Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Natuurlijk! Anders zouden ze er niet expliciet bij vermeld staan!
    Ok, maar wat er niet bij staat is het of het de gefactureerde waarde bij aankoop nieuw betreft, of de gefactureerde waarde bij aankoop tweedehands.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Met de nr.plaat terug te sturen is de wagen nog niet weg van de vennootschap he. Je zal hem ook effectief moeten verkopen. Zal anders altijd een discussiepunt blijven met de fiscus 'heb je hem wel of niet gebruikt'?

Porsche dealers zullen ook maar groen lachen kan ik me voorstellen....
      Als hij uitgeschreven is en geen nrplaat meer heeft lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je hem prive nog gebruikt.
      Zou me sterk lijken dat ze daar dan VAA op zouden heffen.
      So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Dan factuurke vragen in de UK. Maar dat ze de korting niet op de factuur zetten. Maar als een pack
        Da moe kunnen.
        Is nie te bewijzen, want de standaard opties in de UK zijn anders dan in BE

Comment

Met de nr.plaat terug te sturen is de wagen nog niet weg van de vennootschap he. Je zal hem ook effectief moeten verkopen. Zal anders altijd een discussiepunt blijven met de fiscus 'heb je hem wel of niet gebruikt'?

Ferrari dealers ook denk ik...

Comment

Natuurlijk! Anders zouden ze er niet expliciet bij vermeld staan!

Uit hetzelfde amendement:

"Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde
            waarde
            inclusief opties en belasting over de toegevoegde
            waarde, zonder rekening te houden met enige korting,
            vermindering, rabat of restorno. Deze definitie is zowel van
            toepassing op nieuwe wagens, als op tweedehands wagens

of wagens in leasing."
            Het grote probleem is dat jij daar in het vet zet wat je graag wil lezen, alsof de niet vetgedrukte tekst er niet staat...

De definitie, inclusief de vermeldingen inzake korting, is van toepassing op ALLE wagens, nieuw, tweedehands of geleasd.

Als er maar 1 definitie is, waarom zou er dan voor nieuwe wagens een "cataloguswaarde" zijn die de korting teniet doet, en voor tweedehandswagens dan wel de werkelijke factuurprijs (want daar is er nooit sprake van korting uiteraard) ??????????????????

maar ook natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
              Dan factuurke vragen in de UK. Maar dat ze de korting niet op de factuur zetten. Maar als een pack
              Da moe kunnen.
              Is nie te bewijzen, want de standaard opties in de UK zijn anders dan in BE

Gelukkig geen korting gekregen in de UK!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                Ferrari dealers ook denk ik...
                En vooral Ferrari klanten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Het grote probleem is dat jij daar in het vet zet wat je graag wil lezen, alsof de niet vetgedrukte tekst er niet staat...

De definitie, inclusief de vermeldingen inzake korting, is van toepassing op ALLE wagens, nieuw, tweedehands of geleasd.

Als er maar 1 definitie is, waarom zou er dan voor nieuwe wagens een "cataloguswaarde" zijn die de korting teniet doet, en voor tweedehandswagens dan wel de werkelijke factuurprijs (want daar is er nooit sprake van korting uiteraard) ??????????????????

maar ook natuurlijk
                  het blijft gewoon een vreselijk dubbelzinnige definitie. Wat wordt nu bv. verstaan onder "gefactureerde waarde", en wat onder "geen rekening houden met korting", want de gefactureerde waarde is gewoon de catalogusprijs plus de opties min de korting.

Comment

Euh, dus eerst creëren ze een overaanbod en dan zou je hem verplicht moeten verkopen ?

Ik denk niet dat de overheid u kan verplichten die wagen te verkopen onder de prijs hoor , want je zal die niet zomaar kwijt geraken ...
                    Last edited by ; 20/12/2011, 17:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      het blijft gewoon een vreselijk dubbelzinnige definitie. Wat wordt nu bv. verstaan onder "gefactureerde waarde", en wat onder "geen rekening houden met korting", want de gefactureerde waarde is gewoon de catalogusprijs plus de opties min de korting.
                      En een pack bij BMW, is eigenlijk ook een korting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ok, maar wat er niet bij staat is het of het de gefactureerde waarde bij aankoop nieuw betreft, of de gefactureerde waarde bij aankoop tweedehands.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

maar ook natuurlijk
                        Mij lijkt dit een semantische discussie. Hadden ze effectief nieuwprijs bedoeld, dan zouden ze (imho) ook de term nieuwprijs gebruikt hebben. Het feit dat ze de term "factuurwaarde" gebruiken, sterkt mijn overtuiging. Toegegeven, het is weer op zijn Belgisch geregeld dus aanleiding tot verwarring...

Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                        Als hij uitgeschreven is en geen nrplaat meer heeft lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je hem prive nog gebruikt.
                        Mja ik hoop het. Maar dan mag je wel niet gespot worden op Z-platen...
                        En ga je dan ook de verzekering opzeggen? En hoe ga je dan verantwoorden dat je die blijft afschrijven? Om een bedrijfsgoed te kunnen afschrijven/in kosten brengen moet het bijdragen tot de huidige of toekomstige inkomsten. Een "garage queen" doet dit duidelijk niet...
                        Mij lijkt uitschrijven alvast niet de ideale oplossing.
                        Het is ofwel verkopen aan een derde, ofwel privé zetten, ofwel de bittere pil doorslikken.
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AudiCar Bekijk Berichten
                          Hoe zit het nu juist?

Ik heb mijn wagen gekocht via CarConnect uit Waregem en ik heb een factuur gekregen waarop geen korting staat, gewoon een totaalprijs incl. opties. (deze was trouwens bijna 10.000€ onder BE -prijs was)

Laat ons hopen op het factuurbedrag!

Strekske zal ons niet liggen hebben hoor

@ AudiCar:

Carconnect? Welke wagen heb je besteld en tevreden? Ik ben aan het afronden voor een Audi A5 S-line, scheelt inderdaad serieus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Euh, dus eerst creëren ze een overaanbod en dan zou je hem verplicht moeten verkopen ?

Ik denk niet dat de overheid u kan verplichten die wagen te verkopen onder de prijs hoor , want je zal die niet zomaar kwijt geraken ...
                            Zie mijn bericht hierboven, de 3 opties.

Verplicht verkopen, tuurlijk niet, je bent altijd "welkom" om de VAA te betalen...
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                              Inderdaad, geen vaa.
                              Maar bewijs dan maar eens de beroepskost van de wagen, als er niet mee gereden wordt. --> aftrek niet aanvaard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                Lijkt me sterk dat je die dan nog kunt afschrijven in de bvba
                                Bij controle kun je toch nooit goed praten dat je een niet ingeschreven auto blijft inbrengen?
                                My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                  Bij controle kun je toch nooit goed praten dat je een niet ingeschreven auto blijft inbrengen?
                                  What I said ^
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Eigenlijk zouden ze het voordeel in natura gewoon kunnen berekenen op basis van het bedrag dat je jaarlijks afschrijft op de wagen. Dat kan perfect uit de boekhouding gehaald worden, en lijkt mij nog vrij eerlijk, die afschrijving is ook de last die je als particulier zou dragen als je hem prive hebt. Koop je dan voor 25000 een porsche van 5 jaar, of een nieuwe golf, jaarlijkse afschrijving is dan 't zelfde, voordeel in alle aard laten rekening houden met afschrijving en CO2, en klaar.

Comment

• De auto is een eigendom, kapitaal van de zaak. Moet een vennootschap een auto doen laten rijden? Mag een vennootschap een auto niet bezitten, net zoals ze ander patrimonium mag bezitten?

Comment

• Probeer anders eens en laat het ons weten.

Je afschrijving (en evt. andere kosten) zal nooit aanvaard worden als die auto niet ingeschreven is. Zoals ik hierboven al zei, het actief ( de wagen in casu) draagt niet bij tot het behouden of verwerven van toekomstige inkomsten, definitie WIB
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                          Ah nee ? Di Rupo geeft ons net een goede reden : owv de torenhoge VAA zet ik mijn 18% VAA wagen te koop, na hem eerst uit het verkeer gehaald te hebben wegens onbetaalbaar. De periode dat hij te koop staat tracht je een goed van de vennootschap te gelde te maken (levert dus actief op), MAAR ondertussen wordt de wagen wel ouder en vermindert hij in waarde, zodat verdere afschrijving mij toch verdedigbaar voorkomt. Die waardevermindering is trouwens net aan de fiscus te danken

Maar bon, voor de meesten is dit geen optie, wat ben je er mee ? Zo snel mogelijk verkopen is voor velen nog de beste (gedwongen) keuze.

Comment

Working...
                                          X