Blijft het feit dat ik in mijn vennootschap kijk naar een auto die 36k heeft gekost, en eentje die 40k heeft gekost. Maar ik zou belast worden alsof ik op 6 jaar 70k en 50k heb gespendeerd aan die twee auto's.
76k vs 120k. Of een 'effectief' uitgegeven 1K versus een door de overheid berekende 1,6K per maand. Dus in mijn geval zou ik 800€ belastingen moeten betalen terwijl ik maar 1K heb opgedaan, oftewel een aanslagvoet van 80% op mijn reëel ontvangen inkomen.
Particulieren kunnen toch ook tweedehands voertuigen aankopen? Zij worden toch niet verplicht een nieuwe wagen te kopen als ze een kilometervergoeding krijgen van hun werkgever? Als een particulier zijn financiën mag verbeteren door enkel tweedehandswagens te rijden, waarom zou een zaakvoerder dat niet mogen doen?
76k vs 120k. Of een 'effectief' uitgegeven 1K versus een door de overheid berekende 1,6K per maand. Dus in mijn geval zou ik 800€ belastingen moeten betalen terwijl ik maar 1K heb opgedaan, oftewel een aanslagvoet van 80% op mijn reëel ontvangen inkomen.
Particulieren kunnen toch ook tweedehands voertuigen aankopen? Zij worden toch niet verplicht een nieuwe wagen te kopen als ze een kilometervergoeding krijgen van hun werkgever? Als een particulier zijn financiën mag verbeteren door enkel tweedehandswagens te rijden, waarom zou een zaakvoerder dat niet mogen doen?
Comment