Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De grote verwarring zit 'm bij dat verhaal van korting. Op een factuur van nieuwe auto wordt vaak een aparte korting toegekend door de garage. Die zou dan vervallen (wat niet echt eerlijk is)

Bij 2e hands heb je dat niet vaak, de dealer of verkoper bepaalt wat op de factuur staat.
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      Dus opnieuw zeer interessant om toch voor een occasie auto te gaan.
      Volgens mij wel ja.
      Gefactureerde waarde is de waarde die je gefactureerd krijgt, ja toch?
      En als je een 2de hands koopt, dan krijg je geen nieuwwaarde gefactureerd maar de 2de handsprijs die de verkoper je aanrekent.
      Lijkt me vrij helder...(maar met de staat weet je nooit...)
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Als het bedrag effectief terug zou slaan op het factuurbedrag, dan ga il binnenkort in duitsland een jonge occasie gaan halen dan
        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Als het voordeel in natura is, en geen eigendom die je opbouwt, waarom stelt de overheid dan dat het voordeel in natura voor de gebruiker hoger kan zijn dan de waarde van het eigendom - zelfs aan nieuwprijs?
          Het voordeel in natura is toch niet groter dan de waarde? De korting wordt wel afgetrokken maar dat wil niet zeggen dat de intrinsieke waarde niet hoger ligt, niet iedereen krijgt evenveel korting. En dan nog, er wordt een correctiefactor van 6/7e toegepast én de CO2-uitstoot zijn van belang.
          Verder wordt in het VAA ook geen rekening gehouden met de brandstof, taksen, verzekeringen en onderhoud, allemaal zaken waar je ook van geniet als gebruiker van een firmawagen.

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Dergelijke interpretaties zijn toch nattevingerwerk. Ik zie hierin echt nog altijd geen bewijs of zelfs geen sterke aanwijzing dat het ook voor 2de hands geldt. Er was toch eerder ook al sprake van "factuurwaarde" in dat document dat darkie hier postte?
          Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
          Ik wist en weet ook nog altijd niet hoe het te interpreteren:

"Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde
          waarde inclusief opties en belasting over de toegevoegde
          waarde, zonder rekening te houden met enige korting,
          vermindering, rabat of restorno. Deze defi nitie is zowel van
          toepassing op nieuwe wagens, als op tweedehands wagens

of wagens in leasing.
          "

"Gefactureerde waarde": kan toch niets anders zijn dan hetgeen op de FACTUUR staat? En zonder rekening te houden met kortingen enz, betekent gewoon dat het factuurbedrag overeind blijft?

Zo ja, dan betekent dit voor 2de hands wagens de effectief betaalde prijs..
          Zo nee, dan betekent dit voor mij een groot vraagteken . Ze kunnen toch nooit iets de "gefactureerde waarde" noemen, als die "waarde" aan niemand "gefactureerd" werd?
          Iedereen gaat er precies nogal gemakkelijkheidshalve aan voorbij dat er nergens gestipuleerd om WELKE factuur het gaat.
          Ook een tweedehandswagen heeft ooit als nieuwe wagen op een factuur gestaan.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Dus jij wil het VAA voor persoon x gaan bepalen aan de hand van een factuur die ooit jaren terug aan persoon y (misschien zelfs een buitenlander) werd uitgeschreven ? Lijkt me een strak plan...
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ik ben ook zaakvoerder in een vennootschap. Mijn boekhouder vertelde me dat ik als zelfstandige een btw nummer aanvraag en de financiële renting van mijn vennootschap overneem. Ik factureer dans als zelfstandige het bedrag aan de vennootschap dat nodig is om de renting te betalen.

Als zelfstandige zijn de autokosten 75% aftrekbaar en geen VAA meer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                Dus gaan ze ons verplichten om de originele eerste factuur van de eerste eigenaar bij de auto te hebben , zelfs als er al 2-3 eigenaars tussen zitten?

