Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Er moet toch geen VAA betaald worden op gebruikskosten van een wagen?
    Daar vergis je je eigenlijk wel in. Bij leasingwagens is het namelijk wel zo dat je voor hem terug in te leveren de opgedane beschadigingen en gebruikssporen dient te vergoeden. Ook gedurende de looptijd van het contract kan je een hele hoop kosten in de bus krijgen hé.

Ik ben het met veel van jullie argumenten eens maar er moeten toch ook een hoop nadelen aan een leasewagen he
    - enkel ikzelf en de personen bij wie ik gedommicilieerd zijn mogen met de wagen rijden
    - geen rijles ontvangen / geven ermee
    - Vervangwagen enkel indien de panne groter is als 24u, daarom ben ik verplicht in het week end naar de garage te gaan
    - een hele hoop andere futuliteiten

De meeste negatieve punten van een bedrijfswagen/leasewagen zijn moeilijk te verantwoorden. Toen ik er geen had leek het mij ook alleen rozegeur en maneschijn maar dat is het helemaal niet altijd hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Dat het geld zal kosten, zo ver waren we hier ook al
      Misschien is het al bij je opgekomen dat sommigen graag vooraf al de eventuele gevolgen en opties bekijken i.p.v. hiervoor te wachten op een goedgekeurde wet.
      Op basis van wat ga je maatregelen nemen? Er gaat een nieuwe wet komen, waar vooralsnog de specificaties niet bekend van zijn. Wat voor nut heeft het dan om hierover te gaan jammeren, zonder te weten wat de eigenlijke vereisten zijn van deze nieuwe wetgeving?

Donderdag zal er meer bekend zijn, als ik zo de berichtgeving navolg. Dan is er nog 1 week de tijd om eventueel actie te ondernemen. Nu worden er onnodig mensen bang gemaakt op basis van berekeningen die eigenlijk niets waard zijn, aagezien de juiste parameters nog niet bekend zijn.

Ik denk ook niet dat er zoveel bedrijven failliet zullen gaan op basis van een belasting op een voordeel waar al lang een kromme berekening achter staat.
      Last edited by PVerspeek; 20/12/2011, 15:31.
      Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten

Dan denk ik dat uw boekhouder niet echt op de hoogte is van het recente nieuws?
        Euh.. zelfde rules voor zelfstandige vanaf 2012?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Ik krijg op dit moment al de ene na de andere annulering binnen. Een groot aantal heeft zijn wagen reeds te koop gezet en een ander aantal heeft hun nieuwe wagen geannuleerd bij de dealer ...

Ik heb het dus over onze detail diensten hé, niet over de verkoop van de producten.

Je weet waarschijnlijk ook wel dat een bepaalde klasse wagens meer gedetailed wordt dan andere ...
          Ik vind dat een rare redenering, je wil met een goed onderhouden wagen rondrijden en kan een deel van de kosten inbrengen in je vennootschap. Waarom zou je een minder dure wagen niet even hard willen verwennen?

Ik geloof graag dat er nu even een dipje zal zijn in je detail zaken, maar zelfstandigen die nu hun wagen laten detailen, waarom zouden die dat in de toekomst niet doen? Misschien zelfs het tegendeel als ze op zoek gaan naar meer kosten, als hun wagen een kleiner aandeel heeft in hun kosten.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
            Heb juist gebeld en boekhouder zegt dat deze regel enkel voor vennootschappen is. Iemand juiste informatie?

Confused

Comment

Boekhouder zegt dat zelfstandige geen VAA heeft en auto als 75% in beroepskosten kan genomen worden. Geen co2 story etc.. Of moet ik van boekhouder veranderen?
              Niet alle boekhouders zijn hun centen waard, maar dit terzijde

