Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op korte termijn naar privé, en op middellange termijn weg uit dit land.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Ik vind dat een rare redenering, je wil met een goed onderhouden wagen rondrijden en kan een deel van de kosten inbrengen in je vennootschap. Waarom zou je een minder dure wagen niet even hard willen verwennen?

Ik geloof graag dat er nu even een dipje zal zijn in je detail zaken, maar zelfstandigen die nu hun wagen laten detailen, waarom zouden die dat in de toekomst niet doen? Misschien zelfs het tegendeel als ze op zoek gaan naar meer kosten, als hun wagen een kleiner aandeel heeft in hun kosten.
      Een nieuwe 5 Touring zou ik naar Wax-IT brengen, maar moest ik dan door die VAA toestanden in de plaats een Insignia moeten kopen dan duw ik die gewoon door de carwash
      So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• het belangrijkste van de hele discussie is:

wie wordt er niet getroffen? de ambtenaren!

wie staken er donderdag? de ambtenaren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Akkoord dat je nog even moet afwachten, maar volgens mij zal die tekst/definitie zoals ze nu bekend is, ook effectief worden gestemd. En dan kan het geen kwaad daarover te discussiëren, mensen willen weten waar ze aan toe zijn...

Als je hier eens kijkt bij Commissie Financiën en Begroting dan zie je dat er staat : 19.12 AANGENOMEN en dat betekent dat deze tekst donderdag het voorwerp van stemming is in het parlement. En dan is het ja (want nee is geen optie, het zal en moet erdoor voor 2012).

http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...dossierID=1952
          Ik kan in dit wetsontwerp niks terugvinden i.v.m. de bedrijfswagens...
          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Op korte termijn naar privé, en op middellange termijn weg uit dit land.
            Ja maar naar welk land? Welk is beter voor bedrijfswagens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Impliceert dus wel, alle kosten voortaan privé dragen, om te beginnen de aankoop vanje vennootschap + ook opnieuw BIV betalen... Pijnlijk.
              't Is dat of verkopen hé. Ik zie nog wel, ik begin met de nummerplaat terug te sturen tegen 31.12, welcome garage queen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                nee, zelfstandig blijft zoals het was hé... geen VAA en 75% van het beroepsgedeelte van de auto inbrengen
                Dus toch.. als je je auto naar jezelf als zelfstandige krijgt is het een goede zaak. Geen VAA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                  Ik kan in dit wetsontwerp niks terugvinden i.v.m. de bedrijfswagens...
                  Dat is omdat de wetswijziging in amendement nr 004 staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                    het belangrijkste van de hele discussie is:

Comment

Vergeet niet dat het in de huidige VAA regeling ook totaal geen rol speelt of je bedrijfswagen nieuw of tweedehands is.

In elk geval is dit weer een bewijs van te snel willen zijn : resultaat, een onduidelijke wettekst.
                      OK, maar in de nieuw voorgestelde regeling, VAA berekenen op een "oude" factuur (dan nog niet eens aan jou)... Dit gaat geen enkele juridische toets overleven. Flagrante schending gelijkheidsbeginsel.

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                      het belangrijkste van de hele discussie is:

Da's voor hun pensioen he...

Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
                      Ja maar naar welk land? Welk is beter voor bedrijfswagens?
                      Met uitzondering van Nederland is ELK land beter dan België voor bedrijfswagens.

Comment

Dat is omdat de wetswijziging in amendement nr 004 staat.

Thanks!
                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Dus voor een Bugatti Veyron van 1,3miljoen was het VAA vroeger rond de 10.000 euro en nu 200.000 euro ...
                          Last edited by skarr; 20/12/2011, 17:05.
                          Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
                          Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                            Een nieuwe 5 Touring zou ik naar Wax-IT brengen, maar moest ik dan door die VAA toestanden in de plaats een Insignia moeten kopen dan duw ik die gewoon door de carwash
                            Als je nu met je hart kiest, ga je dat in de toekomst ook doen, alleen zal het budget iets anders zijn Voor een liefhebber is het verschil tussen die 5 Touring en die Insignia te klein om die 5 te laten staan. In de emotie van de moment roepen er nu velen dingen die ze echt niet gaan doen denk ik dan. Neem nu het voorbeeld van een consultant met een dikke wagen, dat is het type voorbeeld van mensen die dat niet zomaar als een vervoer van A naar B zien. Dat zal niet zo snel veranderen denk ik, die gaan echt wel moeite doen om met een wagen te rijden naar hun zin en die ook navenant onderhouden.

