgeschreven wordt op 3/5de van de waarde geschat worden.
Eenmalig, dus niet opnieuw. Met andere woorden een 2de handswagen aanschaffen na 1/1/12 is een zeer slecht idee.
Comment
-
Fuuuuk fuk fuk fuk
Ik heb dus nog een tweedehands kar op het oog, maar het zou financieel nie wijs zijn om die te kopen met de maatregelen op basis van catalogusprijs, maar wel op basis van reeele waarde.
Hopelijk snel meer nieuws, want voor zover ik kan zien is er nog dik 2 weken tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenSerieus?
Ik zal maar gewoon meelachen zeker?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenHuh? Ik had het alleen maar over wat afgeleid kon worden uit de quote van Josenjef (en wat niet). Dat weerspiegelt niet noodzakelijk de werkelijkheid of mijn persoonlijke visie op de kwestie.
Ik zal maar gewoon meelachen zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenNet gehoord
Er is een idee om als overgangsmaatregel een eenmalige waarde van de auto bij ingang van het systeem te nemen, rekening houdende met afschrijvingen en aanschafwaarde. Dus als het ingaat op 1/1/12 zou een wagen van 2 jaar oud die op 5j afgeschreven wordt op 3/5de van de waarde geschat worden.
Eenmalig, dus niet opnieuw. Met andere woorden een 2de handswagen aanschaffen na 1/1/12 is een zeer slecht idee.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zouden faciliteren...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDat lijkt me heel kras... Dan zou het VAA voor vele voertuigen nog zakken ipv stijgen!
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zouden faciliteren...
Ik blijf erbij: waarom niet gewoon de CO2 coefficient blijven gebruiken en verder verhogen tot aan opbrengst van 200 miljoen en ieder jaar aanpassen !
- consistent en voorspelbaar beleid
- gevraagde opbrengst makkelijk te halen en hernormeren ieder jaar
- iedereen even zwaar belast
- groene auto's worden aangemoedigd, ook al kosten die meer (hybride of electrische bvb)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenFuuuuk fuk fuk fuk
Ik heb dus nog een tweedehands kar op het oog, maar het zou financieel nie wijs zijn om die te kopen met de maatregelen op basis van catalogusprijs, maar wel op basis van reeele waarde.
Hopelijk snel meer nieuws, want voor zover ik kan zien is er nog dik 2 weken tijd.
Nu, ik ga waarschijnlijk toch kijken om ofwel een klein krel te kopen als privé daily, ofwel de lambo daarvoor te gebruiken... Voor die paar honderd km per jaar privé betaal ik zo'n fortuinen niet.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenNu, ik ga waarschijnlijk toch kijken om ofwel een klein krel te kopen als privé daily, ofwel de lambo daarvoor te gebruiken... Voor die paar honderd km per jaar privé betaal ik zo'n fortuinen niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten't Zou wel eerlijker zijn dat als je de regels verandert je de overtreders van gisteren niet gaat straffen toen die regels nog niet bekend waren.
De formule die jij hierboven beschreef gaat echter weer even helemaal de andere kant uit.
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenIk blijf erbij: waarom niet gewoon de CO2 coefficient blijven gebruiken en verder verhogen tot aan opbrengst van 200 miljoen en ieder jaar aanpassen !
- consistent en voorspelbaar beleid
- gevraagde opbrengst makkelijk te halen en hernormeren ieder jaar
- iedereen even zwaar belast
- groene auto's worden aangemoedigd, ook al kosten die meer (hybride of electrische bvb)
Of met een kleinere coëfficiënt op basis van de intrinsieke waarde (=catalogusprijs) van het voertuig.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten't Zou wel eerlijker zijn dat als je de regels verandert je de overtreders van gisteren niet gaat straffen toen die regels nog niet bekend waren.
Ik blijf erbij: waarom niet gewoon de CO2 coefficient blijven gebruiken en verder verhogen tot aan opbrengst van 200 miljoen en ieder jaar aanpassen !
- consistent en voorspelbaar beleid
- gevraagde opbrengst makkelijk te halen en hernormeren ieder jaar
- iedereen even zwaar belast
- groene auto's worden aangemoedigd, ook al kosten die meer (hybride of electrische bvb)
En je betaalt VAA op de werkelijke kilometers, zal nog meer schrikken worden voor velen. Want zelfs diegenen met huidige regeling volgens <5000 km slagen er in van hun bedrijfswagen met parameters 120000 km op 4 jaar op te gebruiken.