Bekijk het zo: Heb jij dan niks te maken met je eigen vennootschap? En krijg jij als persoon die auto niet als VAA? Daarop zul je belast worden.
              Je zult dus niet als zelfstandige worden belast, maar als bezoldigde van de vennootschap.
              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

nee, zelfstandig blijft zoals het was hé... geen VAA en 75% van het beroepsgedeelte van de auto inbrengen
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Waarom zou je een minder dure wagen niet even hard willen verwennen?
                  Is toch logisch?
                  Stel dat er iemand momenteel met een sportwagen of ander luxemerk rijdt. Die gaat geen x-aantal euro uitgeven om zijn VW Polo of Pruis te laten detailen hé?
                  Een sportwagen koop je meestal met je hart, dus daar geef je meer om, dan om een wagen die enkel maar dient om u van A naar B te vervoeren.Alé, zo denk ik er toch over.
                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
                    Daar vergis je je eigenlijk wel in. Bij leasingwagens is het namelijk wel zo dat je voor hem terug in te leveren de opgedane beschadigingen en gebruikssporen dient te vergoeden. Ook gedurende de looptijd van het contract kan je een hele hoop kosten in de bus krijgen hé.

Ik ben het met veel van jullie argumenten eens maar er moeten toch ook een hoop nadelen aan een leasewagen he
                    - enkel ikzelf en de personen bij wie ik gedommicilieerd zijn mogen met de wagen rijden
                    - geen rijles ontvangen / geven ermee
                    - Vervangwagen enkel indien de panne groter is als 24u, daarom ben ik verplicht in het week end naar de garage te gaan
                    - een hele hoop andere futuliteiten

De meeste negatieve punten van een bedrijfswagen/leasewagen zijn moeilijk te verantwoorden. Toen ik er geen had leek het mij ook alleen rozegeur en maneschijn maar dat is het helemaal niet altijd hoor.
                    Ik ken de nadelen van een bedrijfswagen als werknemer maar al te goed, wij hebben er twee Maar het ging hier over de business van Wax-IT.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Boekhouder zegt dat zelfstandige geen VAA heeft en auto als 75% in beroepskosten kan genomen worden. Geen co2 story etc.. Of moet ik van boekhouder veranderen?
                      1. je moet dan die renting bij je vennootschap betalen, maw met geld dat je na belastingen uit die vennootschap hebt gehaald. Kost je dus een bak meer.

2. je kan maar huur aanrekenen voor de effectieve beroepskilometers aan een vast tarief. Reken je meer dan heb je toch dat VAA aan je been, wellicht zelfs aan 309% ervan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                        Is toch logisch?
                        Stel dat er iemand momenteel met een sportwagen of ander luxemerk rijdt. Die gaat geen x-aantal euro uitgeven om zijn VW Polo of Pruis te laten detailen hé?
                        Een sportwagen koop je meestal met je hart, dus daar geef je meer om, dan om een wagen die enkel maar dient om u van A naar B te vervoeren.Alé, zo denk ik er toch over.
                        Maar zo extreem gaat het zich volgens mij nooit stellen, nu is er nog veel emotie bij Ik zie echt niet veel mensen van een Porsche naar een Polo gaan Zelfs niet naar een Prius ...
                        Waarom zou je geen goedkopere wagen kunnen samenstellen naar jouw persoonlijke wensen en die niet goed willen onderhouden. Als je door een goedkopere wagen in je vennootschap te hebben minder kosten kan inbrengen, kan je je wagen zelfs vaker laten detailen ...
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                          De huur die je betaalt aan de leasing (fin. renting) stopt.
                          De huur die je betaalt aan "jezelf als zelfstandige" start.
                          Je hebt gewoon het ene voor het andere gewisseld.
                          Resultaat:
                          Het VAA vanuit je vennootschap naar je privé blijft gebaseerd op dezelfde auto en berekend aan dezelfde formule.
                          Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
                          OK er zit misschien toch iets in de uitleg van je boekhouder.
                          Maar de enige manier is dan een factuur schrijven voor iets anders dan de auto, voor diensten bijvoorbeeld. En dan heb je de kans dat die facturen maar deels aanvaard worden bij controle. Om iets dergelijks te vermijden, is mijn ene BVBA zelfs zaakvoerder moeten worden van mijn andere BVBA...
                          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Maar zo extreem gaat het zich volgens mij nooit stellen, nu is er nog veel emotie bij Ik zie echt niet veel mensen van een Porsche naar een Polo gaan Zelfs niet naar een Prius ...
                            Waarom zou je geen goedkopere wagen kunnen samenstellen naar jouw persoonlijke wensen en die niet goed willen onderhouden. Als je door een goedkopere wagen in je vennootschap te hebben minder kosten kan inbrengen, kan je je wagen zelfs vaker laten detailen ...
                            Ik denk gewoon dat er minder mensen het de moeite gaan vinden.
                            Maar je kan gelijk hebben, er is nu nog te veel emotie bij.