Comment

Iedereen gaat er precies nogal gemakkelijkheidshalve aan voorbij dat er nergens gestipuleerd om WELKE factuur het gaat.
                  De "gefactureerde waarde" kan slechts 1 ding zijn: het bedrag dat de koper betaalde op de aankoopfactuur. Anders had het de "gefactureerde nieuwwaarde" moeten zijn...
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

.
                    en waar ga je die vandaan halen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Dus jij wil het VAA voor persoon x gaan bepalen aan de hand van een factuur die ooit jaren terug aan persoon y (misschien zelfs een buitenlander) werd uitgeschreven ? Lijkt me een strak plan...
                      Kan ik toch ook niet geloven ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                        De "gefactureerde waarde" kan slechts 1 ding zijn: het bedrag dat de koper betaalde op de aankoopfactuur. Anders had het de "gefactureerde nieuwwaarde" moeten zijn...
                        ²²²²²

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
                          Ik ben ook zaakvoerder in een vennootschap. Mijn boekhouder vertelde me dat ik als zelfstandige een btw nummer aanvraag en de financiële renting van mijn vennootschap overneem. Ik factureer dans als zelfstandige het bedrag aan de vennootschap dat nodig is om de renting te betalen.

en welke activiteit ga je dan doen als zelfstandige ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                            Kan ik toch ook niet geloven ...
                            indeed impossble. Als de eerste koper zijn factuur heeft weggegooid, hoe ga je het dan te pakken krijgen ? Ik voorspel een boom in de prive-detective sector

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
                              Ik ben ook zaakvoerder in een vennootschap. Mijn boekhouder vertelde me dat ik als zelfstandige een btw nummer aanvraag en de financiële renting van mijn vennootschap overneem. Ik factureer dans als zelfstandige het bedrag aan de vennootschap dat nodig is om de renting te betalen.

Zo simpel zal het niet gaan.

In deze constructie is er weinig/geen verschil met leasing. De vennootschap huurt dan ergens de auto, moet nog steeds aangeven wie met de wagen rijdt, en die persoon krijgt VAA aangesmeerd. PS: Dat ben jij!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                                en welke activiteit ga je dan doen als zelfstandige ?
                                Ik ben nu al zaakvoerder dus dit wordt onbezoldigd en ik factureer mijn diensten.

Comment

• Als je nu een bevriende autohandelaar kent. En je verkoopt je wagen en koopt hem terug voor pakweg 2000 EUR meer? Dan heeft uw bevriende autohandelaar een mooi centje bijverdient en ben jezelf een pak voordeliger gesteld. Of is dit te simpel?
                                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Er zijn 56 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (31 leden en 25 gasten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Dus jij wil het VAA voor persoon x gaan bepalen aan de hand van een factuur die ooit jaren terug aan persoon y (misschien zelfs een buitenlander) werd uitgeschreven ? Lijkt me een strak plan...
                                      Ik wil dat niet, ik zou me alleen niet op jouw interpretatie baseren als ik nu een nieuwe/andere wagen moet gaan kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                      When I see it I'll believe it.

Ik hoop het voor iedereen alleen ben ik dan zelf wel serieus gekloot want ik zit op maand 9 van een renting van 42 maanden en die afkopen/verbreken zou mij ook serieus poen kosten.

Ik blijf er toch versteld van staan dat velen het normaal vinden dat de ene zijn VAA een kwart tot het dubbel mag zijn van dat van een ander enkel en alleen omdat de werkgever de eerste eigenaar van het voertuig is, terwijl ze misschien over een perfect gelijk(w)aardig (zowel qua leeftijd, kilometers en uitrusting) voertuig mogen beschikken. Bizar.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                        Zo simpel zal het niet gaan.

In deze constructie is er weinig/geen verschil met leasing. De vennootschap huurt dan ergens de auto, moet nog steeds aangeven wie met de wagen rijdt, en die persoon krijgt VAA aangesmeerd. PS: Dat ben jij!
                                        Ik koop als zelfstandige het leasingcontract over van de leasingmaatschappij. De huur stopt dus in de vennootschap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                          Als je nu een bevriende autohandelaar kent. En je verkoopt je wagen en koopt hem terug voor pakweg 2000 EUR meer? Dan heeft uw bevriende autohandelaar een mooi centje bijverdient en ben jezelf een pak voordeliger gesteld. Of is dit te simpel?
                                          Ik zou 1000€ nemen ipv 2000

Comment

Working...
                                          X