Of we passen die 5000 km aan tot 30000 km en je kan elk jaar bewijzen dat het niet zo is, dat het privé lager is.
Als ik hier ergens lees: Mercedes E coupé van 55000 € en dan klagen over 300 € netto bijdrage die je zou moeten betalen, weet niet hoor. Ga dat anders een privé kopen, je zal er niet komen met die 300 €.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtenof je laat de regels zoals ze zijn, je gooit echter wel de regeling ivm 5000 km en 7500 km overboord.
En je betaalt VAA op de werkelijke kilometers, zal nog meer schrikken worden voor velen. Want zelfs diegenen met huidige regeling volgens <5000 km slagen er in van hun bedrijfswagen met parameters 120000 km op 4 jaar op te gebruiken.
Of we passen die 5000 km aan tot 30000 km en je kan elk jaar bewijzen dat het niet zo is, dat het privé lager is.
Als ik hier ergens lees: Mercedes E coupé van 55000 € en dan klagen over 300 € netto bijdrage die je zou moeten betalen, weet niet hoor. Ga dat anders een privé kopen, je zal er niet komen met die 300 €.
Niemand beweert dat een Mercedes E Coupe van 55.000 voor 300 euro prive gehouden kan worden.
Dat is een aanzienlijk stuk verloning dat gekozen wordt omdat de lasten op arbeid te hoog zijn en zo door de fiscus is aangemoedigd in de plaats van de belasting te verlagen (!).
Waarom geen werkelijke kilometers:
1) Dat is eveneens een totaal omgooien van het beleid. Start dat dan vanaf 1/1/12 voor nieuw ingeschreven wagens op vennootschappen zodat iedereen keuze kan maken en bedrijven de kans hebben de keuze voor te stellen. Verlaag dan wel de personenbelasting als het even kan.
2) praktisch niet implementeerbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten't Zou wel eerlijker zijn dat als je de regels verandert je de overtreders van gisteren niet gaat straffen toen die regels nog niet bekend waren.
Ik blijf erbij: waarom niet gewoon de CO2 coefficient blijven gebruiken en verder verhogen tot aan opbrengst van 200 miljoen en ieder jaar aanpassen !
- consistent en voorspelbaar beleid
- gevraagde opbrengst makkelijk te halen en hernormeren ieder jaar
- iedereen even zwaar belast
- groene auto's worden aangemoedigd, ook al kosten die meer (hybride of electrische bvb)
De co2 coefficient blijven aanhouden lijkt me wel een pak eerlijker als maatstaf, puur omdat het voordien ook de maatstaf was. Al blijft het gewoon dom om de loonlast te gaan verhogen, terwijl alle experts (die geen politiek mandaat te beschermen hebben en vaak ook er iets van kennen) zeggen dat onze loonlasten te hoog zijn.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtenof je laat de regels zoals ze zijn, je gooit echter wel de regeling ivm 5000 km en 7500 km overboord.
En je betaalt VAA op de werkelijke kilometers, zal nog meer schrikken worden voor velen. Want zelfs diegenen met huidige regeling volgens <5000 km slagen er in van hun bedrijfswagen met parameters 120000 km op 4 jaar op te gebruiken.
Of we passen die 5000 km aan tot 30000 km en je kan elk jaar bewijzen dat het niet zo is, dat het privé lager is.
Dus dat lijkt me iets dat nog vrij vlot in te voeren is.
(al is het natuurlijk wel niet zo een leuk idee dat mijn baas op elk moment van de dag kan zien waar ik ben ...)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
tis inderdaad wat kort door de bocht door alleen te focussen op die 300 euro. Die 300 euro is een fiscale manier voor bedrijven om het equivalent van een loonsverhoging van vb 1000 of 1500 bruto uit te sparen. Hadden ze dat niet ingevoerd zaten de bedrijven nu met veel hogere loonlasten om concurrentiel te zijn met omliggende landen hun lonen. Dit was eigenlijk ook goed voor de regeringen daar het loonmatiging in de hand werkte wat dan weer ene possitieve invloed had op de index en inflatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenSorry maar : Wat een afgunst!!
Niemand beweert dat een Mercedes E Coupe van 55.000 voor 300 euro prive gehouden kan worden.
Dat is een aanzienlijk stuk verloning dat gekozen wordt omdat de lasten op arbeid te hoog zijn en zo door de fiscus is aangemoedigd in de plaats van de belasting te verlagen (!).