Comment

• Je zou van minder emotioneel gaan worden als je de nieuwe bedragen ziet voor karren van 75k-100k-125k nieuwprijs...
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek Bekijk Berichten
                                Op basis van wat ga je maatregelen nemen? Er gaat een nieuwe wet komen, waar vooralsnog de specificaties niet bekend van zijn. Wat voor nut heeft het dan om hierover te gaan jammeren, zonder te weten wat de eigenlijke vereisten zijn van deze nieuwe wetgeving?

Donderdag zal er meer bekend zijn, als ik zo de berichtgeving navolg. Dan is er nog 1 week de tijd om eventueel actie te ondernemen. Nu worden er onnodig mensen bang gemaakt op basis van berekeningen die eigenlijk niets waard zijn, aagezien de juiste parameters nog niet bekend zijn.

Ik denk ook niet dat er zoveel bedrijven failliet zullen gaan op basis van een belasting op een voordeel waar al lang een kromme berekening achter staat.
                                Akkoord dat je nog even moet afwachten, maar volgens mij zal die tekst/definitie zoals ze nu bekend is, ook effectief worden gestemd. En dan kan het geen kwaad daarover te discussiëren, mensen willen weten waar ze aan toe zijn...

Als je hier eens kijkt bij Commissie Financiën en Begroting dan zie je dat er staat : 19.12 AANGENOMEN en dat betekent dat deze tekst donderdag het voorwerp van stemming is in het parlement. En dan is het ja (want nee is geen optie, het zal en moet erdoor voor 2012).

Comment

• Er valt op zich nog weinig te discussiëren. Als je kar nieuw gekocht is, dan ben je sowieso gejost.
                                  Er is enkel nog "hoop" wat de definitie/interpretatie van factuurwaarde betreft voor zij die 2de hands hebben gekocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                    Er valt op zich nog weinig te discussiëren. Als je kar nieuw gekocht is, dan ben je sowieso gejost.
                                    Er is enkel nog "hoop" wat de definitie/interpretatie van factuurwaarde betreft voor zij die 2de hands hebben gekocht.
                                    Vergeet niet dat het in de huidige VAA regeling ook totaal geen rol speelt of je bedrijfswagen nieuw of tweedehands is.

In elk geval is dit weer een bewijs van te snel willen zijn : resultaat, een onduidelijke wettekst.

Wat het ook wordt, mijn kar is nieuw gekocht en verlaat de vennootschap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Impliceert dus wel, alle kosten voortaan privé dragen, om te beginnen de aankoop vanje vennootschap + ook opnieuw BIV betalen... Pijnlijk.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Ik krijg op dit moment al de ene na de andere annulering binnen. Een groot aantal heeft zijn wagen reeds te koop gezet en een ander aantal heeft hun nieuwe wagen geannuleerd bij de dealer ...

Ik heb het dus over onze detail diensten hé, niet over de verkoop van de producten.

Je weet waarschijnlijk ook wel dat een bepaalde klasse wagens meer gedetailed wordt dan andere ...
                                        Contact nemen met kabinet Van Ackere? T is zijn bevoegdheid...
                                        ----------------------------------------------------------------------------------
                                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                        Pictures here: BMW 7 Series
                                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                        It might need half a starsystem to turn around,
                                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Nog steeds plannen om uw auto privé over te kopen?
                                          Hier thuis bestaat die mogelijkheid ook, maar 't blijft belachelijk duur

Comment

Working...
                                          X