Ik was mijn auto zelden dus ik ben natuurlijk een slecht voorbeeld, maar ik was gewoon geen enkele auto, onafhankelijk van de prijs
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• amendement 004:

de tekst is duidelijk volgens mij en zonder discussie mogelijk:

Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde
                              waarde inclusief opties en belasting over de
                              toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met
                              enige korting, vermindering, rabat of restorno.
                              Het CO2-basispercentage bedraagt 5,5 pct. voor een
                              referentie-CO2-uitstoot van 115 g/Km voor voertuigen
                              met een benzine-, LPG- of aardgasmotor, en voor een
                              referentie-CO2-uitstoot van 95 g/Km voor voertuigen
                              met dieselmotor.
                              De Koning bepaalt jaarlijks de referentie-CO2-uitstoot
                              in functie van de gemiddelde CO2-uitstoot van het jaar
                              voorafgaand aan het belastbaar tijdperk ten opzichte
                              van de gemiddelde CO2-uitstoot van het referentiejaar
                              2011 volgens de modaliteiten die hij vastlegt. De gemiddelde
                              CO2-uitstoot wordt berekend op basis van de
                              CO2-uitstoot van de voertuigen als bedoeld in artikel 65
                              die als nieuw zijn ingeschreven.
                              Wanneer de uitstoot van het betrokken voertuig hoger
                              ligt dan de voormelde referentie-uitstoot wordt het basispercentage
                              met 0,1 pct. per CO2-gram vermeerderd,
                              tot maximum 18 pct.
                              Wanneer de uitstoot van het betrokken voertuig lager
                              ligt dan de voormelde referentie-uitstoot wordt het basispercentage
                              met 0,1 pct. per CO2-gram verminderd,
                              tot minimum 4 pct.

vb. BMW X3 : catalogus waarde € 40800 + bv. € 15000 opties = € 55800 x 8,9% CO2 (basis 115 + (149 -115= 34 x 0,1%) = 8,9% uitstoot) = € 4966,2 : 12 = € 413,85 maandelijkse bijdrage voor werknemers
                              Never LOOK back....beware of the boogieman in front of you...

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwduck Bekijk Berichten
                                amendement 004:

de tekst is duidelijk volgens mij en zonder discussie mogelijk:
                                En tweedehands wagens ? Wat doe je daarmee ? Factuurprijs ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Lijkt mij wel. Gefactureerde waarde is gefactureerde waarde.

Bon B., welke auto zal ik voor je kopen en koop je van mij af voor een prikje?

(ik laat dan wel weten wat ik wil )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Natuurlijk! Anders zouden ze er niet expliciet bij vermeld staan!

Uit hetzelfde amendement:

"Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde
                                    waarde
                                    inclusief opties en belasting over de toegevoegde
                                    waarde, zonder rekening te houden met enige korting,
                                    vermindering, rabat of restorno. Deze definitie is zowel van
                                    toepassing op nieuwe wagens, als op tweedehands wagens

of wagens in leasing."
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

't Is dat of verkopen hé. Ik zie nog wel, ik begin met de nummerplaat terug te sturen tegen 31.12, welcome garage queen
                                      En jij bent niet alleen, 2 van onze wagens worden voor 31/12 uitgeschreven door het terugsturen nrplaat. En zal dan wel zien wat ik doe. Nog een tijdje afschrijven en later eruit halen of direct verkopen.

Goede vriend doet net hetzelfde. 1 koopt hij prive en 2 anderen plaat binnen voor 31/12 en verkopen.

Als de nieuw waarde als maatstaf gehandhaafd blijft dan worden deze wagens zo goed als onverkoopbaar. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zulke VAA wil betalen op nieuwwaarde.

Proficiat aan die enkelingen die nu nog een nieuwe Porsche 911 hebben gekocht. Echte patriotten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                        En jij bent niet alleen, 2 van onze wagens worden voor 31/12 uitgeschreven door het terugsturen nrplaat. En zal dan wel zien wat ik doe. Nog een tijdje afschrijven en later eruit halen of direct verkopen.

Goede vriend doet net hetzelfde. 1 koopt hij prive en 2 anderen plaat binnen voor 31/12 en verkopen.

Als de nieuw waarde als maatstaf gehandhaafd blijft dan worden deze wagens zo goed als onverkoopbaar. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zulke VAA wil betalen op nieuwwaarde.

Proficiat aan die enkelingen die nu nog een nieuwe Porsche 911 hebben gekocht. Echte patriotten
                                        Met de nr.plaat terug te sturen is de wagen nog niet weg van de vennootschap he. Je zal hem ook effectief moeten verkopen. Zal anders altijd een discussiepunt blijven met de fiscus 'heb je hem wel of niet gebruikt'?

Porsche dealers zullen ook maar groen lachen kan ik me voorstellen....
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• stand van zaken

Hoe zit het nu juist?

Ik heb mijn wagen gekocht via CarConnect uit Waregem en ik heb een factuur gekregen waarop geen korting staat, gewoon een totaalprijs incl. opties. (deze was trouwens bijna 10.000€ onder BE -prijs was)

Laat ons hopen op het factuurbedrag!

Strekske zal ons niet liggen hebben hoor

Comment

Working...
                                          X