Waarom geen werkelijke kilometers:
1) Dat is eveneens een totaal omgooien van het beleid. Start dat dan vanaf 1/1/12 voor nieuw ingeschreven wagens op vennootschappen zodat iedereen keuze kan maken en bedrijven de kans hebben de keuze voor te stellen. Verlaag dan wel de personenbelasting als het even kan.
2) praktisch niet implementeerbaar.
afgunst my ass.
Vergeet niet dat dit in principe de huidige gang van zaken is, die forfaits van 5000 en 7500 km zijn cadeau's hé. En voor de doorsnee leaseauto verandert er eigenlijk niet zo absurd veel, meesten komen op het niveau van de forfait van 7500 km en bepaalde auto's worden misschien zelfs iets goedkoper.
Deze verstrenging zag ik al jaren aankomen (heb lange tijd zelf de bedrijfswagens van het weliswaar kleine wagenpark van mijn werkgever gedaan), ik zag het zo aankomen dat dit niet kon blijven duren.
En ivm afgunst: kijk eens even wat je kan leasen (operationeel) met een leasebedrag van ongeveer 1000 € excl. BTW, excl. tankkaart. Dan zullen we eens verder praten.
Kijk ook eens verder dan je neus lang is en veroordeel niet meteen mensen omdat het antwoord U niet aanstaat.
Oh ja, en ik ben voor een vlaktaks, maar dan voor iedereen, geen achterpoortjes, geen aftrekken, iedereen gewoon zelfde percentage (natuurlijk niet absurd hoog als vandaag). Arbeid en ondernemerschap moeten beloond worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenOp zich zijn er toch al bedrijfsvoertuigen die zo een logger aan boord hebben om werk en privé kilometers bij te houden. Een kennis die telenet installateur is heeft zo een ding aan boord, hiermee controleert de werkgever dat die mannen niet meer dan 5000 kilometer per jaar privé rijden.
Dus dat lijkt me iets dat nog vrij vlot in te voeren is.
(al is het natuurlijk wel niet zo een leuk idee dat mijn baas op elk moment van de dag kan zien waar ik ben ...)
Wie gaat die bedrijven certifiereren en streng erop toezien dat die tracking bedrijfjes niet frauderen e. Dat zal ongetwijfeld naast geld ook veel tijd vragen om dat waterdicht te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk BerichtenVergeet niet dat dit in principe de huidige gang van zaken is, die forfaits van 5000 en 7500 km zijn cadeau's hé.
Net zoals de catalogusprijs inclusief BTW is dat gewoon een factor in de berekening om tot een bepaald resultaat te komen. Niet meer of niet minder.
Niemand gelooft toch dat ze zo'n formule uitwerken en dan achteraf gaan uitrekenen wat ze zal opbrengen?
Neenee, men weet wat men wil ophalen en bedenkt een formule in functie daarvan.
De 5000/7500km-regel is gewoon een truukje om wat onderscheid te maken, no more no less.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichtentis inderdaad wat kort door de bocht door alleen te focussen op die 300 euro. Die 300 euro is een fiscale manier voor bedrijven om het equivalent van een loonsverhoging van vb 1000 of 1500 bruto uit te sparen. Hadden ze dat niet ingevoerd zaten de bedrijven nu met veel hogere loonlasten om concurrentiel te zijn met omliggende landen hun lonen. Dit was eigenlijk ook goed voor de regeringen daar het loonmatiging in de hand werkte wat dan weer ene possitieve invloed had op de index en inflatie.
Ik wil lagere personenbelastingen absoluut, maar alle subsidiëring moet dan ook stoppen, wie hard werkt, wordt ervoor beloond. Een kleinere overheid wil ik eveneens, maar waar ga je iedereen aan het werk hier nog zetten tegenwoordig, produktiebedrijven hebben we nog amper. Elke man/vrouw werkt hier, is niet meer de tijd dat enkel de mannen kostwinner waren.
Als we minder belastingen willen betalen, moeten we aanvaarden dat de overheid enkel haar kerntaken uitvoert ipv sinterklaas te spelen. Ik ben bereid, vrees echter velen niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenNet gehoord
Er is een idee om als overgangsmaatregel een eenmalige waarde van de auto bij ingang van het systeem te nemen, rekening houdende met afschrijvingen en aanschafwaarde. Dus als het ingaat op 1/1/12 zou een wagen van 2 jaar oud die op 5j afgeschreven wordt op 3/5de van de waarde geschat worden.
Eenmalig, dus niet opnieuw. Met andere woorden een 2de handswagen aanschaffen na 1/1/12 is een zeer slecht idee.
Comment
Comment